Din 1 Ianuarie 2019 s-a deschis şi ,,terminalul multimodal" Străuleşti. De ce folosesc ghilimelele? Păi simplu, acel terminal, momentan, e doar o parcare goală la 1 leu pe oră. Străduţele din zonă sunt toate pline de maşini, iar navetiştii care vin din zonele adiacente tot pe străduţe parchează, pentru că amenzi oricum nu se dau.
Dpdv al transportului în comun, terminalul înseamnă doar un acces şi un pasaj de legătură cu staţia de metrou Străuleşti, pentru că nu a (mai) fost amenjataă o staţie de metrou sub terminal. Troleibuzele şi autobuzele STB
nu au staţii de urcare în terminal! 97 debarcă pasagerii în faţa terminalului, 205 şi 304 la fel, dar staţiile de urcare au rămas pe Şos. Bucureşti-Târgovişte pe vechile amplasamente. Pe maşinile STB nu există nici telecomenzi pentru coborârea bolarzilor care blochează accesul neautorizat în terminal, astfel că autobuzele ocolesc cu totul terminalul în cazul în care cei de la Metrorex nu coboară bolarzii din proprie iniţiativă. De opriri în terminal nici nu poate fi vorba, că nu-s prevăzute în licenţa de transport a S.T.B..
Nici autobuzele preorăşeneşti/regionale de Buftea şi Mogoşoaia nu intră în terminal, ele oprind tot în vechile staţii de la şosea.
Per total, întregul terminal dă impresia de loc părăsit, prin care se plimbă doar armata de paznici plătită de Metrorex ca să îl păzească de grafitti şi de persoanele fără adăpost. Oricum în interior nu este căldură decât la toalete (accesul la bude este gratuit), care toalete nu au săpun, hârtie igienică sau prosoape de hârtie, dar (încă) au apă caldă, probabil sunt legate la centrala termică a depoului. Se mai nimereşte câte un curios prin terminal să-l vadă şi care, dacă are noroc, poate fi preluat de un 205/304, dar asta e strict la mila şoferului, pentru că nu e staţie oficială acolo.
Odată cu deschiderea terminalului, a dispărut şi linia 697. O să ziceţi că oricum devenea caducă dacă circula 97... ei bine, nu e tocmai aşa, că 697 întorcea la giratoriul de la Centură. Oamenii din zona aia au rămas acum cu buza umflată, pentru că 304 merge doar la Străuleşti, iar în preorăşeneşti nu e voie cu titluri de călătorie urbane, practic costul unui drum din zona aia până la Clăbucet s-a dublat (304 + 97) sau chiar s-a triplat (304 + M4), nu mai zic de intervalul ,,mirific" dintre două 304-uri (şi nici cu cele 12 - 20 minute dintre două M4-uri nu mi-e ruşine, în condiţiile în care de la Odăi la Clăbucet ajungi lejer în 20 minute cu bicicleta fără să transpiri prea tare). Cu ocazia asta, STB mai dovedeşte încă o dată, dacă mai era nevoie, că cele mai bune trasee sunt cele provizorii sau deviate (a se vedea 11 la Ghencea, 645 pe Şos. Chitilei, 697 la Odăi, 330 pe la Dristor -
sst, nu mai vorbiţi de 330, să nu îşi aducă aminte să-l bage iar comun cu 335).
Şi 3 poze din afară cu mirificul terminal:
Ca şi pe Drumul Taberei, după refacerea drumului s-a folosit reţea de troleibuz cu elemente fixe, o soluţie tehnică apărută în anii '40, total depăşită, deşi înainte de lucrări se utiliza reţea catenară cu fir purtător şi prinderi elastice, aceasta din urmă permiţând viteze de circulaţie mult mai mari. Şi macazurile folosite sunt tot cele clasice (abordabile cu 5 km/h), nici vorbă de unele de viteză sporită. Mai mult, sub pod s-a prevăzut un al doilea fir cu tot cu macazurile de rigoare, deşi acolo întoarce un singur traseu de troleu. Curbele de ieşire din zona terminalului sunt abordabile cu vreo 10 km/h, reţeaua aia nu permite mai mult fără a risca sărirea captatoarelor.