Vagoane de călători
- Seriile 26-16, 36-16, 84-16
[16/26-05] [26/36/84-16] [16/26-17] [29-22] [26-26] [10/20-31] [11/21-31] [19/20-47] [11/21-47, 21-57] [20-49] [19/20/39-50] [19/20-54] [19/20-55] [10/19-56] [19/20-57] [20-58,20-81] [20-59] [20-68] [10-70] [19/21-70] [19/20-76] [21-76, 84/89-87] [19/21-80] [19/20-83] [21-86] [19-87] [20/21-87]
[10-90, 10-91] [21-90] [84-33, 22/30/84-76, 22/84-96]
Vagoane cuşetă: [50-30, 40-31, 40-70] [59-50, 44-31] [vagon însoţire trenuri RO-LA 85-30]
Vagoane de dormit: [71-31] [71-70, 71-80] [75-71] [70-91] [60-41, 60-50, 70-50]
[Vagoane Business] [Vagoane bar/restaurant] [Vagoane de poştă/bagaje] [Vagoane transp. auto]
[Vagoane aparţinând operatorilor privaţi]
Ultima actualizare: 24.02.2012, 20:07.
(220 poze)
Vagoanele seriile 26/36/84-16 provin din modernizarea de către Remar Pascani a vagoanelor etajate seria 26-26 (cod BAFLD), produse de firma VEB Waggonbau Goerlitz din R.D.G.. Vagoanele sunt destinate trenurilor regionale de scurt parcurs, cu număr mare de călători, accesul lor fiind asigurat de cele 4 uşi duble. Au fost folosite la trenuri personale (P), accelerate (A) şi rapide (R), inclusiv Bucureşti - Iaşi (406 km, 7 ore) sau Bucureşti - Târgu-Jiu - Cluj-Napoca (13 ore), în prezent fiind folosite la trenuri Regio (R) şi InterRegio (IR).
În cazul fotografiilor realizate înainte de 11.12.2011 se precizează rangurile de tren existente la acea dată, respectiv P (Personal), A (Accelerat), R (Rapid) şi IC (InterCity).
26-16 (clasa 2a) | 36-16 (clasele 1 si 2) | 84-16 (clasa a 2a) | |
Codificare literală: |
Bmee |
ABmee |
BDmee |
Lungimea peste tampoane: | 26.800 mm | ||
Lungimea între feţele traverselor frontale: | 25.500 mm | ||
Ampatamentul: | 19.500 mm | ||
Lăţimea: | 2.780 mm | ||
Înălţimea maximă de la NSS: | 4.630 mm | ||
Înălţimea de la NSS: | etaj inferior: 360 mm; etaj intermediar: 1255 mm; etaj superior: 2470 mm | ||
Înălţimea nominală a tampoanelor de la NSS: | 1.060 mm | ||
Lăţimea coridorului: | 500 mm | ||
Masa vagonului: | 49,9 +/- 0,5 tone | ||
Sarcina maximă pe osie: | 16 t | ||
Viteza maximă de circulaţie: | 120 km/h | ||
Boghiurile: | Goerlitz VI | ||
Frâna pneumatică: | tip KE - P - A | ||
Diametrul cercului de rulare nou: | 920 mm | ||
Tensiuni de alimentare: | 1500 V, 50 Hz c.a. | ||
Iluminatul: | incandescent şi fluorescent, 24 V c.c. | ||
Încălzire si ventilaţie: | instalaţie de climatizare | ||
Baterie de acumulatori: | 24 V c.c., 420 Ah | ||
Raza minimă de înscriere în curbă: | -curse de exploatare cu viteza de 50 km/h: 150
m -la curbe în S R 1/2 cu dreapta intermediară: 150m -curse de încercare cu viteza de până la 10 km/h şi cuplajul desfăcut: 90m |
||
Cabine WC: | 2, cu descărcare între şine | ||
Număr de locuri: | 120 | 30 (cls. I) + 68 (cls. II) | 104 |
Alte dotări: | - prize 230V 50 Hz c.a. începând de la nr. 100 |
-prize 230Vc.a. - cls.I |
-loc amenajat pentru transportul bicicletelor |
- sistem de supraveghere video |
|||
- sistem de informare a călătorilor
(interior si exterior) |