Accidentul din Rahova

26.07.2012, 05:10 (84 poze)

   

    Pe 18.07.2012, în intersecţia Cal. Rahovei cu Cal. Ferentari, vagonul #136, ce circula spre Depoul Alexandria, a deraiat din cauza funcţionării necorespunzătoare a schimbătorului de cale, astfel că secţiunea B a acestuia s-a înscris pe Cal. Ferentari, ducând la ruperea vagonului #136. Din sens opus, vagonul #306 (linia 32) a lovit secţiunea B a vagonului #136, cabina fiind avariată. Ambele vagoane erau V3A-93-CH-PPC, ambele fiind produse în anul 2006. Acesta nu este nici primul şi, probabil, nici ultimul accident de acest fel, ruperea vagoanelor V3A din cauza macazurilor prost întreţinute fiind destul de frecventă la R.A.T.B., după cum vom arăta în cele ce urmează.

    Pentru început câteva fotografii de la locul accidentului (faceţi click pe thumbnail-uri pentru a vedea imaginile la rezoluţie maximă):

Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    Boghiul 4 s-a înscris pe direcţia Căii Ferentari, ducând la deraierea boghiului 3, ruperea vagonului şi deraierea boghiului 4:

Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    Secţiunea B a fost tamponată de vagonul #306. Astfel, au fost distruse echipamentele electronice de sub podea, iar partea din faţă a vagonului #306 va trebui înlocuită:

Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    Vederi din partea opusă:

Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    Articulaţia distrusă a vagonului #136:

Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    În spatele vagonului #136 se afla #204 (ambele se retrăgeau la Depoul Alexandria):

Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    Poliţia a închis toată intersecţia (deşi, în opinia mea nu era necesar). Victime colaterale au căzut cei din Ghencea, Sălaj şi Ferentari, care nu au mai avut ieşire din cartier, întrucât Cal. 13 Septembrie, Str. Năsăud, Şos. Sălaj, Str. Amurgului, Str. Petre Isipirescu, Str. Mărgeanului şi Şos. Antiaeriană au fost complet blocate (implicit fiind blocate şi Bd. Ghencea, Dr. Sării şi Şos. Progresului). Poliţia a mai închis şi Str. Sebastian încă de la intersecţia cu Cal. 13 Septembrie, astfel că trecerea de pietoni din apropierea Liceului Ştefan odobleja s-a transformat în loc de întors pentru cei care mergeau pe Sebastian şi doreau să ,,fenteze" blocajul Poliţiei pe străzile lăturalnice.

    Evident, în afară de câteva autobuze introduse la repezeală pentru a ţine locul liniei 32 (şi alea luate din alte trasee; pentru Ferentari nimic în locul liniei 8, la fel din zona Liberty Center, de unde singura alternativă spre Rahova era mersul pe jos, autobuzele liniei 632 circulând direct prin Str. Năsăud), R.A.T.B. nu a suplimentat deloc traseele alternative pentru locuitorii afectaţi. De exemplu, linia 47 a mers în continuare cu 3 ture, cu vagoanele pline până la refuz (parcurgerea cu autobuzul a distanţei Ghencea - Şos. Progresului dura cu autobuzul aproape o oră, faţă de cele maxim 10 minute necesare tramvaiului).

    Au fost aduse şi două autocamioane pentru tractare.

Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    S-au format coloane de tramvaie în zona închisă traficului. Pe Cal. Rahovei (dinspre Depoul Alexandria, deşi acestea ar fi putut să circule lejer spre Zeţarilor, dar nu s-a dorit trecerea loc)...

Faceti click pentru a mari poza

... şi dinspre centru:

Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    Pe Cal. Ferentari (doar trei tramvaie, restul probabil au fost oprite de la Zeţarilor):

Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

 

    Un raport oficial asupra acestui accident probabil nu vom vedea vreodată. Tramvaiul este o ,,struţo-cămilă" în legislaţia actuală: fabricarea unui asemenea vehicul sau a infrastructurii sale necesită agrementare AFER; conducerea unui asemenea vehicul necesită permis de conducere eliberat de DRPCIV (Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor); înregistrarea tramvaielor se face de către primării; pe drumul public tramvaiul este considerat autovehicul rutier. Astfel, nu putem vedea un raport OIFR (organismul de investigare din cadrul AFER), aşa cum se întocmeşte pentru incidentele şi accidentele feroviare.

 

    Ca de obicei, R.A.T.B. găseşte vinovaţi pe unde nici nu ne aşteptăm. Regia a emis trei comunicate de presă pe tema acestu eveniment. Primul a venit pe 18.07.2012:

,,Astăzi, 18.07.2012, la ora 12.27, în intersecţia Calea Rahovei cu Str. Sebastian, un tramvai din linia 41, care se retrăgea la Depoul Alexandria, a intrat în coliziune cu un tramvai din linia 32, care se îndrepta către Piaţa Unirii.

Echipele de intervenţie ale Regiei sunt prezente la faţa locului şi acţionează pentru remedierea situaţiei.

În acest moment, circulaţia tramvaielor pe liniile 8 şi 32 este blocată. Pentru preluarea călătorilor, Regia a înființat o linie navetă de autobuze.

Conducerea RATB a dispus efectuarea unei anchete interne, iar în funcție de rezultate, se vor aplica măsurile legale."

 

     Ziua următoare au mai venit două comunicate. Primul:

,,Din raportul preliminar întocmit de comisia întrunită în cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti pentru stabilirea cauzelor producerii evenimentului de circulaţie din data de 18.07.2012, ora 12:27, la intersecţia Calea Rahovei/Strada Sebastian, s-a concluzionat:

Întrucât conducătorul tramvaiului cu numărul 136 din linia 41, implicat direct in evenimet, care se retrăgea la Depoul Alexandria nu a urmărit ca toate boghiurile să urmeze traseul stabilit, fapt care a dus la agravarea urmărilor evenimentului, s-a constatat că acesta nu a respectat prevederile Regulamentului de Exploatare RATB, care stipulează la articolul 120:

„La trecerea peste macazuri şi încrucişări, conducătorul de tramvai va circula cu deosebită prudenţă conducând cu atenţie sporită, cu viteză redusă şi urmărind ca toate boghiurile să efectueze traseul stabilit. Supravegherea se face prin oglinzile retrovizoare.”

Din cauza deraierii celui de-al patrulea boghiu, tramvaiul din linia 41 cu numarul 136 s-a rupt din articulatie intre tronsonul doi si trei.

Cel de-al doilea tramvai implicat direct in accident, cel din linia 32, cu numarul 306,  a fost acrosat de tramvaiul cu numarul 136, din linia 41.

Din impact, cabina tramvaiului 306 a fost deformata si parbrizul spart.

Conducătorul celui de-al treilea tramvai, cu numărul 204 din linia 41, care nu a fost direct implicat in eveniment si care de asemenea, se îndrepta spre Depoul Alexandria, circuland pe aceeasi linie in spatele tramvaiului 136,  a fost găsit la o distanţă de peste 5 m faţă de patina de acţionare a macazului electric, astfel constatându-se că nu a respectat prevederile articolului 126 din Regulamentul de Exploatare RATB:

„Conducătorului de tramvai îi este interzis să intre pe patina de acţionare a macazului electric dacă între acesta şi macaz se află un alt tramvai, sau dacă tramvaiul din faţă nu a trecut complet peste macaz. Este obligat să oprească tramvaiul la o distanţă de minim 5 m faţă de patina de acţionare a macazului”.

În concluzie, conducătorul tramvaiului cu numărul 204 din linia 41 a dat o comanda greşită, deoarece în loc să oprească tramvaiul cu 5 m înainte de patina de acţionare, a depăşit-o cu peste 5 m.

În urma efectuării expertizei tehnice asupra macazului, s-a constatat că acesta era în bună stare de funcţionare, revizia tehnică fiind făcută în noaptea de 17/18.07.2012.

În prezent, investigaţiile sunt în curs de derulare, cele două tramvaie fiind sigilate de către organele de investigaţie, în Depoul Alexandria. În momentul în care se va primi acceptul de la organele de cercetare, se vor descărca datele înregistrate în computerele de bord ale tramvaielor 306, din linia 32,  şi 136, din linia 41. De asemenea, se vor descărca şi datele din computerul de bord al tramvaiului 204 din linia 41."

 

    Al doilea:

,,Siguranţa circulaţiei este o activitate continuă şi complexă, care se desfăşoară pe planuri multiple: realizarea stării tehnice a vehiculelor prin întreţinere şi reparaţii; asigurarea stării de sănătate a conducătorilor de vehicule prin verificările periodice făcute de către compartimentul Medicina Muncii în cadrul Policlinicii RATB şi asigurarea nivelului de cunoştinţe profesionale al personalului de conducere vehicule prin activitatea periodică desfaşurată de compartimentul de Formare Profesională al Regiei.

Conducătorii de vehicule au obligaţia respectării legislaţiei în vigoare privind circulaţia pe drumurile publice şi, totodată, au obligaţia respectării instrucţiunilor de serviciu din Regulamentul de Exploatare ce cuprinde atribuţiile şi sarcinile conducătorilor de tramvaie, troleibuze şi autobuze.

Activitatea de mentenanţă a flotei de vehicule şi autovehicule, precum şi a căii de rulare, reţelei de alimentare cu energie electrică a tramvaielor şi troleibuzelor, se realizează prin organizarea proprie a RATB.

Conform Organigramei Regiei, structurile care gestionează această activitate sunt:

Departamentul de Exploatare şi Siguranţa Circulaţiei, Departamentul de Întreţinere şi Reparaţii Cale Rulare şi Reţea de Contact şi Uzina de Reparaţii.

Departamentul de Exploatare şi Siguranţa Circulaţiei, prin atelierele specializate din autobaze şi depouri, asigură reviziile tehnice, reparaţiile necesare şi verificările tehnice la ieşirea din garaje a vehiculelor.

Departamentul de Întreţinere şi Reparaţii Cale Rulare şi Reţea de Contact asigură reviziile tehnice la calea de rulare, reţeaua de contact, macazuri, echipamente conexe reţelei, astfel încât activitatea de transport să se desfăşoare în condiţii de siguranţă tehnică.

Atât pe fluxul de reparaţii, cât şi la ieşirea din unităţi, starea tehnică a vehiculelor este verficată şi certificată de personal specializat, asigurându-se astfel conformitatea tehnică.

Uzina de Reparaţii execută intervenţiile mai ample la tramvaie, troleibuze şi autobuze, fiind dotată în acest sens cu utilaje, echipamente la nivel uzinal.

            Pe cele trei schimburi de lucru, pentru asigurarea siguranţei circulaţiei, RATB are 1200 de angajaţi cuprinşi in structura organizatorică menţionată mai sus."

 

    Deci, ei în loc să constate funcţionarea necorespunzătoare a macazului, găsesc acarul, pardon, vatmanul Păun în persoana celui ce conducea vagonul #204. Mai mult, o ţin sus şi tare că vatmanul vagonului #136 trebuia să stea cu ochii în retrovizoare să vadă înscrierea boghiului. Mă întreb cum se procedează la Viena sau Graz, unde tramvaiele nici măcar nu au oglinzi pe partea stângă! Şi pe acolo se folosesc macazuri Hanning & Kahl acţionate cu patină.

    Macazul de la intersecţia Cal. Rahovei cu Cal. Ferentari are senzori pe fir tocmai pentru a preveni schimbarea macazului când un alt vagon se află pe macaz (apropo de macazuri, în afară sunt montate mărci de siguranţă şi la macazurile de tramvai), altfel am fi avut până acum zeci de cupluri de Tatre deraiate la macazuri.

    Nu este primul caz de tramvai deraiat pe macaz, majoritatea incidentelor având drept cauză funcţionăriea defectuasă a macazurilor (dar şi împingerea de vagoane cu pantograful coborât şi acţionarea macazului de către vagonul ce împinge). În cele ce urmează vom prezenta pe scurt câteva asemenea incidente din ultimii ani.

 

1. 08.02.2006 - în intersecţia Şos. Colentina cu Str. Ziduri Moşi, boghiul 4 al vagonului V3A-93 #179 se înscrie pe Str. Ziduri Moşi, ducând la ruperea articulaţiei dintre secţiunea C şi secţiunea B şi deraierea ultimelor două boghiuri;

2. 22.06.2006 - în intersecţia Bd. Camil Ressu cu Şos. Mihai Bravu, vagonul V2A #4015 (linia 27, pe atunci nu circula prin Cal. Dudeşti) se înscrie în curba la stânga spre Şos. Mihai Bravu (vagonul mergea spre Piaţa Unirii), însă boghiul 3 se înscrie pe directă (spre Cal. Dudeşti), ducând la ruperea vagonului şi deraierea ultimelor două boghiuri;

3. 01.12.2007 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93 #096 ce circula dinspre Str. 11 Iunie spre Piaţa Unirii se înscrie cu boghiul 4 spre stânga, astfel se produce ruperea articulaţiei 2 şi deraierea ultimelor 2 boghiuri;

4. 07.01.2008 - în Piaţa Iancului, vagonul V3A-93 #257 circula pe Şos. Mihai Bravu dispre Piaţa Hurmuzachi spre intersecţia Şos. Mihai Bravu cu Bd. Ferdinand. Boghiul 4 se înscrie pe linia abătută spre dreapta (spre Şos. Iancului), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

5. 09.02.2008 - pe Şos. Colentina, un vagon V3A-93 circula spre Depoul Colentina. În acea perioadă, între Str. teiul Doamnei şi staţia ,,Pod Lacuri" se circula pe un singur fir, fiind instalate macazuri automate la capetele acestui tronson, ci nu macaze talonabile cum ar fi fost normal. La ieşirea de pe acest tronson (vagonul trebuia să se înscrie în abatere), boghiurile 3 şi 4 se înscriu pe linia directă. Incidentul este observat la timp, astfel că are loc doar avarierea rulmenţilor crapodinei boghiului 3 şi a jugului articulaţiei 2. Nu se produce deraierea niciunei osii, vagonul fiind manevrat cu spatele şi apoi înscris corespunzător pe abatere. Neoficial, în momentul trecerii vagonului peste macaz ar fi avut loc o întrerupere de curent de câteva secunde. După aceasta, macazul s-a resetat, schimbându-se pe linia directă, astfel că boghiurile 3 şi 4 s-au înscris diferit de boghiurile 1 şi 2;

6. 10.03.2008 - în intersecţia Şos. Colentina cu Str. Ziduri Moşi, boghiul 4 al unui vagon V3A-93 de pe linia 21 se înscrie pe Str. Ziduri Moşi, ducând la ruperea jugului articulaţiei dintre secţiunea C şi secţiunea B. Incidentul este observat la timp, astfel că nu are loc o deraiere;

7. 29.03.2008 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93 #096 ce circula dinspre Piaţa Unirii spre Str. 11 Iunie se înscrie cu boghiul 4 pe directă (spre Cal. Rahovei), astfel se produce ruperea articulaţiei 2 şi răsturnarea secţiunii B. Vagonul mai fusese implicat într-o deraiere în aceeaşi zonă pe 1.12.2007;

8. 26.02.2009 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93M-Faur #197 (linia 32) ce circula spre Piaţa Unirii se înscrie cu boghiul 4 spre dreapta (spre Str. 11 Iunie), astfel se produce ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiului 3, boghiul 4 rămânând pe şine pe linia abătută;

9. 11.04.2009 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93M-Faur #199 (defect) este împins spre Depoul Alexandria. Întrucât #199 avea pantograful coborât, vagonul din spate schimbă macazul după ce boghiul 1 al vagonului #199 se înscrisese pe linia directă. Evenimentul este observat la timp, astfel că se produce doar deraierea osiei 3 (prima osie a boghiului 2), ea fiind repusă pe şină cu mijloace locale;

10. 15.09.2009 - în terminalul Ghencea este împins vagonul V2A-T #3005 (defect, osii blocate) cu pantograful coborât de către cuplul #3389+#3378. Din acest motiv, este acţionată patina de comandă a macazului de intrare, astfel că boghiul 1 al vagonului #3005 se înscrie pe linia 2, în vreme ce boghiul 2 se înscrie pe linia 1. Incidentul este observat la timp şi vagonul este manevrat cu spatele, apoi împins corespunzător pe linia 2, fără ca articulaţia să aibă de suferit şi fără a se produce deraiere;

11. 23.09.2009 - în intersecţia Căii Rahova cu Şos. Progresului, cuplul de Tatre #3348+#3330 (linia 8) circula dinspre Zeţarilor spre Depoul Militari. Ultimul boghiu al vagonului #3330 se înscrie pe linia directă (spre Piaţa Unirii), astfel se produce deraierea boghiului 1 al vagonului şi ruperea cuielor cuplei dintre cele două vagoane, vagonul #3330 ajungând de-a latul Căii Rahovei. Datorită prinderilor boghiurilor Tatra de cutie, vagonul #3330 nu este avariat, fiind repus pe şine şi apoi condus spre Depoul Militari;

12. 22.10.2009 - în intersecţia Bd. Basarabia cu Bd. 1 Decembrie 1918, vagonul V3A-93 #292 (linia 36) circula spre terminalul Republica. Boghiul 4 se înscrie pe abatere (spre Bd. 1 Decembrie 1918), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

13. 3.09.2010 - pe Şos. Colentina, vagonul V3A-93 #030 (linia 21) circula spre Pasaj Colentina. La trecerea peste macazurile de intrare în Depoul Colentina, boghiul 4 s-a înscris pe abatere (spre depou), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4;

14. 23.12.2010 - la intrarea în terminalul Ghencea, vagonul V3A-93 #196 (linia 41) se înscrie cu primele 3 boghiuri pe linia 1 şi cu boghiul 4 pe linia 2. Incidentul este observat la timp, având loc doar ruperea jugului articulaţiei doi, fără ca vagonul să deraieze;

15. 8.02.2010 - în intersecţia Căii Călăraşi cu Str. Traian, un vagon V3A-93 circula pe linia 14 dinspre Piaţa Sfânta Vineri spre Foişorul de Foc. Boghiul 4 s-a înscris pe linia directă (spre Piaţa Eudoxiu Hurmuzachi), producând ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

16. 10.02.2010 - în intersecţia Căii Călăraşi cu Str. Traian, un vagon V3A-93 circula pe linia 55 dinspre Piaţa Sfânta Vineri spre Foişorul de Foc. Boghiul 4 s-a înscris pe linia directă (spre Piaţa Eudoxiu Hurmuzachi), producând ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Cu două zile înainte, un incident identic avusese loc pe acelaşi macaz;

17. 6.02.2012 - în intersecţia Str. Traian cu Bd. Pache Protopopescu, vagonul V3A-93 #183 (linia 55) circula spre Bd. Pache Protopopescu. Boghiul 4 s-a înscris pe linia directă (spre Foişorul de Foc), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurlor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

18. 18.07.2012 - în intersecţia Căii Rahovei cu Cal. Ferentari, vagonul V3A-93-CH-PPC #136 circula spre Depoul Alexandria. Boghiul 4 s-a înscris pe abatere (spre Cal. Ferentari), ducând la ruperea completă a articulaţiei 2 şi deraierea boghiului 3. Din sens opus, vagonul V3A-93-CH-PPC #306 (linia 32) a tamponat lateral secţiunea B a vagonului #136, ducând la avarierea echipamentelor electronice de sub podeaua acesteia şi deraierea boghiului 4. Cabina vagonului #306 a fost şi ea grav avariată. Accidentul s-a soldat cu 18 răniţi transportaţi la spital.

 

    Lipsa întreţinerii căii de rulare (în special a aparatelor de cale) poate produce victime. Însă Regia Autonomă de Transport Bucureşti cumpără vehicule noi care apoi stau cu lunile în aşteptarea unor piese banale, modifică programele de circulaţie şi traseele după bunul plac, contrar intereselor călătorilor şi, mai ales, operează ILEGAL, cu nerespectarea Legii nr. 92/2007 şi a ordinului M.T. nr. 972/2007 (fără programe de circulaţie şi trasee aprobate de C.G.M.B., fără informarea călătorilor în staţii şi în vehicule). Deasemenea, regia vinde stocuri întregi de piese de schimb prin negociere directă, ba chiar vinde autobuze tot prin negociere dar ,,tinandu-se cont de capacitatea si experienta acestora", nicidecum către orice firmă interesată să cumpere un autobuz pentru a-şi transporta angajaţii sau pentru a-l transforma în fier vechi. E oarecum logică situaţia, doar nu o să vinzi aluminiu cu 0,8 RON/kg (adică de aproape 4 ori sub preţul pieţei) oricui, nu? Victimele acestui management ineficient sunt atât călătorii, cât şi angajaţii care exploatează vehiculele, în vreme ce conducerea şi unii lideri de sindicat îşi văd liniştiţi de ,,ale lor" şi de firmele prietene abonate la contracte cu R.A.T.B.-ul (UTI, Bursa Metal, Denis Technology ş.a.).

   

    Accidentul din Rahova este exploatat şi politic. Astfel, pe 18.07.2012, Primăria Generală a trimis un comunicat către Mediafax, din care cităm:

    ,,Având în vedere că este al doilea incident major petrecut într-o perioadă relativ scurtă de timp, care se pare că are ca principală cauză eroarea umană, primarul general a cerut conducerii RATB prezentarea unui plan de măsuri suplimentare, privind instruirea şi verificarea personalului de bord, corelat cu verificări în traseu, efectuate de către serviciile de specialitate ale RATB. Mai mult decât atât, datorită faptului că municipalitatea a făcut eforturi considerabile pentru modernizarea infrastructurii de transport pe şine, cu efecte benefice în ceea ce priveşte creşterea gradului de confort şi a siguranţei călătorilor, primarul general solicită în mod expres conducerii RATB să ia măsurile ce se impun pentru creşterea nivelul de responsabilizare a conducătorilor de vehicule de transport în comun."

    Mai pe româneşte, primarul PSD-ist aşa-zis independent caută motiv să numească la RATB un director de aceeaşi culoare politică (sau, în cel mai nefericit caz, un PNL-ist) în locul actualului director, Viorel Popescu (PD-L). Practic, se înlocuieşte un incompetent cu alt incompetent, dar de altă culoare politică. Problema e că pentru asta e nevoie de hotărâre a Consiliului General, peste care nu se poate trece în situaţia de faţă. Cum CGMB are şedinţă o dată pe lună, iar şedinţa din luna iulie a avut loc, putem estima că Viorel Popescu mai are fix o lună în fotoliul de director al R.A.T.B..

    În încheiere, mai bifăm două vagoane indisponibile muuuuuult timp din parcul circulant şi aşa insuficient şi prost administrat al R.A.T.B., lângă cele 3 V3A-93 tamponate în Pasajul Lujerului, lângă cele 37 de T4R-uri a căror punere în circulaţie nu se mai doreşte, lângă vagonul #3001 şi lângă zecile de V3A-93-uri care îşi aşteaptă piesele de luni bune.

 

<< Înapoi la campanii

 

Prezentarea depourilor

SECŢIUNE ÎN CONSTRUCŢIE

URAC - Uzina de Reparaţii ,,Atelierele Centrale"

Tramvaie: Alexandria, Bucureştii-Noi, Colentina, Dudeşti, Giurgiului, Militari, Titan, Victoria

Troleibuze: Berceni, Bucureştii-Noi, Bujoreni, Vatra Luminoasă

Autobuze: Alexandria, Floreasca, Ferentari, Militari, Nordului, Obregia, Pipera, Titan

Altele