Automotoare VT 624 (Seria 76)
Automotoarele VT624 sunt destinate transportului de călători pe distanţe scurte şi medii, fiind cumpărate la mâna a doua de la Căile Ferate Germane (DB AG) şi revizuite de către S.C. Remarul 16 Februarie S.A. Cluj-Napoca.
Automotoarele VT624 au fost produse de MAN în colaborare cu Waggonfabrik Uerdingen, cele patru prototipuri fiind produse în anul 1961, iar producţia de serie desfăşurându-se între anii 1964 şi 1968. Au fost livrate către DB un număr total de 80 de vagoane motoare şi 55 de remorci, fiind formate 40 de garnituri, cu câte una sau două remorci. Boghiurile acestor automotoare sunt echipate cu suspensie primară şi secundară cu arcuri elicoidale.
Fiecare vagon motor este echipat cu câte două saloane de clasa a doua (total 66 locuri) şi două compartimente de clasa întâi (total 12 locuri), iar vagonul remorcă este alcătuit din trei saloane de clasa a doua (total 80 locuri). Saloanele de clasa a doua sunt echipate cu banchete de două locuri, iar compartimentele de clasa întâi conţin câte 6 fotolii. În total, clătorii au la dispoziţie 24 de locuri la clasa întâi şi 212 la clasa a doua.
Fiecare dintre cele două vagoane motoare este echipat cu câte un motor diesel orizontal D 3650 HM1U-B cu 6 cilindri în linie, care dezvoltă o putere maximă de 331 kW (450 CP), la o turaţie de 1700 rot/min. Transmisia automotorului este hidraulică, Voith T 420r.
Începând cu anul 1968, 13 garnituri au fost echipate experimental cu suspensie secundară cu perne de aer (şi încadrate în seria 634), folosită şi ca sistem de înclinare pasivă, ceea ce a mărit viteza maximă de circulaţie la 140 km/h. Sistemul nu a dat rezultatele aşteptate, astfel că a fost eliminat în anul 1979.
Ultimele autmotoare seria 624 au circulat în Germania în anul 2005, multe fiind apoi achiziţionate de către Căile Ferate Poloneze (PKP - Polskie Koleje Państwowe SA), iar 11 unităţi fiind achiziţionate de Transferoviar Călători. Operatorul Transferoviar Călători (divizie a Transferoviar Grup) foloseşte aceste automotoare pentru trenuri Regio şi Regio cu mers de InterRegio pe rutele Bucureşti - Buzău, Bucureşti - Olteniţa, Oradea - Cordău, Cluj-Napoca - Oradea, Cluj-Napoca - Bistriţa Nord, Cluj-Napoca - Târgu Mureş, Cluj-Napoca - Caransebeş, Buzău - Nehoiaşu, Galaţi - Bârlad şi Caransebeş - Bouţari.
Date tehnice:
Tipul: VT 624
Serie vagoane motoare: 76-2401-8 ... 76-2424-0
Serie remorci: 59-2401-4 ... 59-2412-1
Formula osiilor: B'-2 + 2-2 + 2-B'
Ecartamentul căii: 1.435 mm
Lungimea peste tampoane a trenului: 79.420 mm (prototip);79.460 mm (seria)
Lungimea peste tampoane a vagonului motor: 26.650 mm
Lungimea peste tampoane a vagonului intermediar: 26.160 mm
Ampatamentul vagonului motor: 19.000 mm
Ampatamentul vagonului intermediar: 19.000 mm
Ampatamentul unui boghiu: 2.500 mm
Suspensia primară: arcuri elicoidale
Suspensia secundară: arcuri elicoidale duble
Înăltimea maximă peste nivelul superior al şinei: 4.000 mm
Lătimea maximă: 2.800 mm
Număr motoare diesel: 2
Tip motor diesel: MAN D3560 HM1U-B
Puterea totală: 662 kW / 900 CP
Transmisia hidraulică: Voith T 320r / T 420r
Compresor: VV/110/200
Raza minimă de înscriere în curbe: 125 m
Viteza maximă: 120 km/h
Viteza maximă în regim de durată: 25 km/h
Masa vagonului motor / remorcă / totală: 44 t / 32 t / 120 t
Frâna automată: KE-R-A
Masa frânată vagon motor / remorcă: P 68 t / P 55 t
Masa frânată cu frâna de mână: 37 t
Capacitatea rezervoarelor de combustibil: 2 x 650 l
Locuri vagon motor: 66 (clasa a IIa) + 12 (clasa I)
Locuri vagon remorcă: 80 (clasa a IIa)
Total locuri: 212 (clasa a IIa) + 24 (clasa I) = 236
Galerie foto