Vagoane de călători - Seriile 20-87 şi 21-87
[16/26-05] [26/36/84-16] [16/26-17] [29-22] [26-26] [10/20-31] [11/21-31] [19/20-47] [11/21-47, 21-57] [20-49] [19/20/39-50] [19/20-54] [19/20-55] [10/19-56] [19/20-57] [20-58,20-81] [20-59] [20-68] [10-70] [19/21-70] [19/20-76] [21-76, 84/89-87] [19/21-80] [19/20-83] [21-86] [19-87] [20/21-87]
[10-90, 10-91] [21-90] [84-33, 22/30/84-76, 22/84-96]
Vagoane cuşetă: [50-30, 40-31, 40-70] [59-50, 44-31] [vagon însoţire trenuri RO-LA 85-30]
Vagoane de dormit: [71-31] [71-70, 71-80] [75-71] [70-91] [60-41, 60-50, 70-50]
[Vagoane Business] [Vagoane bar/restaurant] [Vagoane de poştă/bagaje] [Vagoane transp. auto]
[Vagoane aparţinând operatorilor privaţi]
Ultima actualizare: 13.07.2012, 00:16.
(112 poze)
Vagoanele acestei serii reprezintă cele mai ieftine vagoane de călători din lume. Gama ,,Interegio" cuprinde vagoane salon cu lungimea de 24.500 mm şi 26.400 mm cu 76, respectiv 84 de locuri, aşezate pe boghiuri Y32R fără patină, ce pot rula cu viteza maximă de 160 km/h şi pot fi alimentate la tensiunea de 1500 V 50 Hz c.a.. Vagoanele sunt destinate traficului inter-regional şi de mediu parcurs.
Interiorul, deşi este relativ simplu, este prevăzut cu scaune confortabile şi prize de 230 V 50 Hz c.a.. Vagonul este climatizat şi prevăzut cu două toalete cu WC vacuumatic, sistem de supraveghere video şi sistem de informare a călătorilor atât în interiorul vagonului, cât şi în exterior.
Primul vagon de acest tip a fost prezentat la ediţia din anul 2009 a ,,Zilelor Feroviare", având numărul 50 53 20-77 001-7. Ulterior, la punerea sa în circulaţie, a fost reînmatriculat 50 53 20-87 001-5.
Unele vagoane au primit în mod eronat codul de regim 61, pentru a putea circula în Ungaria fără convenţie.
Aceste vagoane sunt utilizate la trenuri InterRegio (IR) şi InterCity (IC).
În cazul fotografiilor realizate înainte de 11.12.2011 se precizează rangurile de tren existente la acea dată, respectiv P (Personal), A (Accelerat), R (Rapid) şi IC (InterCity).
Seria vagonului: | 20-87 | 21-87 |
Regimul: | 50 (trafic intern) | |
Ani de fabricaţie: | 2009 - prezent | 2010 - prezent |
Lungimea peste tampoane: | 24.500 mm | 26.400 mm |
Ampatamentul: | 17.100 mm | 19.000 mm |
Lăţimea: | 2.825 mm | |
Înălţimea de la nivelul superior al sinei: | 4.050 mm | |
Înălţimea cutiei: | 1.255 mm | |
Masa vagonului: | 41 t | 42 t |
Viteza maximă de circulaţie: | 160 km/h | |
Boghiurile: | Y32 R, cu roti monobloc şi fără frână electromagnetică | |
Frâna pneumatică: | tip KE - PR - Mg(D) | |
Diametrul discurilor de frână: | 610 mm | |
Tensiuni de alimentare: | 1500 V 50 Hz c.a. | |
Număr de locuri: | 76 | 84 |
Toalete: | 2, cu WC vacuumatic | |
Preţul (2009): | 520.000 euro | 580.000 euro |