Pentru contact folosiţi adresa de e-mail

transportbucuresti.trei(arround - NO - spam)gmail.com

Despre site

    Acest site a luat fiinţă la 11.12.2006. La aceea dată, doream un mediu unde să îmi prezint fotografiile feroviare, ceva asemănător cu site-ul destinat transportului din Bucureşti (toate site-urile formează ,,familia" de site-uri www.transport-in-comun.ro).
    Astfel a apărut site-ul www.trenuri.uv.ro, site ce avea să devină câţiva ani mai târziu www.transport-in-comun.ro/trenuri, odată cu achiziţia unui domeniu şi a unor servicii de găzduire plătită, astfel încât să nu mai existe întreruperi în funcţionare ori reclame. Astfel, odată mutat site-ul şi mare parte din fotografii pe noul server, a putut fi mărită cantitatea de informaţie a site-ului.
    La 5 ani de la deschiderea site-ului, acesta a trecut printr-o ,,schimbare la faţă", primind o nouă interfaţă, care va permite adăugarea unor noi secţiuni în viitoarul apropiat. Deasemenea, am în vederea introducerea unor scripturi pentru actualizarea mai uşoară, dar şi pentru uşurarea contribuţiei cu fotografii a celor care doresc ca pozele lor să apară aici.
    După peste 5 ani de funcţionare, site-ul a ajuns la peste 16.000 de fotografii, iar în ceea ce priveşte numărul de vizitatori unici pe zi de la 15 în 2006 la aproape 150 în prezent, vizitatori ce efectuează în jur de 1000 de vizualizări de pagini. Povestea merge mai departe... nu peste mult timp veţi putea regăsi aici prezentări ale materialului rulant şi ale secţiilor de circulaţie şi multe altele.

Cum pot contribui cu fotografii?

    În prezent nu există un formular de upload. Din această cauză, trimiterea pozelor se poate realiza doar trimiţându-le prin e-mail la adresa

transportbucuresti.trei(arround - NO - spam)gmail.com

    Întrucât actualizarea site-ului se realizează MANUAL, nu pot oferi un termen exact de publicare pe site a pozelor trimise de către Dvs.!
    Există şi câteva condiţii cu care trebuie să fiţi de acord înaintea trimiterii pozelor:
    1. Trebuie să fiţi de acord cu Termenii şi condiţiile de utilizare.
    2. Trebuie să fiţi de acord cu faptul că fotografiile Dvs. pot fi repostate pe alte site-uri şi utilizate în orice scop NECOMERCIAL de către orice vizitator al acestui SITE (prin termenul ,,SITE" se va face
referire strict la www.transport-in-comun.ro/trenuri, cu excepţia cazului când este specificat altceva), cu condiţia ca acesta să specifice numele Dvs. şi/sau adresa acestui SITE. Acest SITE nu va obţine bani sau alte foloase de pe urma fotografiilor Dumneavoastră.
    3. Prin ,,Vehicul feroviar" se înţelege orice vehicul feroviar motor sau remorcat. Această categorie include, dar nu se limitează la, locomotive de orice tip, automotoare diesel sau electrice, vagoane de călători, vagoane de marfă, vagoane pentru uzul administraţiei, drezine, remorci, vehicule pentru întreţinerea căii.
    4. Fotografiile trebuie să respecte un minim de calitate. Nu se acceptă fotografii tremurate, fotografii foarte prost iluminate, fotografii în care vehiculul feroviar nu este complet vizibil (trebuie să fie vizibile şi tampoanele, cuplele, pantografele) or aceasta ocupă doar o mică parte din poză. Este recomandabil (dar nu obligatoriu) ca şi trenul să fie vizibil, nu doar locomotiva. Se acceptă şi fotografii de detaliu ale diverselor elemente ale vehiculelor feroviare (boghiuri, tampoane, uşi, posturi de conducere, locuri pe scaune pentru călători, toalete, alte echipamente ş.a.). Deasemenea, se acceptă şi vederi laterale, din spate, de sus, de sub vehicul ş.a.m.d., nu este obliatorie o anumită poziţie ori un anumit unghi. Se acceptă şi fotografii ale infrastructurii (inclusiv lucrări de artă) şi semnalizări şi ale staţiilor de cale ferată, atât ale clădirilor, cât şi ale peroanelor, instalaţiilor de semnalizare şi a altor echipamente (pe viitor se vor primi şi fotografii ale depourilor, remizelor de locomotive şi reviziilor de vagoane). Este de preferat ca în fotografii să apară un număr cât mai mic de persoane (niciuna dacă e posibil) şi să nu existe ,,obstacole" în cadru, precum stâlpi, capete de pod, stânci ş.a..
    5. Se exceptează de la regula 4 fotografiile deja existente în site, cele ce prezintă vehicule care nu există în site (în acest caz, ele vor fi înlocuite de fotografii cu o calitate mai bună atunci când acestea vor deveni disponibile) ori alte situaţii speciale.
    6. Cel ce trimite poza este responasbil de conţinutul ei şi, prin trimitere, declară că fotografia îi aparţine şi/sau deţine drepturi de autor asupra ei. Deasemenea, persoana care trimite poza este responabilă în faţa legilor în vigoare de modul de realizare şi deţine acord / autorizaţie / alt act care să îi permită efectuarea de fotografii în zonele care nu constituie domeniu public. Administratorul acestui SITE nu poate fi făcut responsabil pentru fotografiile realizate ilegal ori cele pentru care proprietarii vehiculelor declară în scris că nu au acordat permisune de fotografiere.
    7. Se recomandă oferirea unui număr cât mai mare de detalii în descrierea pozei, precum data, locul unde a fost făcută poza, trenul în care se afla vehiculul feroviar.
    8. Pe fotografie vor apărea data (dacă se cunoaşte), numele fotografului / deţinătorului drepturilor de autor, adresa sa de mail (dacă doreşte) şi adresa acestui SITE. Cel ce trimite poza îşi poate inscripţiona singur fotografiile sau putem stabili de comun acord un mod de inscripţionare. Textul / logo-ul deţinătorului fotografiei trebuie să nu aibă dimensiuni foarte mari şi să nu obtureze subiectul pozei (cum ar fi, de exemplu, aplicarea logo-ului în mijlocul pozei).
    9. Decizia de publicare pe SITE aparţine exclusiv administratorului, la fel şi cea de ştergere / înlocuire cu o fotografie mai bine realizată (cel ce trimite fotografii poate solicita şi el ştergerea fotografiilor sale). Nu se poate oferi un timp exact din momentul trimiterii pozei şi până la apariţia ei pe site.
    10. Acest SITE nu păstrează date cu caracter personal (adresă, CNP, număr de telefon). Deasemenea, în cazul fotografiilor care se doresc a apărea ca fiind anonime, administratorul SITE-ului NU va dezvălui terţilor numele celeui ce a trimis fotografia.

Despre autor

    Numele meu este Dragoş Anoaica, fiind născut la 17.01.1989, în Bucureşti.
    Am absolvit Facultatea de Transporturi din cadrul Universităţii ,,Politehnica" Bucureşti, specializarea ,,Vehicule pentru transport feroviar" în sesiunea iulie 2011. Am obţinut astfel titlul de inginer în domeniul inginerie mecanică, specializarea Vehicule pentru transportul feroviar.
    În anul 2013 am absolvit programul de master ,,Vehicule feroviare de mari viteze" din cadrul Facultăţii de Transporturi a Universităţii ,,Politehnica" din Bucureşti.
    În prezent sunt funcţionar public în cadrul Direcţiei Feroviare din cadrul Ministerului Transporturilor.
    Pasiunea pentru vehicule pe şine o am de mic, ea pornind de la tramvaiele Ep/V3A ce circulau pe atunci în Bucureşti. Ulterior, am ,,extins-o" şi spre domeniul feroviar, ceea ce m-a determinat să aleg cursurile predate în cadrul Catedrei de Material Rulant a Facultăţii de Transporturi din Bucureşti.

    Primele fotografii le-am realizat în august 2005, cu un aparat Skina cu film, cu autofocus. Cum calitatea fotografiilor realizate cu acest aparat era mai mult decât discutabilă, iar costul filmelor foto, developărilor şi scanării filmelor era destul de mare, în luna ianuarie 2006 am achiziţionat prima cameră digitală: Olympus FE-100. Camera avea un zoom optic de 3x şi funcţiona cu un card xD de 256 MB. Avea, în plus, şi 28 MB memorie internă. Începând cu  anul 2008 am ,,scos la pensie" camera Olympus FE-100, locul ei fiind luat de către un Canon A 720 IS şi 2 carduri SD de câte 4 GB. Performanţele ei sunt net superioare celor ale Olympusului (care şi-a făcut bine treaba mai bine de 2 ani şu jumătate): zoom optic 6x, fimare cu sunet, mod manual cu foarte multe reglaje (foarte util la fotografiatul de noapte). Cu această cameră am realizat până în prezent peste 90.000 de poze.