Astăzi, în jurul orei 7:50, pe Bd. G-ral. Vasile Milea, se transportau la Depoul Militari vagoanele
#3383 şi
#3415, tamponate.
Vagonul
#3383 (cu afişaj lateral pe linia 35) avea partea din faţă tamponată, era lovit pe partea stângă, avea pantograful rupt şi părea a avea probleme cu boghiurile, acestea fiind urcate pe cărucioare, ceea ce poate arăta probleme cu crapodina, osiile montate, traversa dansantă sau, cel mai grav, şasiul:
Vagonul
#3415 (cu afişaj pe linia 44) era tamponat în dreapta-faţă, având un far spart:
Coloana nu era foarte mare, erau 4 tramvaie în spate:
După cum arată situaţia, se aştepta vagon pentru remorcare către Dep. Militari. Soluţia simplă ar fi ca acesta să vină dinspre depou, apoi să fie manevrat cu spatele în intersecţia Bd. Timişoara cu Bd. G-ral. Vasile Milea pentru a se înscrie în faţa lui #3383 (autoutilitarele de remorcare nu pot continua pe Bd. Timişoara, linia fiind separată de trafic). Varianta mai grea ar fi împingerea (cu Kraz, cu mâna sau cu #3415 - dacă o mai fi funcţional, ori cuplarea cu #3415 şi împingerea cu V3A-ul din spate) vagoanelor defecte spre Bd. Timişoara, după ce, în prealabil, a fost oprit acolo un vagon de pe 8 sau 25 şi cuplarea vagoanelor defecte în spatele acestuia pentru a fi remorcate spre Depoul Militari.
Prima variantă care mi-a venit în minte a fost că cele două s-au tamponat sub Podul Basarab, în intersecţia Şos. Orhideelor cu Cal. Giuleşti. În intersecţia cu pricina, faza de verde pentru tramvaie este o dată la 3 minute, iar în acel moment este verde pentru
toate direcţiile, inclusiv cele două direcţii perpendiculare (Cal. Giuleşti şi Şos. Orhideelor)! În această ipoteză, vagonul #3383 ar fi lovit din lateral-stânga de vagonul #3415 care venea dinspre Cal. Giuleşti. Asta ar explica de ce #3415 e lovit în partea dreaptă şi de ce #3383 are botul (din fibră de sticlă) îndoit pe partea dreapta şi cutia răzuită pe aceeaşi parte şi pantograful rupt din cauza şocului. Nu se explică, însă, de ce #3415 a trebuit tractat de Kraz, deşi nu are nimic şi ar fi putut merge pe roţile lui, eventual împingându-l şi pe #3383 la nevoie. Se observă şi cretinătatea celor care au proiectat capătul de linie de la Gara Basarab fără linie de stocare, de a trebuit să fie încurcat traficul pentru transportarea la depou a celor două vagoane.
Postând pe Facebook despre accident, cineva îmi spune că #3415 - defect - era remorcat aseară de #3383 pe Podul Grozăveşti (sensul spre Dep. Militari, altfel nu avea ce să caute 44 remorcat), unde au fost izbite de un camion. Aşa s-ar explica de ce #3415 nu e funcţional (era defect), însă nu se explică de ce #3383 e răzuit pe partea stângă şi nici de ce coloana de tramvaie e atât de redusă, deşi un astfel de accident ar fi dat peste cap traficul pe ambele sensuri pentru ore bune. Un alt mod de producere a ipoteticului accident ar fi ca #3383 (care mergea spre Basarab) să fi fost izbit din dreapta, deraiat şi lovind pe #3415 care se retrăgea sau, din partea cealaltă, #3383 mergând spre depou fiind izbit şi deraiat, lovindu-l pe #3415 care era pe acces. În ambele cazuri, #3383 ar fi trebuit să fie lovit bine şi pe partea cu uşile.
Later edit:
https://www.facebook.com/victor.alexand ... 7426218133Până la urmă, #3383 a fost buşit ieri noapte, pe Podul Grozăveşti, iar #3415 nu are nicio legătură cu el. Tot nu îmi explic de ce abia azi l-au dus pe #3383 la depou. L-or fi lăsat peste noapte la Basarab? Altfel trebuia să fie coadă mare în spate şi manifestaţii prin staţii, ceea ce nu a fost cazul.