ADY881 scrie:Apropo am o întrebare de ordin general, dacă autobuzele MB Citaro care au în lățime 2,55m nu încap pe linia de tramvai(numit și culoarul unic) de pe Iancului, dacă PMB cumpără prin un miracol tramvaie franțuzești Alstom Citadis de 2,65m vor încăpea pe liniile din București?
Nu atât că nu încap, dar Codul Rutier nu permite ca refugiile de tramvai să fie depăşite prin stânga de vehiculele pe pneuri, cu excepţia vehiculelor cu regim de circulaţie prioritar, aflate în misiune. Până nu se modifică Codul Rutier, poate RATB să facă benzile late şi de 20m. Iar dacă se va modifica legea pentru ca linia de tramvai să poată fi definită ca bandă pentru transport public, atunci pe ea va putea circula
tot transportului public, adică şi cursele regulate speciale (convenţii), cursele ocazionale, cursele regulate de orice fel (inclusiv preorăşeneşti) şi taxiurile licenţiate, nu doar de autobuzele RATB.
T4R = 2200 mm
V3A = 2390 mm
Rathgeber P3.16 = 2350 mm
Bucur LF = 2450 mm
Dacă s-o cumpăra ceva nou, probabil nu se va depăşi lăţimea unui Bucur LF. Oricum, tot ce se comandă se face pentru reţeaua existentă, chiar dacă pot apărea cazuri ca la metrou, când s-a constatat că infrastructura nu era conformă cu standardul de referinţă
, asta după ce se impusese producătorului să respecte acel standard. Să vedem şi lăţimea câtorva tramvaie noi de prin alte oraşe:
- Siemens Combino Supra - Budapesta: 2400 mm
- Pesa Swing - Sofia: 2350 mm
- Bombardier Flexity Outlook - Bruxelles: 2300 mm
- Pesa Fokstrot - Moscova şi Kiev, pe ecartament de 1524 mm: 2500 mm
- Skoda 15T - Riga, 1524 mm: 2500 mm
- Skoda 30 T - Bratislava: 2480 mm