Pagina principala - Trenuri
Infrastructura & reportaje

Zilele Feroviare 2009

(4.11.2009, 02:05; 645 poze, 4 video)

    Ca in fiecare an, si in 2009 am avut parte de Zilele Feroviare, ba, mai mult, editia de anul acesta s-a desfasurat pe parcursul a trei zile, 6, 7 si 8 octombrie. Evenimentul a adus in atentia noastra multe lucruri inedite, unele chiar neasteptate, precum vagonul 21-47 modernizat sau rama RIO. Astfel, ne-am putut delecta cu material rulant foarte divers, de la cel mai ieftin vagon de calatori si pana la cea mai scumpa locomotiva electrica, de la simplul vagon de marfa Zacns si pana la vagonul restaurant cu interiorul din lemn masiv. Interesant a fost si locul expozitiei, pentru prima data fiind folosite liniile 4, 5, 6, ci nu 13 si 14 ca in anii trecuti. Dar sa lasam vorbaria si sa admiram ,,exponatele".

1. Locomotiva electrica 476 692-5 - C.F.R. Calatori

    Locomotiva, cu numarul ei complet (conform UIC) 91 53 0476 692-5, este prima locomotiva din seria 40 modernizata dupa modelul actualelor locomotive seria 477 (foste locomotive seria 41). De altfel, diferenta majora intre cele doua este reprezentata de boghiuri, de aici rezultand si viteza maxima de doar 120 km/h (fata de 160 km/h la 477). Locomotiva a fost modernizata acum cateva luni de catre Softronic Craiova, ea aflandu-se in circulatie de atunci. Prea multe date tehnice nu pot sa va dau despre ea... presupun ca rostul ei era sa traga vagoanele expuse, nu sa faca parte din expozitie. Sa vedem si cateva poze cu masina in cauza, pentru inceput diverse poze de exterior:
Faceti click pentru a mari poza
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Sa o privim si la ceas de seara:
Faceti click pentru a mari poza
Faceti click pentru a mari poza
    Pantograful:
Faceti click pentru a mari poza
    Tampoane, faruri, carlig si cupla:
Faceti click pentru a mari poza
    Sa urcam. Pe peretele ce separa cabina de sala masinilor se afla un contor de energie electrica.
Faceti click pentru a mari poza
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Mecanismul pentru actionarea stergatorului (in lipsa aerului se poate actiona manual) si una dintre oglinzi:
Faceti click pentru a mari poza
Faceti click pentru a mari poza
    Bordul unuia dintre posturi:
Faceti click pentru a mari poza
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    O imagine din celalalt post... ori s-a schimbat presiunea, ori ceva e in neregula cu manometrele:
Faceti click pentru a mari poza
    Vitezometrul:
Faceti click pentru a mari poza
    Displayul instalatiei ICOL-DY:
Faceti click pentru a mari poza
    Robinetul pentru frana pneumatica:
Faceti click pentru a mari poza
    Intrerupator (?):
Faceti click pentru a mari poza
    Datele nominale de pe un motor (al compresorului?):
Faceti click pentru a mari poza

2. Vagon de dormit 61 53 70-91 003-1 - Astra Arad

    Cu siguranta cel mai confortabil vagon al expozitiei! Este al treilea dintr-un lot de cinci asemenea vehicule. Primele doua vagoane sunt deja in circulatie, iar ultimele doua asteapta in curtea Astra Arad sa fie achitate de catre C.F.R. Calatori (nici vagonul expus nu a fost achitat, insa a fost lasat C.F.R. Calatori). Vagonul este impartit in 10 compartimente (4 de clasa I si 6 de clasa a IIa) pentru calatori si unul pentru insotitorul de vagon. Compartimentele de clasa I au doua paturi, la care se adauga o baie proprie (cu WC vacuumatic, chiuveta si dus), iar cele de clasa a IIa au 3 paturi si chiuveta proprie. Sa vedem cateva date tehnice:

Lungimea peste tampoane: 26.400 mm
Ampatamentul: 19.000 mm
Latimea: 2.825 mm
Inaltimea de la nivelul superior al sinei: 4.050 mm
Inaltimea cutiei: 1.255 mm
Masa vagonului: 49 tone
Viteza maxima de circulatie: 200 km/h
Boghiurile: Y32 R, cu roti monobloc si frana electromagnetica
Frana pneumatica: tip KE - PR - Mg(D) Ep - 8 x 10" Knorr Bremse
Diametrul discurilor de frana: 610 mm
Tensiuni de alimentare: 1000 V c.a., 17 Hz c.a., 1500 V c.c.; 1500 V, 50 Hz c.a.; 3000 V c.c.
Numar de locuri: 8 (clasa I) + 18 (clasa a IIa) + 1(insotitor)

    In plus, vagonul este dotat cu instalatie de climatizare, sistem de informare a calatorilor, sistem de sonorizare, sistem pentru internet WLAN si sistem de supraveghere video.
    Fotografii de exterior:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Boghiul:
Faceti click pentru a mari poza
    Numarul de fabricatie:
Faceti click pentru a mari poza
    Inscriptii de pe exteriorul cutiei:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Numarul de inmatriculare trecut in interior si un manometru pentru presiunea cilindrilor de frana (pozitionat sub acea inscriptie):
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Interiorul unui compartiment de clasa a IIa (cu 3 paturi):
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Baia unui compartiment de clasa I (WC, chiuveta si dus):
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Interiorul uneia dintre toaletele de la capatul vagonului:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza

3. Vagon de clasa I 50 53 10-70 105-5 - Astra Arad

    Vagoanele de acest tip se afla deja in circulatie, prototipul fiind prezentat la Zilele Feroviare 2008. Este vorba de vagoane de clasa I, climatizate, cu un salon cu 58 de locuri. Fiecare scaun este reglabil, asemeni celor din vagoanele 10-91 si 10-90.1. De fapt, vagoanele 10-70.1 reprezinta chiar versiunea pe boghiuri Y32R fara frana electromagnetica si cu alimentare exclusiv la 1500 V 50 Hz c.a. a vagoanelor 10-90.1. In ceea ce priveste confortul calatorilor, nu exista nicio diferenta intre 10-70.1 si 10-90.1. Sa vedem si cateva date tehnice:

Lungimea peste tampoane: 26.400 mm
Ampatamentul: 19.000 mm
Latimea: 2.825 mm
Inaltimea de la nivelul superior al sinei: 4.050 mm
Inaltimea cutiei: 1.255 mm
Masa vagonului: 46 tone
Viteza maxima de circulatie: 160 km/h
Boghiurile: Y32 R, cu roti monobloc si fara frana electromagnetica
Frana pneumatica: tip KE - PR - Mg(D)
Diametrul discurilor de frana: 610 mm
Tensiuni de alimentare: 1500 V 50 Hz c.a.
Numar de locuri: 58

    Ca si celelalte vagoane noi produse de Astra Arad, si vagoanele din seria 10-70.1 sunt dotate cu sistem de informare a calatorilor, sistem de sonorizare, internet WLAN si sistem de supraveghere video.
    Exteriorul pastreaza schema de vopsire cu care ne-am obisnuit:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Boghiu:
Faceti click pentru a mari poza
    Interiorul vagonului, prevazut cu scaune reglabile:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza

4. Vagon de clasa a IIa 50 53 20-76 101-6 - Astra Arad

    Mai mult ca sigur vagonul a fost incadrat gresit... seria lui trebuia sa fie 21-76, nu 20-76. Este, practic, o versiune de 21-76 prevazuta cu facilitati pentru persoanele cu handicap: rampa de acces, toaleta si locuri speciale in salonul calatorilor. Restul caracteristicilor tehnice sunt identice cu cele ale vagonului 21-76. Nu are rost sa mai mentionez dimensiunile, fiind vorba de aceeasi cutie tip AVA 200, cu exact aceleasi dimensiuni ca cele ale vagoanelor prezentate mai sus. Vagonul are 76 de locuri pe scaune si este dotat cu instalatie de climatizare, sisteme de informare a calatorilor si sistem de supraveghere video.
    Sa vedem exteriorul vagonului:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Numarul de inmatriculare al vagonului afisat in interior:
Faceti click pentru a mari poza
    Interiorul salonului:
Faceti click pentru a mari poza
    Cele doua locuri pentru persoanele cu handicap locomotor sunt prevazute cu centuri de siguranta pentru ancorarea scaunului cu rotile. Totodata, s-au montat scuane rabatabile pentru a putea fi folosite de catre calatorii fara probleme locomotorii (in cazul in care in vagon nu se afla persoane in scaun cu rotile).
Faceti click pentru a mari poza
    Sistem de afisaj interior:
Faceti click pentru a mari poza
    Asa arata interiorul toaletei ce poate fi folosit si de persoanele in scaun cu rotile. Cabina este prevazuta cu o uşa actionata pneumatic.
Faceti click pentru a mari poza
    ,,Calculatorul toaletei" (da, stiu cum suna!) este localizat in spatele oglinzii. De aici sunt controlate toate functiile acesteia.
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza

5. Vagon restaurant 61 53 84-90 001-0 - Astra Arad

    Este primul vagon restaurant cu cutie AVA 200 construit de Astra Arad. Cutia pastreaza aceleasi dimensiuni ca la vagoanele de clasa prezentate anterior. Interiorul este impresionant, oferind locuri confortabile pentru 34 de persoane (30 la mese si 4 la bar) intr-un salon cu finisaje, mese si scaune construite din lemn masiv. Dealtfel, si culoarea exteriorului a fost aleasa pentru a imita lemnul. Pasagerii au la dispozitie si o toaleta cu WC vacuumatic. In ceea ce priveste partea tehnica, vagonul este asezat pe boghiuri Y32 cu patina pentru franare electromagnetica. In plus, poate fi alimentat la toate tensiunile recomandate de U.I.C. (1000 V, 17 Hz c.a., 1500 V c.c.; 1500 V, 50 Hz c.a.; 3000 V c.c.), ceea ce-l face apt pentru traficul international. Vagonul este climatizat si prevazut cu supraveghere video, internet WLAN si sistem de informare pentru calatori. Deasemenea, personalul din vagon beneficiaza de o cabina dedicata. Vagonul apartine, in continuare, Astra Arad, C.F.R. Calatori nefiind interesat momentan de asemenea vagoane (de fapt, nu le-a achitat inca nici pe cele de clasa I, clasa a II si de dormit livrate deja).
    Fotografii din exterior:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Boghiu Y32 cu patina de frana:
Faceti click pentru a mari poza
    Inscriptiile de pe exteriorul vagonului:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Numarul trecut in interior:
Faceti click pentru a mari poza
    Interiorul:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza

6. Vagon de clasa a IIa 50 53 20-77 001-7 - Astra Arad

    ,,INTEREGIO", cum a fost denumit de producator, este cel mai ieftin vagon nou din lume, pretul lui fiind de 580.000 euro pentru versiunea cu lungimea de 26.400 mm si 84 locuri sau 520.000 euro pentru versiunea cu lungimea de 24.500 mm si 76 de locuri (cea expusă). Interiorul arata mult mai bine si este mult mai bine finisat decat cel al unui vagon modernizat pe mult mai multi bani. Confortul celor 76 de calatori ce pot calatori cu un asemenea vagon este asigurat si de instalatia de climatizare, de scaunele dispuse astfel incat calatorii sa nu se priveasca fata in fata si prizele pentru 230 V c.a. .Cutia este aceeasi cutie AVA 200, folosita de toate vagoanele produse in ultimul tip de Astra Arad.
    Sa vedem cateva fotografii cu exteriorul:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Numarul de fabricatie:
Faceti click pentru a mari poza
    Numarul vagonului afisat in interior:
Faceti click pentru a mari poza
    Interiorul salonului:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Vagonul este prevazut cu doua toalete, dotate cu chiuveta si WC vacuumatic. Vasul WC este prevazut cu un sistem de acoperire cu folie de plastic (si inlocuire a ei)  a colacului, pentru a putea fi utilizat in orice situatie.
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza


   

La unul din capetele vagonului se afla panoul de control care, pe langa butoanele pentru activarea / dezactivarea anumitor servicii (precum iluminat, climatizare etc.) contine si sigurantele aferente lor si un computer. Alaturi de panoul de control se afla si frana de mana.
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza

7. Vagon de clasa a IIa 50 53 21-47 507-9 - SIRV Brasov

    Una dintre surprizele acestei expozitii a fost vagonul seria 21-47 modernizat. Era cam singurul vagon din parcul C.F.R. Calatori care nu trecuse pana acum prin vreo modernizare si pe care, sincer, nu credeam ca o sa-l vad modernizat vreodata. Modernizarea s-a realizat la SIRV Brasov si a inclus inlocuirea banchetelor duble cu scaune individuale, montarea de usi automate, montarea unui sistem de supraveghere video in salonul pasagerilor si modernizarea toaletelor (ce sunt mai mari si dotate cu WC vacuumatic). Despre partea tehnica nu va pot spune prea multe... nu au existat pliante sau afise cu date tehnice, nu a fost nimeni de la SIRV Brasov alaturi de vagon de la care sa pot solicita informatii. Deasemenea, nu stiu daca vagonul este climatizat (la ce geamuri are ar fi mare pacat sa nu fie); in interior nu era pornit niciun fel de sistem de climatizare sau ventilatie. Nu stiu nici daca s-a pastrat posibilitatea incalzirii cu abur.
    Sa vedem cateva date tehnice dupa cum erau notate pe vagon:

Lungimea peste tampoane: 24.500 mm
Ampatamentul: 17.200 mm
Inaltimea de la nivelul superior al sinei: 4.050 mm
Inaltimea cutiei: 1.255 mm
Viteza maxima de circulatie: 140 km/h
Boghiurile: Minden-Deutz
Frana pneumatica: KE - GPR
Ampatamentul boghiului: 2500 mm
Tensiuni de alimentare: 1500 V 50 Hz c.a.
Numar de locuri: 80

    Sa vedem cateva fotografii cu exteriorul:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Boghiu:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Inscriptiile de pe cutie:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Sa vedem si interiorul. S-au pastrat cele 3 saloane (unul de 40 de locuri, celelalte doua de cate 20 de locuri fiecare):
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    In ceea ce priveste toaletele, s-au scos cate patru locuri din cele doua saloane mici pentru a se putea construi o toaleta mai incapatoare, ce a fost dotata si cu WC vacuumatic:
Faceti click pentru a mari poza
    Semnalul de alarma:
Faceti click pentru a mari poza

8. Vagon de clasa a IIa 50 53 20-49 201-8 - SIRV Brasov

    Provine din modernizarea vagoanelor 20-47 si 20-57 de catre SIRV Brasov si Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca. 20-49.2 aduce, insa, cateva modificari fata de vagoanele 20-49 deja modernizate si aflate in exploatare la C.F.R. Calatori, precum: instalatie de climatizare, usi de acces automate, toalete vacuumatice si impartirea spatiului pentru calatori in 6 compartimente si un salon. Ca si prima generatie de vagoane 20-49, si acest vagon este prevazut cu prize de 230 V c.a., sistem de sonorizare si sitem de informare a calatorilor. Sa vedem cateva date tehnice:

Lungimea peste tampoane: 24.500 mm
Ampatamentul: 17.200 mm
Inaltimea de la nivelul superior al sinei: 4.050 mm
Inaltimea cutiei: 1.255 mm
Masa vagonului gol: 42,6 tone
Viteza maxima de circulatie: 140 km/h
Boghiurile: Minden-Deutz
Frana pneumatica: KE - GPR
Ampatamentul boghiului: 2500 mm
Sarcina maxima pe osie: 16 tone
Tensiuni de alimentare: 1500 V 50 Hz c.a.
Latimea coridorului: 710 mm
Numar de locuri: 80 (48 in compartimente si 32 in salon)

    Fotografii cu exxteriorul vagonului, boghiu si display exterior:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    In salon s-a pastrat acleasi aranjament al scaunelor ca in compartimente, ceea, probabil, ii va face pe calatori sa le evite.
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Deasupra usilor de acces pe culoar se afla displayuri pentru informarea calatorilor:
Faceti click pentru a mari poza

9. Vagon de clasa a IIa 50 53 20-83 018-3 - Atelierele C.F.R. Grivita

    Vagoanele 19-83 si 20-83 provin din modernizarea vagoanelor 19/39-50 si 20-50 de catre Atelierele C.F.R. Grivita. Modernizarea include, printre altele, inlocuirea boghiurilor Goerlitz V cu boghiuri Y32RS (viteza maxima 160 km/h), montarea unor usi automate, a unei instalatii de climatizare, eliminarea compartimentelor, montarea unui sistem de sonorizare si a unuia de supraveghere video, modernizarea toaletelor. Vagonul ofera 76 de locuri, la o lungime a cutiei de 24.500 mm. Spre deosebire de vagonul nemodernizat, acesta poate fi alimentat numai la tensiunea de 1500 V c.a. si frecventa de 50 Hz. Primul vagon de acest tip a fost prezentat la Zilele Feroviare 2008.
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza

10. Vagon clasa I 60 53 19-87 002-4 - Atelierele C.F.R. Grivita

    Vagonul provine, mai mult ca sigur, din modernizarea vagoanelor 19-57. Primul lucru care iti sare in ochi la vederea acestui vagon este aspectul de ,,O.Z.N.", cu geamurile mari care acopera si stalpii. Vehiculul a fost echipat cu boghiuri Y32RS, ceea ce il face apt de circulatie cu viteza maxima de 160 km/h. S-a renuntat la compartimente, astfel ca pasagerii au la dispozitie un salon cu 54 de locuri, climatizat, dotat cu sisteme de informare si supraveghere video. Ca o noutate, langa fiecare loc exista un mic display care, probabil, se poate folosi pentru a indica daca locul este ocupat sau nu.
    Fotografii de exterior:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Inscriptiile de pe exterior... nu inteleg de ce au folosit 60 pentru regim si nu 50:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Interiorul:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Displayul de deasupra scaunelor si ciocanul pentru spart geamul in caz de urgenta:
Faceti click pentru a mari poza

11. Rama RIB - Regiotrans / Atelierele C.F.R. Grivita

    Ramele RIB (Rame Inox Banlieue = Rama din inox pentru periferie) si RIO (Rame Inox Omnibus) au fost concepute pentru a putea fi utilizate in sistem push-pull, fara a fi nevoie de mutarea locomotivei. Ele pot fi formate din maxim noua remorci, din care una cu post de conducere, una de capat fara post de conducere si una sau mai multe remorci de mijloc. Codificarea literala remorcilor din ramele de tip RIO si RIB este urmatoarea:
    -remorca de capat cu post de conducere: ZRBx (cu locuri de sezut de clasa a 2a) sau ZRBDx (cu locuri de sezut de clasa a 2a si compartiment pentru bagaje)
    -remorca de mijloc: ZRBz (cu locuri de sezut de clasa a 2a), ZRABz (cu locuri de sezut de clasa 1 si a 2a) sau ZRABDz (cu locuri de sezut de clasa 1 si a 2a si compartiment pentru bagaje)
    -remorca de capat fara post de conducere: ZRAB (cu locuri de sezut de clasa 1 si a 2a), ZRBD (cu locuri de sezut de clasa a 2a si compartiment pentru bagaje) sau ZRABD (cu locuri de sezut de clasa 1 si a 2a si compartiment pentru bagaje)
    Desi, la ramele deja aflate in circulatie, s-a preferat codificarea cu numere de forma 57-axyz-c (unde a = 1, 2 sau 3, xyz=numarul de serie original SNCF si c=cifra de (auto)control), rama RIB expusa la Zilele Feroviare a primit codificare UIC completa, insa, in opinia mea gresita:
    -50 53 32-04 001-1 pentru vagonul cu post de conducere, cu saloane de clasa 1 si a 2a
    -50 53 22-04 002-2 pentru vagonul de mijloc, clasa a 2a cu loc pentru bagaje
    -50 53 22-04 003-9 pentru vagonul de capat fara post de conducere, clasa a 2a cu bar
    Pe langa faptul ca doua vagoane complet diferite sunt incadrate in aceeasi serie (mai mult, sunt incadrate ca vagoane ale administratiei feroviare din Romania, desi sunt private), cei de la Atelierele C.F.R. Grivita au trecut si statia de domiciliu Bucuresti Grivita pe vagoane.
    Modernizarea a schimbat radical aspectul vechii rame construita de Francorail-MTE si CIMT Lorraine in 1980. Vagoanele au fost re-impartite, astfel ca salonul de clasa I se gaseste in vagonul cu post de conducere. Calatorii de la clasa I beneficiaza si de prize cu tensiunea de 220 V c.a. si frecventa de 50 Hz. In plus, a fost montata instalatie de climatizare pentru toata garnitura, iar calatorii sunt urmariti de un sistem de supraveghere video. Din punct de vedere estetic, aspectul exterior a fost schimbat radical prin aplicarea geamurilor lipite, dar si modernizarea capatului cu post de conducere. Sa vedem si cateva date tehnice pentru ramele nemodernizate (numarul de locuri nu corespunde cu cele modernizate):

  ZRBx ZRBDx ZRBz ZRABz ZRABDz ZRAB ZRBD ZRABD
Latimea: 2850 mm
Inaltimea: 3358 mm
Lungimea peste tampoane: 25700 mm 24100 mm 25700 mm
Ampatamentul vagonului: 18600 mm
Ampatamentul unui boghiu: 1670 mm
Inaltimea podelei peste NSS: 958 mm
Diametrul cercului de rulare - roata noua: 800 mm
                   - roata complet uzata: 723 mm
Raza minima de inscriere in curba: 120 m
Viteza maxima: 120 km/h
Masa neta maxima: 34 t 31 t 28,5 t 30 t 31 t 31 t 31,4 t
Masa teoretica a calatorilor: 8 t
Tip boghiuri: ZS 19058 Pa
Distribuitor de aer Charmilles: C3 WLP C3 W1 P
Iluminatul normal: fluorescent, 220 V c.a., 50 Hz
Iluminatul de urgenta: 72 V / convertizor static
Nr. locuri clasa I: 0 0 20 36 56 0 36
Nr. locuri clasa a IIa: 80 - 103 106 64 40 23 64 40
Nr. locuri in strapontine: 14 - 22 22 14 16 14 17 14
Incalzirea: radiatoare electrice de 1000 W si 500 W

    Sa vedem primul vagon, 50 53 32-04 001-1 cu post de conducere, cu 8 locuri la clasa I si 48 la clasa a IIa:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Interiorul salonului de clasa 1:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Interiorul salonului de clasa a 2a:
Faceti click pentru a mari poza
    Al doilea vagon este 50 53 22-04 002-2, clasa a 2a (56 locuri) cu loc pentru bagaje:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Inscriptii pe exterior:
Faceti click pentru a mari poza
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Placuta producatorului:
Faceti click pentru a mari poza
    Instalatia de climatizare:
Faceti click pentru a mari poza
    Spatiu pentru bagaje:
Faceti click pentru a mari poza
    Partea ce se poate deschide a geamurilor poate fi incuiata cu cheia patrata:
Faceti click pentru a mari poza
    Interiorul:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Usile de acces in saloanele de calatori sunt prevazute cu butoane pentru deschidere, inchiderea fiind automata:
Faceti click pentru a mari poza
    Toaleta:
Faceti click pentru a mari poza
    Semnalul de alarma:
Faceti click pentru a mari poza
    Acest display LCD este instalat intr-unul din peroanele de acces in vagon. Scopul lui este sa arate calatorilor informatii legate de viteza si pozitia trenului (prin GPS), dar si de statii si ora sosirii si plecarii. Se pare ca sistemul de operare a fost instalat de scurt timp pe computerul in cauza:
Faceti click pentru a mari poza
    Al treilea vagon al garniturii este 50 53 22-04 003-9, vagon de capat fara post de conducere, clasa a 2a (48 de locuri) cu bar:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza

12. Locomotiva BB 25572 - Regiotrans

    Locomotivele BB 25500 au fost produse de Alsthom pentru S.N.C.F., intre anii 1964 si 1976, fiind livrate 194 de unitati in 3 serii. Aceste locomotive pot functiona atat la tensiunea de 1500 V c.c., cat si la 25.000 V si 50 Hz c.a..
    Interesant este ca cele 3 serii livrate au lungimi diferite: 14.700 mm pentru prima serie (25501-25544), 14.940 pentru a 2a serie (25545-25587) si 15.570 pentru a 3a (25588-25594). Masa unei locomotive este de 79 de tone. Sunt dotate cu 2 motoare tip TAB 660 B1 (cate unul pe fiecare boghiu), avand o putere totala de 2940 kW. Viteza maxima este de 140 km/h. Locomotivele sunt perfect compatibile cu ramele RIB si RIO in sistem push-pull. La Zilele Feroviare de anul acesta a fost expusa locomotiva BB 25572, proaspat vopsita in culorile ramei RIB prezentata anterior:

Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Locomotiva era cuplata doar mecanic si pneumatic de rama RIB:
Faceti click pentru a mari poza
    Cuplele electrice:
Faceti click pentru a mari poza
    Boghiu:
Faceti click pentru a mari poza
Faceti click pentru a mari poza
    Pantograf:
Faceti click pentru a mari poza
    Inscriptii de pe exteriorul cutiei:
Faceti click pentru a mari poza
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Sa urcam in postul 2 al locomotivei. Pe un perete se afla cateva detalii, printre care si intensitatile maxime ale curentilor prin motoarele electrice de tractiune:
Faceti click pentru a mari poza
    Bordul:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Frana de mana:
Faceti click pentru a mari poza
    Stergatoarele de parbriz sunt actionate, la fel ca la locomotivele ,,noastre", pneumatic si, la nevoie, pot fi actionate manual:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    O sonerie al carei rol chiar nu il stiu:
Faceti click pentru a mari poza

13. Rama electrica seria 58 - C.F.R. Calatori / Remarul ,,16 Februarie" Cluj-Napoca

    Rama este alcatuita din trei vagoane, dupa cum urmeaza: vagon motor cu post de conducere (58-3003-9), vagon remorca intermediar (58-3103-7), vagon remorca prevazut cu post de conducere (58-3203-5). Toate vagoanele au cutia construita din otel inoxidabil. Intr-un tren pot fi cuplate maxim trei rame pentru a functiona in tractiune multipla. Pentru a facilita aceasta operatie, rama este prevazuta cu cupla automata tip Scharfenberg Kupplung (Schaku).
    Vagonul motor (pe care se afla si pantograful) este prevazut cu trei saloane pentru pasageri si un compartiment pentru motor, iar remorcile sunt impartite in cate patru saloane pentru calatori. Modernizarea a adus, pe langa inlocuirea scaunelor (ca la toate automotoarele din seria 58 aflate deja in circulatie) si modernizarea bordului (la fel ca la 58-3001-3), dar si inlocuirea suspensiei secundare originale cu una pneumatica, marind semnificativ gradul de confort al pasagerilor. Acceasi modificare s-a facut si la automotoarele 58-3001-3 si 58-3002-1. O alta imbunatatire aparuta la aceasta serie (58-3xxx-c) o constituie montarea unor unitati individuale de aer conditionat pe plafon. Desi nu are legatura doar cu rama, a fost interesanta brosura de prezentare produselor Remarului ,,16 Februarie". Spre doesebire de alte unitati, care au oferit carti in toata regula, cu hartie lucioasa, carton s.a.m.d., de aici am primit o brosura de doar 12 pagini, dar cam cu tot ce era de spus despre produsele intreprinderii. Conform celor scrise in josul fiecarei pagini ,,Aceasta brosura este tiparita pe hartie reciclata. Am comprimat informatia, am redus dimensiunea finala si ne-am asigurat ca hartia ramasa a ajuns la un centru de reciclare". Dragut din partea lor.
    Date tehnice ale ramei:

Lungimea peste cuplele automate: 74.450 mm
Latimea maxima: 2.995 mm
Inaltimea de la NSS cu pantograf coborat: 4.280 mm
Inaltimea acoperisului: 3.300 mm
Masa vagonului gol: 42,6 tone
Inaltimea podelei de la NSS: 900 mm (950 mm in zona boghiurilor)
Inaltimea primei trepte de la NSS: 600 mm
Latimea usilor: 1.150 mm
Raza minima de inscriere in curbe: 120 m
Ecartamentul: 1.435 mm
Viteza maxima de circulatie: 120 km/h
Puterea nominala: 615 KW
Masa ramei fara calatori: 113 t
Masa vagonului motor: 53 t
Masa vagonului remorca intercalat: 28,5 t
Masa vagonului remorca cu post de comanda: 31,5 t
Tensiunea de alimentare (in c.a. monofazat): nominala: 25 KV; minima 19 KV; maxima 27,5 KV
Numar total de locuri: 200

    Sa vedem si fotografii cu rama expusa: - dinspre vagonul remorca cu post de conducere:
Faceti click pentru a mari poza
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    -vagonul remorca intercalat:
Faceti click pentru a mari poza
Faceti click pentru a mari poza
   - dinspre vagonul motor:
Faceti click pentru a mari poza
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Boghiul motor:
Faceti click pentru a mari poza
    Pantograful:
Faceti click pentru a mari poza
    Vagoanele sunt cuplate semi-permanent:
Faceti click pentru a mari poza
    Cupla automata Schaku:
Faceti click pentru a mari poza
    Placutele cu numarul de fabricatie si numele producatorului au fost indepartate... cat de neprofesional din partea celor ce au efectuat modernizarea!
Faceti click pentru a mari poza
    Bordul remorcii cu post de conducere:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Interior:
Faceti click pentru a mari poza

14. Locomotiva electrica 40-2003-2 - C.F.R. Calatori / Softronic Craiova

    A treia locomotiva ,,Phoenix" (puterea 6600 KW) produsa de catre Softronic a fost, cu siguranta, una dinstre cele mai asteptate aparitii ale editiei din acest an a Zilelor Feroviare. Este ,,celebra" locomotiva noua cu viteza maxima de 200 km/h achizitionata recent de catre C.F.R. Calatori. Cu toate ca a fost unul dintre exponatele cele mai ,,vizate" de vizitatori (atat de specialisti, cat si de pasionati si de cei aflati intamplator prin gara la momentul expozitiei), nu s-au oferit infromatii in vreun format scris (ca stiti vorba aia, Vorba volent, scripta manent, pe romaneste vorba zboara, scrisul ramane). Din cate putem afla de pe site-ul Softronic (adica nu prea multe... ca aceleasi lucruri le regasim in descrierile tuturor locomotivelor electrice produse sau modernizate de unitatea craioveana) aflam ca locomotiva e prevazuta cu convertizoare electronice de tractiune si convertizoare statice pentru toate serviciile auxiliare, ceea ce consta in implementarea convertizoarelor electronice de tractiune pentru indus (CET-I) si pentru excitatie (CET-E), reglare continua a fortei de tractiune, respectiv franare, cresterea puterii de tractiune, ondulatie redusa a curentului prin motorul electric de tractiune, forma nedistorsionata a curentului absorbit din transformator, realizarea unor circuite ale indusilor motoarelor de tractiune complet independente, astfel incat sa se poata izola oricare si oricate motoare si rezistente de franare, performantele locomotivei scazand proprotional cu numarul de elemente izolate. Totodata, locomotiva este comandata cu Instalatia de COmanda Locomotiva (ICOL). Cateva dintre aceste detalii erau trecute si pe o placuta sprijinita de locomotiva. Trecand peste aceste detalii tehnice, foarte utile unora, nu ni se ofera detalii ,,de baza", precum lungimea, masa, puterea nominala a motoarelor etc. (e drept, acestea sunt la fel ca la locomotivele electrice seria 40 existente).
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Boghiuri - produse la Caromet Caransebes:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Roti:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Pe langa instalatia INDUSI, locomotiva este dotata si cu instalatia de siguranta pentru Caile Ferate Maghiare (M.A.V.), care este pozitionata sub plug:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Langa fiecare tampon se mai afla cate un far:
Faceti click pentru a mari poza
Aparatul de tractiune:
Faceti click pentru a mari poza
Sa urcam in postul numarul unu - interiorul posturilor de comanda este imbracat in mocheta de culoare gri:
Faceti click pentru a mari poza
Bordul:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Pedala ,,om-mort":
Faceti click pentru a mari poza
Pentru confortul mecanicului, cabinele sunt prevazute cu instalatie de aer conditionat, dar si cu chiuveta:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Un laptop poate fi usor conectat la ICOL:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza

15. Vagon etajat modernizat clasa I si a IIa seria 36-16 - Remar Pascani

    Vagoanele 36-16 nu mai reprezinta de mult o noutate pe caile ferate din tara noastra. Primul asemenea vagon (provenit din modernizarea vagoanelor seria 26-26) a fost prezentat la Zilele Feroviare 2007. Nivelul inferior cuprinde locurile de clasa I (ale caror calatori beneficiaza si de prize de 230 V c.a. 50 Hz si internet WLAN), iar nivelul intermediar si cel superior cuprind locurile de clasa a IIa. Tot vagonul este climatizat, prevazut cu instalatie de sonorizare si supravegheat video. Nu voi insista prea mult cu descrierea, vagonul este deja foarte cunoscut si este folosit de catre C.F.R. Calatori la trenuri Personale, Accelerate si Rapide (!), desi uzina care l-a modernizat, Remar Pascani, il recomanda ca fiind vagon destinat traficului de scurt-parcurs. Sa vedem cateva date tehnice:

Lungimea peste tampoane: 26.800 mm
Lungimea intre fetele traverselor frontale: 25.500 mm
Ampatamentul: 19.500 mm
Latimea: 2.780 mm
Inaltimea maxima peste NSS: 4.630 mm
Inaltimea de la nivelul superior al sinei: etaj inferior: 360 mm; etaj intermediar: 1255 mm; etaj superior: 2470 mm
Inaltimea nom. a tampoanelor de la NSS: 1.060 mm
Latimea coridorului: 500 mm
Masa vagonului: 49,9 +/- 0,5 tone
Sarcina maxima pe osie: 16 t
Viteza maxima de circulatie: 120 km/h
Boghiurile: Goerlitz VI
Frana pneumatica: tip KE - P - A
Diametrul cercului de rulare nou: 920 mm
Tensiuni de alimentare: 1500 V, 50 Hz c.a.
Iluminatul: incandescent si fluorescent, 24 V c.c.
Baterie de acumulatori: 24 V c.c., 420 Ah
Raza minima de inscriere in curba: -curse de exploatare cu viteza de 50 km/h: 150 m
-la curbe in S R 1/2 cu dreapta intermediara: 150m
-curse de incercare cu viteza de pana la 10 km/h si cuplajul desfacut: 90m
Numar de locuri: 30 (clasa I) + 68 (clasa a IIa)

Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Boghiuri:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Roata, suspensie primara cu arcuri elicoidale si amortizor:
Faceti click pentru a mari poza
Date nominale amortizor:
Faceti click pentru a mari poza
Interiorul salonului de clasa I:
Faceti click pentru a mari poza

16. Garnitura TE 002 ,,Acvila" - Remar Pascani

    Anul acesta, Remar Pascani a adus la Zilele Feroviare a 2a garnitura TE modernizata. Ca si prima garnitura, si aceasta este formata dintr-un vagon de clasa I si trei vagoane de clasa a IIa, din care unul cu bar:
    - 50 53 16-05 005-1 A - vagon clasa I
    - 50 53 26-05 006-7 C - vagon clasa a IIa
    - 50 53 26-05 007-5 D - vagon clasa a IIa cu bar
    - 50 53 26-05 008-3 B - vagon clasa a IIa cu rampa pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor
    Intreaga garnitura este climatizata si prevazuta cu prize de 230 V 50 Hz c.a., sistem de supraveghere video, sistem de sonorizare, sistem de informare a calatorilor si usi de acces actionate electric. Calatorii vagonului A (clasa I) au la dispozitie si internet wireless, vagonul B este prevazut cu platforme pentru accesul persoanelor cu dizabilitati, locuri speciale si toaleta pentru acestea, iar vagonul D este prevazut cu bar la nivelul inferior. Nu consider ca mai sunt necesare alte detalii, avand in vedere ca TE 001, prezentat la editia anterioara a Zilelor Feroviare, circula de aproape un an pe raza Regionalei Iasi. Sa vedem cateva date tehnice ale garniturilor TE modernizate:

Lungimea peste tampoane a garniturii: 73.000 mm
Lungimea garniturii peste peretii transversali: 72.100 mm
Ampatamentul vagoanelor de capat: 16.100 mm
Ampatamentul vagoanelor de mijloc: 16.350 mm
Lungimea vagonului de capat peste pereti: 19.100 mm
Lungimea vagonului de mijloc peste pereti: 16.350 mm
Latimea: 2.860 mm
Inaltimea maxima de la NSS: 4.600 mm
Inaltimea podelei de la NSS: - nivel inferior: 355 mm
- platforma de urcare: 1.125 mm
-nivel superior: 2.413 mm
Latimea ferestrelor: 1.000 mm
Ecartamentul: 1.435 mm
Ampatamentul boghiurilor cu 2 osii: 3.000 mm
Ampatamentul boghiurilor cu 3 osii: 3.600 mm
Frana pneumatica: tip KE-P-A
Diametrul cercului de rulare (roata noua): 920 mm
Masa garniturii goale: ~ 132 tone
Masa trenului complet ocupat: ~ 200 tone
Viteza maxima: 120 km/h
Numarul de locuri: - vagon A: 55 (clasa I)
- vagon B: 79
- vagon C: 79
- vagon D: 57
- total: 270

    Vagonul 50 53 16-05 005 A:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Inscriptii pe exterior:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Boghiul cu 2 osii este prevazut cu suspensie primara cu arcuri elicoidale si suspensie secundara cu arcuri in foi:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Boghiul cu 3 osii (comun vagoanelor A si C) este prevazut cu suspensie primara cu arcuri elicoidale si suspensie secundara cu arcuri elicoidale:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Un detaliu al burdului:
Faceti click pentru a mari poza
    Aparate de tamponare, legare si tractiune:
Faceti click pentru a mari poza
    Numarul vagonului afisat in interior:
Faceti click pentru a mari poza
    Semnal de alarma:
Faceti click pentru a mari poza
    Camera de supraveghere din interior:
Faceti click pentru a mari poza
    Salonul de la parter este dotat cu scaune cu tapiterie de culoare rosie, iar corpurile de iluminat sunt amplasate in lateral:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Al 2lea vagon din garnitura este 50 53 26-05 006-7 C, vagon numai cu clasa a IIa:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Peronul de acces in vagon si scarile de acces pentru nivelul inferior si cel superior:
Faceti click pentru a mari poza
    Ambele saloane sunt dotate cu scaune cu tapiterie albastra:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Priza de 230 V 50 Hz c.a.:
Faceti click pentru a mari poza
    Salonul de la etaj:
Faceti click pentru a mari poza
    Scaune... sa stea doamnele si domnii de la Remar Pascani si C.F.R. Calatori pe ele. Dupa aia sa ne spuna ce parere au!
Faceti click pentru a mari poza
    Al treilea vagon este 50 53 26-05 007-5 D, vagon de clasa a IIa cu bar:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Ultimul vagon al garniturii este 50 53 26-05 008-3 B, vagon de clasa a IIa cu facilitati pentru persoanele cu dizabilitati:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Instalatia pentru accesul persoanelor in scaun cu rotile:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Toaleta:
Faceti click pentru a mari poza
    Salonul de la etaj (scaunele au tapiterie de culoarea verde):
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Panoul de comanda:
Faceti click pentru a mari poza

17. Vagoane seria 20-68 - Remar Pascani

    Vagoanele din aceasta serie provin din modernizarea vagoanelor incadrate in seriile 20-47 si 20-57. Apectul vechilor vagoane a fost schimbat radical, prin transformarea in salon si montarea unor scaune confortabile. In plus, vagonul este climatizat si dotat cu prize de 230 V 50 Hz c.a., usi de acces si de intercomunicatie electro-pneumatice, sistem de informare a calatorilor (atat in salon, cat si in exteriorul vagonului), sistem de supraveghere video, sonorizare si toalete cu WC vacuumatic. Pe scurt, niste vagoane foarte reusite din punctul de vedere al confortului, in contrast cu 36-16-le si TE-ul prezentat anterior. In ceea ce priveste boghiurile, au fost pastrate boghiurile Minden-Deutz, cu frana cu saboti, existand posibilitatea ca urmatoarele vagoane sa primeasca boghiuri Minden-Deutz modificate, cu frana cu disc, ceea ce le-ar creste viteza maxima de la 140 km/h la 160 km/h. Sa vedem cateva date tehnice:

Lungimea peste tampoane: 24.500 mm
Lungimea peste peretii frontali: 23.200 mm
Latimea maxima: 2.880 mm
Inaltimea de la nivelul superior al sinei: 4.050 mm
Inaltimea cutiei: 1.255 mm
Masa vagonului gol: 43,5 tone +/- 1%
Viteza maxima de circulatie: 140 km/h
Boghiurile: Minden-Deutz
Ampatamentul boghiului: 2500 mm
Frana pneumatica: KE - GPR
Raza minima de inscriere in curba: in linie curenta: 150 m; in linie de garare: 80 m
Tensiuni de alimentare: 1500 V 50 Hz c.a.
Acumulatori: 24 V c.c. 420 Ah
Iluminatul: fluorescent si LED-uri, 24 V c.c.; lampi finale cu LEDuri
Numar de locuri: 78

    Au fost aduse doua vagoane la expozitie: 50 53 20-68 001-8 si 50 53 20-68 002-6. Vagonul 20-60 001 a fost vopsit in alb-albastru si ,,decorat" cu diverse hexagoane, de unde si numele de ,,Blue Hexagon". Vagonul are statia de domiciliu Iasi.
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Inscriptii de pe exterior:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Boghiurile Minden-Deutz:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Aparat de tractiune si legare si capetele conductelor de aer cu presiunile de 5 si 10 bar:
Faceti click pentru a mari poza
    Aparat de cuplare si de tractiune:
Faceti click pentru a mari poza
    Roata privita din profil:
Faceti click pentru a mari poza
  Tampon:
Faceti click pentru a mari poza
    Interiorul salonului:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Display LCD pentru informarea calatorilor:
Faceti click pentru a mari poza
    Indicator WC:
Faceti click pentru a mari poza
    Indicator nivel apa:
Faceti click pentru a mari poza
    Al doilea vagon prezentat a fost 50 53 20-68 002-6, Reconstruit, Elegant, Modern, din Absolut Respect pentru calator, cu statia de domiciliu Bucuresti Grivita. Vagonul a primit o schema de vopsire diferita de 20-68 001, avand la baza culorile rosu, alb si gri, fara hexagoane.
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Inscriptii de pe exterior:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Modificarea regimului franei automate, manerul distribuitorului si robinetul de izolare:
Faceti click pentru a mari poza
    Boghiuri:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Afisaj exterior:
Faceti click pentru a mari poza
    Numarul vagonului afisat in interior:
Faceti click pentru a mari poza
    Salonul calatorilor are si el culoarea de baza rosu:
Faceti click pentru a mari poza
    Pe plafon, pe langa iluminatul general, mai sunt prezente cate doua corpuri de iluminat pentru fiecare pereche de scaune. Aprinderea si stingerea lor se realizeaza cu ajutorul unor intrerupatoare montate pe stalpii din dreptul scaunelor, langa autocolantele cu numarul acestora:
Faceti click pentru a mari poza

18. Boghiu TE cu doua osii modernizat - Remar Pascani

    Pe langa vagoane, Remar Pascani a expus anul acesta si doua boghiuri. Primul este un boghiu cu 2 osii pentru TE. Modernizarea lui a presupus, printre altele, montarea unui dispozitiv electronic anti-blocare pe fiecare roata, ceea ce permite diagnoza instalatiei de frana comandata de microcontrolere de la distanta, prin intermediul magistralei de date a vagonului. Se pare ca boghiurile de sub garniturile TE modernizate (seriile 16-05 si 26-05) au fost modernizate la fel ca acest boghiu. Date tehnice:

Ecartamentul: 1.435 mm
Ampatamentul: 3.000 mm
Viteza maxima de circulatie: 120 km/h
Roti: monobloc; frana cu saboti
Diametrul cercului de rulare (nou): 920 mm
Masa boghiului nemodernizat: 6.500 kg
Masa boghiului modernizat: 6.200 kg
Distanta intre centrele fusurilor de osie: 1.956 mm
Sarcina maxima pe osie: 16 tone
Frana pneumatica: tip SW-P-A K

Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza

19. Boghiu Minden-Deutz cu frana cu disc - Remar Pascani

    Al doilea boghiu expus de uzina din Pascani este un boghiu Minden-Deutz cu frana cu disc. Pe langa discurile de frana (care au permis ridicarea vitezei maxime de circulatie de la 140 la 160 km/h), boghiul a fost dotat cu osii montate noi, cu roti monobloc, dispozitive electronice antipatinaj, senzori pentru controlul temperaturii pe fiecare fus de osie si retur de curent. Date tehnice:

Ecartamentul: 1.435 mm
Ampatamentul: 2.500 mm
Viteza maxima de circulatie: 160 km/h
Masa boghiului complet echipat: 5.776 kg
Sarcina pe osie (maxima): 16 tone
Raza minima de inscriere in curba: - vehicul gol si izolat: 80m
- in linie curenta: 150 m
Deplasarea transversala maxima a suspensiei secundare: ± 50 mm
Deplasarea transversala maxima intre aparatul de rulare si cadrul boghiului: ± 5 mm
Domeniul de temperaturi de functionare: -32 ... +55 grade Celsius
Diametrul rotii noi: 920 mm
Diametrul minim al rotii uzate: 870 mm
Diametrul exterior al discurilor de frana: 610 mm
Latimea discului de frana: 110 mm
Suprafata perechii de garnituri de frana: 400 cm2
Grosimea garniturii noi: 35 mm

Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza

20. Locomotiva ,,Phoenix" 478 001-7 - Softronic Craiova

    Ca si anul trecut, cei de la Softronic au adus la expozitie prima locomotiva construita in Romania dupa in 1993 (91 53 0478 001-6). Aceasta, construita in 2008, a ramas in posesia lor pentru prezentari si demonstratii. Nu voi intra prea mult in detalii la aceasta locomotiva (pentru ,,poveste" vedeti ce am scris la 40-2003 de la C.F.R. Calatori cu cateva (zeci de) randuri mai sus).
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Pantograf:
Faceti click pentru a mari poza
    Roti:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Suspensie secundara:
Faceti click pentru a mari poza
    Producatorii echipamentelor:
Faceti click pentru a mari poza

21. Vagon cisterna tip Zacns - International Railway Systems (I.R.S.)

    Vagonul, pe 4 osii, are o capacitate de 95 m3, capacitatea utila conform RID (Regulamentul International pentru transportul marfurilor periculoase pe calea ferata) ~94,7 m3 si este destinat transportului uleiurilor minerale (conform codului de cisterna L4BN). Poate fi utilizat in intervalul de temperaturi -20 ... 50 grade Celsius, la altitudinea maxima de 2000 m. Umplerea cisternei se realizeaza prin dom (prevazut cu capac cu 4 suruburi), iar golirea prin teava din partea inferioara. Vagonul a fost fabricat la Astra Vagoane Arad S.A. (a nu se confunda cu Astra Vagoane Calatori S.A., sunt doua intreprinderi distincte) in anul 2009, iar proprietarul vagonului va fi Millet S.A.S. din Paris. Cu toate astea, vagonul este inmatriculat in Germania, avand numarul 37 TEN-RIV 80 D-MISA 7838 914-5, dar statia de domiciliu, Paris Batignolles se afla in Franta. Date tehnice:

Lungimea vagonului peste tampoane: 17.000 mm
Lungimea sasiului: 15.760 mm
Ampatamentul vagonului: 11.460 mm
Capacitatea cisternei: 95 m3
Diametrul exterior al cisternei: 2.900 mm
Lungimea exterioara a cisternei: 14.930 mm
Presiunea fictiva de calcul (la temp. de 10 grade C): 10 bar
Presiunea maxima de lucru: 3 bar
Presiunea de incercare hidraulica: 4 bar
Depresiunea de calcul a cisternei: 0,4 bar
Rezistenta la presiunea de explozie: 8,7 bar
Inaltimea axei tampoanelor de la NSS (vag. gol): 1.060 +5/-10 mm
Inaltimea aparatului de tractiune de la NSS (vag. gol): 1.040 +5/-10 mm
Viteza maxima de circulatie a vagonului: - gol: 120 km/h
- incarcat: 100 km/h
Sarcina maxima pe osie: 22,5 tone
Raza minima de inscriere in curba: - pe linii principale: 150 m
- pe linii de garare: 35 m
Unghiul rampei: - linie dreapta: 3° 30'
- curba cu raza 150m: 2° 30'
- curba cu raza 120m: 1° 30'
Boghiuri: tip Y25Ls1-K
Ampatamentul boghiului: 1.800 mm
Ecartamentul: 1.435 mm
Diametrul cercului de rulare (roata noua): 920 mm
Regimul de circulatie: S
Frana automata: tip KE-GP-K
Distribuitorul: KE 2dv SL/D 1,6/3,8 bar
Traductor de presiune: DU111D
Numar cilindri de frana: 1 x 12''
Frana de mana: cu surub pe vagon
Tipul tamponului: categoria A
Carlig de tractiune: 1000 kN
Aparat de tractiune: tip Avon Spencer Moulton
Tara nominala a vagonului (fara protectie interioara): 24,8 ± 2% tone
Masa maxima a vagonului incarcat: 90 tone
Masa incarcaturii: ~ 65,2 tone

Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Numarul de inmatriculare, conform normelor UIC:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Boghiu si roti:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Rezervor de aer:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Distribuitorul:
Faceti click pentru a mari poza
    Placuta producatorului:
Faceti click pentru a mari poza

22. Vagon cu descarcare bilaterala tip Falns - I.R.S.

    Al doilea vagon prezentat de I.R.S. a fost un vagon cu descarcare bilaterala tip Falns, produs in 2009 la Romvag Caracal (fabrica ce apartine I.R.S.). Este destinat transportarii materialelor rezistente la intemperii, precum carbune, cocs, calcar sau pietris. Materialele transportate sunt usor de descarcat prin 4 trape (cate doua pe fiecare laterala a vagonului). Vagonul poate circula in trafic international, insa nu a fost inca inmatriculat. Date tehnice:

Lungimea vagonului peste tampoane: 13.500 mm
Lungimea sasiului: 12.260 mm
Ampatamentul vagonului: 8.460 mm
Lungimea suprastructurii: 12.880 mm
Lungimea trapei de incarcare (interior): 12.660 mm
Latimea trapei de incarcare (interior): 1.950 mm
Volumul: 85 m3
Inaltimea axei tampoanelor de la NSS (vag. gol): 1.060 mm
Inaltimea aparatului de tractiune de la NSS (vag. gol): 1.040 mm
Viteza maxima de circulatie a vagonului: - gol: 120 km/h
- incarcat: 100 km/h
Sarcina maxima pe osie: 22,5 tone
Unghiul de trecere peste ferry-boat / Raza: 2° 30' / R = 120 m
Raza minima de inscriere in curba: - pe linii principale: 150 m
- pe linii de garare: 75 m
Boghiuri: tip Y25Lsd1-k
Ampatamentul boghiului: 1.800 mm
Ecartamentul: 1.435 mm
Diametrul cercului de rulare (roata noua): 920 mm
Regimul de circulatie: S
Frana automata: tip KE-GP-A (K)
Distribuitorul: Knorr
Numar cilindri de frana: 1 x 12''
Tipul tamponului: categoria A, 105 mm, min. 30 kJ
Cupla: 1.350 kN
Carlig de tractiune: 1.500 kN
Aparat de tractiune: 1.500 kN
Presiune aer pentru operare trape: min. 5 bar
Masa vagonului gol: ~ 25,5 tone
Masa maxima a vagonului incarcat: 90 tone
Masa incarcaturii: ~ 64,5 tone
Densitatea produsului transportat: 0,4 - 2,1 tone/m3

Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Boghiuri:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Inscriptii:
Faceti click pentru a mari poza
    Panoul pentru operarea trapelor:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Schimbatorul regimului de frana si actionarea distribuitorului:
Faceti click pentru a mari poza
    Placuta producatorului:
Faceti click pentru a mari poza

23. Locomotiva 060-DA-001 - C.F.R. Marfa

    Cu siguranta unul dintre cele mai apreciate exponate ale Zilelor Feroviare din acest an a fost prima locomotiva 060-DA, produsa in Elevetia, inceputul unei serii de peste 2000 de locomotive, a caror productie s-a intins pe mai mult de 30 de ani. Proiectata in 1956, prima locomotiva seria 060-DA, cu numarul 001, a iesit din fabrica SLM Wintherthur in 1959. Locomotiva era echipata cu motor Diesel de 2100 CP, construit de fima Sulzer Wintherthur, echipament electric furnizat de firma BBC Baden si partea mecanica produsa de SLM Wintherthur. Alte 5 locomotive au fost livrate Cailor Ferate Romane in acelasi an. Urmatoarele 2483 de locomotive au fost produse (sub licenta) in Romania, la Electroputere Craiova, motorul fiind construit la Uzinele Resita, iar boghiurile la Caromet Caransebes. C.F.R. a receptionat un numar de 1404 unitati (impartite in 1998 intre societatile rezultate din destramarea S.N.C.F.R.), alte 160 fiind folosite de unitatile industriale mari. Cateva dintre locomotivele C.F.R.-ului au fost prevazute cu boghiuri pentru ecartament de 1.524 mm si cupla SA-3, pentru a fi utilizate pe liniile din zona granitelor cu Republica Moldova si Ucraina (pe atunci ambele faceau parte din U.R.S.S.). Restul locomotivelor a fost exportat in Bulgaria, China si Polonia. Ulterior, operatori din Ungaria, Italia, Iran sau Spania (pentru cei 1600 km de cale ferata cu ecartament standard din aceasta tara) au cumparat la mana a 2a asemenea locomotive.
    Locomotiva 060-DA-001 a fost adusa in romania pe 13.08.1959 si pusa in serviciu pe 22.09.1959 la Depoul Brasov, fiind si singura locomotiva din lotul de 6 produse in Elevetia care s-a pastrat. Locomotiva si-a incheiat serviciul la sfarsitul anilor '80, fiind salvata de la casare de cativa pasionati inimosi si expusa in Depoul Dej. In anul 2008, cu ocazia implinirii a 10 ani de la infiintarea C.F.R. Marfa, locomotiva 060-DA-001 a fost renovata si adusa in starea initiala (atat din punct de vedere tehnic, cat si estetic) la I.R.L.U. Craiova. Fotografii de la prima expunere in public a acestei locomotive (la Zilele Feroviare 2008) pot fi vazute in
pagina dedicata locomotivelor 060-DA de pe acest site.
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    La ceas de seara:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Partile frontale ale locomotivei sunt prevazute, pe langa priza pentru iluminare, si cu lampa respectiva, pe care se poate monta un disc transparent rosu pentru a servi ca semnal de fine de tren; deasemenea, este prezenta si priza pentru cuplarea locomotivelor in tracţiune multipla:
Faceti click pentru a mari poza
    Placuta cu numarul:
Faceti click pentru a mari poza
    Suspensie secundara cu arcuri-foi:
Faceti click pentru a mari poza
    Roata:
Faceti click pentru a mari poza
    Echipamentul pentru inregistrarea vitezei, montat pe fusul osiei:
Faceti click pentru a mari poza
    Placuta cu denumirile producatorilor:
Faceti click pentru a mari poza
    O trapa:
Faceti click pentru a mari poza
    Urcam in postul 2:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    S-au pastrat, in limita posibilului, componentele originale, inclusiv vitezometrul produs de firma Hasler din Berna:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Actionarea stergatoarelor:
Faceti click pentru a mari poza
    Priza de 250 V 10 A din postul 2:
Faceti click pentru a mari poza
    Placuta de pe bord cu numele producatorului:
Faceti click pentru a mari poza
    S-a pastrat suportul pentru livret original (sau o reproducere a celui original):
Faceti click pentru a mari poza
... la fel si parasolarul:
Faceti click pentru a mari poza
... si intrerupatorul pentru iluminat:
Faceti click pentru a mari poza
    Scaunul mecanicului ajutor nu stiu daca este sau nu original:
Faceti click pentru a mari poza
    Sa mergem in sala masinilor:
Faceti click pentru a mari poza
    Motorul (de c.c.) al ventilatorului pentru motorul de tractiune:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Acest motor nu stiu ce actioneaza... probabil pompa de ulei:
Faceti click pentru a mari poza
    Aparatele de masura din sala:
Faceti click pentru a mari poza
    Relee:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Intrerupatoare:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Acestui echipament este, probabil, regulatorul electro-mecanic de tensiune al generatorului pentru servicii auxiliare:
Faceti click pentru a mari poza
    Contactori:
Faceti click pentru a mari poza
    Servo-regulator de camp:
Faceti click pentru a mari poza
    Motorul de c.c. al pompei apei de racire:
Faceti click pentru a mari poza
    Rezervor de aer:
Faceti click pentru a mari poza
    Panoul cu aparate de masura al motorului:
Faceti click pentru a mari poza
    Placuta motorului... se pare ca nu e cel original, produs de Sulzer Winterthur:
Faceti click pentru a mari poza
    Corp de iluminat pentru iluminatul de urgenta in sala masinilor:
Faceti click pentru a mari poza
    Iesim prin postul 1:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
060-DA-001 impingand vagoanele de marfa din fata ei si tragand doua locomotive ale C.F.R. Marfa:

 

24. Locomotiva 060-DA modernizata - C.F.R. Marfa / I.R.L.U. Craiova / Promat

    Dupa prima locomotiva din Romania a fost legata cea cu numarul 999 (91 53 0600 999-2), modernizata de Promat Craiova. Modernizarea a adus numeroase modificari, precum inlocuirea motoarelor de c.c. ale serviciilor auxiliare cu motoare de c.a. trifazat, montarea unui computer de bord, contactoare electromagnetice, regulator electronic pentru slabire de camp, lansarea motorului Diesel cu variator de tensiune continua, instalatie de preincalzire a motorului Diesel, compresor elicoidal cu turatie variabila si altele. In plus, suspensia secundara cu arcuri-foi a fost inlocuita cu suspensie tip Half-Hourglass. Pentru confortul mecanicului, cabinele sunt prevazute cu bord si scaun ergonomic, controler tip mansa, geamuri lipite, cu incalzire electrica, climatizare, frigider si chiuveta. Locomotiva are o lungime peste fetele tampoanelor necomprimate de 17.000 mm, diametrul rotilor cu bandaj nou de 1.100 mm, formula osiilor Co'-Co', masa 118 tone, forta maxima de tractiune 320 kN si viteza maxima 120 km/h.
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Seara:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Boghiu:
Faceti click pentru a mari poza
    Roata cu suspensie primara cu arcuri elicoidale:
Faceti click pentru a mari poza
    Suspensia secundara tip Half-Hourglass:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Bord:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Displayul de pe bord poate arata toate informatiile necesare:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Stergatoarele de parbriz pot fi actionate pneumatic sau manual:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Corp de iluminat din cabina:
Faceti click pentru a mari poza
    Sa mergem in sala masinilor:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Panoul cu instrumente de masura al motorului Diesel:
Faceti click pentru a mari poza
    Electropompa de combustibil si electropompa de ulei:
Faceti click pentru a mari poza
    Placuta cu datele nominale ale generatorului:
Faceti click pentru a mari poza
    Compresorul:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Electropompa apa:
Faceti click pentru a mari poza
    Panoul de control al agregatului de preincalzire a motorului Diesel:
Faceti click pentru a mari poza
    Rezervoare de aer:
Faceti click pentru a mari poza

25. Locomotiva electrica modernizata cu sistem de reglare continua a tensiunii - Promat / C.F.R. Marfa

    91 53 0474 019-3 reprezinta cea mai noua locomotiva modernizata de catre Promat Craiova. Ca si celelalte 18 ,,masini" din aceasta serie, si aceasta este echipata cu sistem de reglare continua a fortei de tractiune pe circuitele de forta de joasa tensiune cu tiristoare. Deasemenea, locomotiva este echipata cu compresor elicoidal monobloc, sistem informatic integrat cu microcontroller-e, convertizoare statice pentru alimentarea serviciilor auxiliare, sistem anti-patinare, monitorizare prin GPS. Confortul mecanicului si al mecanicului-ajutor este asigurat de scaunele ergonomice, controlerul de tip mansa, sistem automat de degrivare pentru ferestrele frontale si oglinzi, climatizare si chiuveta. Date tehnice:

Lungimea peste tampoane: 19.800 mm
Latimea cutiei: 3.000 mm
Inaltimea peste NSS cu pantograful coborat: 4.500 mm
Diametrul rotii in stare noua: 1.250 mm
Masa totala (cu frana electrica cu balast): 126 t ± 2%
Sarcina pe osie (cu frana electrica cu balast): 21 t ± 2%
Puterea nominala: 6.600 kW
Forta de tractiune in regim nominal, cu bandaje semi-uzate:
-locomotiva cu viteza maxima 120 km/h: - excitatie 90%, la 72 km/h: 31,5 tf
- excitatie 50%, la 92 km/h: 25 tf
-locomotiva cu viteza maxima 160 km/h: -excitatie 90%, la 97 km/h: 23,5 tf
- excitatie 50%, la 122 km/h: 18,6 tf
Forta de tractiune la pornire: - locomotiva cu Vmax=120 km/h: 42 tf (pentru masa 126 t)
- locomotiva cu Vmax=160 km/h: 31,5 tf (pentru masa 120 t)
Motoare de tractiune: tip LJE 108-1
Rezistenta de franare: 0,42 ohm
Ecartamentul: 1.435 mm
Raza minima de inscriere in curba: - in depou: 90m
- la schimbatorul de cale: 170 m
- in linie curenta: 250 m

Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Pe inserat:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Numarul:
Faceti click pentru a mari poza
    Carligul aparatului de tractiune, cupla si conductele de aer - pentru ambele extremitati:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
   
Butoane pentru anularea D.S.V. si sirena:
Faceti click pentru a mari poza
    Bordul:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Prizele pentru 220 V 50 Hz c.a., 110 V c.c. si 24 V c.a. sunt pozitionate sub bord:
Faceti click pentru a mari poza
    Actionarile stergatoarelor de parbriz:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Instalatia de climatizre a cabinei:
Faceti click pentru a mari poza
    Chiuveta:
Faceti click pentru a mari poza

26. Locomotiva Diesel hidraulica reconstruita - Remarul ,,16 Februarie" Cluj-Napoca / C.F.R. Marfa

    Reconstructia raspanditei LDH125 a presupus, printre altele, inlocuirea vechiului motor cu motorul Caterpillar 3508C, montarea instalatiei hidrostatice Behr, a compresorului elicoidal fara ungere VV 270T Knorr, a instalatiei IAACC anti-patinaj si anti-blocare, modernizarea cabinei de conducere si recarosare. Motorul Caterpillar 3508 C dezvolta o putere maxima de 1360 CP, la o turatie de 1800 rot/min, avand un consum nominal de combustibil de 153,8 g/CPh, o masa de 4.795 kg (in stare uscata), pornirea sa fiind realizata cu doua demaroare electrice la tensiunea de 24 V. Totodata, motorul corespunde normelor de poluare EURO3. Compresorul elicoidal fara ungere VV 270T Knorr este actionat de un motor cu puterea nominala de 25 CP (la o turatie nominala de 1.800 rot/min), putand asigura un debit de 2400 l/min si o presiune maxima a aerului de 10 bar. El poate fi folosit la temperaturi cuprinse intre -40 si +50°C, cu o frecventa a pornirilor de 30 porniri/ora. Cabina mecanicului a fost prevazuta cu instalatie de climatizare, geamuri termopan, geamuri frontale incalzite electric si modificate pentru o mai buna vizibilitate, scaune ergonomice, doua statii de emisie-receptie si frigider. Si acest model de locomotiva se regaseste in circulatie de cel putin un an . La aceasta editie a Zilelor Feroviare a fost adusa locomotiva 91 53 0841 012-3. S-o admiram:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Pe seara:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Boghiu si roti:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Inductor:
Faceti click pentru a mari poza
    Placuta producatorului:
Faceti click pentru a mari poza
    Aparatele de masura ale motorului si sigurantele:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Aparate de masura si intrerupatoare:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Contor de motorina:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Bord:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Frana de mana:
Faceti click pentru a mari poza
    Corp de iluminat:
Faceti click pentru a mari poza
    Instalatia de climatizare:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Frigiderul:
Faceti click pentru a mari poza

27. Locomotiva electrica Siemens ES64F4 - Siemens / C.T.V.

    Dupa principiul ,,ce-i mai bun e la final", am lasat la urma cea mai moderna locomotiva din Romania, Siemens ES64F4 a Cargo Trans Vagon. Locomotiva este dotata cu 4 motoare asincrone trifazate de c.a., cu rotor in scurtcircuit, actionate cu invertoare HV-IGBT. Sistemul central de comanda si control cuprinde module centrale de comanda si module de control al tractiunii tip SIBAS 32, monitor color si diagnoza centralizata cu interfata in limba romana, sistem antipatinaj, contor pentru energia consumata si pentru energia recuperata, sistem de camere video, tractiune multipla (pana la 4 locomotive), pantograf cu supraveghere automata a patinei de grafit si limitarea inaltimii de urcare. In ceea ce priveste franarea, frana principala de serviciu este cea electrica, recuperativa, iar frana secundara de serviciu este cea pneumatica indirecta. Totodata, locomotiva beneficiaza si de frana pneumatica directa. Pentru frana pneumatica, locomotiva este prevazuta cu discuri de franare pe roti. Confortul mecanicului este asigurat de postul de conducere ergonomic, prevazut cu sistem de reglare automata a vitezei trenului, scaun cu reglare pneumatica, climatizare, frigider si incalzitor. Doua locomotive de acest tip au fost achizitionate de operatorul privat Cargo Trans Vagon. Cea expusa a fost 91 53 3189 700-8. Date tehnice:

Lungimea peste tampoane: 19.580 mm
Latimea cutiei: 3.000 mm
Inaltimea peste NSS cu pantograful coborat: 4.245 mm
Diametrul rotii in stare noua / complet uzata: 1.250 / 1.170 mm
Ampatamentul locomotivei: 9.900 mm
Ampatamentul boghiului: 2.900 mm
Masa totala (cu roti noi si 2/3 din balast): 87 t ± 1%
Tensiuni de alimentare: - 15 kV 16,7 Hz c.a.
- 25kV 50 Hz c.a.
Puterea nominala: 6.400 kW
Forta de tractiune continua maxima la viteza de 85 km/h: 270 kN
Forta de tractiune maxima la demaraj (μ0=0,36) 300 kN
Forta maxima de franare cu frana electrica: 150 kN
Putere frana electrica de retea: 6.400 kW
Viteza maxima: 140 km/h
Ecartamentul: 1.435 mm
Inaltime dispozitiv de tractiune si tamponare de la NSS: 1.040 mm
Raza minima de inscriere in curba: 80 m
Raza minima de racordare la punct schimbare declivitate: - racordare concava: 250 m
- racordare convexa 200m

Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Pe seara si noapte:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Boghiuri:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Roti:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Discul de frana este montat pe exteriorul rotii:
Faceti click pentru a mari poza
Amortizor boghiu:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Inscriptii de pe exterior:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Tampon:
Faceti click pentru a mari poza
Detaliu cu carligul aparatului de tractiune, cupla si furtunele pentru conectarea instalatiilor de aer:
Faceti click pentru a mari poza
Cuplare:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Far:
Faceti click pentru a mari poza
Pantograf ridicat:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Pantograf coborat:
Faceti click pentru a mari poza
Disjunctor:
Faceti click pentru a mari poza
Scara de acces in postul de conducere:
Faceti click pentru a mari poza
Urcam in postul 2:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Bordul:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Pe displayul de pe ecran pot fi vizualizate imaginile transmise de cele 4 camere de luat vederi montate la exterior, in locul oglinzilor:
Faceti click pentru a mari poza
Geam:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Inscriprii post 2:
Faceti click pentru a mari poza
In spatele mecanicului se gasesc mai multe sigurante si intrerupatoare:
Faceti click pentru a mari poza
Sala masinilor este prevazuta cu un culoar central:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
Pompa de lubrifiant:
Faceti click pentru a mari poza
Comenzile de urgenta:
Faceti click pentru a mari poza
Locomotiva impingand LDH-ul modernizat al C.F.R. Marfa:

 

Incheiere

    Am tras linie la inca o editie a Zilelor Feroviare, editie destul de bogata, in ciuda crizei. Am avut de toate: vagoane de calatori (de la cel mai ieftin vagon nou la cel mai scump restaurant) noi sau modernizate, vagoane de marfa noi si, in premiera, nu una, ci DOUA locomotive electrice NOI, pe langa mai multe locomotive modernizate, dar si cea mai veche locomotiva Diesel in stare de functionare din tara noastra. In speranta ca nu v-am plictisit, va mai dau cateva poze din incheierea primei Zi Feroviare, 6 octombrie 2009...
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
... si cateva din a doua Zi Feroviara, cu locomotiva 80-0174-5 preluand cele doua boghiuri:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza


 

Va multumesc pentru rabdare.

Foto & text: Dragos Anoaica (Dr2005).

Abrevieri: c.a.=curent alternativ; c.c.=curent continuu; NSS=Nivelul Superior al Sinei.