Şi Bruxelles are numeroase tronsoane de tramvai trasate diferit de trama stradală, gândite tocmai pentru tranzitul mai rapid.
E drept, modelul acesta al tramvaiului diferit de traseul străzii a fost dus la extrem în fosta URSS, precum şi în statele care au aplicat modelul urbanistic sovietic, cu cartiere-satelit în jurul centrului, legate de centru şi de punctele de interes (de regulă fabrici şi uzine) cu linii rapide de tramvai sau, în oraşele mai mici, cu linii de troleibuz. Găseşti modelul ăsta şi în Bulgaria, în Ungaria, Cehia, Slovacia. Sovieticii, aşa cum erau ei, aveau totuşi viziune în domeniul traficului, toate zonele nou-edificate având bulevarde largi, transport electric unde se impunea, poduri/pasaje în intersecţiile care erau considerate aglomerate, iar pe sub drumurile astea erau deja instalate reţelele de electricitate, apă, telefon, termoficare, canalizare. Varză ca în România nu s-a făcut pe nicăieri.
Exemplu din Sofia, cu tramvai alergând prin câmpul dintre cartierele Obelia şi Vrabniţa: