Vagoane de călători
- Seriile 16-05 şi 26-05 ,,Acvila"
[16/26-05] [26/36/84-16] [16/26-17] [29-22] [26-26] [10/20-31] [11/21-31] [19/20-47] [11/21-47, 21-57] [20-49] [19/20/39-50] [19/20-54] [19/20-55] [10/19-56] [19/20-57] [20-58,20-81] [20-59] [20-68] [10-70] [19/21-70] [19/20-76] [21-76, 84/89-87] [19/21-80] [19/20-83] [21-86] [19-87] [20/21-87]
[10-90, 10-91] [21-90] [84-33, 22/30/84-76, 22/84-96]
Vagoane cuşetă: [50-30, 40-31, 40-70] [59-50, 44-31] [vagon însoţire trenuri RO-LA 85-30]
Vagoane de dormit: [71-31] [71-70, 71-80] [75-71] [70-91] [60-41, 60-50, 70-50]
[Vagoane Business] [Vagoane bar/restaurant] [Vagoane de poştă/bagaje] [Vagoane transp. auto]
[Vagoane aparţinând operatorilor privaţi]
Ultima actualizare: 28.02.2012, 23:52.
(123 poze)
Vagoanele provin din modernizarea garniturilor TE (seriile 16-17 si 26-17). O garnitură modernizată este alcătuită din 4 vagoane: 2 de capăt şi 2 intermediare, în formula A+C+D+B. Vagonul A este încadrat în seria 16-05, fiind vagon de clasa I, vagoanele B, C si D sunt de clasa a II, vagonul D fiind dotat cu bar, iar B cu rampă, locuri şi toaletă pentru personale aflate în scaun cu rotile. Toate vagoanele sunt climatizate şi prevăzute cu prize de 230 V 50 Hz c.a., iar vagonul de clasa I beneficiază şi de internet wireless. Modernizarea se realizează la Remar Pascani, prima garnitură fiind introdusă în serviciu la sfârsitul anului 2008, pe raza Regionalei Iaşi. În prezent, acest tip de vehicul feroviar se utilizează la trenuri Regio (R) şi InterRegio (R), cu staţiile de domiciliu Iaşi, Craiova şi Timişoara Nord.
În cazul fotografiilor realizate înainte de 11.12.2011 se precizează rangurile de tren existente la acea dată, respectiv P (Personal), A (Accelerat), R (Rapid) şi IC (InterCity).
Lungimea peste tampoane a garniturii: | 73.000 mm |
Lungimea garniturii peste pereţii transversali: | 72.100 mm |
Ampatamentul vagoanelor de capăt: | 16.100 mm |
Ampatamentul vagoanelor de mijloc: | 16.350 mm |
Lungimea vagonului de capăt peste pereţi: | 19.100 mm |
Lungimea vagonului de mijloc peste pereţi: | 16.350 mm |
Lăţimea: | 2.860 mm |
Înălţimea maximă de la NSS: | 4.600 mm |
Înălţimea podelei de la NSS: | - nivel inferior: 355 mm - platforma de urcare: 1.125 mm -nivel superior: 2.413 mm |
Lăţimea ferestrelor: | 1.000 mm |
Ecartamentul: | 1.435 mm |
Ampatamentul boghiurilor cu 2 osii: | 3.000 mm |
Ampatamentul boghiurilor cu 3 osii: | 3.600 mm |
Frâna pneumatică: | tip KE-P-A |
Diametrul cercului de rulare (roată nouă): | 920 mm |
Masa garniturii goale: | ~ 132 tone |
Masa trenului complet ocupat: | ~ 200 tone |
Viteza maximă: | 120 km/h |
Încălzire şi ventilaţie: | instalaţie de climatizare |
Altele: | instalaţie de sonorizare, prize 230 V 50 Hz c.a., sistem de informare exterior şi interior |
Numărul de locuri: | - vagon A: 55 (clasa I) - vagon B: 79 - vagon C: 79 - vagon D: 57 - total: 270 |