Discutii diverse

Despre troleibuzele din Bucureşti

Discutii diverse

Mesajde Kaba Adrian » Dum 30 Mar 2014, 23:53

Kaba Adrian
 

Re: Discutii diverse

Mesajde Dr2005 » Sâm 10 Mai 2014, 22:22

Reţeaua de pa Cal. Victoriei a fost întinsă. Oricum, nu va mai fi folosită (deja a fost modificat trotuarul şi pus încă un stâlp între consolă şi stradă), dar pasagerii autobuzelor cu etaj puteau să se apuce de fire.
IMG_0948.jpg

IMG_0950.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1652
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii diverse

Mesajde 133 » Vin 21 Apr 2017, 19:30

De la ITP / Spre ITP. Azi.
Fişiere ataşate
34180159745_5f4dffdd52_c.jpg
34180159445_f5f34ea124_c.jpg
33795846110_b972a77224_c.jpg
33369216123_657a5ae275_c.jpg
33369215903_7c65f96100_c.jpg
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1864
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii diverse

Mesajde 133 » Sâm 22 Iul 2017, 21:15

Il felicit pe soferul de la schimbul 2 de pe un anume Citelis repartizat in linia 70. De ce il felicit? Pentru starea functionala excelenta a troleibuzului, atat de buna ca ii functiona pana si aeroterma! :twisted: Asta ca sa consume energia electrica produsa de franarea recuperativa, de asemenea functionala!.

Probabil omul e pe picior de plecare si si-a propus pe cat posibil sa incendieze si vehiculul si reteaua! :twisted: :lol: :mrgreen: Pe principiul "dupa mine potopul".
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1864
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii diverse

Mesajde Dr2005 » Dum 23 Iul 2017, 00:06

Frânarea recuperativă funcţionează doar dacă pe reţea există alţi consumatori. În rest, se frânează reostatic, pentru că substaţiile de redresare nu sunt prevăzute cu invertoare şi transformatoare care să poată trimite energia recuperată înapoi în Sistemul Energetic Naţional. De asta vehiculele cu frânare recuperativă sunt prevăzute şi cu rezistenţe de frânare.

Dacă asculţi cu atenţie, noaptea vei auzi sunetul distinct al acestor rezistenţe la V3A-93-CH-PPC, după ora 22 când sunt şanse mari ca chiar şi pe 41 să nu fie mai mult de un tramvai pe o secţiune.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1652
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii diverse

Mesajde 133 » Dum 23 Iul 2017, 08:50

Pai se si nimerise la pachet cu un 79. :x Daca mai nimeresc si azi unul cu aeroterma in salon pornita moare cu mine de gat. :evil:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1864
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii diverse

Mesajde 133 » Joi 12 Oct 2017, 22:43

Acum ca se prefigureaza ca toate liniile din Berceni vor ajunge la Unirii... ar fi cazul sa se faca putina ordine in cotetze. Cu alte cuvinte... ar cam trebui sa se scoata la strada tot ce inseamna Citelis si ce e Ikarus pe butuci sa se dea la Berceni sa faca cativa monstruleti frankensteini din transplanturi si restul la remat. Cel putin la Vatra Luminoasa e deja jenant cimitirul de Ikarusuri.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/

Give a good man fire power and he will never run out of people to kill.
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 1864
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii diverse

Mesajde adriank1997 » Mie 13 Dec 2017, 02:27

Dr2005 scrie:Cred că este prototipul pentru 112 E, de aceea a fost numerotat în continuarea vechilor Roman 112 (de la 5000 la 5320 au fost Dac-România 112E, adică troleibuze pe caroserie şi şasiu de Roman 112) şi nu a primit număr de forma 7xxx.
Au mai existat şi cel puţin trei 112 E la Constanţa (404, 405 şi 406, acesta din urmă a supravieţuit ca ungător până s-au scos troleibuzele, există fotografii aici), câteva au mers la export (Kiev, Bogota), dar nu ştiu în România dacă or fi fost mai multe.
Potrivit aceluiaşi topic de pe forumul Transira, primul 117E livrat la Constanţa a avut numărul 408, ceea ce înseamnă că ar trebui să existe şi un 407, care ar putea fi tot 112 E.

E drept, au existat Dacuri 117 E scurtate la Bucureşti şi Iaşi, dar alte 112 E (în afară de 5321 de la Bucureşti şi 404, 405, 406 din Constanţa) din construcţie nu ştiu să fie existat în România. Dar dacă nu ştiu eu, nu înseamnă că nu există.

De regulă, prototipurile uzinei Autobuzul ajungeau la garajele cele mai apropiate de fabrică - autobuzele la Ferentari şi troleibuzele la Berceni. Desigur, nu era o regulă, unele prototipuri nu au ajuns la ITB nici măcar în teste. De exemplu, a existat un prototip de troleibuz Dac 109 E.

Cel puțin, sunt niște prototipuri fabricate de către uzina Rocar care aș dorii să le cunosc mai bine. Nu știu care-i treaba cu modelul 317E „Chavdar” (am văzut unul fotografiat de tine în Bulgaria). Respectiv încă un model de troleibuz cu 2 punți, un prototip de-a dreptul eșuat!
Autobuzele da, mergeau la Ferentari. Fie că era vorba de diverse autobuze modificare sau prototipuri cumpărate, UDAN, IK-105, IK5(? destul de asemănător cu Roman 112) plus diverse de pe la Rocar la Ferentari ajungeau. Din păcate RATB-ul n-a conservat niciun astfel de autobuz, însă toate prototipurile ale altora de tramvaie s-au păstrat. :evil: Interesant este că Rocarul Autodromo #98 a ajuns la Militari, probabil nu merita un garaj ca Ferentari (sau am înțeles greșit, prototipurile ajungeau la Ferentari și Berceni doar în teste). Auzisem un zvon demult cum că a existat și un autobuz dublu-articulat, idem ca fostul #7091 troleu, la autobaza Titan care n-a circulat niciodată.
Avatar utilizator
adriank1997
 
Mesaje: 137
Membru din: Sâm 09 Dec 2017, 13:29
Localitate: Buzău

Re: Discutii diverse

Mesajde Dr2005 » Mie 13 Dec 2017, 15:11

Dac Chavdar 317 erau troleibuze Dac 317 echipate la Uzina Chavdar din Botevgrad, Bulgaria. De altfel, Autobuzul a vândut şi şasiuri motorizate de autobuz, pe care Chavdar a carosat autobuze de dimensiuni asemănătoare cu Dac 112 UDM (Chavdar B13-20) şi 117 UD (Chavdar B14-20).

#98 probabil a fost trimis la Autobaza Militari deoarece Ferentari nu a avut niciodată Rocar de Simon (uite încă un model de Rocar care nu a ajuns la Ferentari pentru teste).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1652
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei


Înapoi la Troleibuze

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005