Discuţii libere despre autobuzele STB

Despre autobuzele din Bucureşti

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde 133 » Lun 22 Iun 2020, 08:23

Miracol, ieri am reusit sa vad un Euro4 cu AC functional, este vorba de #4601. Din pacate calatorii obisnuiti cu situatia generala AC nefunctional pe Citaro deschisesera geamurile si m-am balacarit cu doi derbedei taranoi batrani (fara masca) pe subiectul geamuri inchise/deschise si AC functional/nefunctional. Traim intr-un oras plin de dobitoci importati care isi trag si autoaroga legitimitatea de 'oraseni' din 'vechime' nu din portofoliu.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3156
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde AndreiSYA » Lun 22 Iun 2020, 10:32

Si eu am calatorit ieri cu #6490 in linia 196, si instalatia AC era functionala.
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 545
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde 133 » Mar 23 Iun 2020, 15:01

Ar fi si culmea sa nu functioneze AC in Otokare, teoretic au contract de mentenanta 8 ani! :twisted:
Ramane in continuare bizareria amestecului de Otokar cu E3 in liniile centrale, am impresia ca soferii de pe E4 au vrut sa scape de ele mai rau ca cei de pe E3. Desigur e vorba de titularizare.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3156
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde AndreiSYA » Mar 23 Iun 2020, 15:19

Din contră, mulți "fug" de Otokar, vrând să rămână tot pe Mercedes.
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 545
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde 133 » Mar 23 Iun 2020, 22:07

Pai evident, ca la Otokar 8 ani de zile masina teoretic nu trebuie sa stea deloc, cum au stat unele Citaro si Citelis, 4-5 ani pe dreapta de si-a luat orice titular ce piesa a avut nevoie de pe ele pana au ramas schelete. Deci nu merge sa mai faci raliu cu autobuzul pe principul ca sunt destule mortaciuni prin garaj de pe care sa iei jante, oglinzi, cutii de viteza si ce ai mai facut praf la raliu.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3156
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde Dr2005 » Mie 24 Iun 2020, 17:50

Ministerul Sănătăţii recomandă să nu fie folosite instalaţiile de aer condiţionat la locurile de muncă. Pe principiul ăsta, se poate extrapola şi asupra cabinei şoferului, dar şi a salonului călătorilor, având în vedere că drumul spre şi dinspre serviciu e considerat în interesul serviciului (implicit un accident sau o îmbolnăvire e considerată accident de muncă).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2232
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde 133 » Mie 24 Iun 2020, 22:07

Atunci putea ministerul sanatatii sa suspende activitatea STB, pentru ca la 30 de grade nu poti respira cu masca in autobuzul stationat in trafic, intre esapamentele automobilelor si in radiatia solara directa. Ca atare cu aer conditionat pute la minister, fara aer conditionat lumea deja nu mai foloseste masca.
Si legat de metrou ce a dispus ministerul sanatatii, sa se opreasca sistemul de ventilare? Sa circulam anaerob...? :ugeek:

P.S. Tot mai indoiesc ca pe Citaro nu merge aerul conditionat din cauza ministerului. Nu merge din motivele pentru care nu mergea nici anii anteriori.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3156
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde Dr2005 » Vin 26 Iun 2020, 12:18

Sistemul de ventilare de la metrou e diferit, practic ăla e un sistem care trage aer din afară (fără să îl condiţioneze în vreun fel) şi îl bagă în tunel sau invers.

Nu ştiu de unde fiţa asta cu aer condiţionat la drumuri de juma' de oră cu autobuzul. Călduri erau şi acum 15 ani şi acum 20 şi acum 30 de ani şi acum 100 de ani. Şi nu plângea nimeni. Mai ţii minte că o parte din Dac-uri aveau toate geamurile de pe o parte fixe? Era mai mare plăcerea să mergi vara cu ele.

Dar ca să nu vorbim din amintite, să analizăm situaţia la alţii: Wiener Linien (deci în Viena, oraşul cu cea mai bună caltiate a vieţii din Europa) a comandat societăţii Rail Tech Arsenal un studiu privind eficienţa aparatelor de aer condiţionat. Concluzia a fost că, pentru o funcţionare eficientă (inclusiv economic), aerul condiţionat trebuie să asigure în vehicul aceeaşi temperatură ca afară, deci dacăa fară sunt 30 grade C, în salon să fie tot 30. Senzaţia de confort vine din dezumidificarea aerului din interior şi din eliminarea trecerii bruşte de la cald la rece sau invers (să ridice mâna ăla care nu a avut dureri de spate sau dureri musculare când a ieşit din maşina răcită la 21 grade în canicula de 40), aşa că aparatele de aer condiţionat de pe tot parcul au fost reglate să ţină în salon temperatura de afară şi să usuce aerul. Asta ar trebui făcut şi la noi.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2232
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde 133 » Vin 26 Iun 2020, 20:52

Fara fite, omenirea ramanea la roata de piatra. Ca si aia se invartea, ce conteaza cum, trasa de boi, cai sau impinsa de sclavi... Vrem sa fim in civilizatie sau vrem sa fim in India? Automobilele au AC deja in standard, deci de unde pretentia sa lase lumea masina acasa si sa moara sufocata in 381 sau 313 de exemplu pentru ca nu vor titularii sa lase E3-urile? Sau in 102, 104, 136 sau in 336... sau sau sau... Circula goale si fac mult mai multa pierdere decat daca ar merge un AC. Pana si pe bicicleta este mai bine decat intr-un autobuz stationat cu geamuri minuscule si fara o minima ventilare.

Despre ventilarea la metrou e un pic mai complicata treaba decat o expui, acolo nu sunt doar niste ventilatoare, ai sa sesizezi ca nu-ti baga aer fierbinte de afara vara sau congelat iarna. Si nici trombele de praf si de fum de masina, mai ales ca prizele de aer sunt pe scuaruri in mijlocul drumului, ori adicent la trotuarul de langa carosabil. Ideea este ca trenurile de metrou n-au AC pentru ca temperatura in retea este optima. Oricum sistemul este totusi rudimentar, iar dezumificare nu se prea poate face indoor, pe motiv de infiltratii de apa in tunele si statii, asta puteti sesiza din fenomenul de ceata care apare in anumite momente din an...

P.S. O masina n-ai cum sa o racesti la 21 de grade celsius decat cu un consum urias, neacoperit de rezervor, diafragma ei este prea subtire. Nici nu cere cineva 21 de grade in autobuz, cere sa nu fie 45 de grade (sau mai bine spun nu mai mult de 35 ca are organismul 37)! In plus AC functioneaza cu recircularea aerului viciat doar de respiratia calatorilor (ca sa functioneze dezumificarea), daca de la capat de cursa se pleaca cu un schimb complet de aer in salon tot e mai bine decat cu fumul de la toate masinile langa care stationezi in trafic cu geamurile deschise.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3156
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde 133 » Dum 28 Iun 2020, 10:48

Stai ca a mai bubuit un neuron in duamna. 600 de Citaro E3 si E4 vor fi modificate, 500 pe CNG, 100 in troleibuze!
Mai bine ar pune duamna mana si le-ar face pe toate troleibuze, daca ia foc electric asta este, arde pana se stinge, macar sa nu bubuie buteliile prin oras!

De pe FB de la duamna:
"Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea rețelei de contact aferente în unele zone deficitare: Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Sisești, Berceni etc."

"Vehiculele vor suferi transformări esențiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor și dotarea lor cu aer condiționat și cu echipamente moderne de comunicații."

"În același timp, scad costurile de întreținere, prin reconstrucţia totală a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani."

Recon-ce? :shock: :o :x
Cat despre retea de troleibuz, sunt zeci de bulevarde unde se poate face, vointa sa fie. Ma indoiesc ca va sa fie.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3156
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde Dr2005 » Lun 29 Iun 2020, 12:29

Transformarea unui autobuz în troleibuz s-a mai făcut la noi, de fapt acele Saurer ar mai fi rezistat şi azi cu mici intervenţii. Doar că alea erau făcute să dureze, swiss-made în 1969 nu se poate compara cu societatea de consum din UE a anului 2006. Citaro Euro 3 şi Euro 4 sunt toate coapte, motoarele au 7-800.000 km, angrenajele cutiilor de viteze sunt uzate, diferenţialele la fel, şasiul încă rezistă - dar podeaua la uşa 3 a început să se rupă la unele vehicule, tabla caroserie deja dă semne de rugină la partea inferioară (mai ales la Euro 4, problemă pe care au avut-o şi alţii cu Citaro Facelift, nu doar noi). Poţi să păstrezi câteva cutii de Euro 3 şi să bagi în ele vreo 100.000 de euro să le faci troleibuze (adică motor, sursă, acţionare, captatoare şi punte spate), dar e cam la limita dintre ,,modernizare" şi ,,aruncat bani în budă". Dar duamna vrea să bage 250.000 euro, să mănânce şi gurile lu' SAERP şi Astra Bus ceva.
Cu cca. 350.000 euro (poate chiar mai puţin, că dai comandă mare) poţi cumpăra nişte troleibuze noi (nimic ieşit din comun, fără motor auxiliar, baterii şi alte chestii d'astea), mai pui 20 - 30.000 şi le iei full warranty 4 ani şi garantat vor funcţiona mult mai bine decât improvizaţiile carpato-danubiano-pontice. De alfel, chiar şi cei mai mari promotori ai conversiei autobuz-troleibuz - cei de la Societatea de Transport din Szeged - s-au lăsat de sportul ăsta, odată cu demiterea (politică, ce-i drept), a directorului Dozsa Gabor.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2232
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde 133 » Lun 29 Iun 2020, 22:29

Sa le doneze prin provincie ca aia, unii, mai merg si acum cu DAC, saltul la E3 tot e ceva!

In alta ordine de idei la ora 19 trenulet in 336, Kent10 + Kent12 (= Kent18?). :twisted:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3156
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde Dr2005 » Mar 07 Iul 2020, 13:17

De astăzi circulă Citaro C2 Hybrid pe linia 131, amestecate cu Otokar 10 şi 12 şi Citaro vechi.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2232
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde 133 » Mar 07 Iul 2020, 18:30

In timp ce un depou de troleibuze devine incet dar sigur autobaza.
# 130 Citaro in Bujoreni. Ghici cat loc mai ramane pentru troleibuze.
P.S. Ne bazam pe titulari sa-si mentina avanposturile. :twisted:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3156
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde AndreiSYA » Joi 09 Iul 2020, 07:37

- Un detaliu pozitiv vazut la #6675.
- Un detaliu negativ vazut la #6490.


DSCN0851.JPG



DSCN0502.JPG



DSCN0503.JPG
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 545
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde 133 » Dum 12 Iul 2020, 21:28

Repartizari de tot hazul azi, 243 cred ca era full Kent12. Kent12 am vazut si in 343. In schimb in 101... doua Kent10! :twisted:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3156
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii libere despre autobuzele RATB

Mesajde 133 » Lun 13 Iul 2020, 21:06

Biiinee baaa! La ora de varf in 381 vine un E3 (noncorunclima) urmat din scurt la doar o interstatie de un Kent10! :evil:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3156
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere despre autobuzele STB

Mesajde 133 » Dum 02 Aug 2020, 23:12

Gata ne-am impotmolit in titularizare si pe 131, linie care teoretic trebuie sa fie linie exclusiv cu Citaro Hybryd. Azi personal le-am vazut in linia asta vazut doar pe #7002 si #7003 in rest un ghiveci de autobuze, Kent 10, Kent 12, Citaro E4...
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3156
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere despre autobuzele STB

Mesajde 133 » Mar 01 Sep 2020, 22:06

Azi am vazut pe un E3 (Ferentari cred) protectii turcoaz la prezoanele de pe fata.
Inteleg ca un titular ceva s-a descotorosit de un Otokar si si-a luat tuningul cu el. :twisted:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3156
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere despre autobuzele STB

Mesajde 133 » Mie 02 Sep 2020, 18:38

E adevarat ca Enola Gaby #4116 n-a trecut ITP-ul ca si Combustible Natural Gas Bus? Cale libera pentru Citaro-troleibuze atunci! :twisted:
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3156
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere despre autobuzele STB

Mesajde 133 » Mie 02 Sep 2020, 22:17

E ceva bizar la autobuzul asta, este un prototip, deci prin urmare nu putea fi reinmatriculat cu omologarea de tip de la mamannheimul lui. Si totusi a fost reinmatriculat (acum cu numar preferential), ori pentru asta iti trebuie inspectie la RAR (din lipsa omologarii de tip) pentru cartea vehiculului, unde inseamna ca a fost ok caci a putut fi reinmatriculat. Deci s-ar putea sa nu fie o problema majora ci ceva minor cu ITP-ul... Dar chiar asa, sa reconditionezi un autobuz si sa pice la ITP cu vreun bec sau oglinda sau... ce?
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3156
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere despre autobuzele STB

Mesajde Dr2005 » Dum 06 Sep 2020, 20:44

În mod sigur l-au reînmatriculat înainte de modificare, că ştiau în ce se bagă.
GNC-ul nu e foarte răspândit prin România, iar autobuze pe GNC are doar Antares Rm. Vâlcea, care are şi staţiile din Vâlcea. Mă rog, avea, că la ultimele drumuri spre Vâlcea am văzut doar 2 minibuze din alea, iar pe la Bucureşti nu au mai venit de mult cu ele.
Nu ştiu ce experienţă are firma care a făcut conversia... sau, măcar, cum se numeşte firma şi prin ce licitaţie publică electronică i s-a atribuit contractul.

Nu mai vorbesc de autobuzul electric, care e făcut de Ciclop - firmă a primăriei, probabil fără vreun contract.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2232
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere despre autobuzele STB

Mesajde 133 » Mie 16 Sep 2020, 22:04

Azi avalansa de E3&E3C pe liniile urbane. Siii... am gasit si unul din motive... s-au intors liniile extraterestre!

Nota personala: E3C inseamna E3Corunclima. Nu ca ar fi vreo diferenta, oricum nu functioneaza.
Fişiere ataşate
P_20200916_153244.jpg
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 3156
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Anterior

Înapoi la Autobuze

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Google [Bot] şi 2 vizitatori

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005