Automotoare
Seria 76 (VT624)
Ultima actualizare: 05.02.2012, 06:41.
(73 poze)
Automotoarele VT624 si VT614 sunt destinate transportului de călători pe distanţe scurte şi medii, fiind cumpărate la mâna a doua de la Căile Ferate Germane (DB AG).
Automotoarele VT624 au fost produse de MAN în colaborare cu Waggonfabrik Uerdingen, cele patru prototipuri fiind produse în anul 1961, iar producţia de serie desfăşurându-se între anii 1964 şi 1968. Au fost livrate către DB un număr total de 80 de vagoane motoare şi 55 de remorci, fiind formate 40 de garnituri, cu câte una sau două remorci. Boghiurile acestor automotoare sunt echipate cu suspensie primară şi secundară cu arcuri elicoidale.
Fiecare vagon motor este echipat cu câte două saloane de clasa a doua (total 66 locuri) şi două compartimente de clasa întâi (total 12 locuri), iar vagonul remorcă este alcătuit din trei saloane de clasa a doua (total 80 locuri). Saloanele de clasa a doua sunt echipate cu banchete de două locuri, iar compartimentele de clasa întâi conţin câte 6 fotolii. În total, clătorii au la dispoziţie 24 de locuri la clasa întâi şi 212 la clasa a doua.
Fiecare dintre cele două vagoane motoare este echipat cu câte un motor diesel orizontal D 3650 HM1U-B cu 6 cilindri în linie, care dezvoltă o putere maximă de 331 kW (450 CP), la o turaţie de 1700 rot/min. Transmisia automotorului este hidraulică, Voith T 420r.
Începând cu anul 1968, 13 garnituri au fost echipate experimental cu suspensie secundară cu perne de aer (şi încadrate în seria 634), folosită şi ca sistem de înclinare pasivă, ceea ce a mărit viteza maximă de circulaţie la 140 km/h. Sistemul nu a dat rezultatele aşteptate, astfel că a fost eliminat în anul 1979.
Ultimele autmotoare seria 624 au circulat în Germania în anul 2005, multe fiind apoi achiziţionate de către Căile Ferate Poloneze (PKP - Polskie Koleje Państwowe SA), iar 11 unităţi fiind achiziţionate de Transferoviar Călători. Operatorul Transferoviar Călători (divizie a Transferoviar Grup) foloseşte aceste automotoare pentru trenuri Regio şi Regio cu mers de InterRegio pe rutele Oradea - Cordău, Cluj-Napoca - Oradea, Cluj-Napoca - Bistriţa Nord, Cluj-Napoca - Târgu Mureş, Cluj-Napoca - Caransebeş, Buzău - Nehoiaşu, Galaţi - Bârlad şi Caransebeş - Bouţari.
Câteva date tehnice:
Tipul: | VT 624 |
Serie vagoane motoare: | 76-2401-8 ... 76-2424-0 |
Serie remorci: | 59-2401-4 ... 59-2412-1 |
Formula osiilor: | B'-2 + 2-2 + 2-B' |
Ecartamentul căii: | 1.435 mm |
Lungimea peste tampoane a trenului: | 79.420 mm (prototip);79.460 mm (seria) |
Lungimea peste tampoane a vagonului motor: | 26.650 mm |
Lungimea peste tampoane a vagonului intermediar: | 26.160 mm |
Ampatamentul vagonului motor: | 19.000 mm |
Ampatamentul vagonului intermediar: | 19.000 mm |
Ampatamentul unui boghiu: | 2.500 mm |
Suspensia primară: | arcuri elicoidale |
Suspensia secundară: | arcuri elicoidale duble |
Înăltimea maximă peste NSS: | 4.000 mm |
Lătimea maximă: | 2.800 mm |
Număr motoare diesel: | 2 |
Tip motor diesel: |
MAN D3560 HM1U-B |
Puterea totală: | 662 kW / 900 CP |
Transmisia hidraulică: | Voith T 320r / T 420r |
Compresor: | VV/110/200 |
Raza minimă de înscriere în curbe: | 125 m |
Viteza maximă: | 120 km/h |
Viteza maximă în regim de durată: | 25 km/h |
Masa vagonului motor / remorcă / totală: | 44 t / 32 t / 120 t |
Frâna automată: | KE-R-A |
Masa frânată vagon motor / remorcă: | P 68 t / P 55 t |
Masa frânată cu frâna de mână: | 37 t |
Capacitatea rezervoarelor de combustibil: | 2 x 650 l |
Locuri vagon motor: | 66 (clasa a IIa) + 12 (clasa I) |
Locuri vagon remorcă: | 80 (clasa a IIa) |
Total locuri: | 212 (clasa a IIa) + 24 (clasa I) = 236 |
Automotoare VT 624 aflate în circulaţie:
Vagon motor nr. 1 |
Vagon remorcă |
Vagon motor nr. 2 |
Operator |
Obervaţii |
||||
Nr. |
Nr. DB |
Nr. |
Nr. DB |
Nr. |
Nr. DB |
Denumire |
Domicilul |
|
76-2401-8 |
624
635-9 |
59-2401-4 |
924
413-8 |
76-2402-6 |
624
649-0 |
Transferoviar
Călători |
|
|
76-2403-4 |
624
650-8 |
59-2402-2 |
924
411-2 |
76-2404-2 |
624
646-6 |
Transferoviar
Călători |
Nehoiaşu |
|
76-2405-9 |
624
647-4 |
59-2403-0 |
924
409-6 |
76-2406-7 |
624
506-2 |
Transferoviar
Călători |
Cluj-Napoca |
|
76-2407-5 |
624
620-1 |
59-2404-8 |
924
423-7 |
76-2408-3 |
624
623-5 |
Transferoviar
Călători |
Cluj-Napoca |
|
76-2409-1 |
624
638-3 |
59-2405-5 |
924
424-5 |
76-2410-5 |
624
632-6 |
Transferoviar
Călători |
Galaţi |
|
76-2411-7 |
624
631-8 |
59-2406-3 |
924
438-5 |
76-2412-5 |
624
639-1 |
Transferoviar
Călători |
Galaţi |
|
76-2413-3 |
624
677-1 |
59-2407-1 |
924
431-0 |
76-2414-1 |
624
616-9 |
Transferoviar
Călători |
Galaţi |
|
76-2415-8 |
624
615-1 |
59-2408-9 |
924
405-0 |
76-2416-6 |
624
625-0 |
Transferoviar
Călători |
Galaţi |
|
76-2417-4 |
624
643-3 |
59-2409-7 |
924
425-2 |
76-2418-2 |
624
338-0 |
Transferoviar
Călători |
Nehoiaşu |
|
76-2419-0 |
624
606-0 |
59-2410-5 |
924
426-0 |
76-2420-8 |
624
634-2 |
Transferoviar
Călători |
Nehoiaşu |
|
76-2421-6 |
624
622-7 |
59-2411-3 |
924
415-3 |
76-2422-4 |
624
628-3 |
Transferoviar
Călători |
Cluj-Napoca |
|
76-2423-4 | 59-2412-1 |
76-2424-0 |
Transferoviar
Călători |
Cluj-Napoca |