Locomotive diesel electrice Siemens ER20BF (seria 2016)

Discuţii şi prezentări locomotive electrice şi diesel

Locomotive diesel electrice Siemens ER20BF (seria 2016)

Mesajde Dr2005 » Vin 05 Iun 2015, 14:05

Locomotive diesel electrice Siemens ER20BF (seria 2016)

Locomotiva Siemens ER 20 BF este o locomotivă diesel cu transmisie electrică, locomotivă deja achiziţionată şi exploatată de Cargo Trans Vagon (2 unităţi), companie ce deţine şi cele 2 locomotive electrice Siemens ES64F4 existente în România. Locomotive din această familie circulă în Austria, Germania, Hong-Kong, Lituania (versiunea Co'Co'), Luxemburg şi România. În Austria, seria 2016 a OBB a fost denumită ,,Hercules".
Locomotiva este de departe cea mai performantă locomotivă diesel care circulă în ţara noastră. Este echipată cu un motor diesel MTU 16V 4000 R41, în 4 timpi, cu injecţie directă Common Rail, răcire cu dublu circuit de lichid şi turbosuflantă. Motorul are 16 cilindri şi o putere nominală de 2.000 kW, iar 8 din cei 16 cilindri pot fi opriţi la nevoie pentru reducerea consumului atunci când locomotiva staţionează. Pornirea se face cu supercapacitori. Motorul diesel acţionează un generator sincron trifazat cu excitaţie separată, care furnizează energie pentru 4 motoare electrice de tracţiune asincrone trifazate, cu rotor în scurtcircuit. Reglarea motoarelor electrice de tracţiune se face cu ajutorul invertoarelor răcite cu apă, întregul sistem de tracţiune fiind controlat cu ajutorul sistemului SIBAS 32.
Mecanicul beneficiază de monitoare cu informaţii în limba română pentru urmărirea parametrilor de funcţionare a echipamentelor. Locomotiva este echipată cu sisteme antipatinare, sisteme de înregistrare a consumului de motorină, sistem GPS, sistem punctual de control al vitezei PZB, staţii radio, oglinzi electrice rabatabile şi încălzite electric. În tracţiune multiplă pot fi cuplate maxim 4 locomotive, inclusiv locomotive electrice (!), inclusiv în sistem push-pull.
În ceea ce priveşte frânarea, locomotiva este dotată cu frână electrică recuperativă (energia recuperată fiind debitată în circuitele serviciilor auxiliare şi în cel pentru încălzirea trenului), dar şi cu rezistenţe de frânare ventilate forţat, utilizate când frânarea recuperativă nu este posibilă. Ca orice vehicul feroviar, locomotiva ER20 BF beneficiază de frână pneumatică indirectă ce poate fi utilizată şi ca frână electropneumatică (locomotiva are frână cu disc, discurile de frână fiind montate pe roţi). Pentru locomotivă se poate folosi şi frâna directă, iar frâna de rastare cu cilindru dublu şi arc acumulator acţionează pe 4 roţi.
Serviciile auxiliare sunt deservite de două invertoare cu tehnologie IGBT, răcite cu apă, cu o ieşire cu frecvenţă fixă (440V 60 Hz c.a. trifazat) şi una variabilă (0 - 440 V 0 - 60 Hz c.a. trifazat). Utilizarea diverselor ventilatoare este optimizată pentru un consum redus şi un nivel de zgomot minim. Locomotiva poate fi alimentată din sursă externă la tensiunea de 220 V.
Personalul de locomotivă beneficiază de scaune cu reglare pneumatică, posturi laterale pentru manevră, climatizare, frigider şi sistem de reglare automată a vitezei trenului.

Date tehnice:
Lungimea peste tampoane: 19.275 mm
Lăţimea cutiei: 2.870 mm
Formula osiilor: Bo'Bo'
Diametrul rotii în stare nouă / complet uzată: 1.100 / 1.020 mm
Ampatamentul locomotivei: 10.362 mm
Ampatamentul boghiului: 2.700 mm
Ecartamentul: 1.435 mm
Masa totala (cu roti noi si 2/3 din balast): 80 t ± 3%
Motor diesel: MTU 16V 4000 R41
Putere motor: 2.000 kW
Turaţia maximă a motorului diesel: 1.800 rot/min
Capacitatea rezervorului de combustibil: 2500 l (cu încălzire tren) / 4000 l (fără încălzire tren)
Puterea maximă la obadă: 1.750 kW
Forţa de tracţiune continuă maximă la viteza de 23 km/h: 250 kN
Forţa de tracţiune maximă la demaraj (Coef. de aderentă μ0=0,3): 250 kN
Forţa maximă de frânare cu frâna electrică: 100 kN
Putere maximă frână electrică: 1.000 kW
Viteza maximă: 140 km/h
Înălţime dispozitiv de tracţiune şi tamponare de la NSS: 1.040 mm
Raza minimă de înscriere în curbă: 100 m
Raza minimă de racordare la punct schimbare declivitate: - racordare concavă: 300 m; - racordare convexă: 250m

Galerie foto
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1797
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Locomotive diesel electrice Siemens ER20BF (seria 2016)

Mesajde Dr2005 » Vin 05 Iun 2015, 14:06

2016 751-1 - Turnu Măgurele
Imagine

Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1797
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei


Înapoi la Locomotive electrice şi diesel

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005