Modernizarea tramvaielor KT4D şi SGP E1

Modernizarea tramvaielor KT4D şi SGP E1

Mesajde Dr2005 » Vin 21 Feb 2014, 23:19

În anul 2011, prin programul CIVITAS Modern, începea un amplu program de modernizare a parcului de tramvaie din Bănie (mai multe despre CIVITAS la această adresă, de la pagina 144 - atenţie fişier PDF de dimensiuni mari). Prima etapă a fost realizarea unui nou echipament de comandă a motoarelor electrice de tracţiune, în acest scop fiind realizat un chopper de către Facultatea de Electronică a Universităţii din Craiova, în colaborare cu firma INDA-ELTRAC. Odată realizat şi testat prototipul, s-a recurs la producerea lui şi instalarea 6 tramvaie KT4D (#103, #104 (ex-#109) şi #107 au fost casate, iar #106 avea deja altfel de chopper, similar celor utilizate la Cluj şi Ploieşti - fişă tehnică) şi pe 4 tramvaie SGP E1 (iniţial era vorba de 3, în cele din urmă au fost făcute 4 - #654, #657, #658, #659). Proiectul prevedea reparaţia capitală şi modernizarea a 15 tramvaie însă, din lipsă de material rulant, s-a recurs - într-o primă fază - doar la montarea chopper-elor. Totodată, vagoanele au fost dotate şi cu aer condiţionat în cabina vatmanului, pentru a asigura confortului acestuia. Astfel, odată cu casarea Rathgeber-urilor, în Craiova mai circulau doar 5 tramvaie fără aer condiţionat în cabina vatmanului (5 SGP-uri), dar deviem de la subiect.

Odată cu închiderea liniei pentru lucrări, s-a creat posibilitatea imobilizării unor vechiule, în vederea efectuării unei reparaţii capitale, la primul vagon lucrându-se mai bine de 1 an şi jumătate. Este vorba despre vagonul #109 (2011 ex-#108, 1998 ex-Berlin #9134, ex-Berlin 219 134-5).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1959
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Modernizarea tramvaielor KT4D şi SGP E1

Mesajde Dr2005 » Sâm 22 Feb 2014, 18:30

#109 la începutul lucrărilor:
Imagine

Vagonul a suferit o reparaţie capitală. S-au efectuat toate reparaţiile şi înlocuirile necesare acestui tip de reparaţie majoră, precum lucrări de tinichigerie, rebobinarea motoarelor electrice de tracţiune, rebandajare, înlocuirea căblăriei, refacerea interiorului şi a cabinei. Pe lângă acestea, vagonul a mai suferit ceva modificări:
- reglare a motoarelor electrice de tracţiune cu chopper, computer de bord, climatizare pentru vatman (instalate în 2011)
- înlocuirea grupului convertizor pentru servicii auxiliare cu un convertizor static produs de INDA-ELTRAC
- înlocuirea ventilatoarelor pentru ventilaţia forţată a motoarelor electrice de tracţiune cu unele mai silenţioase, amplasate sub vagon (nu ştiu cât de inspirată e modificarea asta, să nu tragă prea mult praf)
- montarea unor capace care acoperă boghiurile şi aparatele de tracţiune şi legare
- semnalizatoare şi iluminat interior cu LED
- scaune tapiţate (bănuiala mea e că sunt luate de pe remorcile TB4D)
- pereţii interiori acoperiţi cu material plastic în loc de melamină (e mai uşor de înlocuit în caz de vandalism)

Investiţia pentru acest RK (fără a include chooper-ul, computerul de bord şi instalaţia de climatizare a vatmanului) a fost de puţin sub 10.000 euro (41.600 RON). Oare om vedea vreodată genul ăsta de modernizare pe tramvaiele din Bucureşti?
Vagonul a fost colantat cu ocazia candidaturii Craiovei la titlul de ,,Capitală culturală europeană 2021" şi prezentat presei în luna ianuarie, motiv pentru care am efectuat o vizită câteva zile mai târziu. Să vedem vagonul în hala depoului (se lucra la reţeaua de fir-contact, astfel că aceasta nu era sub tensiune):
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1959
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Modernizarea tramvaielor KT4D şi SGP E1-a

Mesajde Dr2005 » Sâm 22 Feb 2014, 18:37

- semnalizator cu LED:
Imagine

- boghiul 1:
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

- detaliu articulaţie:
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1959
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Modernizarea tramvaielor KT4D şi SGP E1

Mesajde Dr2005 » Sâm 22 Feb 2014, 18:47

- boghiul 2:
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

- aici se va monta aparatul de tracţiune. Vor fi utilizate cuplele rămase de la Timişuri:
Imagine

- alte aspecte de sub vagon:
Imagine

Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1959
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Modernizarea tramvaielor KT4D şi SGP E1

Mesajde Dr2005 » Sâm 22 Feb 2014, 18:49

- să urcăm:
Imagine

- bordul
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

- instalaţia de aer condiţionat:
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1959
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Modernizarea tramvaielor KT4D şi SGP E1

Mesajde Dr2005 » Sâm 22 Feb 2014, 18:52

- salonul:
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

- corp de iluminat cu LED-uri:
Imagine

- numărul original din Berlin:
Imagine

- lampă de la uşa 1:
Imagine

- detaliu uşa 1:
Imagine

- corp de iluminat cu LED de la scara uşii 1:
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1959
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei


Înapoi la Judeţul Dolj

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005