În anul 2002, Primăria Iaşi decide să împartă în două Regia Autonomă de Transport în Comun Iaşi, rezultând Regia Autonomă de Transport Electric în Comun (RATEC) şi S.C. Autobuzul S.A., aceasta din urmă preluând parcul auto deloc redus de la acea vreme, ce cuprindea, după cum scrie aici 48 autobuze Ikarus 280, 36 autobuze Ikarus 260, 10 autobuze Dac 112 UDM (cu doar câţiva ani de exploatare) şi 50 autobuze Saviem SC 10 U aduse din Paris.
Odată cu această scindare, dubarii încep să îşi facă de cap, profitând şi de faptul că noua societate a primăriei nu emitea nici abonamente... la doar un an de la înfiinţare, S.C. Autobuzul S.A. trage la gard majoritatea autobuzelor, închiriind (!) 50 de dube Iveco Daily, acestea primind numere de parc de la #100 la #149. Sfrâşitul anului 2003 găseşte S.C. Autobuzul S.A. cu doar 5 trasee (din cele 13 pe care le avea la începutul anului), exploatate integral cu dube Iveco, la care se adaugă câteva curse speciale efectuate cu autobuzele Ikarus 260.
Până la urmă, în 2004, RATEC devine Regia Autonomă de Transport Public Iaşi, preluând de la Autobuzul ce mai rămăsese funcţional din parc (cele 50 de dube şi câteva Ikarusuri), care apoi sunt închiriate (!) către S.C. Autobuzul...
La sfârşitul anului 2005, Autobuzul îşi dă obştescul sfârşit, autobuzele rămase fiind, pe rând, confiscate şi vândute la fier vechi în contul datoriilor către fisc. Ulterior, se trece şi la autobuzele funcţionale, transferate la RATP, care iau drumul fierului vechi în anul 2009, odată cu troleibuzele. Cu ele se duce şi Saviemul oferit gratuit unei comune pentru transport şcolar.
Să revenim la dubele noastre... cele 50 de dube au fost păstrate de RATP, care a achitat leasingul pentru ele.
Spre sfârşitul anului 2010, RATP a organizat o licitaţie, în urma căreia a atribuit un contract pentru dotarea cu rampe pentru persoanele cu handicap a 10 astfel de dubiţe.... preţul rezultat fiind de 12.500 euro/bucată
În fine, utilitatea dubelor este... lipsă, majoritatea stând în garaj, în traseu fiind maxim 17 dube (din cele 50).