Tramvaie Be4/4

Tramvaie Be4/4

Mesajde Dr2005 » Mie 19 Mar 2014, 15:56

Prin programul ,,Donaţie de tramvaie" derulat de SECO (Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice - Elveţia), Iaşiul a primit 9 garnituri Be4/4 cu remorci B4, în anii 2003 (6 garnituri) şi 2004 (3 garnituri).

Vagoanele motor Be4/4 fac parte dintr-un lot produs de SWS/BBC/MFO între anii 1960 şi 1961. Vagoanele au fost iniţial numerotate #121-#130, în 1986 primind numerele #621-#630. Vagonul #621 a fost păstrat ca vagon istoric, celelalte 9 fiind trimise la Iaşi.
Remorcile provin din două loturi diferite. Bernmobil a achiziţionat, între anii 1951 şi 1952, 10 remorci B4 de la producătorul Flug- und Fahrzeugwerke Altenrhein AG (FFA), ce au primit numerele #321-#330. Remorcile respective au circulat în Berna până în anul 2009 (!), când au fost casate (nu a fost păstrată niciuna), singurele remorci rămase fiind cele 3 ajunse în Iaşi.
Opt ani mai târziu, între 1960 şi 1961 ajungeau la Bernmobil 10 remorci B4 produse de Schweizerische Industrie-Gesellschaft, Neuhausen am Rheinfall (SIG) în colaborare cu Schweizerische Wagons- und Aufzügefabrik AG, Schlieren (SWS), ce au primit numerele #331-#340. La Iaşi au ajuns 6 remorci (#332, #334, #340 şi încă 3), pentru muzeu fiind păstrată remorca #337. Celelalte remorci au fost casate în 2005.

Situaţia iniţială a numerelor de parc este:
Vagoane motor
Cod: Selectaţi tot
Nr. Iasi Nr. înmatriculare Nr. Berna             An fabricaţie
148 ---- IS-00278 ---------- 622 (1986 ex-#122) -- 1960-1961
149 ---- IS-00272 ---------- 628 (1986 ex-#128) -- 1960-1961
150 ---- IS-00280 ---------- 624 (1986 ex-#124) -- 1960-1961
151 ---- IS-00282 ---------- 625 (1986 ex-#125) -- 1960-1961
152 ---- IS-00276 ---------- 623 (1986 ex-#123) -- 1960-1961
153 ---- IS-00274 ---------- 626 (1986 ex-#126) -- 1960-1961
154 ---- IS-00284 ---------- 629 (1986 ex-#129) -- 1960-1961
155 ---- IS-00286 ---------- 630 (1986 ex-#130) -- 1960-1961
156 ---- IS-00288 ---------- 627 (1986 ex-#127) -- 1960-1961

Vagoane remorcă
Cod: Selectaţi tot
Nr. Iasi Nr. înmatriculare Nr. Berna             An fabricaţie
148 ---- IS-00279 ----------     ---------------- 1960-1961
149 ---- IS-00273 ---------- 326 ---------------- 1951-1952
150 ---- IS-00281 ----------     ---------------- 1960-1961
151 ---- IS-00283 ----------     ---------------- 1960-1961
152 ---- IS-00277 ---------- 340 ---------------- 1960-1961
153 ---- IS-00275 ---------- 325 ---------------- 1951-1952
154 ---- IS-00285 ---------- 330 ---------------- 1951-1952
155 ---- IS-00287 ---------- 334 ---------------- 1960-1961
156 ---- IS-00289 ---------- 332 ---------------- 1960-1961


În ultimii ani, s-au făcut o groază de renumerotări, pe care sper să le fi cuprins în lista de mai jos, care prezintă situaţia la data vizitei mele în Iaşi (23.11.2013):
Vagoane motor
Cod: Selectaţi tot
148 original, cu remorca 148
149 original, solo
150 original, retras şi radiat, cu remorca 150
151 original, dar a primit nr. de înmatriculare IS-00286 (de pe 155)
152 original, cu remorca 152
153 original, retras şi radiat, solo
154 original, retras, cu remorca 156
155 original, retras şi radiat, cu remorca 156'
156 original, cu remorca 156''

Vagoane remorcă
Cod: Selectaţi tot
148 original, ataşat la 148
149 original, retras, solo
150 ex-#151, retras şi radiat, ataşat la 150
151 ex-#150, ataşat la 151, a preluat nr. de înmatriculare de la #155 (IS-00287)
152 original, ataşat la 152
153 original, retras şi radiat, solo
156 original, retras şi radiat, ataşat la 154
156' ex-#154, retras şi radiat, ataşat la 155
156'' ex-155 (IS-00289, a preluat şi nr. de înmatriculare)


Date tehnice:
Cod: Selectaţi tot
                     Be4/4      B4 FFA     B4 SIG/SWG
Lungimea:            14.000 mm  14.050 mm  14.100 mm
Lăţimea:              2.200 mm   2.200 mm   2.200 mm
Înălţimea:
Motoare:             4 x 54 kW      -          -
Viteza maximă:         50 km/h
Tara:                  17,8 t      9,8 t     10,0 t
Nr. osii:                 4          4          4
Locuri pe scaune:        26         25         21
Locuri în picioare:      74         90         89
Locuri:                 100        115        110
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tramvaie Be4/4

Mesajde Dr2005 » Joi 27 Mar 2014, 13:57

Să vedem, întâi, vagoanele prinse la traseu:

#148
Imagine

Imagine

#152
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tramvaie Be4/4

Mesajde Dr2005 » Joi 27 Mar 2014, 13:59

Mergem acum în Depoul Gara, care găzduieşte vagoanele Be4/4.

Vagonul motor #149 - în hală
Imagine

Remorca sa aşteaptă vremuri mai bune pe altă linie:
Imagine

Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tramvaie Be4/4

Mesajde Dr2005 » Joi 27 Mar 2014, 14:13

#150 - retras şi radiat
Imagine

- postul de conducere
Imagine

- compresorul
Imagine

- cuplarea cu remorca
Imagine

Remorca #150 originală, ulterior fotografiei a făcut schimb de numere de parc cu #151 şi a preluat numărul de înmatriculare al remorcii #155, fiind apoi ataşată vagonului motor #151
Imagine

Imagine

- panoul electric
Imagine

- mecanismele uşii 3
Imagine

Imagine

- mecanismele uşii 1
Imagine

- buton pentru deschiderea unei uşi
Imagine

- alte detalii
Imagine

- bec pentru iluminat (înfiletat bine de tot, că altfel nu mai era acolo...)
Imagine

- frâna de mână
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tramvaie Be4/4

Mesajde Dr2005 » Joi 27 Mar 2014, 14:36

#151
Imagine

- postul de conducere
Imagine

- interiorul
Imagine

Imagine

- panoul electric
Imagine

Remorca #151 originală; ulterior fotografiei, a făcut schimb de numere cu remorca #150, fiind radiată şi luând locul acesteia în parcul rece
Imagine

- interiorul
Imagine

- panoul electric
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tramvaie Be4/4

Mesajde Dr2005 » Joi 27 Mar 2014, 15:04

#153 - aşteaptă vremuri mai bune, fiind radiat
Imagine

În aceeaşi situaţie este şi remorca sa:
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tramvaie Be4/4

Mesajde Dr2005 » Joi 27 Mar 2014, 15:15

#154 - pare funcţional
Imagine

- postul de conducere
Imagine

- controller-ul
Imagine

Imagine

- comandă pentru frâna cu patină
Imagine

- vitezometru cu tahograf
Imagine

- ...
Imagine

- voltemtru baterie
Imagine

- interiorul
Imagine

Imagine

- bec pentru iluminat salon
Imagine

- bateria de acumulatoare (se lucrează la 36V)
Imagine

- detaliu al mecanismului care realizează coborârea scării atunci când se deschide uşa (şi ridicarea ei atunci când uşa se închide)
Imagine

Are ataşată remorca #156 originală şi radiată... probabil o vor renumerota în #154 dacă va mai circula:
Imagine

Imagine

Imagine

- interiorul
Imagine

- panoul electric
Imagine

- buton pentru deschiderea unei uşi
Imagine

- robinet pentru frâna de urgenţă
Imagine

- acţionarea trapei pentru ventilaţie
Imagine

- frâna de mână de la capătul A
Imagine

- frâna de mână de la capătul B
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tramvaie Be4/4

Mesajde Dr2005 » Joi 27 Mar 2014, 15:22

#155 - retras şi radiat
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

- este cuplat doar mecanic de remorcă, nefiind făcute conexiunile electrice şi pneumatice
Imagine

Este cuplat cu remorca #156', ex-#154, şi ea fiind radiată din circulaţie:
Imagine

- interiorul
Imagine

- detaliu semnal de alarmă
Imagine

- panoul electric
Imagine

Imagine

- scaun
Imagine

- detaliu radiator încălzire salon
Imagine

- ferestre - parasolarele s-au rupt, dar mai există suporturile lor; geamurile nu prea se mai deschid, lipsind manivelele
Imagine

Imagine

- frâna de mână
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tramvaie Be4/4

Mesajde Dr2005 » Joi 27 Mar 2014, 15:30

#156
Imagine

Imagine

Imagine

- cuplarea cu remorca
Imagine

Imagine

Este cuplat cu remorca #156'', ex-#155.
[Imagine

Imagine

- detaliu al mecanismului pentru coborât/ridicat treapta
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei


Înapoi la Judeţul Iaşi

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005