Vagoane de marfă
- Seria L
Ultima actualizare: 01.10.2012, 00:49.
(29 poze)
[Seria E] [Seria F] [Seria G] [Seria H] [Seria I] [Seria K] [Seria L] [Seria R] [Seria S] [Seria T] [Seria U] [Seria Z]
Vagon platformă pe osii, vagon articulat sau vagon multiplu cu două elemente
Semnificatia literelor indice | |
a | vagon articulat |
aa | vagon multiplu |
b | amenajat cu suporţi pentru containere medii |
c | cu traversă pivotantă |
d | fără etaj, amenajat pentru transportul vehiculelor |
e | cu etaje, pentru transportul vehiculelor |
f | apt pentru traficul īn Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord pe ferry-boat şi prin tunel |
ff | apt pentru traficul īn Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord numai prin tunel |
fff | apt pentru traficul īn Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord numai pe ferry-boat |
g | amenajat pentru transportul containerelor |
h | amenajat pentru transportul rulourilor de tablă cu axa orizontală |
hh | amenajat pentru transportul rulourilor de tablă cu axa verticală |
i | cu īnvelitoare mobilă şi pereţi de capăt ficşi |
j | cu dispozitiv amortizor de soc |
l | fără ţepuşe |
m | 18 m ≥ lu*) ≤ 22 m |
mm | lu ≤ 18 m |
o | cu 3 elemente |
oo | cu 4 sau mai multe elemente |
p | fără pereţi |
r | lu ≥ 27 m |
s | regim s (viteza maximă 100 km/h) |
ss | regim ss (viteza maximă 120 km/h) |
Vagoanele seria L aflate īn parcul operatorilor de stat**) din Romānia
Laekks -
vagon platformă articulat, cu două elemente, pe
trei osii independente, cu un etaj, destinat transportului de
autoturisme;
Laads -
vagon platformă multiplu, cu două elemente, pe 2 + 2
osii, destinat transportului de tractoare, maşini-unelte, produse generale si
containere de 20";
Lst -
vagonul provine din modificarea vagoanelor Ks (seriile
3308-3317), īn vederea transportului pachetelor de tablă. Modificarea a
constat īn demontarea podelei vagonului Ks, a ţepuşelor laterale şi frontale
şi a cartonului bituminat montat īntre podea şi şasiu. De şasiu s-au sudat
transversal patru pereţi ficşi, rezultānd cinci compartimente pentru
transportul tablei.
Seria literală: |
Laekks |
Laads |
Lst |
|||||||||
Seria numerică: |
4253 |
4313 | 4100 | |||||||||
Uzina constructoare: |
UV Arad |
UVA şi Remar PC | SPIACT Galaţi | |||||||||
Ani de fabricaţie: | 1983 - 1985 | 1982, 1989-1990 | 1989 | |||||||||
Lungimea peste tampoane [mm]: | 27.000 | 27.000 | 13.860 | |||||||||
Distanţa īntre osiile extreme [mm]: | 20.840 | - | - | |||||||||
Ampatamentul unui vagon [mm]: | 10.420 | 9.000 | 8.000 | |||||||||
Lungimea şasiurilor [mm]: | 25.760 | 25.760 | - | |||||||||
Lungimea unui şasiu [mm]: | 12.880 | 12.880 | 12.620 | |||||||||
Lungimea utilă a planşeului [mm]: | - | - | 12.500 | |||||||||
Lăţimea platformei inferioare [mm]: | 3.090 | 3.100 | 2.770 | |||||||||
Lungimea platformei inferioare [mm]: | 26.140 | - | - | |||||||||
Īnălţimea planşeului inferior de la NSS [mm]: | 907 | -stejar 50mm: 1140; - brad 70mm: 1160. |
1.260 | |||||||||
Suprafaţa utilă a planşeului [m2]: | - | 78 | 35 | |||||||||
Lăţimea platformei superioare [mm]: | 2.000 | - | - | |||||||||
Lungimea platformei superioare [mm]: | 26.500 | - | - | |||||||||
Īnălţimea planşeului superior de la NSS [mm]: | 2.700 | - | - | |||||||||
Tipul frānei: | KE | KE | KE | |||||||||
Tara vagonului [tone]: | 28,3 | 27,0 (13,5 + 13,5) | 13,2 | |||||||||
Diametrul cercului de rulare nou [mm]: | 840 | 920 | 1.000 | |||||||||
Viteza maximă de circulaţie: | 100 km/h | 100 km/h | 100 km/h | |||||||||
Sarcini de īncărcare autorizate: | A | B | C | A | B | C | A | B | C | |||
s | 14,0 | 22,0 | s | 18,5 | 22,5 | s | 18,8 | 22,8 | 26,8 |
Observatii:
*) lu = lungimea
utilă;
**) īn tabelul cu date tehnice sunt tratate exclusiv vagoanele de
marfă aflate īn parcul operatorului naţional īnaintea anului 2002, nu
şi
vagoanele mai noi de anul 2002 şi/sau ale operatorilor privaţi ori străini;
NSS
= Nivelul superior al şinei.
Galerie foto