Regulamentul forumului

Tot ce trebuie să ştiţi despre acest forum

Regulamentul forumului

Mesajde Administrator » Mar 23 Oct 2012, 15:44

Regulamentul de organizare şi funcţionare al Forumului Transport-in-comun.ro
(include modificările aduse prin Decizia nr. A 1/16.03.2020)

1. Forumul Transport-in-comun.ro tratează subiecte legate de transportul în comun şi vehicule destinate transportului în comun de călători (aceasta include dar nu se limitează la tramvaie, troleibuze, autobuze, metrouri, trenuri şi infrastructura acestora), vehicule feroviare de orice tip (inclusiv trenuri de marfă şi utilaje feroviare) şi modelism în domeniul transportului în comun de călători şi al transportului feroviar.

2. Forumul Transport-in-comun.ro, denumit în continuare ,,FORUM", este un forum tematic privat, deschis tuturor persoanelor interesate de subiectele prezentate la punctul 1. Accesul pe acest forum este un privilegiu, nu un drept, iar administratorii pot decide să interzică accesul unor anumite persoane pe forum şi pot şterge fără avertisment orice mesaj (ştergerea mesajelor se poate face, în aceleaşi condiţii, şi de către moderatori). Pentru a putea posta mesaje, este necesar să vă înregistraţi. După înregistrare, conturile trebuie activate de către un administrator (timpul de procesare este de maxim 24 de ore, dacă în 24 de ore contul nu este activat, trimiteţi un e-mail la adresa transportbucuresti.trei(a)gmail.com). Nu se acceptă conturile multiple.

3. Pe acest forum nu se aplică Termenii şi condiţiile de utilizare valabile pe site-ul http://www.transport-in-comun.ro :!:

4. Vizualizarea, înscrierea şi postarea pe acest FORUM implică acceptarea şi respectarea tuturor termenilor prezentului regulament şi ai anexelor sale.

5. Utilizatorii sunt responsabili de conţinutul mesajelor postate, inclusiv din punct de vedere legal. Utilizatorii trebuie să deţină drepturi de autor asupra materialelor postate (text, imagini ş.a.) sau să deţină acordul proprietarilor respectivelor materiale. În cazul în care se preiau materiale de pe alte site-uri, este obligatoriu să se precizeze link-ul exact al paginii din care au fost preluate (nu se acceptă exprimări precum ,,Sursa Facebook", ,,Sursa Flickr.com" sau ,,Sursa Yahoo.com"). Aceste prevederi se aplică şi pentru imaginile asociate (avataruri).

6. Materialele de pe acest FORUM pot fi preluate de alte site-uri numai în scop necomercial (nu se obţin bani sau alte foloase), cu specificarea sursei (specificarea exactă a paginii forumului din care s-a preluat mesajul). Orice altă utilizare a materialelor necesită acordul celui ce le-a postat pe forum.

7. Utilizatorii sunt proprietari asupra mesajelor proprii şi ale imaginilor ataşate acestora. Orice utilizare diferită de cele precizate la punctul 6 este considerată ilicită, iar utilizatorii care au postat pe FORUM respectivele materiale pot lua măsurile legale ce se impun împotriva celor ce au încălcat prevederile punctului 6.

8. Se interzice utilizatorilor să posteze materiale cu conţinut rasist, xenofob, antisemit, pornografic, ilegal sau care este de natură să influenţeze dezvoltarea minorilor.

8'. Instigarea la nerespectarea prevederilor Decretului Preşedintelui României nr. 195/16.03.2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, precum şi nerespectarea prevederilor acestuia în conduita avută pe prezentul FORUM, cu excepţia art. 54 din Anexa nr. 1.

8". Nerespectarea prevederilor art. 54 din Anexa nr. 1 la Decretul Preşedintelui României nr. 195/16.03.2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, inclusiv prin distribuirea de link-uri către pagini web care oferă informaţii neverificate, ireale ori de natură a provoca panică.

9. Se interzice reclama către site-uri şi forumuri cu tematică similară cu acest FORUM, cu excepţia cazului când se preiau informaţii din astfel de site-uri. De asemenea, în secţiunea ,,Link-uri" pot fi postate link-uri spre alte site-uri şi forumuri similare. În cazul în care site-urile sau forumurile prezentate în secţiunea ,,Link-uri" adoptă o atitudine ostilă şi/sau batjocoritoare faţă de acest FORUM sau faţă de membrii acestui FORUM, administratorii şi moderatorii îşi rezervă dreptul de a şterge fără avertisment orice link şi orice referire la acele site-uri.

10. Mesajele trebuie să fie în strânsă legătură cu topicul în care se postează. În cazul în care nu există un topic pentru mesajul pe doriţi să îl postaţi şi consideraţi că mesajul Dumneavoastră are legătură cu subiectul forumului, puteţi deschide un topic nou. Mesajele care nu corespund topicului (,,off-topic") în care sunt postate vor fi mutate sau şterse, după caz, de către administratori sau moderatori. Postarea unui număr mare de mesaje off-topic poate atrage sancţiuni utilizatorilor.

11. Se interzice utilizatorilor să lanseze atacuri la persoană, să jignească sau să folosească un limbaj violent la adresa celorlalţi utilizatori. Totodată, în cazul în care persoana atacată răspunde într-un mod similar, aceasta riscă să fie şi ea sancţionată :!:

12. Se interzice citarea completă a mesajului postat anterior sau citarea imaginilor (prin excepţie, în cazul în care un mesaj conţine mai multe imagini, se poate cita imaginea / se pot cita imaginile pe baza cărora se discută).

13. Limba folosită pe forum este limba română. Utilizatorii sunt obligaţi să scrie corect, conform normelor în vigoare. Se interzice utilizarea limbajului de tip chat (de exemplu ,,k" în loc de ,,ca" sau ,,d" în loc de ,,de"). Nu sunt permise mesajele scrise doar cu litere mari (sunt considerate strigăte), doar cu litere mici (arată indiferenţa şi neglijenţa celor care postează) ori fără semne de punctuaţie (se interzice şi postarea unui număr de mare de semne de exclamare consecutive). Toate frazele se încep cu literă mare. Toate numele proprii se încep cu literă mare, iar substantivele comune se scriu cu literă iniţială mică. Abrevierile numelor proprii ale regiilor de transport se scriu cu litere mari (de exemplu ,,R.A.T.B.", nu ,,ratb"). Modul corect de utilizare al ghilimelelor în limba română este ,, ". Limba română se scrie corect numai cu diacritice. Utilizatorii străini pot folosi o limbă de circulaţie internaţională (preferabil engleza), în acest caz ceilalţi utilizatori putând răspunde în aceeaşi limbă. Prin grija administratorilor şi moderatorilor se va asigura şi traducerea în română a acestor mesaje.

14. Acest forum nu este o galerie foto, prin urmare fotografiile trebuie postate strict în scop informativ. Fotografiile postate de utilizatori trebuie să aibă rezoluţia maximă de 1024 x 1024 pixeli şi mărimea de 1 MB. Pentru postarea fotografiilor se poate utiliza sistemul de ataşare de fişiere în mesaje sau postarea pe alte servere, precum http://www.flickr.com . Se interzice utilizarea serviciilor furnziate de Imageshack.us şi Postimage.org, din cauza riscului mare de ştergere a fotografiei indiferent de voinţa celui ce a postat-o.

16. Editarea mesajelor de către utilizatori se poate face timp de 60 de minute de la postare, iar ştergerea acestora timp de 5 minute de la postare. În cazuri justificate, utilizatorii pot cere administratorului ştergerea unora sau tuturor mesajelor.

17. Pe acest FORUM este interzisă orice acţiune de propagandă politică sau comercială.

18. Toate prevederile de mai sus se aplică şi mesageriei private.

19. Mesajele şterse de către administratori şi moderatori se vor muta în secţiunea ,,Gunoi", cu excepţia mesajelor care încalcă punctele 8 şi 9 (aceste mesaje vor fi şterse direct). Mesajele din secţiunea ,,Gunoi" se vor păstra cel puţin 30 de zile.

20. Sancţiunile ce pot fi primite de utilizatori sunt: avertismentul, excluderea de pe forum pe o perioadă limitată, excluderea de pe forum pe o perioadă nedeterminată şi ştergerea contului (însoţită de blocarea definitivă a adresei de mail şi a IP-ului).

21. Acest FORUM poate organiza concursuri foto şi video pentru utilizatorii săi. Regulamentele acestora pot conţine prevederi suplimentare faţă de prezentul regulament.

22. Acest FORUM foloseşte cookie-uri. Prin vizualizarea acestui FORUM vă daţi acordul pentru a primi cookie-uri.

23. Sancţiunile se acordă conform Anexei 1 - ,,Sancţiuni", iar promovarea membrilor se face conform Anexei 2 - ,,Categorii de utilizatori". Sancţiunile pot fi contestate, conform Anexei 3 - ,,Tratarea şi soluţionarea contestaţiilor".

24. Acest Regulament conţine următoarele anexe:
- Anexa 1 - ,,Sancţiuni"
- Anexa 2 - ,,Categorii de utilizatori"
- Anexa 3 - ,,Tratarea şi soluţionarea contestaţiilor"
- Anexa 4 - ,,Protecţia datelor cu caracter personal"

25. Anexele 1, 2, 3 şi 4 fac parte integrantă din prezentul Regulament.

26. Prezentul Regulament poate suferi modificări. Acestea se anunţă cu cel puţin 24 de ore înaintea intrării în vioare, iar continuarea vizualizării forumului după intrarea în vigoare a modificărilor implică acceptarea lor :!: Modificările nu se aplică retroactiv.

27. Prezentul Regulament se publică în secţiunea ,,Despre Forum", unde poate fi consultat de către toţi cei interesaţi.
Avatar utilizator
Administrator
Site Admin
 
Mesaje: 29
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 15:43

Re: Regulamentul forumului

Mesajde Administrator » Mie 24 Oct 2012, 06:41

Sancţiuni (Anexa 1 la Regulament)

Avertismentul - se acordă pentru:
- postarea de materiale asupra cărora nu se deţin drepturi de autor (punctul 5 din Regulament)
- încălcarea punctului 9 din Regulament
- încălcarea repetată a punctelor 10, 12, 13, 14 Regulament

Excluderea 24 de ore de pe forum - se acordă pentru:
- acumularea a 2 avertismente în termen de 24 de ore
- încălcarea punctului 11 din Regulament

Excluderea 72 de ore de pe forum - se acordă pentru:
- acumularea a 5 avertismente în termen de 7 zile calendaristice
- încălcarea punctelor 8 şi 17
- încălcarea repetată a punctului 11

Excluderea 14 zile de pe forum - se acordă pentru:
- acumularea a 3 excluderi de 72 de ore în timp de 21 de zile calendaristice
- încălcarea punctelor 11 şi 17 de către un administrator sau moderator
- dezvăluirea publică a conţinutului zonei private a forumului
- încălcarea punctului 8' din Regulament

Excluderea 21 zile de pe forum - se acordă pentru:
- încălcarea punctului 8" din Regulament, dacă prin aceasta nu s-au produs prejudicii FORUMului. Prin prejudicii se înţelege orice sancţiune aplicată de organele abilitate administratorilor FORUMului sau serviciului de găzduire, inclusiv de natură civilă, contravenţională, juridică sau de altă natură ori blocarea sau suspendarea activităţii temporară sau definitivă. Administratorul va acţiona pe cale civilă pentru recuperarea prejudiciilor de la vinovaţi.

Excluderea definitivă de pe forum, însoţită de ştergerea contului şi blocarea adresei de e-mail şi a IP-ului - se acordă pentru:
- înscrierea pe forum doar în scopuri de reclamă (inclusiv boţi publicitari)
- atacuri repetate la persoană, postarea de materiale ilegale (inclusiv viruşi informatici), atacuri la adresa administratorilor şi moderatorilor
- acumularea a 3 excluderi de 14 zile în timp de 90 de zile calendaristice
- acumularea a două excluderi de 21 zile în timp de 60 zile calendaristice
- încălcarea punctului 8" din Regulament, dacă prin aceasta s-au produs prejudicii FORUMului. Prin prejudicii se înţelege orice sancţiune aplicată de organele abilitate administratorilor FORUMului sau serviciului de găzduire, inclusiv de natură civilă, contravenţională, juridică sau de altă natură ori blocarea sau suspendarea activităţii temporară sau definitivă. Administratorul va acţiona pe cale civilă pentru recuperarea prejudiciilor de la vinovaţi.

Fiecare sancţiune se acordă pe mesaj. Dacă, de exemplu, postaţi două mesaje care nu corespund regulamentului, veţi primi două avertismente deci, o dată cu ele, şi o suspendare de 24 de ore.

Sancţiunile se acordă de către administratori, la propunerea moderatorilor sau a membrilor de rând. Acestea pot fi aplicate oricărui membru, inclusiv colaboratorilor şi moderatorilor. De asemenea, pot fi aplicate sancţiuni şi administratorilor, dar numai de către administratorul general (fondator).

Sancţiunile şi motivul lor se publică în topicul ,,Sancţiuni" din cadrul secţiunii ,,Sugestii şi reclamaţii".

Împotriva sancţiunilor acordate se poate face contestaţie prin e-mail (transportbucuresti.trei(a)gmail.com) în termen de 24 de ore de la acordare, iar răspunsul se postează pe forum în termen de 48 de ore de la primirea contestaţiei, conform Anexei 3 a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Forumului Transport-în-comun.ro.
Avatar utilizator
Administrator
Site Admin
 
Mesaje: 29
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 15:43

Re: Regulamentul forumului

Mesajde Administrator » Mie 12 Dec 2012, 12:04

Categorii de utilizatori (Anexa 2 la Regulament)

Utilizatori recent înregistraţi
- orice utilizator cu un număr mai mic de 10 mesaje postate pe forum
- pot citi şi răspunde în orice secţiune deschisă publicului
- pot deschide topice noi
- nu pot deschide chestionare

Utilizatori înregistraţi
- orice utilizator cu un număr mai mare de 10 mesaje postate pe forum
- pot citi şi răspunde în orice secţiune deschisă publicului
- pot deschide topice noi
- pot deschide chestionare

Colaboratori II
- se bucură de toate beneficiile grupului ,,Utilizatori înregistraţi"
- titlul se acordă de către administrator, la propunerea moderatorilor sau a celorlalţi utilizatori, pentru contribuţie deosebită la forum
- pot fi retrogradaţi

Colaboratori
- se bucură de toate beneficiile grupului ,,Colaboratori"
- titlul se acordă de către administrator, la propunerea moderatorilor, pentru contribuţie deosebită la forum
- se acordă utilizatorilor ce fac parte din grupul ,,Colaboratori II"
- în cazuri excepţionale, administratorii pot alege să numească membri în acest grup fără ca aceştia să treacă prin etapele anterioare
- au acces la zona privată a forumului
- pot fi retrogradaţi

Moderatori / Moderatori globali
- se bucură de toate beneficiile categoriei precedente
- pot edita, muta, şterge mesaje
- pot posta în topicele închise
- titlul se acordă de către administratori (Nu solicitaţi administratorilor să deveniţi moderatori! Veţi fi descalificaţi din start :!: )
- numărul de moderatori se stabileşte de către administratori, în funcţie de numărul de utilizatori şi numărul de mesaje postate pe forum
- pot fi moderatori simpli (au drept de moderare doar asupra unor secţiuni) sau moderatori globali (au drept de moderare asupra tuturor secţiunilor)
- pot fi retrogradaţi

Administratori / Administratori generali
- proprietarii acestui site (administratori generali) şi persoanele de încredere ale acestora (administratori)
- se bucură de toate beneficiile categoriei precedente
- pot edita, muta, şterge mesaje
- pot acorda sancţiuni utilizatorilor
- activează conturile utilizatorilor
- pot modifica structura forumului
- administratorul general şi cei fondatori nu pot fi retrogradaţi

Promovarea şi retrogradarea utilizatorilor (cu excepţia grupurilor ,,Utilizatori recent înregistraţi" şi ,,Utilizatori înregistraţi") se face de către administratori. Retrogradarea se face pentru încălcarea gravă a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Forumului Transport-in-comun.ro.
Avatar utilizator
Administrator
Site Admin
 
Mesaje: 29
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 15:43

Re: Regulamentul forumului

Mesajde Administrator » Mie 12 Dec 2012, 12:04

Tratarea şi soluţionarea contestaţiilor (Anexa 3 la Regulament)

1. Împotriva sancţiunilor acordate se poate face contestaţie prin e-mail (transportbucuresti.trei(a)gmail.com) în termen de 24 de ore de la acordare.

2. Contestaţiile trebuie să conţină: numele şi numele de utilizator al solicitantului, sancţiunea împotriva căreia se face contestaţia şi orice alte informaţii considerate utile în tratarea contestaţiei.

3. Se clasează contestaţiile care se află în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
a) sunt anonime;
b) folosesc un limbaj obscen, jignitor;
c) conţin ataşamente cu conţinut vătămător (de ex. viruşi);
d) contestă sancţiuni inexistente / închipuite;
e) se aduc la cunoştinţa administratorilor prin alte canale decât adresa de e-mail de la punctul 1.

4. Contestaţiile de la punctul 3 nu se înregistrează.

5. După trimiterea contestaţiei, utilizatorul va primi, prin e-mail, un număr de înregistrare.

6. Soluţionarea contestaţiilor se realizează de către:
a) administratori, în cazul sancţiunilor acordate membrilor din grupurile Utilizatori recent înregistraţi, Utilizatori înregistraţi, Colaboratori II şi Colaboratori
b) administratorul general, în cazul sancţiunilor acordate membrilor din grupurile Moderatori şi Administratori.

7. Timpul de rezolvare a contestaţiei este de 48 de ore de la primire.

8. În cazuri bine justificate, termenul poate fi prelungit, cu condiţia anunţării, în termen de 48 de ore, a contestatarului cu privire la acest lucru şi a transmiterii acestuia a termenului maxim până la care contestaţia va fi tratată de către administratori.

9. Răspunsurile la contestaţii se publică pe forum, în secţiunea ,,Despre Forum", subiectul ,,Răspunsuri contestaţii", însoţite de textul original al contestaţiei. De asemenea, răspunsul se va expedia prin e-mail solicitantului.

10. Prin grija administratorilor, contestaţiile primite şi înregistrate şi răspunsurile lor vor fi arhivate cel puţin 12 luni de la înregistrare.
Avatar utilizator
Administrator
Site Admin
 
Mesaje: 29
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 15:43

Re: Regulamentul forumului

Mesajde Administrator » Dum 16 Dec 2012, 05:01

Protecţia datelor cu caracter personal (Anexa 4 la Regulament)

1. Acest forum solicită şi stochează adresele de poştă electronică ale membrilor, numele de utilizator folosit şi IP-ul de pe care sunt postate mesajele. Utilizatorii sunt obligaţi să furnizeze aceste date.

2. Utilizatorii pot furniza, opţional, imagini asociate, data naşterii, locul, ocupaţia şi alte date ce pot fi completate în meniul ,,Panoul utilizatorului", ce vor fi stocate în aceleaşi condiţii ca datele de la punctul 1.

3. Niciun reprezentant al acestui forum nu va solicita utilizatorilor furnizarea de date cu caracter personal precum: numele complet, adresa completă, codul numeric personal, seria şi numărul actelor de identitate (carte de identitate, paşaport etc.), seria şi codul PIN al cardului bancar etc..

4. Datele sunt stocate pe server (aflat în România) şi nu sunt dezvăluite terţilor.

5. Conform legislaţiei în vigoare, toate datele pot fi puse la dispoziţia organelor abilitate.

6. Acest forum foloseşte cookie-uri ale sale şi ale terţilor (contor de vizualizări ShinyStat). Prin vizualizarea acestei pagini, vă daţi acordul pentru a primi cookie-uri. Puteţi afla mai multe despre cookie-uri de la această adresă.
Avatar utilizator
Administrator
Site Admin
 
Mesaje: 29
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 15:43

Re: Regulamentul forumului

Mesajde Dr2005 » Lun 16 Mar 2020, 17:50

Având în vedere Decizia nr. A 1/16.03.2020, Regulamentul a fost modificat - viewtopic.php?f=7&t=324&p=7170#p7170 .
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei


Înapoi la Regulament

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005