34 în Ghencea

16.06.2011

 

    Prin Răspunsul nr. 31390/09.06.2011, R.A.T.B. ne informează, printre altele, că s-a decis ca odată cu deschiderea Pasajului Basarab, linia 34 va circula pe traseul:

 Depoul Dudeşti - Cal. Dudeşti - Şos. Mihai Bravu - Şos. Ştefan cel Mare - Bd. Iancu de Hunedoara - Pasajul Victoria - Şos. N. Titulescu - Pasajul Basarab - Podul Grozăveşti - Şos. Orhideelor - Bd. Timişoara - P-ţa. Danny Huwe - Şos. Progresului - Cal. 13 Septembrie - Bd. Ghencea - Ghencea.

    Linia, probabil, se va dovedi utilă celor care clătoresc strict în interiorul cartierului, însă este puţin probabil ca ea să atragă călătorii spre centru, având în vedere numărul foarte mare de transbordări necesare (minim 3). Până în anul 2007, a funcţionat un traseu de tramvai (48) între Ghencea şi Gara Basarab, linie ce ,,rivaliza" ca număr de călători cu actuala linie 42, deci nu îşi putea dovedi eficienţa. Astfel, R.A.T.B. dovedeşte, încă odată - dacă mai era nevoie -, că traseele se fac doar pentru a da de lucru conducătorilor de vehicule, nimeni nu ţine cont de părerile călătorilor, în schimb se aruncă exprimări gen ,,capacitate de transport de 4667 călători pe oră" (De unde 4667? De ce nu 4666? Sau 4668? Câtă precizie!). Am solicitat în mai multe rânduri R.A.T.B. să îmi pună la dispoziţie aceste studii de trafic. Au refuzat.

    Să vedem şi plecările programate de la terminalul ,,Ghencea" pentru linia 34:

    La prima vedere, orarul pare relativ bun pentru tronsonul Ghencea - Şos. Progresului, fiind asemănător cu cel al liniei 11 din perioada când circula spre Ghencea. Însă pe restul traseului? În prezent, linia 34 are un interval de succedare de 4 - 6 minute pe toată durata zilei (între orele 4 şi 21). Acum, vor fi momente ale zilei când se vor atinge şi 14 minute între două tramvaie! Mai adăugăm şi semaforizarea foarte proastă din Piaţa Danny Huwe şi punem întrebarea ,,Va face faţă linia 34?" Clar NU, dar se menţine intenţionat un număr redus de tramvaie la traseu. Deasemenea, se menţin ambiţii prosteşti, precum ,,fără Tatre pe Pasajul Basarab", de fapt ,,fără Tatre şi punct", judecând după Coeficientul de Utilizare a Parcului de la Depoul Militari, coeficient menţinut artificial în jurul valorii de 53%, deşi se puteau lejer asigura şi 10 ture în plus pe trasee.

    Această variantă a liniei 34 va mai aduce şi un exces de capacitate de transport pe Bd. Vasile Milea, zonă străbătută acum de liniile 11 şi 35. E drept, se va asigura o legătură mult mai rapidă între Gara de Nord şi Bd. Iuliu Maniu şi Bd. Timişoara (fără trecere prin Cotroceni), însă asta nu va duce decât la pierderea călătorilor liniei 35, care vor prefera transbordarea 34 + 8 / 25 pentru a călători spre Drumul Taberei, soluţie mai rapidă decât aşteptarea unui tramvai al liniei 35, tramvai care străbate şi semafoarele prost corelate din intersecţia Şos. Orhideelor cu Cal. Giuleşti.

    În concluzie, noul 34 nu este decât o frecţie la un picior de lemn, o soluţie proastă, pe o relaţie de transport unde (Ghencea - Gara Basarab / de Nord) s-a demonstrat că cererea nu justifică un traseu cu un asemenea interval de circulaţie. Linia 34 va servi doar deplasărilor de-alungul Bd. Ghencea şi Căii 13 Septembrie, cel mult celor care doresc să facă transbordare cu liniile 11 sau 25 spre Sudul oraşului. În schimb, fluxul principal de trafic, cel spre centru, rămâne ignorat complet.

 

<< Înapoi la pagina principală a campaniei

 

Prezentarea depourilor

SECŢIUNE ÎN CONSTRUCŢIE

URAC - Uzina de Reparaţii ,,Atelierele Centrale"

Tramvaie: Alexandria, Bucureştii-Noi, Colentina, Dudeşti, Giurgiului, Militari, Titan, Victoria

Troleibuze: Berceni, Bucureştii-Noi, Bujoreni, Vatra Luminoasă

Autobuze: Alexandria, Floreasca, Ferentari, Militari, Nordului, Obregia, Pipera, Titan

Altele