Tatra T4R
Tramvaiele Tatra T4R au fost produse de către uzinele CKD Praga, după licenţă PCC.
Au fost produse 320 vagoane pentru România:
- pentru Arad: 100 buc (1974-1981)
- pentru Brăila: 10 buc (1978)
- pentru Bucureşti: 130 buc (1973-1975)
- pentru Galaţi: 10 buc (1978)
- pentru Iaşi: 70 buc (1978-1981)
În prezent, la Bucureşti mai sunt 80 vagoane, la Arad 2. Din Brăila au dispărut în 2005, în Galaţi nu ştiu dacă au apucat Revoluţia, iar din Iaşi au fost retrase şi dezmembrate în 2008 (din nişte motive absolut discutabile), cu excepţia vagonului #262, rămas vagon de serviciu.
Pe site-ul http://www.tatrabahn.de se găsesc informaţii interesante despre vagoanele produse de CKD Praga. Tot acolo se găseşte şi un material de prezentare al CKD: http://www.tatrawagen.de/werbeprospekt.pdf
Date tehnice:
Tipul: vagon motor cu 2 boghiuri cu câte 2 osii
Formula osiilor: Bo'Bo
Ecartamentul căii: 1435 mm (1000 mm pentru Arad şi Iaşi)
Lungimea peste tampoane: 15200 mm
Lungimea caroseriei: 14000 mm
Lăţimea vagonului: 2200 mm
Înălţimea vagonului: 3063 mm
Ampatamentul vagonului: 6400 mm
Ampatamentul boghiului: 1900 mm
Locuri pe scaune: 20
Locuri în picioare: 77
Tipul motorului electric de tracţiune: TE 022 B
Puterea motoarelor: 4 * 40 kW
Servicii auxiliare: grup convertizor motor + generator (convertizor static ICPE-SAERP pe unele vagoane din Bucureşti)
Viteza maximă: 65 km/h
Tracţiune multiplă: maxim 2 unităţi
Galerie foto - Bucureşti