Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

Despre autobuzele din Bucureşti

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

Mesajde AndreiSYA » Vin 23 Oct 2020, 20:19

23.10.2020


#4508 defect la Presei astazi.


DSCN0966.JPG



DSCN0967.JPG
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 614
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

Mesajde 133 » Lun 02 Noi 2020, 21:23

Nici o zi fara crapaciuni. #6287 tractat pe Bd. Decebal.
Fişiere ataşate
P_20201102_161317.jpg
P_20201102_161338.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3411
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

Mesajde 133 » Lun 16 Noi 2020, 23:29

Se pare ca emblemele si abtipildele suplimentare nu sunt suficiente pentru a face o "regina", demna de linia 139... In rolul principal de crapaciune azi #4682 "greu de urnit". :mrgreen:

P.S. Si #4888 a fost impodobit cu capace pe spate si protectii la piulite pe fata, azi in 323.
Fişiere ataşate
P_20201116_152158.jpg
P_20201116_152329.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3411
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

Mesajde 133 » Joi 19 Noi 2020, 19:11

#4369 are un scartait constant in miscare la roata fata pe partea usilor. Probabil trebuie sa bubuie rulment ca sa-si dea seama in autobaza ca e ceva in neregula.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3411
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

Mesajde 133 » Sâm 21 Noi 2020, 20:16

Iar au inceput fanii sa se certe pe autobuze si au ajuns la concluzia ca ce bun e Otokar. Pai cred si eu, cand iti permiti sa zbarnaii creierii si sezutul pasagerilor cu autouzul de nou mi se pare logic ca ai tolerante mari pe la mecanica, mecanica fina ioc, deci e posibil sa ai o fiabilitate mai mare, pe termen scurt, pana ajung huruitul si vibratiile la nivel nesuportabil in salon.
Oricum ar face bine sa verifice mai des presiunea in roti, prea multe scot sunete bizare pe jumelate ca si cum ar avea una anvelopa moale din doua. Nu ma incumet sa spun ca sunt jantele moi si se dezechilibreaza usor.
Strict vorbind Citaro hybrid este construit cum trebuie, decibelul suplimentar fata de E3&E4 se aude afara, nu in salon, ca la Kent.

P.S. Bine... nu ca ar conta prea mult cu ce transporti cartoful bucurestean ai carui copilashi debili mazgalesc tot ce prind, stau cu picioarele pe pereti si prosternati pe scarile diverselor pasaje mizere din oras si lipesc ciunga intre scaune. RATB-ul a reusit in trecut si performanta de a tine imobilizate autobuze E4 suficient cat sa se incuibeze soarecii inclusiv in aeroterme si dupa ce au completat autobuzul si a venit si sezonul rece ne-am trezit cu aroma de friptura se dobolan in salon...
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3411
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

Mesajde Dr2005 » Dum 22 Noi 2020, 16:25

Sunt deja vreo 7 Citaro Hybrid care aşteaptă echipele de service, asta ca să nu mai vorbim de problema cu senzorii de la uşi de pe cele mai multe (moştenită de la Euro-4), în care nu te lasă computerul să pleci de pe loc pe motiv că ai uşa 2 deschisă, chiar dacă e închisă... şi atunci ori te joci cu comenzile uşii 2 până o consideră computerul închisă, ori decuplezi bateria şi chemi tractarea (de obicei prima variantă, că din a 5a sau a 6a încercare reuşeşti să pleci).
Când o da frigul şi s-or descărca peste noapte bateriile, o să fie şi mai frumos, că Citaro nu îl mai poţi porni cu bancul de rezervă, că alternatorul lui nu funcţionează decât din treapta a 2a de viteză, e maşină electrică unică - motor la demaraj şi alternator după aia.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2295
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

Mesajde 133 » Dum 22 Noi 2020, 18:47

Ma indoiesc ca i-a crapat vreunuia motorul, transmisia etcetera. Chestiuni de fineturi, daca e strict senzorial nu-i problem. Senzorii pot fi sabotati foarte usor. E prematur sa ne aruncam la concluzii.
In schimb sa urmarim in cat timp lui #6680 (de exemplu) i se echilibreaza si aduce la presiunea nominala jumelata de pe partea usilor.
Sa nu uitam ca am avut Kenturi imobilizate cu lunile si cu anul sub pretextul unor oglinzi rupte si alte chestiuni de genul...
P.S. Posibil ca la Mercedes usa doi inchisa sa insemne foile usilor aliniate perfect cum au fost la fabrica, nu reglate in autobaza dupa ce s-a pus geam nou si s-au pus "mana curenta" de la desimoane pe usi... Ma refer la E3&E4.
P.S. La treaba cu descarcatul bateriilor peste noapte... no coment... daca avem asa ceva in trafic inseamna ca cineva e dus cu pluta rau la STB. Sa ai un Mercedes la care nu-i schimbi nici bateria cand s-a dus... ma mir ca-i mai dam si motorina si nu incercam sa-l hranim cu paie si bataie... Probabil de aia si sunt atatea tractate prin oras, opreste soferul motorul la capat si nu mai porneste din lipsa baterie...
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3411
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

Mesajde Dr2005 » Lun 23 Noi 2020, 09:06

133 scrie:Ma indoiesc ca i-a crapat vreunuia motorul, transmisia etcetera. Chestiuni de fineturi, daca e strict senzorial nu-i problem. Senzorii pot fi sabotati foarte usor. E prematur sa ne aruncam la concluzii.

Senzorii se pot sabota uşor, dar implică pierderea garanţiei pentru nişte autobuze de 300.000 euro. Nici pe Citaro, nici pe Otokar, STB nu are voie să umble la nimic, nici măcar să schimbe un bec.

133 scrie:Sa nu uitam ca am avut Kenturi imobilizate cu lunile si cu anul sub pretextul unor oglinzi rupte si alte chestiuni de genul...

Înseamnă că nu ai avut niciodată daune în trafic. Pentru un stop pe Casco (deci nu pe RCA) durează cam 2-3 săptămâni pentru un autoturism. Pe RCA, pentru un autobuz, eventual cu dauna provocată de unul asigurat la Euroins sau City în mod sigur durează mai mult, mai ales că compania de asigurări o să încerce să convingă proprietarul să pună ceva ,,compatbil", nu original. Şi dacă nu îţi rezolvă dosarul în 3 luni, atunci faci reclamaţie la ASF şi dacă nici pe baza ăleia nu te rezolvă, mergi în instanţă.

133 scrie: Sa ai un Mercedes la care nu-i schimbi nici bateria cand s-a dus... ma mir ca-i mai dam si motorina si nu incercam sa-l hranim cu paie si bataie... Probabil de aia si sunt atatea tractate prin oras, opreste soferul motorul la capat si nu mai porneste din lipsa baterie...

La Citaro Hybrid ai 4 baterii, nu 2. Şi maşină electrică unică motor-generator, deci motorul nu încarcă bateria când merge cu ,,asistenţa" electrică, adică până pe la 5 km/h, la demaraj. Pe când autobuzul ,,clasic", dacă i-a murit bateria dimineaţa (că vine frigul), l-ai pornit cu bancul de start şi l-ai trimis pe traseu, iar până face o cursă i se încarcă bateria. Citaro Hybrid nu-l mai porneşti, trebuie să scoţi bateriile, să le pui pe redresor şi să le încarci, după aia să le pui la loc.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2295
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

Mesajde 133 » Lun 23 Noi 2020, 10:38

Bateria nu moare intr-o noapte ca "a venit frigul", moare ca e dusa si expirata si terminata si trebuia deja schimbata. Parca am fi la autovit... O baterie noua nefolosita sta bine mersi o luna de zile incarcata si iarna.

Cat despre birocratia asigurarilor... dureaza cat dureaza pentru ca li se permite, pentru ca asf este tot o unealta a statului care trebuie sa supravegheze ca asiguratorii se ocupa prioritar intai de daunele de la institutiile statului (vehicule ministeriale etcetera si ca se repara mercedesuri si tuareguri facute praf de soferi foarte responsabili (de la spp (?) vezi cuc, vezi bode, sau cazuri chiar mai odioase, gen gigina alergat din spate de...) din asigurarile fraierilor cu sh euro 3&4 sau logan, suprataxati pe criterii abracadabrante si halucinante gen varsta si nu kilometri condusi per an si kilometri in bord masina si numar de conducatori per vehicul) si abia apoi de daunele restului lumii muritoare.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3411
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

Mesajde Dr2005 » Lun 23 Noi 2020, 13:21

Bateria nu moare că a venit frigul, dar moare dacă şoferul stă o oră la coadă să alimenteze şi opreşte motorul, după care îl porneşte, merge 10m şi îl opreşte iar şi tot aşa. Mai moare şi dacă vrei să expui autobuzele să le vadă cine trebuie pe toate cu farurile şi luminile aprinse, doar că cine trebuie îşi face apariţia după vreo 6 ore (cum au făcut cu Otokarele în 2018 când nu ştiau la ce oră vine Firea).

Sunt daune multe şi la instituţii publice, şi aici se aşteaptă mult, că după ce îţi aprobă asiguratorul dauna, mai trebuie şi service-ul să aducă piesa. Dacă ai nevoie de juma' de maşină, durează. Iar anumite maşini de la Servicii nu prea au asigurări sau sunt clonate (RCA pe un VIN şi x maşini identice cu acelaşi VIN).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2295
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Defecţiuni, probleme, reparaţii - Autobuze

Mesajde 133 » Lun 23 Noi 2020, 19:32

Din nou, statul la coada la alimentare nu este vreo exceptie singulara la Bucuresti, nici iarna, toate autobuzele de oriunde se alimenteaza consecutiv. O baterie mediocra dar noua pe autoturisme te duce (estimez eu) vreo 40.000 - 45.000 kilometri fara griji lejer, fara sa-ti "clipesca" farurile la cheie. Nu cred ca la un autobuz poate mai bine de atat.

P.S. Pe langa #6680 adaug la sunet anormal la roata spate si #6611, dar mai estompat.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3411
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Anterior

Înapoi la Autobuze

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005