Ştiri

Ştiri şi evenimente referitoare la transportul în comun din Bucureşti şi Judeţul Ilfov

Re: Ştiri

Mesajde 133 » Vin 12 Ian 2018, 10:40

Ma gandesc ca formularea "cale proprie de rulare" (care este un lucru evident la toate tramvaiele, caci nu merg pe pneuri) a aterizat in comunicat pentru evitarea unei minciuni cat casa, adica aia cu "culoar unic". Caci pe Regina Maria, 11 iunie, Filaret nu exista culoar unic, doar pe Progresului, Ghencea.
Oricum... de la 47 cu Tatre cuplate la... ce exista astazi... :roll:
Despre 5... numai de bine, nimic, inteleg ca autonomii au arestat definitiv si irevocabil terminalul Baneasa... probabil peste niste ani si ani o sa ne trezim ca vor si ceva uzulcapiune pe el! :P
Oricum duamna a gasit o fila din agenda lu' Oprescu, aia cu 100 tramvaie 100 troleibuze, cica din februarie licitatii. Cu autobuzele ne-am lamurit, nu mai este cazul. :twisted:
Sper ca de acum incolo tot ce e pe otelul rosu o sa inceapa sa treaca in sistem CF identic 41, cu stalpi proprii intre linii ca sa nu tina 10 ani o refacere ca pe Rebreanu. :twisted:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Ştiri

Mesajde Dr2005 » Vin 12 Ian 2018, 19:15

47 nu are mari probleme pe traseu, singurele bube sunt pe 13 Septembrie între Sebastian şi Trafic Greu şi pe Regina Maria, dar doar pe sensul spre centru. Dacă comparăm această situaţie cu cea a lui 385, reiese clar de ce 47 e mai bun.

Mulţi conducători de instituţii cu putere de decizie persistă în menţinerea unor situaţii proaste, doar ca să nu deranjeze Partidul, că tot Partidul le-a început. Terminalul de la Băneasa e cel mai bun exemplu, păi dacă Oprescu a zis că se face aşa, apăi aşa se face, chiar dacă se ştia că terenul e în litigiu de atunci şi, legal, nu s-ar fi putut obţine o autorizaţie de contruire. De ce să se mute linia 5m mai la dreapta pe stradă, care e în administrarea primăriei (dacă e la sector 1 se poate trece uşor la Capitală printr-o banală hotărâre de Consiliu Local Sect. 1 şi de C.G.M.B.)? Ca să arate incompetenţa lui Oprescu, care tot de la PSD era?
La scară mai mare, ceva similar e cu autostrada Piteşti - Sibiu. Trece prin sit Natura 2000, astfel că legislaţia obligă constructorul să facă ecoducte din 2 în 2 km, ca să nu fragmenteze habitatele. Astea nu ar fi nişte lucrări prea scumpe (raportat la valoarea totală a proiectului). Dar de ce să faci asta? Ca să arăţi că Şova a fost incompetent? Nu se poate, faci Partidul de râs în faţa poporului! Mai bine o dai pe aia cu ,,imixtiunea Bruxelles-ului", chiar dacă legislaţia europeană în domeniu e clară şi există de mulţi ani.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1583
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ştiri

Mesajde 133 » Vin 12 Ian 2018, 23:08

Apropo de "imixtiunea Bruxelles-ului"... cica primaria cauta sa bage Iancului-Pantelimon (si Rebreanu) pe fonduri europene. :mrgreen: :lol:
Si cica or sa mai monteze garduri (unde este posibil) pe 1,10, 25, 32, 41 si 55.
Despre Pitesti-Sibiu... cu siguranta numai de ecoducte s-au impiedicat acesti nimeni politici. :x E ca si cum ai spune ca Bucurestiul n-a mai cumparat autobuze din cauza ca ne lipsesc niste strazi.
Problemele cu infrastructura mare sunt cu totul altele decat ecologia. E o problema cu cine are acces la contractele astea si cine sunt astia care se califica. Niste companii cu mari semne de intrebare legate de niste oameni cu mari semne de intrebare. Adevarul este ca aceasta clica politic-companii "private" abonate la contracte publice nu pot constitui o politica salariala atractiva pentru forta de munca si singura lor sansa sa faca autostrazi este sa omoare tot ce insemna privat real in constructi in ideea ca muritorii de foame sa nu aiba de ales. Au facut-o odata, cu un rezultat dezastruos, recte... guverneaza PSD, pe termen lung... Sunt curios daca vor indrazni sa o mai faca si o a doua oara. :twisted: Restul, ecologie, birocratie-avize, sunt doar scuze penibile.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Ştiri

Mesajde Dr2005 » Sâm 13 Ian 2018, 01:36

133 scrie:Apropo de "imixtiunea Bruxelles-ului"... cica primaria cauta sa bage Iancului-Pantelimon (si Rebreanu) pe fonduri europene. :mrgreen: :lol:

Orice lucrare majoră de infrastructură trebuie să fie prevăzută într-o strategie pe termen lung, tocmai pentru ca UE să se asigure că priorităţile statelor corespund cu cele UE şi că nu se schimbă priorităţile în funcţie de guvern. De regulă, astfel de strategii sunt Master Planul General de Transport (la nivelul unei ţări întregi, dar fără transport local) şi Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD, ăsta se face la nivel de localitate). Lucrările nu se pot introduce retroactiv la finanţare europeană :)) Iar documentaţia pentru un astfel de proiect este stufoasă rău, poate cândva o să fac o poză a cutioiului numit ,,Cerere de finanţare pentru M5". Ce poate duamna firea să facă acum e să facă cerere de fonduri europene pentru lucrările nefinalizate pe Pantelimon şi Rebreanu, adică terminalul de la Granitul şi gâtuirea de la Barajul Dunării. Să obţină bani pe lucrările deja efectuate e imposibil.

133 scrie:Si cica or sa mai monteze garduri (unde este posibil) pe 1,10, 25, 32, 41 si 55.

Păi şi ce e rău în asta? Dacă s-ar modifica Codul Rutier ca vehiculele pentru transport public autorizat să poată circula pe şinele de tramvai şi să poată depăşi prin stânga refugiile staţiilor, ar fi chiar de vis. Bine, unde e posibil, nu pe Şos. Virtuţii :twisted:

133 scrie:Despre Pitesti-Sibiu... cu siguranta numai de ecoducte s-au impiedicat acesti nimeni politici. :x E ca si cum ai spune ca Bucurestiul n-a mai cumparat autobuze din cauza ca ne lipsesc niste strazi.

Fix de asta s-au împiedicat, pentru că proiectul nu începe din cauza lipsei autorizaţiei de mediu. Autorizaţie care nu va fi emisă în veci, exact din lipsa ecoductelor. Ca să îţi faci o idee despre cât de serioasă e treaba cu mediu, uită-te că PSD, deşi caută să distrugă Justiţia, de Mediu nu prea îşi permite să se atingă, fiindcă UE atât aşteaptă pentru un nou infringement. În plus, un astfel de proiect nu ar fi aprobat în veci pentru finanţare europeană, autorizaţia de mediu e condiţie eliminatorie la orice cerere de finanţare (desigur, pentru lucrări care necesită astfel de autorizaţie, dacă doar schimbi covorul asfaltic pe un DN vechi nu ai nevoie de autorizaţie de mediu).
Sunt multe probleme cu infrastructura, dar sunt legate între ele. Şi sunt aspecte peste care nu se poate sări, oricât şi-ar dori unele.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1583
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ştiri

Mesajde 133 » Sâm 13 Ian 2018, 12:18

Ma repet, ecoductele sunt doar o (alta) scuza penibila pentru a se opri proiectul. Scuze din astea se gasesc cu miile, ma duc arunc o marmota strivita pe un drum (eventual pe DN1 intre Bucuresti si Ploiesti :twisted: ) si gata. Nu vad ce ar avea cineva impotriva ecoductelor anyway. Si sforaiala asta eco sincer incepe sa ma agaseze. E ca si aia cu "se taie padurile! cine? nu stim, se taie, la modul impersonal!". Poate stie S. R. I. :ugeek: ca doar asta e treaba lor, sa stie. :mrgreen:
Problemele reale (si care se vor mascate, complet inutil) sunt altele, sunt aceleasi care sunt si la M5. Sunt bani, nu sunt oameni. :twisted:
Dupa care vine guvernul, stanga, dreapta, nu conteaza si tipa dupa diaspora, hai ba nu veniti inapoi? Pai pardon, prin 2011 politicul dadea un sut de knockout in c***e IMM-urilor ca sa scota doreii cat de cat calificati de la ei si sa-i bage la metrou! Mai au tupeul sa creada ca sta cineva la discutii cu ei? :twisted: :mrgreen:
Noi astia mici si mijlocii ce suntem? Formatori de personal pentru phuti, eurodestruct s.a.m.d., condamnati sa o luam tot odata la 10 ani de la zero? Nu mersi. :twisted:
Daca mai au chef de "crize de weekend" noi suntem pregatiti. :twisted:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Ştiri

Mesajde Dr2005 » Sâm 13 Ian 2018, 19:32

Mediul e un aspect preţuit prin afară. Iar cel mai mare efect asupra unui ecosistem nu îl are tăierea pădurii care, de bine de rău, se regenerează (în 20 - 30 de ani, e drept, dar îşi revine). Iar cu lemnul e mai greu la noi, pentru că inclusiv ,,infamul" Schweighoffer lucrează preponderent cu materie primă din Cehia şi Polonia, care vine cu trenul la Sebeş şi Covasna (da, la Covasna unde se taie atâta lemn, fabrica de prelucrare lucrează preponderent cu lemn de import!).
Cel mai mare efect îl au alte proiecte: hidrocentrale, drumuri, căi ferate, pârtii de ski, extinderea zonelor locuite în pădure sau vârf de munte. De aia Bucegii sunt plini de urşi, de exemplu... pentru că nu au cum să treacă în Baiului din cauza DN1.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1583
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ştiri

Mesajde 133 » Dum 14 Ian 2018, 10:53

Bine, hai sa o spun frontal, ca degeaba bat saua...
-Dreapta omoara imm-urile si vrea toata suflarea din costructii la firmele de partid pentru autostrazi si metrou, centralizare mai ceva ca pe vremea lu' Ghe. Dej.
-Stanga... praf si pulbere, specula imobiliara, vrem de 5 ori costul tehnic pe cotetze vechi de 40-50 ani si alte stifturi mai recente, inflamabile, deci blocaj total.

Problema mare. Nu eco-partzuri. Pana la ursi ne omoara pe toti incet dar sigur impasul socio-economic. Cazutul din lac in putz si inapoi.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Ştiri

Mesajde Dr2005 » Lun 15 Ian 2018, 09:39

UE nu îţi aprobă nimic la finanţare fără acord de mediu. E o condiţie pusă tocmai ca să mai filtreze proiectele pentru care se cere finanţare. Putea să fie şi Dej preşedinte acum, că nici lui nu i-ar fi aprobat un proiect de drum prin sit Natura 2000 fără pod pentru urşi.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1583
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ştiri

Mesajde 133 » Lun 15 Ian 2018, 10:21

Ce ghinion ca a mierlit-o Ceusescu si n-a apucat sa faca toate autostrazile pana intram in UE. Radea toate satele ii baga pe toti la bloc si aveam autostrazi rectilinii. :mrgreen:
Dar poate isi muta Tiriac vanatoarea de la Balc si ne rezolvam...
In rest... bani sunt n-avem grederisti. Asa ca de ce sa ne mai batem capul, ne ascundem dupa birocratie. Nu vrea UE sa ne aprobe si gata. Ca altfel noi facem... imediat... dam trei lei la dorel si roboteste... in Spania!
Apropo, exista un motiv real si pentru faptul ca Bucuresti-Fundulea nu poate fi adus la stadiul practicabil? Ca banda 1 o folosesti pe riscul propriu... Ceva fauna, flora...
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Ştiri

Mesajde Dr2005 » Mar 16 Ian 2018, 08:56

UE îţi dă bani* dacă lucrezi în anumite condiţii. Unele sunt de bun-simţ, gen avizul de mediu, poziţionarea pe reţeaua TEN-T (care reţea oricum vizează mai mult traficul de marfă), altele de mai puţin bun-simţ (consultanţă de la cine trebuie, cofinanţare de la cine trebuie, eventual lucrarea dată la firma europeană care trebuie).

Pentru că tot am vorbit de UE, merită să amintim că infrastructura de transport din Bucureşti, aflată în administrarea PMB sau a primăriilor de sector nu a primit niciun leu de la UE. Nici nu ar fi avut cum, că nu a stat nimeni să scrie vreun proiect. Nici termoficarea nu a beneficiat de vreo finanţare. Nici şcolile, nici spitalele, nici clădirile istorice...

*) Banii de la UE nu se dau ca la cea mai veche meserie din lume, ci se dau după finalizarea lucrării, adică plăteşti de la tine şi după aia UE decide dacă ai lucrat cum trebuie şi meriţi banii sau nu.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1583
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ştiri

Mesajde 133 » Mar 16 Ian 2018, 09:23

*bani de la UE se dau pentru constructia de minihoteluri pe plaja in Mamaia, piscine, dusuri, bar-uri si toate accesoriile aferente. :twisted: :mrgreen:
Da, deci e foarte clar, este fix cum am spus, este sufcient ca noi sa nu facem o hartoaga cum trebuie conform guidelines, sa ne oprim acolo si sa ascundem toata mizeria monumentala a lipsei acute de forta de munca platita china in spatele hartoagei lipsa. Da, teoretic noi avem o problema birocratica, deci restul nu mai conteaza, traiasca birocratii, fara ei nu se poate! :twisted: Eh, si daca ar fie ei tot nu s-ar putea, dar lasa-i sa traiasca cu impresia ca sunt importanti. Si cand or sa treaca peste ei insisi or sa mai descopere niste adevaruri mai dureroase. :mrgreen:
P.S. Problema de fapt nu este de bani UE, nici pe buget n-au cum sa le faca. Firmele de partid nu rezista in piata concurentiala nici daca primesc contracte cadou la stat, nefiind dispuse sa dea salarii nici daca se goleste tara. :lol:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Ştiri

Mesajde Dr2005 » Mar 16 Ian 2018, 13:23

133 scrie:Firmele de partid nu rezista in piata concurentiala nici daca primesc contracte cadou la stat, nefiind dispuse sa dea salarii nici daca se goleste tara. :lol:


Aşa că vine firma mare, câştigă licitaţia şi apoi subcontractează tot firmei de partid, că n-are cum altfel :lol: Aşa se întâmplă dacă se permite subcontractarea.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1583
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ştiri

Mesajde Dr2005 » Sâm 23 Iun 2018, 18:40

După cum probabil că ştiţi, începând de astăzi a fost desfiinţat capătul de linie de la Piaţa Sfântu Gheorghe, liniile 16 şi 21 fiind mutate la Piaţa Sfânta Vineri. Este interesant că acest terminal a funcţionat aproape neîntrerupt de la introducerea tramvaielor cu cai (1871) şi până în prezent. Desigur, puterea distrugătoare a Fi(a)rei i-a venit şi lui de hac, la fel ca fântânilor de la Piaţa Unirii, care sunt în curs de demolare. Nu contează că a fost modernizat acum câţiva ani, că Bucureştiul oricum încheie toţi anii cu excedent bugetar, deci bani sunt căcălău.

În topicele diverselor tipuri de tramvaie din Bucureşti urmează să vedem câteva poze de ieri din zona Pieţei Sfântul Gheorghe, pe care probabil le putem deja trece în categoria ,,fotografii istorice".

Anunţul din staţia de urcare:
Imagine
DSC01459 by transport-in-comun.ro, on Flickr

Noua staţie amplasată pe Cal. Moşilor. A fost amplasată de ieri, dar tramvaiele nu opreau acolo:
Imagine
DSC01472 by transport-in-comun.ro, on Flickr

Şi o încrucişare, probabil unică în Bucureşti:
Imagine
DSC01473 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1583
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ştiri

Mesajde 133 » Sâm 23 Iun 2018, 22:34

Intrebare intrebatoare: de ce s-a construit terminaul Sf. Vineri? De ce e normal sa ai doua terminale la cateva sute de metri unul de altul, fara sa existe macar o linie care sa le lege?
Renuntarea la Sf. Gheoghe este undeva in nite planuri de multi ani, cel putin atati ani cat are terminalul Sf. Vineri.
Terminalul Sf. Gheorghe este inutil, asa cum e el acum, cu coborarea in fata la RADET, avand legatura doar cu 381 si 783 (numai sensul spre Victoriei). A ce, ca e istoric? Si ce? Vom stagna vesnic, de amorul istoriei? Sina n-o scoate nimeni va imaginati, ramane backup.
Mentinerea lui 21 cu refacerea caii de rulare pe Mosilor Vechi a fost o ineptie din start, trebuia bagat pe Mantuleasa. Mosilor Vechi este tot o semi-ruina, e o zona aproximativ moarta.
Oricum in lumina evenimentului ma gandesc ca undeva se contureaza o samanta de idee ca linia de pe Coposu si Calarasilor trebuie totusi reconstruita si tramvaiele vor fi suspendate.

La fel, daca priviti in urma s-ar putea sa concluzionati ca prelungirea troleibuzelor din Berceni la Unirea s-a facut in prealabil, existand undeva constiinta ca nu vor mai avea loc de intoarcere odata ce se contruieste pasajul.
Erau treburi gandite din timp. Dumnezo cu mila ce o fi de acum, ca nu se gandeste nimic in prealabil, totul e la voia sortii, vezi tramvaiul 5.

Offtopic, cu fantanile de la Unirea e prea simplu, ApaNova, ca orice privat cu mansarda intreaga n-a vrut sa carpeasca niste tevi metalice ruginite si niste travertine in dezlipire de pe niste zidulete din umplutura de moloz, a zis, pompare noua, tevi de plastic sau spalati-va pe cap cu ele.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Ştiri

Mesajde Dr2005 » Sâm 23 Iun 2018, 23:22

Logic ar fi fost ca 14, 40 şi 56 să meargă la Sfântu Gheorghe şi 5 (da, ştiu, 5 s-a înlocuit cu autobuze de o vreme), 16 şi 21 să meargă la Sfânta Vineri, numai că configuraţia liniilor de la Sf. Vineri nu (mai) permite asta. Capătul de la Sf. Vineri nu va face faţă, chiar dacă s-au luat măsurile necesare - adică 21 vine acum la 8 minute în loc de 3 - 4 minute, ca să nu se adune prea multe (că nici la Cart. Colentina nu au loc). Linia de pe Mântuleasa nu cred că are viitor, mai ales că şi macazurile ei sunt total contracurentului, deci tot spre Sf. Vineri duc. În plus, Mântuleasa e şi cu sens unic.
Oricum, tare îmi e că luni sigur vor mai intra tramvaie şi la Sf. Gheorghe, pentru că sigur se vor găsi câţiva care să parcheze pe linie la Sf. Vineri ca să nu intre la Cocor unde e pe bani.

--
Despre fântâni - nu cred că Apa Nova trebuie să facă ce vrea muşchiu' ei, mai ales că fântânile nu văd ce legătură au cu furnizarea de apă potabilă. Sunt ale municipalităţii şi municipalitatea ar trebui să pună condiţiile, în calitate de concedent. Dar de la duamnă am învăţat să nu am aşteptări prea mari.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1583
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ştiri

Mesajde 133 » Dum 24 Iun 2018, 21:55

Mai blocat de masini ca terminalul Sf. Gheorghe n-a fost niciunul vreodata, se stie mult prea bine. :twisted:
In rest... ma repet, linia pe Coposu e cam praf, linia pe Calarasi e cam praf, Ferdinand, Protopopescu, toate pe otelul rosu... Bag seama ca
"supraaglomerarea" de la Sf. Vineri este temporara, maine poimaine ne trezim cu niste 614, 640 si 656, cel putin linia de pe Basarabia era mentionata in trecutul recent prin komunikatele primariei ca fiind in plan pentru refacere. :lol: Totusi e logic sa ai o legatura mai directa la 116, 117, 313, 385 cu TOATE liniile de tramvai din zona, nu doar discretionar cu cele care vin pe Coposu.
Mantuleasa e sens unic, putea sa fie Mosilor Vechi sens unic in locul ei, cert este ca 21 mergea mai drept pana in Coposu, unde nu mai era stres cu ingustimile.

Cu fantanile koreene n-am nici un stres, nu se demoleaza, se reconstruiesc, altfel. Erau scorojite, decrepite, instalatiile erau corodate si pseudofunctionale, singurul meu stres este sa le modifice in sensul considerarii ca in viitor 32 sa ajunga la Sf. Vineri. Sau Sf. Gheorghe. :lol: :mrgreen:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1817
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Anterior

Înapoi la Ştiri şi evenimente

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005