Rocar 412E

Despre troleibuzele din Bucureşti

Re: Rocar 412E

Mesajde ADK » Lun 20 Dec 2021, 22:11

Nu știu ce propagandă "nostalgică" vezi, faptul că suntem o mână de inși care nu vrem să pierdem niște vehicule când STB are atâta loc de depozitare? Cei drept, datoriile nu-mi aparțin, ci doar susținerea morală a celor care încearcă să facă niște demersuri că mai mult nu cred că am cu ce, find și vorba de un pic de distanță. Nu vreau nici eu să dispară întotalitate (mai ales dacă sunt >90% întregi) de tot cei mai vechi de Citaro și Citelis... De vehicule noi nu e datoria mea să mă interesez (și personal nu-mi pasă de tot ce-i nou), și nici de contestațiile lor când nu-i convine lui X că a fost ales Y...
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Re: Rocar 412E

Mesajde 133 » Lun 20 Dec 2021, 22:14

Iar noua nu ne prea pasa de tot ce e vechi (si mai ales mort copt si ingropabil). Niste informatii copiate de pe la muuuu cu atat mai putin.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Rocar 412E

Mesajde ADK » Lun 20 Dec 2021, 22:20

Vorbește la singural, nu cred că-i și cazul lui Dragoș (sau al altor colegi de aici) în replicile tale. Normal că toată lumea merge înainte mai devreme sau mai târziu, iar ce a fost rămâne cam dat deoparte și uitat definitiv în cel mai rău caz. Nu știu ce informații (probabil greșite te referi) spuse aici ar fi eronate, ca fapt-divers nu țin partea nimănui pe forumul ăla. Ba chiar am început să o cam răresc pe acolo (find destul de activ, deși am lipsit și de aici o mică perioadă) de când nu mă mai pot exprima politicos și liber că toți înțeleg numai aiurea argumentele mele dacă cineva a urmărit un pic. :evil:
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Re: Rocar 412E

Mesajde 133 » Lun 20 Dec 2021, 22:30

Ca sa salvati ceva in mod normal asta ar presupune sa fiti resursa umana implicata in procesul de productie al respectivului troleibuz, si implicit sa aveti cunostintele complete si exacte dpdv tehnic astfel incat sa il puteti restaura, cu piese pe comanda eventual desi nici China nu cred ca si-ar bate capul sale produca daca e comanda mica. Altminteri totul este cum am spus, doar o sforaiala a nostalgiei pe post de umplutura si loctiitor pentru lipsa evidenta de progres cauzata de blocajele si crizele cronice in care ne aflam. De produs nu mai producem, de cumparat de altii nu cumparam decat daca iese un comision... si nu ne mai vinde nimeni aproape nimic... Asa ca ... nostalgie la micdejun, pranz si cina, doar ca noi circulam cu muzeul... deci unde sa stea nostalgia? :ugeek:

Imi pare rau, dupa aceste fieratanii chiar nu am cum sa vars o lacrima, am circulat cu ele, sunt vii in amintire, nu s-a distorsionat imaginea lor completa astfel incat sa capat in mod debil vreo nostalgie pe substrat de sindrom stockholm. Cel putin ultimele troleibuze Rocar au fost un esec lamentabil (in special 512e) si le vedeam toata ziua buna ziua defecte pe strada.
Ultima oară modificat de 133 pe Lun 20 Dec 2021, 22:45, modificat 1 dată în total.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Rocar 412E

Mesajde ADK » Lun 20 Dec 2021, 22:45

Doar că la noi dacă vrei să faci ceva, trebuie să-ți cumperi tu mașina pe numele tău că așa nici de la cei mai sus nu poți avea pretenții... Degeaba avem fel și fel de companii mari să ne ajute în acest sens, la noi istoria este doar tot ce înseamnă clădiri și alte construcții din perioada interbelică. Normal ei sunt în măsură să le păstreze, nu să le cumpărăm noi ca persoane fizice cum au făcut-o deja o mână de oameni. Deși sunt un pic cam 50%/50% dacă se va întâmpla ceva sau nu cu MTB (Muzeul Transportului Bucureștean), eu unul le apreciez intenția și eforturile băieților însă mă tem să nu fie compromis (având în vedere că...România), poate așa își dau și ai noștrii seama că nu pe toți îi interesează doar parcul de zi cu zi și că s-ar găsii un loc și pentru câteva din vechile mașini să le avem ca amintire. Eu unul ajut practic la nevoie dacă nu vrea nimeni din STB să repare ce au stricat, că meserie deja am furat. :lol: Cum am zis, fostul Ikarus bucureștean #66 este deja cumpărat de unul dintre ei, acum nu știu dacă are nevoie de vre'un ajutor în ceea ce i-am zis că pot să-i ofer.
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Re: Rocar 412E

Mesajde 133 » Lun 20 Dec 2021, 22:50

Romanica (si nu numai, e o meteahna mondiala) are prostul obicei (in caz ca n-ai observat ar fi chiar tragic) sa tina sub pres istoria recenta, pana cand incepe sa se piarda din ea, sa se blureze in memoria colectiva, sa se deformeze, devine maleabila si poate fi modelata, ulterior putind fi "rescrisa" partial intr-un oarecare procent astfel incat sa poata fi asternuta pe hartie cosmetizata suficient cat sa dea bine la generatiile viitoare care o citesc desi aceasta istorie pentru cei care au trait-o a fost cam de r***t. :twisted:
Asa se face si ca noi convietuim cu anumite etnicii in Romanica fara sa fi citit in cartile de istorie vreo boaba despre cum de ce si cand au ajuns ei pe aici. Si mai ales in ce scop. :ugeek:

Revenind la ce am mai spus... aceste vehicule s-au produs intr-un numar atat de mic, au fost atat de nefiabile si cu o durata de viata penibil de mica incat n-au ce cauta intr-un oarecare muzeu de nici o culoare, nici ca machete nemotorizate. Reputatia lor este nula.
Ultima oară modificat de 133 pe Lun 20 Dec 2021, 22:55, modificat 1 dată în total.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Rocar 412E

Mesajde ADK » Lun 20 Dec 2021, 22:53

Înțeleg și ai dreptate, dar deja facem exces prea mare de offtopic...
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Re: Rocar 412E

Mesajde Dr2005 » Lun 20 Dec 2021, 23:35

ADK scrie:Din 2007 încoace se pune mult accent pe confort, ceea ce Ikarus și Tatra n-o (prea) mai oferă

Apropo de confort, Zurich (deci Elveţia, unde dai 4 franci pe un bilet) a comandat tramvaiele noi cu scaune din lemn, ca să fie ca pe cele vechi :lol: (da, chiar scrie asta pe site-ul oficial al societăţii de transport). Că ce a funcţionat 50 de ani, poate să mai funcţioneze încă 50, nu? Asta după ce pe lotul precedent se ceruseră nişte scaune din plastic cu o pernuţă de material textil, din nou inspirat de un design de început de ani '80.
Păi la noi scaunele de Ikarus 415T sunt mult peste plasticele subţiri de Otokar şi Citelis or plasticele tari şi groase de Citaro. Nu mai vorbesc de cele de pe Ikarus 260, unde stăteai ca pe tron (ăla regal, nu ăla unde intra regele singur) cu buretele ăla suficient de moale cât să stai comod şi suficient de tare cât să nu te scufunzi în el.

ADK scrie:dacă nu și-ar fi băgat URAC'ul nasul pe unde nu știa, din câte știu troleibuzul are compresor de DAC din 2009, care cel mai probabil s-a defectat de nenumărate ori de unde și motivul retragerii definitive.

URAC-ul s-a băgat la electronica de putere... compresorul, deşi de Dac, nu avea treabă cu acţionările. În 2008, o echipă de la INDA-Eltrac a venit şi a lucrat la echipamente, inclusiv cu laptopul. După aia a circulat troleibuzul biner mersi câteva luni, numa' că i-a venit scadenţa la RK şi nişte omuleţi au insistat să intre URAC-ul în el. Care URAC, în stilul specific, a demontat tot şi nu a mai ştiut să pună la loc. Prin urmare, ne-am trezit cu un troleu la care când ciupeai acceleraţia te dădea pe spate şi când ciupeai frâna îţi zburau călătorii prin parbriz, de aia nici nu se mai folosea frâna electrică; aceleaşi probleme le făcuseră ,,specialiştii" URAC-ului şi pe 7447 şi 7448, diferenţa a fost că 7447 a ajuns la Berceni unde a dat de un director pasionat de electronică care i-a dat de capăt, de ar mai fi circulat şi azi dacă nu se dădea ordin în 2007 să fie casat; acelaşi depou l-a avut şi pe 7440, alt experiment căruia doar la Berceni i s-a dat de capăt şi care şi el ar mai fi putut să circule bine mersi.

ADK scrie:Evident, când ai <200 de troleibuze (Ikarus) și 100 de același tip (Citelis)

Ikarus şi Citelis sunt 95% identice dpdv tehnic. 199 de Ikarus 415T au avut computer de bord Ganz, chopper ICPE-SAERP şi motor UMEB TN96A. 5202 a avut computer de bord ICPE-SAERP, un prototip folosit apoi pe Agora din Cluj şi pe cele 98 de Citelis de c.c. (că Ganz era prea scump). Chopperul şi motorul sunt la fel.
De fapt, Ikarusurile pică ireparabil acum doar din 2 motive: şasiu (caz în care se ia tot şi se pune pe unul defect din motivul următor, de aici reactivarea unor trolee care au zăcut luni bune) sau computer de bord (nu mai există piese, Ganz nici măcar nu mai produce aşa ceva, divizia de acţionări pentru transport a fost cumpărată de Skoda).

ADK scrie: VDL eu-l consider stupid bus...

VDL-urile aduse la noi sunt nişte autobuze după normele olandeze: toată lumea urcă prin faţă şi coboară pe la mijloc (şi acum se comandă la fel autobuze acolo, uşă simplă în faţă şi uşă dublă la mijloc + încă o uşă dublă după burduf dacă e articulat autobuzul), cu uşi mai lente că opririle nu sunt dese (în Olanda pe distanţe scurte megi cu bicicleta, nu cu autobuzul) şi cu cutie de viteze suburbană (că, din nou, cu autobuzul în Olanda mergi de regulă în trafic suburban, iar prin oraşele mari oricum ai bandă dedicată şi semaforizare preferenţială, deci nu-ţi trebuie trepte de viteză scurte cum avem noi pe Otokar). Genul ăsta de autobuz e bun pentru regionalele lungi (gen 403/409 de la STV sau 446/447/447b/402 de la STB), nu pentru Pipera, Voluntari şi Popeşti-Leordeni (care practic sunt linii la fel de grele ca 368 sau 385 din Bucureşti dpdv al fluxului de călători, al opririlor şi al traficului), cu atât mai puţin pentru Bucureşti. Câte a pus Pandele-bus la gard deja? Că din alea roşii nu ştiu dacă mai circulă vreunul.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Rocar 412E

Mesajde ADK » Joi 23 Dec 2021, 03:52

Păcat de multe mașini pe care le-a avut RATB-ul după 1990 că multe mai puteau circula și azi dacă nu veneau alții străini să facă ei legea... Cât mi-aș fi dorit prin 2014 să mai fi existat câte ceva de prin 2006, și nu o flotă de full Citaro la stradă, troleibuze Ikarus/Citelis cam jumi-juma tot la stradă, și la tramvaie multe nații de V3A-uri (poate mai aveam și Rathgeber, că dacă RATB a renunțat de bună voie la Duewag prin anii 2000, nu cred că 100% tot ei au vrut asta și cu Rathgeber). Pentru 133 313... nu este vorba neapărat de nostalgie, ci de vehicule cu viață foarte lungă care UE le-a băgat în mormânt că au considerat mai superioare plasticele de unică folosință... Avea și URAC de muncă la RK-uri altceva decât tramvaie, și ar fi fost o altfel de imagine transportul în comun bucureștean. 7459 se pare că a fost un troleibuz bun la vremea lui, cu tot cu electronica de o avea, cred că și 7454 a fost (însă din câte am citit nu au fost 100% identice pe partea asta) dar probabil ar mai fi existat și el... 5202 am înțeles că a fost la toate depourile, inclusiv la VL. Doar că la BN a ajuns împreună cu 5203 (care era să rămână la Berceni, dar unul dintre titulari l-a vrut pe 5117) acum mulți ani că ei începeau să retragă din seria 5100.

VDL-urile o fi ele mai bune față de BMC-uri pe parte de tehnologie, au chiar și un sistem de autocompletare a uleiului (doar să existe în locașul lui) când acesta scade sub nivel. Doar că caroseria este o problemă dpmdv, într-adevăr ele au fost concepute pentru stilul transportului lor în comun nu pentru cine știe ce țară în care vor ajunge mai târziu când olandezii o decide retragerea lor. Însă la STV au ajuns foarte multe deoarece a scăzut prețul lor destul de mult în ultima vreme, însă uite cum băgăm doar gunoaie în țară pentru câțiva ani de exploatare doar ca să-i scăpăm pe alții de deșeuri care pentru unii dintre noi sunt comori. La Buzău s-a luat în 2016 două autobuze Volvo ca caracteristici cam sub cele mai vechi autobuze pe care le avea Transbusul în acea perioadă, și anume BMC-urile 220SLF. Și au ajuns amândouă retrase înainte de 220-uri, atunci a făcut gură paremise șeful CJ că nu o să ajungem să cumpărăm rable doar ca să mărim parcul de vehicule, cu km destui doar că arată bine estetic și tehnic mai merg... un pic. Personal așa am pățit și eu cu o mașină mică luată tot de la olandezi, a mers cât a mers prima dată la km și după a picat, am reparat-o, a picat iarăși cu același lucru, iar în final am dat-o unde îi era locul la anii și km lui, păcat doar că m-am apucat de investit însă am tras linie cam târziu că nu se mai meritau bani băgați. Ăsta-i adevărul cu SH-urile altora, însă nu în toate cazurile. Singurul lucru ce-mi place la VDL-uri este că sunt defapt niște DAF-uri, iar sunetul motorului este foarte apropriat de cel al DAF-urilor Euro 2 bucureștene (chiar și mai vechi). Doar că au alte cutii, astea le au mai scurte pe când cele vechi bucureștene le aveau mai lungi, plus că roțile sunt pe alte mărimi...
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Re: Rocar 412E

Mesajde 133 » Joi 23 Dec 2021, 13:40

Traiasca carpacii de serviciu si filozofia carpelii, asa am ajuns cu T4R in 2022 cu ditamai hernia, atarna de burta la mijloc cu alura de copaie. Fiabilitatea e de invidiat indeed, dar tot o caruta pentru strumfi ramane, ca daca stai in picioare prin geamuri vezi doar nadirul. :)
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Rocar 412E

Mesajde ADK » Joi 23 Dec 2021, 15:26

Sincer, cred că nici Google nu reușește să descifreze ceea ce vrei să zici tu...
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Re: Rocar 412E

Mesajde Dr2005 » Joi 23 Dec 2021, 21:53

ADK scrie:nu este vorba neapărat de nostalgie, ci de vehicule cu viață foarte lungă care UE le-a băgat în mormânt că au considerat mai superioare plasticele de unică folosință...

E plină Europa de tot felul de ,,vechituri", de exemplu la Muenchen încă circulă Rathgeber P3.16, era vorba să le retragă anul ăsta, dar le-au mai prelungit viaţa din cauza pandemiei. Tot prin Germania încă găseşti tot felul de Duewag-uri şi Tatre, ce s-a întâmplat la Berlin şi la Dresda cu retragerea Tatrelor nu s-a întâmplat încă prin restul oraşelor nemţeşti... dar şi la Dresda şi Berlin nu au casat nimic fără să aibă ce pune în loc. Nu mai zic de Viena,Austria, unde remorcile tip c3 unele fabricate în 1959 au circulat până în în 2019, iar din lotul de SGP E1 livrat între 1966 şi 1976 încă mai circulă câteva.

ADK scrie:7459 se pare că a fost un troleibuz bun la vremea lui, cu tot cu electronica de o avea, cred că și 7454 a fost (însă din câte am citit nu au fost 100% identice pe partea asta) dar probabil ar mai fi existat și el...

7459 a avut echipamente Kiepe, pe care firma a refuzat să le repare pentru că nu i-au fost achitate. Prin urmare, s-au achiziţionat altele de la Inda-Eltrac Craiova în 2006.
7454 avea chopper şi motor de curent continuu, similar celor două 412E-uri din Cluj. A dispărut doar pentru că s-a nimerit să fie Rocar, altfel nu avea nicio problemă, a circulat până cu câteva zile înainte de casare fără nicio problemă.

ADK scrie:La Buzău s-a luat în 2016 două autobuze Volvo ca caracteristici cam sub cele mai vechi autobuze pe care le avea Transbusul în acea perioadă, și anume BMC-urile 220SLF. Și au ajuns amândouă retrase înainte de 220-uri, atunci a făcut gură paremise șeful CJ că nu o să ajungem să cumpărăm rable doar ca să mărim parcul de vehicule, cu km destui doar că arată bine estetic și tehnic mai merg... un pic. Personal așa am pățit și eu cu o mașină mică luată tot de la olandezi, a mers cât a mers prima dată la km și după a picat, am reparat-o, a picat iarăși cu același lucru, iar în final am dat-o unde îi era locul la anii și km lui, păcat doar că m-am apucat de investit însă am tras linie cam târziu că nu se mai meritau bani băgați. Ăsta-i adevărul cu SH-urile altora, însă nu în toate cazurile. Singurul lucru ce-mi place la VDL-uri este că sunt defapt niște DAF-uri, iar sunetul motorului este foarte apropriat de cel al DAF-urilor Euro 2 bucureștene (chiar și mai vechi). Doar că au alte cutii, astea le au mai scurte pe când cele vechi bucureștene le aveau mai lungi, plus că roțile sunt pe alte mărimi...

Orice vehicul comercial, indiferent dacă e autobuz, tramvai, camion, locomotivă, avion, vapor trebuie să circule ca să producă bani proprietarului. Când stă în garaj, produce doar pagubă. Evident că un autobuz din Olanda nu a avut titulari şi program de doar un schimb pe zi, doar 240 zile pe an maxim (că 21 sunt de concediu şi 104 sunt de week-end sau compensare de week-end pentru şofer) şi cu stat juma' de oră la capăt la fiecare cursă. Alea sunt autobuze care probabil băgau 250 - 300 km/zi, eventual cu momente când lucrau şi la 3 schimburi pe ceva linii de noapte. Şi după ce au terminat 6 - 8 ani de leasing operaţional, firma de leasing le-o mai fi chinuit câţiva ani pe la excursii, convenţii, şcoli, aeroporturi ş.a., până să le declare amortizate şi să caute să scape de ele.
Când iei o maşină la mâna a doua şi, colac peste pupăză, mai veche decât îţi recomandă producătorul să o foloseşti (5 ani la autoturisme, 8 ani la autobuze), îţi asumi nişte riscuri - că va trebui să bagi bani grei în ea să o faci sau chiar că nu vei mai găsi piese (dacă modelul e scos din producţie, producătorul e obligat să asigure piese de schimb doar până la expirarea duratei normate de viaţă a ultimului vehicul produs; dacă ultimul VDL cu configuraţia celor din Braşov a ieşit din fabrică în 2010, atunci ghinion de neşansă, că 2010+8 fac mai puţin de 2021).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Rocar 412E

Mesajde ADK » Joi 23 Dec 2021, 22:17

Mulțumesc încă o dată de lămuriri, cred că am mai spus că îmi face plăcere să citesc răspunsurile tale deoarece sunt la subiect și pe înțelesul tuturor. :) De unele mai știam ceva, dar cu cât primesc mai multe confirmări de la oameni mai din domeniu (și nu de la nea Costel de la bar, care merge cu tractorul și fără permis) cu atât trag mai repede o concluzie reală. Nemții o avea și ei vechiturile lor dar ca întreținere se prezintă exemplar, mă uit că și Ikarusurile de'o vârstă cu cele RATB'iste (dacă mai trăiau) sunt pur originale la ruși și în stare chiar bună multe.

Acum, problema care e la mașinile second-hand... Mai toate din cauza electronicii care cu timpul nu mai fabrică nimeni respectivele piese, ajung retrase (eu doar piese electronice am schimbat și mai nimic mecanic decât foarte puține consumabile) respectiv dezmembrate pentru altele care mai circulă. Mașinile fără ECU și tot felul de senzori tâmpiți au viața mai lungă (uită-te la Dacii, T3-uri, cu toate că numărul lor este destul de limitat), că o pompă de injecție sau un carburator le mai repari dacă ai minimum habar, sau ce ține de funcționarea corectă a motorului. E mai greu doar cu consumabilele (dacă nu s-o potrivii de la altceva, spre exemplu bujiile sau vre'un injector la T3), chiar și cu unele piese de caroserie cu toate că, undeva există sigur fiecare piesă căutată, dar stau aruncate de unii nepăsători și căutate de alții care oferă sume serioase pe ele (eu am făcut o selecție cu absolut tot ce nu-mi trebuie și le-am pus pe internet, unele s-au căutat, altele încă nu)...
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Anterior

Înapoi la Troleibuze

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005