Transportul în comun în Feteşti este exploatat de S.C. Transbus S.A. şi se desfăşoara pe 2 trasee:
Gara - Buliga (autobuze)
Vlaşca - Gara - Colonişti (microbuze)
Principalul traseu este cel ce leaga Gara de Buliga, fiind şi cel mai solicitat (am calatorit destul de înghesuit într-un Ikarus 280... deci articulat). Pe acest traseu circula numai autobuze, intervalul de succedare fiind de 20 de minute în zilele lucratoare. Durata semicursei este de 30 de minute, fiind necesare 3 autobuze. Celălalt traseu este deservit cu un microbuz.
Mi s-a părut interesantă modalitatea de schimbare a turelor de la miezul zilei... se schimba ,,echipa" completă formată din şofer, taxatoare şi... autobuz. Astfel, autobuzul vine de la Buliga, iar în faţa garajului călătorii sunt coborăţi şi urcaţi într-un autobuz deja staţionat acolo. De menţionat că fiecare şofer este titular pe un autobuz (nu sunt cate 2-3 şoferi pe autobuz).
Starea autobuzelor este extrem de buna, începând cu Dac-urile şi terminând cu cele 2 Ikarusuri achiziţionate de la Regia Autonoma de Transport Bucureşti. Autobuzele mai vechi au trecut prin recarosări, înlocuirea scaunelor, a linoleumului din interior, revopsiri etc., însa calitatea lucrărilor este foarte buna. În plus, taxatoarea mătură autobuzul la fiecare sosire la capătul din Buliga. Nu am observat nici evaziune, toţi călătorii fiind trataţi în mod egal de către taxatoare (existau şi mulţi călători de etnie rroma în autobuze, dar nu mergeau ,,pe blat" şi nu spărgeau seminţe în disperare ca la Bucureşti) şi plătind biletul conform tarifului afişat, bilet pe care îl puteţi vedea în ataşament.
Per total, modul în care se desfăşoară transportul în comun în Feteşti ar trebui luat ca exemplu de celelalte regii/societăţi comerciale de transport local (chiar şi din oraşe mai mari decât Feteştiul): autobuze bine îngrijite, curate, orar de circulaţie respectat, evaziune fiscala zero, personal amabil.
- cci00061_138.jpg (36.48 KiB) Vizualizat de 28193 ori