de ADK » Vin 01 Ian 2021, 04:03
Personal nici eu nu văd vreun rost fotografierea lor, mai ales că nu aduc nici-o informație utilă, poate doar numerele să-mi trezească amintiri din vechia epocă a RATB (înțeleg pasiunea pentru fotografiat autobuze, dar pentru taxiuri? dar în fine, fiecare e liber să fotografieze ceea ce dorește în spațiul public). Însă topicul poate fi generalizat pentru discuții tematice, cum ar fi tarifele, eventualele opinii sau ceva schimbări. Eu unul număr pe degete deplasările cu taxiul, deoarece apelam strict la ele doar la urgențe sau pentru deplasările mai lungi pe timp de noapte, când autobuzele aveau pauză parcă de la ora 2 la 4. Nu am făcut obișnuință (nici să am bagaje, dacă știu că urmează să-mi fac cumpărături mai multe de la un hypermarket apelez mai bine la mașina proprie) și abia dacă știu cum arată unul pe dinăuntru (o dată și din lipsa de bani pentru așa ceva, dar și faptul că pe RATB aveam card de membru de familie, bine în București circulam gratuit atâta timp cât încă eram la școală, iar acum la TBZ tatăl vitreg mi-a dat o legitimație să pot circula gratuit, așa că să ajung să folosesc taxiul în plină zi fără urgențe, chiar și să am portofelul gros, ar însemna doar comoditate și nu mă număr printre oamenii de genul, plus că pot da de tot felul de specii de șoferi cum a spus și Andrei, nu prea corecți, și ajung să plătesc pentru o deplasare de câțiva km câțiva zeci de lei buni).
Ca fapt-divers, deși cum am spus, număr pe degete de câte ori am apelat la taxi, în anul 2016 am luat N112 de la Straja la Unirii unde pentru a ajunge la gară să iau trenul spre Buzău a trebuit să apelez la un taxi, nu am mai avut ”curajul” să merg pe jos (Universitate-Kogălniceanu-Vasile Pârvan-Dinicu Golescu) în acea noapte și am apelat la un taxi, gândindu-mă că merită 10-15 lei să nu mai am teama asta. Doar că acest domn șofer m-a cam ocolit oleacă, după părerea mea, a ținut-i drept și a luat-o pe linia lui 79, dar nu i-am mai zis nimic. Însă un altul, tot în 2016 (atunci am apelat un pic mai des din cauza și cu situația familială pe care o aveam) când am ajuns la Buzău după 12 și ceva noaptea, ajuns cu un IR care mergea parcă la Suceava (atunci a avut o avarie pe la Buftea dacă bine minte, unde a staționat vreo 30 de minute dacă nu mai mult) și ploua torențial, un taximetrist m-a primit foarte amabil văzându-mă și cu bagaje, ba chiar m-a lăsat și-n dreptul scării când am ajuns la bloc la Bazar și cursa a costat destul de puțin. Într-un timp vroiam să lucrez pe un taxiu în Buzău, urmând să dau de atestat. Însă am renunțat rapid deoarece pe lângă că nu știu cât era de mine, dar am cerut și ceva păreri celor pe care-i cunosc în domeniu și au zis mai bine să mai aștept până fac 24 de ani fără 3 luni dacă tot îmi doresc pe autobuz (la momentul actual având 23 ani și 1 lună), deoarece lucratul pe taxiu este destul de periculos din cauza la tot felul de clienți dubioși, plus că actuala prietenă nici să n-audă să știe că lucrez mereu la risc, și la o adică nici nu am tupeul să zic așa pentru eventualele situații grave... Plus că trebuie cunoscut orașul la perfecție chiar și pe împrejurimi, ceea ce eu Buzăul îl cunosc cam 70% (zonele principale le știu de peste tot, dar nu vreau să ajung nici în situația în care să ocolesc câteva străzi fără să-mi dau seama într-o cursă și să fiu acuzat de această faptă neintenționată), și nici nu-mi place să fiu grăbit pentru cei ce ”pierd trenul”...
Cât despre parc, mașinile se scot din uz când au atins 12 ani de fabricație. În anul 2017 încă funcționa o Dacia Solenza foarte bine întreținută, mașină fabricată printre ultimele în anul 2005. Într-un orășel din jud. Satu Mare (Tășnad) mai văzusem în 2013 o Dacia CN4, care ultimele au fost fabricate în anul 2004, dar în București abia dacă și-n 2010 mai vedeam vreo Solenza (cel puțin eu nu-mi mai aduc aminte).