Uşile de UDM sunt copiate, ca design, după cele de IK4, care, la rândul lor, sunt copiate (dar cu licenţă) după cele de MAN. MAN-ul de pe vremea aia era pe standard
VOeV 1. Pe standardul ăsta e făcut şi Mercedes O305.
Dar asemănările se opresc la design. Sistemul de pe Mercedes (şi de pe MAN şi de pe alte autobuze ale epocii) nu implică cilindri imenşi cu presiune mare şi pierderi de aer gălăgioase. ,,Experţii" de la Autobuzul s-au chinuit ani buni să regleze cilindrii ăia, până au ajuns la forma de pe autobuzele produse de prin '87 - '88 încolo, în care foile uşii se mişcă în reluare (şi poţi să le ţii cu mâna) şi fac o gălăgie de scoală şi morţii. Când au trecut la cilindrii montaţi deasupra uşii (la IK4 erau pe podea şi s-a copiat sistemul ăla şi la Dac-uri pentru un timp), forţa era atât de mare încât risca să arunce foile de uşi în afara vehiculului, drept care s-a montat ulterior câte un opritor în zona scării de acces... evident, s-a montat ,,la ochi", astfel că la multe vehicule rămâneau uşile întredeschise (iarna era o plăcere deosebită...). Troleibuze cu sistemul ăsta mai circulau la RATB prin 2001, înainte de penultimul val de casări de troleibuze (că ultimul a fost în 2006-2007 odată cu sosirea Irisbusurilor).