Ramele CAF

Despre metroul bucureştean

Ramele CAF

Mesajde Matei » Mar 17 Sep 2013, 01:17

Click pe urmatoarele linkuri pentru informatii despre ramele CAF:
- Siteul oficial CAF
- Un articol recent
Matei
 
Mesaje: 59
Membru din: Vin 05 Iul 2013, 21:45
Localitate: Bucureşti

Re: Ramele CAF

Mesajde Alexandru » Mie 16 Apr 2014, 14:05

Nu poti sa arati ca esti drept in fata unei lumi intregi, daca nu esti drept cu tine insuti si cu persoanele din jurul tau.
http://www.transport-in-comun.ro
Avatar utilizator
Alexandru
Site Admin
 
Mesaje: 268
Membru din: Mar 23 Oct 2012, 14:41
Localitate: Bucuresti -Sector 2

Re: Ramele CAF

Mesajde Rathgeber2523 » Mar 13 Mai 2014, 07:28

Cateva poze cu Ramele de metrou CAF
DSCN1861.jpg

DSCN1862.jpg

DSCN1863.jpg

DSCN1864.jpg

DSCN1865.jpg

DSCF1271.jpg
Rathgeber2523
 
Mesaje: 15
Membru din: Dum 04 Mai 2014, 08:29

Re: Ramele CAF

Mesajde Rathgeber2523 » Mar 13 Mai 2014, 14:02

Si un video din iarna vu 1301-2301 Dunarea in Probe
Rathgeber2523
 
Mesaje: 15
Membru din: Dum 04 Mai 2014, 08:29

Re: Ramele CAF

Mesajde Rathgeber2523 » Vin 16 Mai 2014, 20:48

1301-2301 DUNAREA astazi :D :)
Fotografie2741_001.jpg
Fotografie2741_001.jpg (80.45 KiB) Vizualizat de 5945 ori



Rathgeber2523
 
Mesaje: 15
Membru din: Dum 04 Mai 2014, 08:29

Re: Ramele CAF

Mesajde adriank1997 » Vin 16 Mai 2014, 22:58

14200766874_02b7705784_c.jpg
Avatar utilizator
adriank1997
 
Mesaje: 135
Membru din: Sâm 09 Dec 2017, 13:29
Localitate: Buzău

Re: Ramele CAF

Mesajde Alexandru » Sâm 05 Iul 2014, 17:16

Noile metrouri de tip CAF intră în circulaţie săptămâna viitoare. Trenurile spaniole sunt dotate cu locuri pentru transportul bicicletelor

Primele două trenuri de metrou de tip CAF vor intra în circulaţie săptămâna viitoare, după cum a declarat directorul Metrorex, Aurel Radu. Acesta a precizat că a primit „Agrementul“ pentru următoarele trei luni, perioadă în care se vor mai face câteva teste.

http://adevarul.ro/news/bucuresti/noile-metrouri-tip-caf-intra-circulatie-saptamana-viitoare-trenurile-spaniole-dotate-locuri-transportul-bicicletelor-1_53b7aff60d133766a828202f/index.html
Nu poti sa arati ca esti drept in fata unei lumi intregi, daca nu esti drept cu tine insuti si cu persoanele din jurul tau.
http://www.transport-in-comun.ro
Avatar utilizator
Alexandru
Site Admin
 
Mesaje: 268
Membru din: Mar 23 Oct 2012, 14:41
Localitate: Bucuresti -Sector 2

Re: Ramele CAF

Mesajde adriank1997 » Sâm 05 Iul 2014, 19:34

Mai exact, pe data de 8 a lunii acesteia.
Avatar utilizator
adriank1997
 
Mesaje: 135
Membru din: Sâm 09 Dec 2017, 13:29
Localitate: Buzău

Re: Ramele CAF

Mesajde Dr2005 » Mar 08 Iul 2014, 22:07

Kaba Adrian scrie:pe data de 8 a lunii acesteia.

Adică pe data de 9, deci mâine.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1909
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ramele CAF

Mesajde Dr2005 » Mie 16 Iul 2014, 12:19

Date tehnice:
Tipul: Ramă electrică din şase vagoane pe câte două boghiuri
Formula osiilor: 2'2' + Bo'Bo' + Bo'Bo' + Bo'Bo' + Bo'Bo' + Bo'Bo' + 2'2'
Alimentare electrică: 750 V c.c., prin şina a treia şi fir aerian (la manevră)
Lungimea peste tampoane - ramă: 113.600 mm
Lăţimea cutiei: 3100 mm
Lăţimea maximă (peste uşi): 3200 mm
Înălţimea maximă peste nivelul superior al şinei: 3550 mm
Înălţimea podelei peste nivelul superior al şinei: 1130 mm
Ecartamentul nominal al căii: 1432 mm
Tip roţi: monobloc
Masa ramei în stare goală: 172,5 t
Capacitatea de transport (vagon) la 4 / 6 călători/metru pătrat: 1200 / 1688
Locuri pe scaune: 222
Captarea curentului: şina a treia (captatoare amplasate pe boghiuri) / pantograf (pentru manevra în depou, cu viteză redusă)
Tensiunea nominală de alimentare: 750 V c.c.
Motoare electrice de tracţiune: 16, asincrone, cu rotor în scurtcircuit, de curent alternativ, acţionate cu convertizoare cu IGBT
Puterea nominală a unui motor electric de tracţiune: 145 kW
Viteza maximă de circulaţie: 80 km/h
Acceleraţia maximă la pornire în aliniament şi palier: 1,25 m/s^2
Valoarea deceleraţiei la frânarea de serviciu: 1,24 m/s^2
Valoarea maximă a deceleraţiei la frânarea de urgenţă: 1,6 m/s^2
Frâna de serviciu: electrodinamică, recuperativă
Frâna de staţionare: pneumatică, cu disc
Frâna de urgenţă: cu patină electromagnetică cu suspendare joasă
Tracţiune multiplă: nu
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1909
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ramele CAF

Mesajde Matei » Mie 24 Sep 2014, 00:22

Pe 1 septembrie a ajuns si ultima rama (UT16) la Depoul Berceni. Momentan sunt in circulatie primele 10, iar UT11 este in probe, urmand sa intre in circulatie zilele urmatoare.
Ramele CAF:
UT1 – Dunarea (1301-2301)
UT2 – Mures (1302-2302)
UT3 – Prut (1303-2303)
UT4 – Olt (1304-2304)
UT5 – Ialomita (1305-2305)
UT6 – Somes (1306-2306)
UT7 – Siret (1307-2307)
UT8 – Arges (1308-2308)
UT9 – Jiu (1309-2309)
UT10 – Buzau (1310-2310)
UT11 – Dambovita (1311-2311)
UT12 – Bega (1312-2312)
UT13 – Tisa (1313-2313)
UT14 – Prahova (1314-2314)
UT15 – Bistrita (1315-2315)
UT16 – Suceava (1316-2316)
Matei
 
Mesaje: 59
Membru din: Vin 05 Iul 2013, 21:45
Localitate: Bucureşti

Re: Ramele CAF

Mesajde Matei » Vin 21 Noi 2014, 05:29

Matei
 
Mesaje: 59
Membru din: Vin 05 Iul 2013, 21:45
Localitate: Bucureşti

Re: Ramele CAF

Mesajde 133 » Sâm 14 Ian 2017, 20:45

http://www.metrorex.ro/_read465-1

"14 Ianuarie 2017
Metrorex anunta ca in zilele de 14-15.01.2017, pe Magistrala 2 (Berceni- Pipera) intre statiile Berceni si Dimitrie Leonida circulatia trenurilor de metrou se desfasoara pe linia 2 in sistem pendula( dus-intors).
Pe restul tronsonului Magistralei 2 circulatia se desfasoara normal.
S-a implementat aceasta masura ca urmare a conditiilor meteo, cu temperaturi foarte scazute care impun gararea trenurilor in tunel astfel incat, incepand cu luni 16.01.2017, cand se asteapta un flux mai mare de pasageri, circulatia sa se poata desfasura la capacitate maxima cu toate trenurile."


Uops... modernele JAF-uri sunt sensibilutze la ger si trebuie sa stea la caldurica in tunele pentru a porni si a doua zi. Le fac de rusine batrenele Tatre ale RATB-ului.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2375
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Ramele CAF

Mesajde Dr2005 » Dum 15 Ian 2017, 14:18

Mai degrabă Metrorex nu are cu ce să deszăpezească depoul şi ca să nu aibă probleme luni dimineaţa, a apleat la metoda asta.
În plus, metrourile noastre (fie ele IVA, BM sau CAF) nu sunt prevăzute cu instalaţii de încălzire.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1909
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ramele CAF

Mesajde 133 » Mar 14 Feb 2017, 19:27

Vaileu, nu stiam ca JAF-urile sunt rude cu locomitvele EA! Sa auzi numai ventilarea de pe Casimcea. Dar Metrorexu' a gasit deja o smecherie s-o mascheze. :twisted: Porneste la plecarea trenului din statie si se opreste la oprirea trenului in urmatoarea statie. Si repeat. :P
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2375
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Ramele CAF

Mesajde Dr2005 » Joi 16 Feb 2017, 22:10

Ventilaţia porneşte şi se opreşte automat, scopul ei e să răcească rezistenţele de frânare. Chestia e că rezistenţele de frânare se folosesc doar când frânarea recuperativă nu e posibilă. Asta înseamnă că ori e o problemă la trenuri (puţin probabil), ori la substaţia de redresare (plauzibil, la câte scurtcircuite şi câţi izolatori conturnaţi au fost pe M2 în ultima perioadă). Măcar aerul fierbinte nu e trimis spre călătorii care urcă, cum se întâmplă la Bombardier.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1909
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ramele CAF

Mesajde 133 » Vin 17 Feb 2017, 19:55

Ar fi bine sa fie ventilarea pentru tractiune dar traiesc cu vaga impresie ca este ventilarea pentru salon! :shock:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2375
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Ramele CAF

Mesajde Dr2005 » Vin 17 Feb 2017, 20:49

Ventilare pentru ce, pentru choppere? Că motoarele de tracţiune sunt autoventilate.
Ventilaţia în salon e o glumă proastă, la fel ca cea de pe Bombardiere. Sunt nişte ventilatoare care bagă aer din tunel (care poate să fie la fel de cald ca ăla din tren) şi atât. Nu mai zic că sistemul e gândit pentru o încărcare normală a trenului, de 4 călători/m2, nu pentru 11 căl/m2 câţi înghesuie Metrorex la orele de vârf.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1909
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ramele CAF

Mesajde 133 » Lun 20 Feb 2017, 09:46

Am avut ieri ocazia sa mai ascult niste CAF-uri. La doua intradevar mergea ventilarea rezistentelor. Permanent. Deci franare recuperativa oha.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2375
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Ramele CAF

Mesajde Dr2005 » Lun 20 Feb 2017, 21:33

Asta e din vina substaţiei de redresare, că nu acceptă curentul debitat de trenuri.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1909
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ramele CAF

Mesajde 133 » Lun 06 Mai 2019, 19:07

Iuhuuu, traiasca ATP&ATC&ATO! azi CAF#15 (nu stiu 'numele de scena' zic simplu 1315+2315) este condus manual de un 'hazliu' care cum a plecat din Victoriei a 'trantit frana in podea' si dupa ce a scazut viteza trenului cu 2/3 imediat i-a dat blana! :evil:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 2375
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04


Înapoi la Metrou

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005