de Dr2005 » Lun 26 Apr 2021, 22:43
Modelul acesta de interior nu a existat niciodată la Bucureşti, în schimb a existat prin toate celelalte oraşe; nu ştiu dacă Timişoara, Galaţi sau Brăila a mai prins Rocar 217E (Timişoara a avut Dac-uri la greu, dar multe erau livrate înainte de trecerea la scaunele ,,de stadion"), dar la Iaşi, Vaslui, Satu Mare, Constanţa, Braşov, Sibiu, Cluj-Napoca, Mediaş, Piatra Neamţ, Târgovişte, Baia Mare au ajuns troleibuze cu aceste dotări interioare (mă rog, la Piatra Neamţ ultimele sosite, contemporane cu Rocar de Simon au venit din start cu pereţi din PVC, anvelope tubeless şi linoleum antiderapant fix ca pe De Simon). Nu şi la Bucureşti, că la noi totul s-a oprit prin '93, la Dac 217E cu scaune de lemn.
Dar nici interiorul din poză nu e chiar original, acel PVC alb vălurit (aşa e el) şi, ce noroc, rezistent la apă (că ăsta e scopul lui, l-am văzut prin multe hoteluri ieftine pe post de perete la baie şi la cadă), este ,,invenţie" locală şi l-am văzut doar la Tg. Jiu. Prin alte oraşe se puneau două straturi de melamină şi aia era.
O altă invenţie locală e faptul că din 4 uşi funcţionează doar 3, de regulă 1, 2 , 3, sistem rămas de pe vremea taxatoarelor, care la articulate stăteau lângă burduf. Uşa 4 probabil nu mai are cilindri şi nici comandă în bord şi deşi autotaxarea s-a introdus la sfârşitul lui 2007. Deşi nu s-a casat mult din 2007 până în 2021, se puteau ,,recupera" câteva componente. Sau le-or fi folosit ca piese pentru uşile rămase? Călătorii oricum sunt obişnuiţi cu situaţia.