Locomotive electrice seriile 471/473/478 ,,Phoenix"

Discuţii şi prezentări locomotive electrice şi diesel

Locomotive electrice seriile 471/473/478 ,,Phoenix"

Mesajde Dr2005 » Dum 02 Feb 2014, 01:20

Locomotive electrice seriile 471/473/478 ,,Phoenix"

Locomotivele de acest tip se află în productie la S.C. Softronic S.R.L. din anul 2009, având o putere nominală de 5100 kW (la regimurile de scurtă durată ale motoarelor electrice de tracţiune se pot dezvolta maxim 6600 kW).
Cele 6 motoare electrice de tracţiune (LJE 108-1) sunt acţionate în curent continuu, fiecare având o putere nominală de 850 kW (900 kW în regim uniorar), la o tensiune de 770 V şi un curent de 1180 A (1250 A în regim uniorar), turaţia nominală fiind de 1100 rot/min (si 1085 rot/min în regim uniorar). Intensitatea maximă a curentului este de 2000 A, iar turaţia maximă de 1920 rot/min. Motoarele sunt suspendate de boghiu, fiecare m.e.t. acţionând câte o osie, prin intermediul unui arbore de torsiune şi al unui angrenaj cu roţi dinţate cilindrice. Dealtfel, sistemul este ,,clasic", fiind utilizat de toate locomotivele electrice de 5100 kW (seriile 40, 41, 42, 47), dar şi de locomotiva seria 480 ,,Transmontana", echipată cu motoare electrice de tracţiune de curent alternativ.
Transformatorul principal cuprinde trei unităţi de transformare montate în aceeaşi cuvă: transformatorul pentru încălzirea trenului, servicii auxiliare, transformatorul de tracţiune şi transformatorul pentru excitaţia m.e.t.-urilor în regim de tracţiune şi frânare electrică. Caracteristicile principale ale acestui transformator sunt:
Untitled.png


Motoarele electrice de tracţiune sunt acţionate cu ajutorul a 6 convertizoare electronice de tracţiune (câte unul pentru fiecare motor), pentru indusul m.e.t.-ului, respectiv pentru înfăşurarea de excitaţie. Aceste convertizoare permit şi frâna electrică reostatică, curentul generat fiind debitat pe rezistenţe de 0,42 Ω, 900 A.
Serviciile auxiliare sunt asigurate, în principal, de motoare asincrone trifazate de c.a. (3 x 380 V, 50 Hz). Încălzirea trenului se realizează cu o sursă cu puterea maximă 700 kWA la tensiunea de 1500 V, intensitatea maximă 466 A şi frecvenţa 50 Hz.
Boghiurile sunt produse de Caromet Caransebeş, respectând aceleaşi specificaţii tehnice ca şi boghiurile utilizate pentru celelalte locomotive electrice seriile 40, 41, 42 şi 47. Fiecare boghiu este echipat cu câte 6 osii cu roţi monobloc, diametrul fusului unei osii fiind de 170 mm.
Locomotiva este echipată cu frână pneumatică indirectă (automată) Knorr KE-GPR, comandată cu robinete FHD4-EP şi distribuitor de aer tip KE 1c-SL. Opţional, sistemul permite şi utilizarea instalaţiei electropneumatice. Deasemenea, locomotiva este prevăzută şi cu frână directă tip FD1-Oerlikon. Aerul necesar este asigurat de un compresor cu şurub tip ECE 3,5 LE, acţionat de un motor electric asincron cu o putere nominală de 37 kW.
Posturile de conducere beneficiază de instalaţie de climatizare, dar şi de chiuvetă.
Locomotiva este aptă a circula atât pe reţeaua de căi ferate din România, cât şi pe cea din Ungaria, fiind prevăzută cu instalaţiile de siguranţă corespunzătoare.

Date tehnice:
Untitled2.png


Locomotive produse:
Untitled3.png
Untitled3.png (10 KiB) Vizualizat de 2103 ori


Galerie foto
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1902
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Locomotive electrice seriile 471/473/478 ,,Phoenix"

Mesajde Dr2005 » Dum 02 Feb 2014, 01:30

473 003-8 cu trenul IR 1658 (Bicaz - Bucureşti Nord) în Gara Bucureşti Nord:
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1902
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Locomotive electrice seriile 471/473/478 ,,Phoenix"

Mesajde Dr2005 » Joi 06 Mar 2014, 14:00

91 53 0471 003-0, Craiova
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1902
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei


Înapoi la Locomotive electrice şi diesel

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005