Tatra T4R

Depre tramvaiele din Bucureşti

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Sâm 07 Iul 2018, 15:13

#3392 - linia 35
- str. Valea Cascadelor, mergând spre Depoul Militari
10.jpg


- str. Valea Cascadelor, mergând spre Gara Basarab
11.jpg


#3409 - linia 44
- staţia ,,Cimitirul Calvin", mergând spre Cartier 16 Februarie
12.jpg


- Cal. Giuleşti, mergând spre Vasile Pârvan
13.jpg


#3411 - linia 8, Şos. Progresului, mergând spre Zeţarilor
14.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Sâm 07 Iul 2018, 15:21

#3425 - linia 44, Cal. Giuleşti, mergând spre Vasile Pârvan
20.jpg


#3426 - linia 11, str. Zeţarilor, mergând spre Cart. 16 Februarie
21.jpg

22.jpg


#3428 - linia 11, cap de linie Zeţarilor
23.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 11 Noi 2018, 02:09

#3356 - Acces la Cart. 16 Februarie, str. Valea Cascadelor
30.jpg


#3374 - linai 35, str. Valea Cascadelor, mergând spre Gara Basarab
31.jpg


#3379 - linia 11, intersecţia şos. Viilor cu str. Dr. C-tin. Istrati, mergând spre Cart. 16 Februarie
32.jpg

33.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 11 Noi 2018, 02:12

#3382 - linia 35, str. Valea Cascadelor, mergând spre Depoul Militari
40.jpg

41.jpg


#3391 - linia 8, str. Valea Cascadelor, mergând spre Depoul Militari
42.jpg


#3413 - acces pe linia 47 (nu ştiu dacă se ducea la Ghencea sau la Piaţa Unirii, că nu scria...), str. Valea Cascadelor
43.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Mie 19 Dec 2018, 18:31

#3303 - linia 44, bd. Dinicu Golescu, mergând spre Cal. Plevnei
3303-044.JPG


#3344 - linia 44, bd. Dinicu Golescu, mergând spre Cart. 16 Februarie
3344-044-100.JPG


#3356 - linia 47, intersecţia Şos. Progresului cu Cal. 13 Septembrie, mergând spre Ghencea
3356-047-100.JPG
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Mie 19 Dec 2018, 18:32

#3379 - linia 35, cap de linie Gara Basarab
3379-035-100.JPG

3379-035-101.JPG

3379-035-102.JPG
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Mie 19 Dec 2018, 18:34

#3381 - linia 47, cap de linie Ghencea
3381-47-100.JPG

3381-47-101.JPG

3381-47-101a.JPG

3381-47-102.JPG

3381-47-103.JPG

3381-47-104.JPG

3381-47-105.JPG
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Mie 19 Dec 2018, 18:35

#3391 - linia 8, Şos. Progresului, mergând spre Zeţari
3391-08.JPG


#3409 - linia 35, cap de linie Gara Basarab
3409-035-100.JPG
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Joi 14 Mar 2019, 09:55

Începând de azi au fost retrase toate vagoanele T4R. Turele cu T4R sunt asigurate de alte depouri, în limita a ce s-a găsit disponibil, de exemplu pe 11 sunt vagoane de Giurgiului, pe 35 sunt de Bucureştii - Noi, bănuiesc că pe 47 sunt de Alexandria, iar 44 nu am văzut. Mai mult ca sigur că sunt multe ture lispă.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Joi 14 Mar 2019, 10:03

Era inevitabil. Dar duamna inca are alte prioritati, vrea niste pasarele turcesti la kit. Puteau sa se screama ca liniile tinute cu Tatra sa le tina temporar cu niste autobuze, ca tot au mai intrat Otokar pe strazi. Oricum nici otelul rosu n-o mai duce mult, deci e doar o chestiune de timp pana cand, pe modelul 5, se vor suspenda si 16, 19, 24, 36, 40, 46 etc.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Joi 14 Mar 2019, 12:47

Retragerea este definitivă, iar turele de Militari au fost preluate astfel: 8 - Victoria, 11 - Giurgiului, 35 - Bucureştii-Noi, 44 - Colentina, 47 - Titan
Un vagon de şcoală se plimbă pentru specializarea vatmanilor de Militari pe V3A. Cei care nu au încput în vagonul de şcoală însoţesc vatmanii altor V3A-uri.
Pe 25 au rămas V3A-93-urile de Militari şi Bucur-urile.

Trebuie să recunosc că regia a fost deosebită - 2 incidente relativ minore, încadrate ca catsatrofe - nici măcar Mazăre nu a fost atât de mârşav (deşi şi RAT Constanţa a dat foc unui KT4D). El a promovat hotărâri de consiliu local, cu inventare actualizate, cu mijloace fixe propuse pentru casare, cu durate de amortizare, valori de inventar ş.a., practic totul legal. Pe când Firea a rupt o roată şi a prăjit un cablu, ca apoi să o dea cu ,,think of the children". Este exact metoda prin care Oprescu şi PSD au promovat legea uciderii câinilor (desigur, acolo au avut la bază o tragedie), din care numai Oprescu a sifonat 3 milioane de euro către fi'su (Dumnezeu ştie cât or fi sifonat alţii).

Nu ar trebui să ne mire o desfiinţare masivă de trasee de tramvai, după modelul 5 - 605, mai ales că numărul de autobuze e mult mai mare faţă de turaţia de acum. Plus că vatmanii care au D-ul pot fi trimişi la autobuze, după cum deja spusesem acum câteva luni. Chestia e că şi bula asta va crăpa în vreo 2 ani, când STB va pierde liniile de Ilfov, Citaro-urile din prima serie vor ajunge fier vechi (maşinile Euro 3 nu vor putea participa la atribuire, sper să se facă o derogare pentru Euro 4) şi se va lăsa cu concedieri şi cu operatori privaţi prin oraş (că asta se urmăreşte), care probabil vor veni cu parcul propriu. Atunci vor dispărea iremediabil şi liniile de tramvai transformate acum în autobuze (deocamdată doar 605, probabil urmează 608, 614, 616 ş.a.), pentru că ele vor apărea în caietele de sarcini ca linii de autobuz şi nu vor putea fi atribuite ca linii de tramvai, iar odată semnate contractele pe 10 ani, autoritatea contractantă nu va avea voie să dubleze traseele cu alte tipuri de mijloace de transport.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Joi 14 Mar 2019, 12:56

# iubesc si cainii vagabonzi
# iubesc si tatrele de 50 ani cu 'defecte minore'

Desi nici una dintre situatii nu se incadreaza in normalitate, nici vagabonteala nici functionarea neconforma, in mod repetat.
Hai mai bine sa incheiem capitolul. Orice lucru are un sfarsit, chiar si organismele care se mai regenereaza singure mor intr-un final.
E timpul sa mai avansam si noi spre noul standard LF si Europa, ca altfel o sa ne intoarcem la tractiune cabalina si strazi cu piatra cubica...
Ma repet, e doar o chestiune de timp pana cand otelul rosu nu mai poate fi carpit, o chestiune mai demna de atentie, atat timp cat STB poate sa-si mai repare si sa produca vagoane via URAC dar sectia linii doar carpeste si atat, nu face nimic nou.
Deci ori facem saltul inainte cu ambele picioare (vagoane+linii), ori ne cracanam peste sant si facem un spagat de ne rupem c****e. Ca pe loc nu putem sta, timpul nu iarta nimic si pe nimeni. Stagnarea ne-a adus la suspendarea de linii.

P.S. Daca Citaro nu se mai incadreaza la norma de poluare e clar ca nici Tatra nu se mai incadreaza de mult la norma energetica. Consumul trebuie sa scada si pe electric, ca si productia de energie electrica polueaza in buna masura, altfel nu se mai obosea cineva sa produca iluminat LED ramaneam pe incandescente.
Ultima oară modificat de 133 pe Joi 14 Mar 2019, 13:13, modificat 1 dată în total.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Joi 14 Mar 2019, 13:12

Halal avansare, trecem de la un vagon cu o fiabilitate dovedită, la unul copiat prost după un vagon german şi mai prost (LHB-urile ,,model de referinţă" pentru V3A au rezistat cu greu 15 ani, din care cumulat vreo 5 ani au stat la gard).
Trecem de la un vagon de totală aderenţă, cu frâne de staţionare pe toate osiile la unul cu 4 osii motoare din 8 şi care pe rampe o ia la vale şi gol (vezi 4033 care încă de la probe a luat-o la vale pe Şincai).
Trecem de la un vagon la care frâna de staţionare se deblochează cu 2 click-uri dintr-o pârghie la unul care se deblochează cu o cheie grea de 7 kg sau, în cazul celor de c.a., nu se deblochează deloc, se ia direct vagonul pe cărucior.
Trecem de la un vagon cu 99 trepte de variaţie a puterii, reglată cu servomotor electric de 24 V, inclusiv la frână, la unul cu 23 trepte de acceleraţie şi 17 de frânare, reglate manual cu o manivelă, două tije, un cardan şi o axă cu came.
Trecem de la un tramvaie care de la 50 km/h la zero se opreşte în vreo 25 m la unul cu distanţa de frânare dublă.
Trecem de la un mod de conducere simplu, ergonomic şi comod, la unul dinozauric, în care manipulantul stă cu mâinile întinse tot drumul şi trage de nişte manivele care nu se mişcă tocmai uşor.
Trecem de la un sistem de frânare automatizat, care lasă patinele în funcţie de situaţie, la unul în care frâna electrică şi patinele se comandă din două manivele diferite.
Trecem de la un tramvai cu o uşă la fiecare 3m la unul cu o uşă la fiecare 5m, mai mare plăcerea dimineaţa să urci într-un V3A.

Halal progres, duamna Firea!
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Joi 14 Mar 2019, 13:14

Avem licitatie de tramvaie. Inteleg ca trebuia sa se desfasoare prin 2006, nu in 2019. Dar ne-am bazat pe fiabilitatea vesnica a unor fiare si am ajuns aici.
In rest poezia cu Tatra versus V3A e deja vu si in reluare si nu ne duce nici cu un pas mai inainte doar ne invarte in jurul cozii jumulite.

P.S. Ai uitat ceva in calculul "fiabilitatii". Tatra are capacitatea in vite furajere pe metrou patrat a unui V3A doar in cuplu. Ceea ce inseamna tot mecanismul de actionare descris de tine x 2.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Joi 14 Mar 2019, 13:20

133 scrie:P.S. Daca Citaro nu se mai incadreaza la norma de poluare e clar ca nici Tatra nu se mai incadreaza de mult la norma energetica. Consumul trebuie sa scada si pe electric, ca si productia de energie electrica polueaza in buna masura, altfel nu se mai obosea cineva sa produca iluminat LED ramaneam pe incandescente.


Energia electrică se poate produce şi hidro, eolian, nuclear... http://www.sistemulenergetic.ro/
SEN.png


Din 7400 MWh, doar vreo 2700 MWh sunt produşi din petrol, gaze şi cărbuni, deci undeva la 30%. Şi asta din simplul fapt că, prin legislaţia de la noi, făcută cu dedicaţie pentru CE Oltenia şi CE Hunedoara, este prioritară preluare în reţea a energiei produsă din cărbuni, petrol şi gaze, în detrimentul celorlalte moduri de producere, altfel probabil procentul acestora s-ar fi dus pe la 15%.

-----
V3A a fost, este şi va fi o gioarsă de vagon. Să pui V3A în locul Tatrelor e ca şi cum ai pune Dacia 1310 zâmbetul lui Iliescu din 2003 în locul unui Cielo din 1996. Da, e mai nouă, dar tot gioarsă e.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Joi 14 Mar 2019, 13:21

133 scrie:Avem licitatie de tramvaie. Inteleg ca trebuia sa se desfasoare prin 2006, nu in 2019. Dar ne-am bazat pe fiabilitatea vesnica a unor fiare si am ajuns aici.
In rest poezia cu Tatra versus V3A e deja vu si in reluare si nu ne duce nici cu un pas mai inainte doar ne invarte in jurul cozii jumulite.

P.S. Ai uitat ceva in calculul "fiabilitatii". Tatra are capacitatea in vite furajere pe metrou patrat a unui V3A doar in cuplu. Ceea ce inseamna tot mecanismul de actionare descris de tine x 2.


Ce îi împiedică să cupleze două Tatre? Aşa merg şi la Praga şi la Bratislava şi la Dresda şi prin alte părţi.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Joi 14 Mar 2019, 13:27

Energia nucleara nu este tocmai "curata", timpul o va dovedi cu varf si indesat. Si mai mult decat atat tehnologia nu prea mai avanseaza deloc din cauza asta. O sa facem cu reactoarele ca si cu tramvaiele. O sa ne bazam pe fiabilitate vesnica. Asa au facut si japonezii si au luat-o in barba.

P.S. Vezi ca iar a sarit o roata la "Cielo".
Dar vad ca esti inversunat in nonsubiectul asta cu rabla mica versus rabla mare fara sa realizezi ca si V3A-urile vor disparea masiv destul de curand odata cu otelul rosu in incapacitate administrativa de a fi inlocuit si atunci poate o sa plangem si dupa ele. De fapt imi face impresia ca doar transportul in comun produce unora "nostalgie", cand vine vorba de masina persoanala trebuie sa fie ultimul racnet. Nici Dacia nici Cielo, ceva nemtesc cu siguranta. :twisted:

Pana la urma totul depinde de client. Daca deraiaza tramvaiul cu omul atunci omul va cauta alternative, nu va sta sa-i explici care dintre rablele cu potential de deraiere este favorita ta. Totul se rezuma la actiune proasta versus nici o actiune, iar oamenii s-au cam saturat de amandoua.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Joi 14 Mar 2019, 17:53

Aş fi fost de acord să fie înlocuite Tatrele, dar nicidecum cu clonele celui mai prost tramvai creat vreodată în Germania.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Joi 14 Mar 2019, 22:07

Tatrele nu sunt inlocuite, nu s-a cumparat ceva nou in parcul de tramvaie care sa le subtituie 1/1. Sunt r e t r a s e ! De ce? Pentru ca multi calatori si-au mutat persoana in automobil si al doilea motiv sunt in minoritate ca si capacitate fizica de transport in format 1 salon per capita de vatman.
Marginal la treaba asta mai este si faptul ca le mai sar roti si mai iau uneori foc, dar aici este valabil si pentru V3A. Dar nu putem sa negam ca au avut parte de un tratament preferential fiind scutite de otelul rosu. Daca rulau in continuare pe el erau oale si ulcele mai demult.
Apoi o Tatra nu are capacitate net superioara unui autobuz. Si nimic din dotarile si flexibilitatea autobuzului.
In coada listei poti sa bagi si argumentul politic ca nu poti cara oamenii la vot cu tramvaiul (da, chestia chiar se practica si mi-a confirmat cineva din Ilfov ca este "convocat" de primar la vot cu transport asigurat). :evil:

P.S. Oricum de unde vrei sa aiba duamna bani de intretinerea Tatrelor cand trebuie sa schimbe borduri in parfecta stare in Piata Unirii.
Bonus la bordurile perfecte in curs de inlocuire: #6265 cu cureaua rupta.
Fişiere ataşate
CAM00705A.jpg
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Vin 15 Mar 2019, 00:12

O Tatra are 125 locuri în ea, un autobuz 100, e totuşi o diferenţă de 25% în favoarea Tatrei.

Citaro-urile cad pe capete, mai ales cele Euro-4, zilnic văd cel puţin unul tractat sau mergând cu 20 la oră cu intervenţia după el. Luni, de exemplu, era unul cu antigelul vărsat pe şosea în staţie la Lira, sensul spre Ghencea. Noroc că am văzut ce cursese din el, că altfel mă dădeam cu bicla precum cu sania.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Vin 15 Mar 2019, 08:02

25% gratis la conserva de sardine... :twisted: Sau 20% depinde cum facem matematica.
Citaro si Ikarus si Citelis cad pe capete de cand lumea. Ca si tramvaiele, se trimit in traseu cu "defecte minore" care se agraveaza cu fiecare semicursa si... poc!
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Vin 15 Mar 2019, 23:14

Se pare că de mâine vor reapărea la traseu câteva Tatre.

3381 (cel cu roata) a fost şi el reparat (probabil a primit un boghiu de la un alt vagon) şi a efectuat probe ieri noapte.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Vin 15 Mar 2019, 23:19

Mda... si eu ma halucinam ca poate se da dispozitie de dublare imediata a productiei de modernizari in CA... Poate cand o deraia vreuna intr-un stalp (sau in pom, ca Otokarul :twisted: ) or sa se calmeze definitiv.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Sâm 16 Mar 2019, 00:15

Au fost foarte multe ture lipsă în astea două zile, de fapt toate V3A-urile în plus erau ture luate din alte linii. De exemplu pentru 35 au fost scoase două ture de pe 41 şi una de pe 24, Colentina a scos şi ea câte un tur de unde a putut, Titan a scos un tur din 27 şi unul din 40, Victoria a scos din 34 şi, probabil, şi un tur din 55... asta ca să nu mai punem la socoteală că de pe 35 a lipsit câte un tur în ambele zile, pe 44 a lipsit un tur vineri, iar de pe 47 joi au lipsit două ture şi vineri unul.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Sâm 16 Mar 2019, 09:19

Asta ce vre sa insemne? Frecventa de circulatie pe primul loc, siguranta in circulatie pe locul doi? Sa avem pardon, daca la ETE pasa cuiva de frecventa nu stateau 25-30 de vagoane moarte in BN. Tot parcul rece V3A al depourilor ar trebui sa aiba pana la ora asta programare la URAC cu data si ora. S-au organizat? Cuci.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Sâm 16 Mar 2019, 22:19

Sigur, siguranţă la V3A... cu 238 prăjit uşor, cu 4041 prăjit mai mult şi retras, cu vagoane precum 218 care e retras de vreo 5 ani. V3A a fost un vagon prost de la bun început, la Cluj şi Oradea au rezistat doar 3 ani, la Botoşani vreo 6.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Sâm 16 Mar 2019, 22:20

Am auzit ca Tatrele n-au mai iesit azi, pentru ca au ramas fara baterie dupa doar o zi de stationare! :twisted:
Lasand la o parte acest nonsubiect deja complet inutil cu rabla mica versus rabla mare tot zilele astea se petrec niste evenimente realmente importante.
1. Licitatia de tramvaie a fost un mare "succes" astfel ca a reusit sa stranga fix doua oferte: Astra si something turkish. Un dezastru calificat. Am intrat in zodia sanctiunilor europene, momentan nedeclarate. Dar duamna are alte prioritati.
2. Lictatia M6. Alta elucubratie a unor minti bolnave care ar vrea sa-si creeze un statut de Saligny din ramarea de pamant virgin pe sub drumuri nationale. Probabil urmeaza metroul Bucuresti-Brasov si Bucuresti-Constanta. Aia de la UE le-au spus clar si raspicat ca nu au alternativa viabila la DN1 astfel incat sa se apuce sa-l rame cu metrou si nici nu se motiveaza metrou mai departe de Feeria. Dar cum pentru noi UE a devenit facultativa vom merge inainte cu tampitzii nostri in tampeniile noastre. Dupa care ne vom da seama ca orasul a inconjurat aeroportul si il vom muta probabil undeva dincolo de Puchenii insirati. Orizontul 2100, nu va impacientati.

P.S. Ei retrag vagoane, eu as suspenda trasee. Tot ce este pe otelul rosu ar trebui suspendat maine si mers la fonduri europene cu jalba in protzap pentru modernizari "de urgenta".
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 17 Mar 2019, 02:10

Problema cu bateriile e generală la tot parcul STB, inclusiv la Mercedes. Mai ales pentru că validatoarele sunt legate direct la baterie la unele vehicule (de ex. Citaro), singura soluţie să le opreşti e să scoţi fizic bornele de la baterie. Adăugăm la asta şi bateriile proaste şi neînlocuite la timp şi vedem rezultatele. În autobaze există bancuri de pornire rapidă a motoarelor (evident, odată pornit motorul, porneşte şi alternatorul şi dacă nu opreşti motorul vreo 2 ore ai bateria full; dacă omori motorul în traseu, ai pus-o - la Citaro nu mai e posibil, dar la Dac/Ikarus erau maşini pornite în garaj la care şoferii omorau motorul la un demaraj şi acolo rămâneau). Dar la tramvaie bănuiesc că nu au aşa ceva...
Pe de altă parte, la tramvai când ai ridicat pantograful, grupul convertizor nu are nevoie de baterie ca să pornească (sau nu ar trebui să aibă nevoie), aşa că faza cu bateriile pare cusută cu aţă albă.

Astra nu poate participa la licitaţie, neîndeplinind criteriul cifrei de afaceri sau, măcar, al producţiei de tramvaie în ultimii 5 ani (nu a produs nimic...). Skoda şi-a retras contestaţia, Alstom cred că se duce la Curtea de Apel şi rămânem cu... ? Mă îndoiesc că Durmazlar (Turcia) s-a prezentat la lictaţie, că aşa şi PK Transportnâe Sistemî (Federaţia Rusă) s-a apucat să îşi certifice tramvaiele pentru România, dar nu cred că licitaţia asta o viza. Iar câtă vreme atât Durmazlar, cât şi PK îşi prezintă marfa la Innotrans, alături de vehicule Siemens, Alstom sau Şkoda, e clar că e conformă cu toate standardele noastre.

Finanţarea M6 nu are nicio legătură cu DN1 (care chiar e prea lat, fiind pistă de curse în zonă), ci cu faptul că numărul estimat de călători e prea mic pentru a justifica investiţia. După ce Comisia s-a fript cu M5 şi cu staţiile lui cu 3 - 4000 intrări estimate pe zi (adică câţi urcă într-un 41 în 20 de minute dimineaţa la Moghioroş), nu se mai frige şi a doua oară. Mai ales că spre Otopeni nici nu merge să spui că desfiinţezi tot transportul de suprafaţă şi-l înlocuieşti cu metrou ca pe M5, pentru că transportul de suprafaţă era - la momentul studiului - un 783 la 40 de minute şi nici ăla plin. Fără vreun Park&Ride trântit pe câmp lângă aeroport sau vreo altă sursă constantă de călători, care să-ţi dea măcar 1200 călători pe oră şi sens (adică un metrou cu scaunele ocupate la fiecare 10 minute), slabe speranţe de metrou, e ca şi când ai face metrou în Târgovişte sau în Slatina.

Apropo, reamintesc faptul că infrastructura de transport din Bucureşti (fie că vorbim de poduri, pasaje sau de linii de tramvai şi troleu) nu a beneficiat niciodată de vreun leu de cofinanţare nerambursabilă de la UE sau de la stat. Totul s-a făcut pe fonduri proprii sau prin împrumuturi bancare (atât la BERD, cât şi la bănci comerciale), care împrumuturi au fost permanent refinanţate şi rostogolite. De exemplu, cele 1000 de autobuze Mercedes Citaro le vom fi terminat de plătit în anul 2030 (când nici nu vor mai exista), dacă cine o veni atunci la Primărie nu mai rostogoleşte încă o dată creditul luat de Videanu şi rostogolit de Firea acum vreo 2 ani.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Dum 17 Mar 2019, 09:43

Da, deci cu Astra necalificabila (desi deja conditia cifrei de afaceri si productie nici nu mai poate fi in lista de pretentii municipale din moment ce firme mari au refuzat sa depuna oferte) si o singura oferta turceasca probabil ca vom CA-iza de urgenta. Poate mai modifica un pic si proiectul BLF, sa-l faca bidirectional si cu un purtator ceva mai lung, cu osii si podea inaltata, ca sa nu mai aiba probleme cu el pe otelul rosu. :twisted: Poate mai fac si niste V2A-T desi eu personal as scoate Tatrele in traseu cuplate sa faca 56-le. :twisted: Pana la sfarsitul anului s-ar matura surub cu surub si roata cu roata de pe Bd. Basarabia.
P.S. Daca am ajuns sa bagam in discutie tramvaie din federatia rusa e clar ca suntem pe drumul cel bun. :twisted: Desigur vom merge la orice lungimi, doar ca sa moara si capra vecinului din Arad, dar si a celui din Lizeanu, trebuie sa le negam orice potential de dezvoltare, sa nu fie mai egali decat noi in saracie si prostie.
P.S.2. Presimt ca si licitatia de troleibuze va merge la fel de 'unsa'. Si probabil ca si la tramvaie cand va ramane un Ikarus fara frane si va matura toata coada de masini de pe panta Cotroceniului le vor retrage de urgenta si vor ajunge Citelisuri si prin Berceni! Un adevarat festival pentru pozangii juniori ai parintilor soferi. :P
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 17 Mar 2019, 14:31

La troleibuze va fi simplu: Caf (Solaris) sau Astra dacă decide să se bage. Numai că Astra Town nu a ieşit cine ştie ce de când hala Astra Bus a fost cumpărată de Blidar (da, Astra Town sunt făcute de Astra Călători, nu de Astra Bus).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Tramvaie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005