Vagoane de dormit seriile 71-70 şi 71-80
[16/26-05] [26/36/84-16] [16/26-17] [29-22] [26-26] [10/20-31] [11/21-31] [19/20-47] [11/21-47, 21-57] [20-49] [19/20/39-50] [19/20-54] [19/20-55] [10/19-56] [19/20-57] [20-58,20-81] [20-59] [20-68] [10-70] [19/21-70] [19/20-76] [21-76, 84/89-87] [19/21-80] [19/20-83] [21-86] [19-87] [20/21-87]
[10-90, 10-91] [21-90] [84-33, 22/30/84-76, 22/84-96]
Vagoane cuşetă: [50-30, 40-31, 40-70] [59-50, 44-31] [vagon însoţire trenuri RO-LA 85-30]
Vagoane de dormit: [71-31] [71-70, 71-80] [75-71] [70-91] [60-41, 60-50, 70-50]
[Vagoane Business] [Vagoane bar/restaurant] [Vagoane de poştă/bagaje] [Vagoane transp. auto]
[Vagoane aparţinând operatorilor privaţi]
Ultima actualizare: 20.07.2012, 15:16.
(125 poze)
Vagoanele seria 71-80 sunt vagoane de dormit, neclimatizate, destinate traficului internaţional. Fac parte dintr-o comandă de vagoane de clasa întâi, clasa a doua, cuşetă, de dormit şi restaurant făcută de către CFR la începutul anilor '90 către DWA Bautzen. Din acea comandă au fost livrate 30 de vagoane de clasa întâi (abia în anul 1993, din cauza problemelor financiare ale CFR), 60 de vagoane de clasa a doua şi 25 de vagoane de dormit (produse însă de DWA Görlitz). Vagoanele cuşetă - care erau deja în producţie la rezilierea comenzii - şi-au găsit alt proprietar, în vreme ce vagoanele restaurant nu au mai fost produse.
Vagoanele seria 71-80 sunt împărţite în 11 compartimente (3 paturi, transformabile în compartimente cu 2 paturi) pentru călători şi unul pentru însoţitorul de vagon. Sunt echipate cu boghiuri GP 200 S, fără frână cu patină electromagnetică, viteza lor maximă de circulaţie fiind 160 km/h.
Începând cu anul 2004, s-a trecut la modernizarea acestor vagoane de către Atelierele C.F.R. Griviţa Bucureşti. Vagoanele astfel modernizate au primit instalaţie de climatizare şi toalete vacuumatice.
Începând cu vagonul nr. 014 s-a trecut la o altă amenajare a spaţiului interior (toaletă şi duş separate pentru compartimentele de clasa întâi, o altă aranjare a echipamentelor electrice). Vagonul 014 se află deja în circulaţie, fiind vopsit în schema gri-albastru. Al 15lea vagon, prezentat la ediţia din anul 2011 a Zilelor Feroviare, a primit ferestre lipite şi o nouă schemă de vopsire (şi o siglă C.F.R. Călători ,,inspirată" de cea a RailJet).
Vagonul are 8 compartimente de clasa întâi, din care 4 sunt doatate cu grup sanitar complet propriu şi 4 sunt dotate cu monitoare. Alte 3 compartimente sunt prevăzute cu câte trei paturi (clasa a doua), însă pot fi transformate în compartimente de clasa întâi prin strângerea unui pat.
Compartimentele de clasa întâi sunt aşezate în grupe de câte două, cu posibilitatea trecerii dintr-un compartiment în altul. Într-o asemenea grupă, unul dintre compartimente este dotat cu grup sanitar complet propriu, iar celălalt cu ecran LCD.
Vagonul este prevăzut cu supraveghere video, instalaţie de apelare cu staţie de amplificare, sisteme de informare a călătorilor, detectoare de fum, toalete vacuumatice.
Seria: | 71-80 | 71-70 001->013 | 71-70 014-> |
Regimul: | 51 | 61 | |
Număr bucăţi produse / modernizate: | 25 | 14 | 2 |
Număr bucăţi în exploatare: | 9 | 14 | 2 |
Codificarea literală: | WLABmee | ||
Producător: | DWA Görlitz | ||
Ani fabricaţie: | 1991 - 1992 | ||
Lungimea peste tampoane: | 26.400 mm | ||
Ampatamentul: | 18.300 mm | ||
Tara: | 44 t | ||
Încălzire: | aer modulat | climatizare | |
Ventilaţie: | naturală | climatizare | |
Viteza maximă de circulaţie: | 160 km/h | ||
Boghiurile: | GP 200 S | ||
Ampatamentul boghiului: | 2.600 mm | ||
Diametrul roţilor monobloc (stare nouă): | 920 mm | ||
Diametrul discurilor de frână: | 610 mm | ||
Frâna pneumatică: | tip KE - GPR - Mg(D) | ||
Tensiuni de alimentare: | 1000 V
c.a., 17 Hz c.a., 1500 V c.c.; 1500 V, 50 Hz c.a.; 3000 V c.c. |
||
Număr de locuri: | 33 + 1(insoţitor) | 16 (clasa I) + 9 (clasa a IIa) + 1(insoţitor) |
În cazul fotografiilor realizate înainte de 11.12.2011 se precizează rangurile de tren existente la acea dată, respectiv P (Personal), A (Accelerat), R (Rapid) şi IC (InterCity).