Discutii generale destre transportul public bucurestean

Ştiri şi evenimente referitoare la transportul în comun din Bucureşti şi Judeţul Ilfov

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Sâm 07 Sep 2019, 10:07

Bine, daca iei un traseu ca 36 de exemplu ce trebuie refacut 98% ai o amploare a proiectului care te poate baga lejer in POIM, cu unul doua pasaje denivelate noi pe traseu. Dar sa zicem ca tine de POR, oricum STB a primit in patrimoniu chiar si linii mai noi, tot ce este pe OR era deja in patrimoniul sau, ca dovada "intretinerea" facuta de Sectia Linii. Deci... proiecte in sine nu poate face decat STB, care stie exact ce are in patrimoniu si in ce stare, nu duamna in persoana. Reluam, ce proiecte dezvolta PMB by STB pentru aplicare la POR/POIM 2020-2026? Sau poate asteapta de la MDRAP... inlocuirea liniilor de tramvai cu culoare unice pentru autobuze electrice? :mrgreen:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Sâm 07 Sep 2019, 10:54

Tramvaiul în sine nu poate intra în POIM, pentru că infrastructura de tramvai nu e de importanţă naţională sau europeană. Pentru infrastructura de tramvai au fost mereu sume disponibile prin Programul Operaţional Regional, de altfel au mai tras şi alţii bani pentru linii de tramvai în modul ăsta (de ex. Ploieşti). Iar din 2014 a dispărut şi aberaţia cu polii de creştere (care nu a permis Reşiţei, de pildă, să depună un proiect), deci numai cine nu vrea nu poate depune o cerere de finanţare.
Şi includerea metroului în POIM e discutabilă şi s-a făcut după ce un stat a reuşit să fraierească Comisia să includă o linie de metrou în POS-T, care apoi a trebuit fazată în POIM.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2268
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Lun 09 Sep 2019, 20:13

La Piata Unirii (Banca Religiilor) avem o proaspata abatuta pentru autobuze, asemnatoare celei de la intersectia Splaiul Independentei cu Calea Victoriei (Natiunile Unite). Sper ca va functiona la fel de bine, adica autoturisme parcate in abatuta de la Splai cu Victoriei, masina de politie pe pod iar soferii STB trebuie sa coboare sa duca munca de lamurire cu nesimtitii sa-si mute rabla.
Mai mult, in zona capatului 783, 361... gigi trans trage "dubele cu branza si branzari". Si aici era masina de politie, cu politisti la fel de plictisiti ca aia de la Natiunile Unite.
Fişiere ataşate
IMG_20190909_191616.jpg
IMG_20190909_191626.jpg
IMG_20190909_191633.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde AndreiSYA » Lun 09 Sep 2019, 23:19

Ăștia cu dubele chiar au tupeu să se bage peste tot pentru clienteală...
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 600
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Mar 10 Sep 2019, 13:16

Duba aia după cum arată e de căpşunari, deci face curse internaţionale. În mod normal ar trebui să plece doar din autogări deschise traficului internaţional sau staţii aprobate prin hotărâre a Consiliului General.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2268
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Mar 10 Sep 2019, 22:03

Eh, intotdeauna municipalitatea si politia au inchis ochiul care bate in directia acelui colt de piata pentru ca acolo se "varsa" cazanele cu 'pelerini' veniti la degustat moaste. Mai grav este ca duamna a matrasit pe sest spatiul care se preta cel mai bine pentru reteaua de tramvai intre Regina Maria si Sfanta Vineri, chipurile pentru a face loc acelei 'abatute' pentru autobuze din zona ex. Banca Religiilor.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Mie 11 Sep 2019, 12:19

Azi avem V3A-93-ul #265 pe linia 35.. e şi asta o soluţie de creştere a capacităţii de transport pe această linie, dar mai eficient ar fi fost să suplimenteze cu 3 - 4 ture linia (nu mai vorbesc de prelungirea peste Podul Basarab, care are zero şanse cât e duamna la putere). De altfel, suplimentări ar trebui făcute şi pe 47, deja e aiurea că vara aveam un tramvai la 8 minute şi acum, cu şcolile deschise, avem un tramvai la 20 de minute. Cea mai simplă soluţie ar fi redirecţionarea lui 11 prin Ferentari - Zeţarilor şi apoi Depoul Giurgiului (că la CFR Progresu se încurcă cu 7 şi 25) şi desfiinţarea lui 8, cu trimiterea turelor de Militari pe 35 şi a celor de Alexandria pe 11, la schimb cu Tatre ce vor fi trimise pe 47. Ar rezulta 4 ture în plus pe 35 şi 2 ture în plus pe 47, ceea ce ar fi decent în primă fază.
În felul ăsta, 11 ar mai putea prelua şi din călătorii lui 139 (că de la Piaţa Ferentari la APACA ai ajunge mult mai rapid cu tramvaiul decât cu 139), ai lui 220 şi ai lui 216 (care ar putea fi lejer trecut în istorie cu ocazia asta).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2268
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Mie 11 Sep 2019, 12:37

"Cea mai simpla solutie" ar fi sa impinga licitatia de tramvai inainte, ca stagneaza de ceva vreme. :twisted: Altfel or sa tot desfiinteze linii pana raman cu 1,10, 21, 25, 32 si 41.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 20 Sep 2019, 21:30

"Abatuta" pentru autobuze de la "Banca Religiilor".
Fişiere ataşate
IMG_20190920_130746.jpg
IMG_20190920_130834.jpg
IMG_20190920_130834.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde AndreiSYA » Vin 20 Sep 2019, 22:08

Și după ce autobuzul pleacă de la semafor, trebuie să se încadreze înapoi pe bandă pentru a merge înainte în cazul (116, 312, 313). 117 face la dreapta, 104 și 123 fac la stânga spre Bd. IC. Brătianu.
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 600
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 20 Sep 2019, 22:14

In mod normal ar trebui sa aiba un head-start de la semafor. N-am apucat sa studiez situatia fizica.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Lun 23 Sep 2019, 08:45

Ieri pe nepusa masa desi era duminica ne-am trezit iar cu un sfert de oras blocat, de un 'exercitiu antitero' la ambasada 'de la bloc'.

Troleibuzele de Berceni au intors (in mare) la Mihai Bravu, autobuzele au intors/ocolit prin Bd. Marasesti.
Fişiere ataşate
IMG_20190922_120943.jpg
IMG_20190922_120953.jpg
IMG_20190922_121206.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Joi 28 Noi 2019, 23:48

Uraa, la 21:30 linia 381 are succesiune la 30 secunde pe fiecare sens. Spre Victoriei dupa Kent C10 #6325 la nici juma' de vinut veni #6565. Pe sensul opus am vazut o faza de coma, un 381 Citaro E4 face statie si din spate trece pe banda doi in viteza un 381 Kent C12 fara sa mai faca statia. Pot doar sa presupun ca astia doi s-au inteles sa faca statiile alternativ ca sa ajunga amandoi mai repede la capat sa mai recupereze din timpul pierdut cu ora de varf.

P.S. Au incept C10 sa aspate pe linii grele, ieri cred ca #6327 era in 123.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 13 Dec 2019, 14:20

Uite cu ce se mai ocupa un fan/nostalgic al tramvaielor in Bucuresti... Sau poate vreun profet...?
Fişiere ataşate
IMG_20191212_195507.jpg
IMG_20191212_195454.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 27 Dec 2019, 11:53

Miscari nocturne zilele acestea intre depouri si autobaze, aparent se relocheaza longrine de la otelul rosu intre Titan si Giurgiului. Azi-noapte s-au tot perindat pe la Budapesta/Marasesti B82RTB si B18WFU, fiecare cu cate un trailer.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Dum 19 Ian 2020, 22:52

Aparent delirul desfiintarii autobazei Pipera va deveni chiar realitate. In contextul asta STB si PMB n-au intreprins nimic concret la nivel fizic pentru mutarea ACTIVITATII autobazei in alta locatie, doar inghesuie masini pe unde pot prin alte garaje si pe terenul ipoteticei viitoare autobaze Giurgiului.
Poate ar fi bine sa i se semnaleze duamnei aciuate la Bucuresti disponibilitatea proaspata a terenului fostului talcioc-bomba E U R O P A (fara nici o legatura cu continentul omonim desigur). Poate elaboreaza o strategie de aducere in posesia PMB sau macar concesionare pe termen lung spre punerea la dispozitie STB ca autobaza. Desigur asta trebuia sa se fi intamplat deja dar si comunistii intai demolau si dadeau lumea pe drum cu calabalacul si abia pe urma se apucau sa construiasca ceva in loc, rastimp in care oamenii deja ar fi putut sa crape de inima rea.

P.S. Cu riscul sa sara ecoteroristii (nu aia cu trifoiasul sper) pe mine as puncta si lacul Vacaresti ca o potentiala locatie pentru garare a vehiculelor STB, cu ceva amenajari desigur. Si asa dorea conu' balosu' sa puna labutza pe el asta vara.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Lun 20 Ian 2020, 09:31

Au început să ducă la Giurgiului autobuzele defecte. Cele funcţionale om trăi şi om vedea cum se vor împărţi, mai mult ca sigur o parte vor merge la Titan, că doar acolo e loc, iar restul prin alte părţi... după care vom vedea acces din Giurgiului sau Obregia la Sitaru sau Moara Vlăsiei, evident cu reducerea corespunzătoare a numărului de curse sau cu cedarea traseelor către Voluntari.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2268
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Lun 20 Ian 2020, 12:46

Ma intreb daca duamna a avut la vreun momentdat vreo sclipire de geniu sa fi intrebat la Ministerul Transporturilor daca s-ar fi putut face autobaza la Straulesti peste depoul de metrou in locul megaparcarii nefolosite... Sau daca va cauta spatiu prin incinta Faur pentru o ipotetica autobaza 1 decembrie 1918. Sau daca va initia o cooperare pentru construirea unei autobaze peste viitorul depou de metrou Pantelimon 2 destinat M5... Sau o autobaza in zona Petricani unde este mult teren neconstruit... Probabil ca nu... Poate va reusi totusi in al doispelea ceas sa faca un microgaraj la parterul parcarii de la Granitul...
Poate ar fi mai indicat de acum ca Primaria Sector 1 sa isi faca un plan pentru o divizie de transport in comun proprie... dat fiind faptul ca va fi sectorul lovit in plin de evaporarea nu doar a autobazei Pipera ci teoretic si a autobazei Floreasca si a depoului Victoria! :evil:

P.S. O... dar stai... Primăria Sectorului 1 publică anunțul de achiziție a serviciilor de proiectare și execuție pentru Spitalul “Sfântul Vasile cel Mare”
În incinta viitorului spital, construit de Primăria Sectorului 1 pe Șos. București-Târgoviște nr. 10, se vor reloca Spitalul Clinic de Urgență Floreasca, Spitalul Clinic de Urgență Chirurgie Plastică, Reparatorie și Arsuri și Secția de Pediatrie a Institutului Național pentru Sănătatea Mamei și Copilului "Alessandrescu-Rusescu".

http://www.primariasector1.ro/articole/ ... e-cel-mare
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Lun 20 Ian 2020, 14:23

Pe cât punem pariu că nu se va face nimic? Cu atât mai puţin să relochezi ceva, pentru că cu toată ipotetica reţea de benzi dedicate pentru autobuz, un pacient cărat cu ambulanţa din Vitan până în Şos. Bucureşti - Târgovişte are mari şanse să nu se mai trezească. Mai mult, spitalele astea nici măcar nu ţin de primăria de sector.
Cele trei spitale menţionate sunt în subordinea Ministerului Sănătăţii, nu ale primăriei.

Între timp, Primăria Generală şi-a tras de-a lungul anilor un număr măricel de spitale - http://www.assmb.ro/detail-page/hospitals/0/0 .
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2268
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Lun 20 Ian 2020, 22:14

Stadiul in care se prezinta sediul din Calea Victoriei al Politiei Capitalei spune clar ca nu se va face mai nimic. Cel putin nimic altceva inafara de catedrala neamului.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Mar 04 Feb 2020, 21:06

Au inceput sa se impestriteze toate liniile de autobuz 'titularizate' cu Otokar, azi era Citaro si in 133. Nu nu te duce si Citaro la destinatie dar ma obisnuisem cu 'curatenia' interioara specifica masinilor noi.
P.S. #6810 a fost mazgalit de giboni in salon pe peretele de la motor.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Joi 05 Mar 2020, 13:40

Au stropit cu ceva dezinfectant prin unele autobuze, am mers ieri cu un Otokar care avea urme albicioase de lichid evaporat pe scaune si un miros specific de solutie chimica. In schimb podeaua si pervazele de la geamuri erau mizerabile ca (deja) de obicei. La setebe s-au scos din schema pesemne pana si mopurile... :P
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Joi 05 Mar 2020, 22:37

Cine se bazeaza pe liniile de autobuz care tranziteaza zona Granitul sa gaseasca alternative, s-a deviat circulatia pe sensul de iesire din oras pe breteaua Cora iar in zona capatului lui 55 circulatia este ingustata la o banda astfel incat cei care vin dinspre Catelu si vor sa faca stanga in Morarilor nu mai pot efectua aceasta manevra, fluxul spre iesirea din oras fiind unul continuu!
Este un haos in zona, chiar si pe la ora 15 autobuzele din 104 circula trenulete de cate 3 masini. Regionalele erau pe la 18 ciorchine cate 5 masini paralel cu santierul parcarii sufletului. Maine la prima ora ar trebui sa fie un echipaj acolo la dirijat traficul.
De 202 si 246 mai bine uitati.
Statia de autobuze pe sensul de iesire din oras a fost mutata dincolo de incinta Cora, trotuarul nou din dreptul Cora a fost dat in folosinta dar lipseste o trecere de pietoni la Bricostore astfel incat cine vrea sa traverseze in directia aia o face pe riscul propriu.
Imagini berechet cu lucrarile din zona pe flickr.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Mai 2020, 15:59

După cum probabil că ştiţi - sau nu ştiţi - ADTPBI a avut în dezbatere publică, în perioada 12 - 21 martie 2020, proiectele noilor versiuni ale Regulamentului de transport în regiunea Bucureşti - Ilfov şi ale Caietului de sarcini pentru transportul public, disponibile pe site-ul lor la adresa https://tpbi.ro/page/consultare-publica .

Le-am făcut şi noi o copie de siguranţă: Regulament, Caiet de sarcini

Ei bine, având în vedere că a fost vorba de consultare publică, am trimis şi eu o propunere acolo:

Către: Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov
Ref.: Propuneri privind „Regulamentul serviciului de transport public de călători în Regiunea București-Ilfov”

Subsemnatul Anoaica Dragoş, [...], prin prezenta formulez următoarele propuneri faţă de documentul Regulamentul serviciului de transport public de călători în Regiunea București-Ilfov, publicat pentru dezbatere publică pe site-ul http://www.tpbi.ro,

I. Referitor la Cap. V subcap. A, pct. 16 şi 17:
Solicit ca definirea grupelor de linii să fie făcută în mod clar, respectiv „Sunt grupuri de linii tip expres, tip urban, tip regional, tip special”, fără menţiunea „etc.”. În caz contrar, operatorii de transport vor putea defini cu de la sine putere categorii de linii şi tarife, fără a mai obţine aprobarea ADTPBI.
De asemenea, solicit ca abonamentele valabile pe linii urbane să poată fi utilizate şi pe liniile regionale şi invers, pe porţiunile de traseu comun. Această solicitare se bazează pe situaţia actuală, respectiv liniile regionale folosesc aceleaşi tipuri de vehicule, oferă aceleaşi condiţii şi efectuează aceleaşi staţii ca liniile regionale pe porţiunile comune de traseu. În plus, există zone din Municipiul Bucureşti în care intervalele de succedare ale liniilor regionale sunt mai mici decât cele ale liniilor urbane, de exemplu Şoc. Chitilei, Şos. Berceni, Prel. Ghencea, Şos. Măgurele, ori unde liniile urbane circulă deja la capacitatea maximă, iar surplusul de călători ar putea fi preluat de liniile regionale, de exemplu Şos. Colentina, Bd. Iuliu Maniu, Şos. Bucureşti – Ploieşti.
Astfel, situaţia propusă, identică cu cea curentă, creează discriminare în rândul călătorilor, de exemplu un călător cu domiciliul în Şos. Măgurele trebuie să aştepte între 30 şi 60 minute un autobuz al liniei 303, în caz contrar fiind nevoit să plătească un abonament mult mai scump pentru a utiliza liniile R426, R427, R428, R464. Amintesc că discriminarea de orice fel este interzisă, potrivit prevederilor art. 2 alin (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
De asemenea, o astfel de prevedere nu se aplică în nicio altă localitate din România în care se desfăşoară transport preorăşenesc/regional cu operatori interni, respectiv Alba Iulia, Arad, Braşov, Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara. În toate aceste situaţii, pe porţiunea de traseu comună a liniilor regionale cu cele urbane pot fi folosite şi titlurile de călătorie urbane.

II. Referitor la Cap. XI pct. 1 lit. b), solicit completarea sintagmei „plus un profit rezonabil” cu valoarea procentuală efectivă a acestui profit.

III. Referitor la Cap. XII pct. „Principalele obligaţii ale călătorilor”, lit. d), solicit remedierea erorii de tastare, astfel încât cuprinsul să fie următorul „pe toată aria teriorială Bucureşti – Ilfov, în funcţie de tipul de călătorie, să procedeze la validarea acestuia înainte de urcarea în vehicul, în cazul utilizării sistemului de mobile ticketing, sau imediat după urcarea în vehicul, prin accesarea unui validator.”

IV. Referitor la Cap. XIII, pct. 2, amintesc că legislaţia aplicabilă contravenţiilor în România este Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 410 din 25 iulie 2001, cu modificările şi completările ulterioare. Art. 2 din acest act normativ stabileşte în mod clar că „Prin hotărâri ale autorităților administrației publice locale sau județene se stabilesc și se sancționează contravenții în toate domeniile de activitate pentru care acestora le sunt stabilite atribuții prin lege, în măsura în care în domeniile respective nu sunt stabilite contravenții prin legi, ordonanțe sau hotărâri ale Guvernului.” Mai mult, prin alin (5) se dispune că „Hotărârile consiliilor locale sau județene ori, după caz, ale sectoarelor municipiului București, prin care s-au stabilit contravenții cu nesocotirea principiilor prevăzute la alin. (2)-(4), sunt nule de drept. Nulitatea se constată de instanța de contencios administrativ competentă, la cererea oricărei persoane interesate.”
De asemenea, cele de mai sus trebuie coroborate cu prevederile Legii nr. 51/2006, art. 47 alin (5):
,,(5) Consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau, după caz, asociaţiile de dezvoltare comunitară vor stabili, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi alte fapte decât cele prevăzute la alin. (1)-(4), care constituie contravenţii în domeniul serviciilor de utilităţi publice."
Deşi nu se menţionează explicit că ADC-urile (asociaţiile de dezvoltare comunitară, cum este ADTPBI) ar fi asimilate autorităţilor administraţiei publice locale sau judeţene, Legea nr. 51/2006 face clar trimitere la OG nr. 2/2001. Coroborat cu prevederile Art. 2 alin (2) din OG nr. 2/2001, rezultă că ADC-urile nu pot stabili sau sancţiona contravenţii care sunt deja prevăzute în acte de nivel superior - legi, ordinanţe sau hotărâri ale Guvernului; astfel, ADC-urile pot sancţiona contravenţii pentru care au acest drept printr-un act de nivel superior. În cazul în care un ADC stabileşte şi sancţionează contravenţii care au fost deja stabilite prin acte de nivel superior, actele administrative de stabilire ale acestor contravenţii sunt nule de drept, conform Art. 2 alin (5) din OG nr. 2/2001.
Exemplific, mai jos, contravenţiile prevăzute în proiectul de Regulament elaborat de către ADTPBI şi care sunt deja prevăzute în alte acte normative:
1) ,,a. călătoria fără titlu de călătorie valabil (emitent, operator, tarif și perioadă de valabilitate) și validat la începutul călătoriei, sau fără un alt document care să permită efectuarea călătoriei;" este inclus în art. 45 alin (2) din Legea nr. 92/2007: ,,(2) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 100 lei la 500 lei, persoanele fizice, care călătoresc cu mijloacele de transport public de persoane fără titlu de călătorie valabil sau refuză să prezinte organelor de control titlul respectiv de călătorie, care au un comportament necivilizat sau care aduc prejudicii mijloacelor de transport."
Cum chiar Legea 92/2007 lasă la dispoziţia agentului constatator cuantumul amenzii din plaja 100 - 500 lei, înseamnă că şi punctul 3 subpct iv. se bate cap în cap cu Legea nr. 92/2007. Automat intrăm în prevederile Art. 2 alin (2) şi alin (5) din OG nr. 2/2001, deci aceaste prevederi din Regulament sunt nule de drept.

În plus, Legea nr. 92/2007 mai stabileşte la art. 45 alin (8) că ,,Constatarea contravențiilor prevăzute la alin. (2)-(7) și aplicarea sancțiunilor se fac de către împuterniciții președinților consiliilor județene, primarilor comunelor, orașelor și municipiilor, precum și de către ofițerii și/sau agenții de poliție din cadrul Poliției Române care au calitatea de polițiști rutieri, după caz." Astfel s-ar impune şi completarea pct. 8 din Regulament, asta în situaţia în care asimilăm ADTPBI cu o autoritate locală.

2) ,,d. agresarea fizică sau verbală a personalului cu competenţe, desemnat de către operatorul de transport/transportatorului autorizat, în timpul exercitării atribuţiilor de serviciu la bordul vehiculelor de transport în comun, în staţii ori la capetele de linii" - aici deja intrăm în domeniul Codului Penal, e clar că astfel de contravenţii pot fi constatate doar de către organele Poliţiei, eventual ale Poliţiei Locale, în funcţie de încadrare. Pentru astfel de fapte oricum sunt prevăzute pedepse prin Codul Penal, deci ADTPBI nu poate stabili alte contravenţii aici, conform Art. 2 alin (2) şi (5) din OG nr. 2/2011.
Mai putem aminti şi art. 2 pct. 1) din Legea nr. 61/1991, care prevede că:
,,Constituie contravenţie săvârşirea oricăreia dintre următoarele fapte, dacă nu sunt comise în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracţiuni:
1) săvârşirea în public de fapte, acte sau gesturi obscene, proferarea de injurii, expresii jignitoare sau vulgare, ameninţări cu acte de violenţă împotriva persoanelor sau bunurilor acestora, de natură să tulbure ordinea şi liniştea publică sau să provoace indignarea cetăţenilor ori să lezeze demnitatea şi onoarea acestora sau a instituţiilor publice;"
Art. 5 al aceleaişi legi e edificator cu privire la cine constată contravenţia:
,,(1) Contravenţiile se constată de către primar, împuterniciţii acestuia, de către ofiţerii sau agenţii de poliţie ori de către ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii din jandarmerie, precum şi, pentru faptele constatate în zona specifică de competenţă, de către poliţiştii de frontieră.
(2) În cazul contravenţiilor pentru care legea prevede sancţiunea amenzii, agentul constatator, odată cu constatarea, aplică şi sancţiunea." Personalul ADITBI nu poate fi asimilat celui prevăzut la art. 5.

3) La punctul g ,,impiedicarea organelor de control sa-si exercite atributiile, inclusiv refuzul de legitimare;", deşi putem include prima parte a frazei în cadrul prevederilor art. 43 din Regulamentul-cadru refuzul de legitimare are alt regim. Mai mult, Legea nr. 61/1991 spune clar care sunt cazurile de refuz de legitimare sancţionabile, în cadrul art. 2 pct. 31):
,,31) refuzul unei persoane de a da relaţii pentru stabilirea identităţii sale, de a se legitima cu actul de identitate sau de a se prezenta la sediul poliţiei, la cererea ori la invitaţia justificată a organelor de urmărire penală sau de menţinere a ordinii publice, aflate în exercitarea atribuţiilor de serviciu;" Concluzie: ADITPBI nu poate stabili această contravenţie aici, conform Art. 2 alin (2) şi (5) din OG nr. 2/2011.

3) Referitor la punctul o ,,fumatul şi consumul de băuturi alcoolice în interiorul vehiculului", avem deja legislaţie în domeniu, mai precis art. 3 din Legea nr. 349/2002, care prevede că:
,,(1) Se interzice fumatul în toate spațiile publice închise, spațiile închise de la locul de muncă, mijloacele de transport în comun, locurile de joacă pentru copii. De la prezentele prevederi fac excepție celulele pentru deținuți din penitenciarele de maximă siguranță.
(1^2) În spațiile prevăzute la art. 2 lit. n^1) este interzisă inclusiv utilizarea țigaretei electronice.".
Art. 2 alin (n^1) defineşte mijlocul de transport: ,,mijloc de transport în comun se înțelege orice vehicul utilizat pentru transportul contra cost al persoanelor;".
Art. 10 al aceluiaşi act normativ stabileşte că:
,,Următoarele fapte constituie contravenții și se sancționează după cum urmează: a) nerespectarea de către persoanele fizice a prevederilor art. 3 alin. (1) și (1^1) se sancționează cu amendă contravențională de la 100 lei la 500 lei;" iar agenţii constatatori sunt stabiliţi la art.14^1:
,,Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac de către persoane împuternicite în acest sens de către Ministerul Sănătății și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, cu excepția prevederilor art. 10 lit. a) și b), unde constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac de către reprezentanți ai poliției locale sau ai Ministerului Afacerilor Interne."
Consumul de alcool e reglementat prin Art. 2 pct. 23 din Legea nr. 61/1991:
,,consumul de băuturi alcoolice în următoarele locuri publice: drumuri publice, parcuri, stadioane şi terenuri sportive, instituţii culturale, săli de spectacole, instituţii sau unităţi economice, toate mijloacele de transport în comun, autogări, gări şi aeroporturi, de stat şi private, sau alte locuri prevăzute de lege. [...]".
Modul de constatare a contravenţiilor e descris în Art. 5 din Legea nr- 61/1991.
Concluzie: ADITPBI nu poate stabili aceste contravenţii aici, conform Art. 2 alin (2) şi (5) din OG nr. 2/2011.

5) "u.transportarea păsărilor sau animalelor vii. Excepţie fac câinii însoţiţi care au lesă şi botniţă, ori a animalelor mici ţinute în braţe, dar cu respectarea OUG 55/2002;"
Se crează discriminare faţă de animalele utilizate de persoanele cu nevoi speciale, în special câini de însoţire pentru nevăzători, dar şi alte animale utilizate, de exemplu, în tratatmentul copiilor cu autism. Ar trebui efectuate modificări.

6) celelalte puncte se încadrează în prevederile art. 43 din Regulamentul-cadru pentru efectuarea transportului public local, anexa nr. 1 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 972 din 3 octombrie 2007 pentru aprobarea Regulamentului-cadru pentru efectuarea transportului public local şi a Caietului de sarcini-cadru al serviciilor de transport public local, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 807 din 27 noiembrie 2007, denumit în continuare Regulamentul-cadru.
Faţă de cele de mai sus, solicit ca valorile amenzilor, atât cele minime, cât şi cele maxime, să fie cele prevăzute de legislaţia în vigoare, de exemplu pentru punctul a. între 100 şi 500 lei, nu între 400 şi 500 lei, având în vedere că OG nr. 2/2001 interzice în mod expres introducerea de valori diferite ale amenzilor prin acte de nivel inferior – precum hotărâri ale consiliilor locale – faţă de cele stabilite prin legislaţia primară, după cum am demonstrat anterior. Mai mult, OG nr. 2/2001 prevede în mod explicit că în termen de 15 zile, contravenienţii pot achita jumătate din minimul amenzii.
Totodată, solicit modificarea punctului 8, astfel „Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor se face de către personalul prevăzut în legislaţia în vigoare, astfel:” cu enunţarea categoriilor de agenţi constatatori deja prevăzuţi în legislaţia primară, personalul ADTPBI putând constata şi sancţiona doar contravenţii neprevăzute în legislaţie.

V. Referitor la Anexa nr. 1, cadrul legislativ trebuie completat cu Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române – AFER, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere că această autoritate, potrivit prevederilor Art. 4 alin (1) lit. n) din Anexa la HG 626/1998, „efectuează omologarea tehnică a vehiculelor de transport urban pe şine, certifică şi/sau omologhează echipamentele, piesele de schimb şi materialele de exploatare pentru vehiculele fabricate în ţară ori importate, precum şi componentele utilizate la construirea, repararea, întreţinerea şi exploatarea vehiculelor, infrastructurii aferente transportului urban pe şine şi, după caz, emite agremente tehnice;” .

Față de cele de mai sus, solicit răspuns scris, având în vedere inclusiv prevederile Legii nr.52/2003, art. 12 alin (3) „Autoritățile administrației publice prevăzute la art. 4 sunt obligate să justifice în scris nepreluarea recomandărilor formulate și înaintate în scris de cetățeni și asociațiile legal constituite ale acestora.”

Cu consideraţie,
Dragoş Anoaica 21.03.2020
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2268
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Mai 2020, 16:10

Să vedem răspunsul primit:
14806-1.jpg

14806-2.jpg

14806-3.jpg

14806-4.jpg

14806-5.jpg

14806-6.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2268
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Mai 2020, 16:32

Să vedem ce concluzii reies de aici:

I. În privinţa discriminării călătorilor între liniile urbane şi preorăşeneşti, o să o mai ducem mult şi bine pe sistemul actual. ADTPBI spune ceva de o analiză şi de faptul că ar trebui făcută... de acord, ar trebui făcută, dar când? Mâine? Peste un an? Peste 100 de ani? De fapt, sistemul actual de taxare e fix cel făcut şi gestionat de RATB/STB din 2006, un sistem prost de la bun început. Ca să nu se chinuie, ADTPBI l-a preluat pur şi simplu şi l-a făcut obligatoriu. Dar ştim că ,,T.P.B.I. va întreprinde măsurile care se impun" într-un viitor incert. Asta înseamnă că, practic, toate lucrurile rămân ca până acum, dacă vrei să mergi cu 50 lei pe lună pe Şos. Măgurele, de pildă, n-ai decât să stai o oră în staţie după 303 sau să mergi pe jos. Sau să faci blatul, cum probabil fac 99,9% din cei care au treabă în zona aia. Şi cum, la fel de probabil, fac şi vreo 99,9% din cei care folosesc liniile R şi nu au abonamente, pentru că e mai uşor să cumperi un bilet la un zbor spre Lună decât la un autobuz preorăşenesc în Ilfov.

II. Măcar au rezolvat-o relativ frumos cu profitul rezonabil - rata SWAP + 1%, ceea ce e decent ca să ţii pe linia de plutire un operator de transport. Bine, eu aş fi mers pe indicele preţurilor de consum (care, practic, e rata inflaţiei), în vreme ce SWAP vizează dobânzile. Însă, totuşi, e un indicator folosit în ajutoarele de stat, deci e şi el oficial şi imposibil de manipulat de către autorităţile contractante. Dar mă deranjează acel ,,nu poate fi mai mic decât". Păi în ritmul ăsta, nici SWAP + 50% nu e mai mic decât SWAP + 1%. Deci, cât e profitul rezonabil?!

III. Au remediat eroarea de tastare.

IV. La capitolul sancţiuni, l-au completat cu alte legi aplicabile, ceea ce nu-i un lucru rău. Au mai tăiat şi din sancţiunile pentru care stabileau ei amenzi, câtă vreme erau prevăzute deja de alte acte normative de nivel superior. Valorile amenzilor au fost corelate cu cele din legi, dar tot rămân în Regulament, ceea ce e oarecum ilogic - dublezi o lege cu un Regulament.
Au introdus şi sintagma ,,persoană împuternicită", ca să fie în acord cu OG 2/2001. Hai să o văd şi pe asta, cum vor da primarii şi preşedinţii de CJ împuterniciri nominale controlorilor :lol: Bine, măcar aşa ar respecta legea. Ce sunt eu curios e câte amenzi (atenţie, amenzi, nu suprataxe) s-au dat pe Regulamentul vechi (încă în vigoare) şi, mai ales, câte s-au plătit. Că în instanţă toate PV-urile ar fi anulate de drept, câtă vreme nu au fost aplicate de agenţi constatatori prevăzuţi în OG 2/2001.
În fine, ar trebui să-mi dea ADTPBI o bere că i-am scutit de un şir de procese, iar juristul lor ar trebui să vină să-mi pupe tălpile că i-am făcut treaba pe gratis :twisted:
Au adăugat şi câinii utilitari în lista animalelor acceptate la transport, deci au scăpat şi de un scandal gen CFR Călători.

V. Au completat lista actelor normative aplicabile şi cu prevederile HG 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române - AFER, având în vedere că această instituţie certifică tramvaiele.

Anexez Regulamentul modificat, modificările fiind făcute cu roşu/mov.

Ce pot să zic... mă declar parţial mulţumit de răspuns, dacă s-ar fi făcut ceva şi cu taxarea pe tronsoanele comune ale liniilor urbane şi regionale deja puteam spune că ne apropiem de Europa civilizată, măcar la nivel de regulamente.
Fişiere ataşate
Regulamentul de Transport al serviciului cu adaugiri rezultate din dezbaterea publica 22.04.2020..pdf
(1.01 MiB) Descărcat de 95 ori
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2268
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 01 Mai 2020, 18:38

Oamenii astia nu reusesc sa se organizeze sa scoata tramvaiele de pe strazile cu o singura banda pe sens, dintre colibe, sa le scoata inafara inelului median ce sa ne mai gandim la schimbarea modalitatilor de taxare si la vending. Nu se cauta solutii pentru traversarea cu transportul electric a pietei Unirii, nu se iau in calcul extensii de troleibuze acolo unde este posibil si fezabil ba din contra.
Nu se coreleaza nici cele mai evidente necesitati cu cele mai primare solutii, nu se coreleaza cererea cu oferta, exemplul prim fiind linia 1!
Avem doar o microagenda paralela de a cumpara 'de origine' turceasca, clar pentru comision.
Nu se mai modifica nimic la taxare, fenomenul blatului va exploda de pe 15 mai. Oricum PMB a anuntat deja vag majorarile de taxe si impozite la anul, si sunt convins ca si majorare de tarife, la orice, parcari, transport... Mi-e frica de o situatie mai grea ca in 2013-2014 la nivelul STB.

Cat despre ADTPBI... pariu ca dupa alegeri RXYZ dispar de la STB? :twisted:
Atat timp cat Ilfovul ramane un 'donut' si nu este spart in 6 'cozi de sector' nu putem spera in evolutia transportului (in special electric si nu ma refer numai la STB ci si la Metrorex) in mod coerent. Sau cel putin ce este in interiorul CB sa fie B si ce este in exterior sa intre in judetele limitrofe. Situatia este aici sa ramana, daca schema de personal ramane, sectoarele abia ce si-au facut PUZ-uri... :x
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 01 Mai 2020, 20:17

Acum sincer, cel mai clar exemplu de incremenire in context si timp, stam cu bulevardul 'de protocol' al sufletului Victoria Socialismului (caci iata ne-a invins definitiv, suntem in fata unei amenintari dictatoriale fara precedent la adapostul covizilor noi si vechi, se poate prelungi situatia asta la nesfarsit din condei testind sau neteastind, tinind in neclar dezvoltarea sau nedezvoltarea de anticorpi, raportand sau neraportand morti si raniti... pardon imbolnaviti) pana acum exista scuza ca vin turistii si fac poze Parlamentului, nu mai vine nici un turist multa vreme de acum incolo, avem spatiu verde pe mijloc in loc sa facem greentrack de la Mitropolie la Hurmuzachi (Muncii ca tot e 1 Mai azi) stam cu caraghioslacul ala prin Calarasilor, bulevardul din nicaieri pana la Muncii.

Nimic, incremenire totala. Alt exemplu platforma Pipera, oportunitate tramvai Delfinului-Petricani-Pipera. Nimic. 16 si 36 sunt mai mult dormitor si weceu pentru aurolaci! :x :evil:
Transportul individual va deveni un lux in urmatorii 5 ani cel putin, nu incape indoiala sau discutie, e momentul unor decizii fulger de gasire a unui susbtitut in comun fezabil, cu termen de implementare relativ scurt (nu ca metroul feudal al sufletului), si cel mai bine realizabil din fonduri europene!
N-avem nici un proiect inafara deloc concretului tramvai (mai mult speculat decat vehiculat) Luica-Aparatori-Grigorescu-Pipera care este blocat in mai multe puncte, inclusiv de amenajarile recente din sectorul 4 ce n-au tinut cont de acest proiect al tramvaiului.

Niste planuri de transport in comun coerent pentru zonele dezvoltate exploziv pana la momentul covid, Ozana noua, Metalurgiei noua... zonele alea au devenit nevandabile intr-o noapte din cauza carentei de transport in comun!

Suntem administrati de afoni tehnici cronici, bisnitari parveniti guralivi, care vor sa faca spital dintr-o hala industriala, vezi cazul Laminor 6 - egoita sau dintr-o autobaza, vezi cazul Pipera - firea. Acelasi tip de doi afoni care se freaca cot la cot (municipal si sectorial) de cate o latura a gropanului fundatiei Operei nefinalizate de pe Bulevardul Unirii, jumatate din rusinea administrativa nationala a 30 de ani de zile, alaturi de cealalata jumatate, Casa Radio. :evil:

P.S. ACUM se va vedea tragedia cheltuirii fondurilor europene pe hoteluri trantite pe plaja in loc de linii de tramvai si troleibuz! :x :evil:
P.S. Inca patru proiecte ce nu mai suporta amanare: Bulevardul Ferentari 4 benzi pe sens, de la Luica la Antiaeriana si pana in Str. Brasov, Bulevardul CF Progresu-Istrati. Bulevardul CF Militari-Cotorceni, sistematizare salba Floreasca-Colentina-Fundeni-Pantelimon cu implementare caseta colectoare suplimentara, ca un Bucuresti extins pana la centura nu-l mai duce doar caseta colectoare curenta.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Dum 03 Mai 2020, 14:38

Lărgirea unor străzi pentru traficul general e o tâmpenie. Mai ales cu preţul distrugerii unor cartiere întregi şi al aruncării unor oameni în stradă, după modelul Buzeşti şi, la scară mai mică, Prelungirea Ghencea. Mai mult, un bulevard larg şi intens circulat distruge orice afacere, că nimeni nu face cumpărături şi nu merge la restaurant în gaze de eşapament. Magheru e cel mai bun exemplu la capitolul ăsta.

Iar introducerea unor linii noi de tramvai între anumite puncte nu trebuie să însemne neapărat şi crearea unor căi rutiere pe rutele alea. Până şi Sofia are linii de tramvai care nu urmăresc trama stradală şi o taie, la un moment dat, printre nişte case sau blocuri. Ca să nu mai vorbim de Budapesta, Berlin sau Bruxelles. E mult mai ieftin să faci un culoar lat de 8 - 10m prin care să tragi două linii de tramvai green-track sau tip c.f., care linii nu vor fi supuse uzurii traficului rutier greu. De exemplu, linia planificată Braşov - Alexandriei poate fi trasă în câteva luni, fără să se aştepte finalizarea şoselei.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2268
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Dum 03 Mai 2020, 15:46

Eu nu propun largiri de strazi existente, de aceea nici n-am mai emis opinia sa se continue largirea Calea Calarasilor pana in Coposu, asa cum era planificata si logic sa se materializeze... candva... Modernizarea orasului in interiorul inelului principal ramane natural in sarcina urmatorului cutremur de mare intensitate. Nu mai necesita munca de lamurire si eforturi umane in van. :twisted:
Din fericire 'lasarea oamenilor pe drumuri' la demolari nu mai este o chestiune de actualitate cum era in anii '70 cand intradevar se demola inainte sa se construiasca, ca nu prea exista mare fond locativ demn de un 'oras', metropola, capitala. Fond locativ pe teren virgin exista acum la discretie exact zonele alea uitate de ADTPBI, Ozana si Metalurgiei noi. Imi permit declaratia ca oricum sunt mai dezirabile in mod curent decat 'fundul' Ferentariului, pe unde ar urma sa treaca strapungerea Luica-Alexandriei-Brasov.
Cert este ca inelul median trebuie intregit pe sud-vest, acum sau secolul viitor, va fi facut, pentru tranzit si nu pentru 'afaceri la bulevard' ca ideea nu este sa umpli un bulevard gen Decebal de bombe spirtoase sau cu masini parcate (ca vor exista si astea, in mod dement pe Decebal s-au facut si niste locuri de parcare la suprafata pentru unii 'clienti' desi se construieste parcare subterana pe doua nivele).
Cat despre bulevardele pe fostele CF dinspre Progresu si Militari... vor veni natural, avand in vedere ce se construiaste pe acolo, mai ales de la AFI la Plaza. In partea cealalata prin Ferentari de asemenea ar fi binevenita 'reforma' CF la fel ca si la Republica.

Cert este ca tramvaiul nu prea are ce transporta pe la Hala Traian unde converg toate liniile spre Sf. Vineri. Sau pe Mosilor Vechi. Risipim bani zilnic pentru a rula pe infrastructura existenta de pe vremea ailalta. Strict doar de dragul ca exista. Tramvaiul ar fi clar ales in detrimentul metroului daca mergi de la Unirii la Muncii. DACA tramvaiul ar intra in Piata Unirii si ar rula decent si lejer in culoar rezervat, cum nu o face in prezent pe Calarasi. Ne intoarcem iar si la problema cronica a distantarii fizice dinre 21 si 32.
Da, stiu ca acopar doar aspecte tehnice, nimic birocratic, pentru ca birocratic tot ce nu implica spaga este 'imposibil' shi faramitat in bucatele asa de mici ca te lasi pagubas sa le aduni la un loc, daka nu dispui de metode gen 'japca, samsar, rechin' sa 'cumperi' teren, oameni, afaceri, idei, principii, vointe. Sau sa le sugrumi eventual. Asa ca ma multumesc cu aspectele tehnice, in caz ca starea de urgenta esueaza lamentabil intr-o dictatura, asa cum (mi se) pare la momentul actual. :twisted:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3294
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Ştiri şi evenimente

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005