Locomotive diesel electrice seria 2016 - Siemens ER20 BF
Aceste locomotive aparţin Cargo Trans Vagon.
Ultima actualizare: 15.12.2012, 14:51.
(94 poze)
Locomotiva Siemens ER 20 BF este o locomotivă diesel cu transmisie electrică, locomotivă deja achiziţionată şi exploatată de Cargo Trans Vagon (2 unităţi), companie ce deţine şi cele 2 locomotive electrice Siemens ES64F4 existente īn Romānia. Locomotive din această familie circulă īn Austria, Germania, Hong-Kong, Lituania (versiunea Co'Co'), Luxemburg şi Romānia. Īn Austria, seria 2016 a OBB a fost denumită ,,Hercules".
Locomotiva este de departe cea mai performantă locomotivă diesel care circulă īn ţara noastră. Este echipată cu un motor diesel MTU 16V 4000 R41, īn 4 timpi, cu injecţie directă Common Rail, răcire cu dublu circuit de lichid şi turbosuflantă. Motorul are 16 cilindri şi o putere nominală de 2.000 kW, iar 8 din cei 16 cilindri pot fi opriţi la nevoie pentru reducerea consumului atunci cānd locomotiva staţionează. Pornirea se face cu supercapacitori. Motorul diesel acţionează un generator sincron trifazat cu excitaţie separată, care furnizează energie pentru 4 motoare electrice de tracţiune asincrone trifazate, cu rotor īn scurtcircuit. Reglarea motoarelor electrice de tracţiune se face cu ajutorul invertoarelor răcite cu apă, īntregul sistem de tracţiune fiind controlat cu ajutorul sistemului SIBAS 32.
Mecanicul beneficiază de monitoare cu informaţii īn limba romānă pentru urmărirea parametrilor de funcţionare a echipamentelor. Locomotiva este echipată cu sisteme antipatinare, sisteme de īnregistrare a consumului de motorină, sistem GPS, sistem punctual de control al vitezei PZB, staţii radio, oglinzi electrice rabatabile şi īncălzite electric. Īn tracţiune multiplă pot fi cuplate maxim 4 locomotive, inclusiv locomotive electrice (!), inclusiv īn sistem push-pull.
Īn ceea ce priveşte frānarea, locomotiva este dotată cu frānă electrică recuperativă (energia recuperată fiind debitată īn circuitele serviciilor auxiliare şi īn cel pentru īncălzirea trenului), dar şi cu rezistenţe de frānare ventilate forţat, utilizate cānd frānarea recuperativă nu este posibilă. Ca orice vehicul feroviar, locomotiva ER20 BF beneficiază de frānă pneumatică indirectă ce poate fi utilizată şi ca frānă electropneumatică (locomotiva are frānă cu disc, discurile de frānă fiind montate pe roţi). Pentru locomotivă se poate folosi şi frāna directă, iar frāna de rastare cu cilindru dublu şi arc acumulator acţionează pe 4 roţi.
Serviciile auxiliare sunt deservite de două invertoare cu tehnologie IGBT, răcite cu apă, cu o ieşire cu frecvenţă fixă (440V 60 Hz c.a. trifazat) şi una variabilă (0 - 440 V 0 - 60 Hz c.a. trifazat). Utilizarea diverselor ventilatoare este optimizată pentru un consum redus şi un nivel de zgomot minim. Locomotiva poate fi alimentată din sursă externă la tensiunea de 220 V.
Personalul de locomotivă beneficiază de scaune cu reglare pneumatică, posturi laterale pentru manevră, climatizare, frigider şi sistem de reglare automată a vitezei trenului.
Cāteva date tehnice:
Lungimea peste tampoane: | 19.275 mm |
Lăţimea cutiei: | 2.870 mm |
Formula osiilor: | Bo'Bo' |
Diametrul rotii īn stare nouă / complet uzată: | 1.100 / 1.020 mm |
Ampatamentul locomotivei: | 10.362 mm |
Ampatamentul boghiului: | 2.700 mm |
Ecartamentul: | 1.435 mm |
Masa totala (cu roti noi si 2/3 din balast): | 80 t ± 3% |
Motor diesel: | MTU 16V 4000 R41 |
Putere motor: | 2.000 kW |
Turaţia maximă a motorului diesel: | 1.800 rot/min |
Capacitatea rezervorului de combustibil: | 2500 l (cu īncălzire tren) / 4000 l (fără īncălzire tren) |
Puterea maximă la obadă: | 1.750 kW |
Forta de tractiune continuă maximă la viteza de 23 km/h: | 250 kN |
Forta de tractiune maximă la demaraj (Coef. de aderentă μ0=0,3): | 250 kN |
Forta maximă de frānare cu frāna electrică: | 100 kN |
Putere maximă frānă electrică: | 1.000 kW |
Viteza maximă: | 140 km/h |
Īnăltime dispozitiv de tractiune si tamponare de la NSS: | 1.040 mm |
Raza minimă de inscriere in curbă: | 100 m |
Raza minimă de racordare la punct schimbare declivitate: | - racordare
concavă: 300 m - racordare convexă: 250m |