Pagina principală - Trenuri
Infrastructură si reportaje

Linii industriale - Bucuresti
 

Calea ferată Bucuresti Sud - C.E.T. Sud, tronsonul dintre capătul străzii Nicolae Teclu si C.E.T. Sud

(14.06.2011, 01:30)
80 poze

    Linia serveste la alimentarea cu cărbune si păcură a C.E.T. Sud Bucuresti, pornind din Linia de Centură în apropierea statiei Bucuresti Sud. Am impărtit această linie în două tronsoane, dinspre Str. Nicolae Teclu spre C.E.T. Sud, respectiv spre Linia de Centură, din cauza imposibilitătii accesului în zona statiei Bucuresti Sud (zonă nedeservită de transport în comun în anul 2007).

    1. Str. Nicolae Teclu -> C.E.T. Sud (14.06.2008)
Am urmat un traseu de 3,26 km, între capătul străzii Nicolae Teclu si intrarea în C.E.T. Sud. Starea infrastructurii este destul de bună pentru o linie industrială. Cu toate aceseta, există portiuni pe care se disting urmele unor deraieri mai noi sau mai vechi.
Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    O parte dintre traverse au fost înlocuite destul de recent. Cele vechi pot fi găsite prin boschetii de pe marginea liniei:
Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    S-a tras... cine a tras si după ce sau după cine... nu stim:
Faceti click pentru a mari poza

    Linia continuă spre C.E.T. Sud:
Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    Înainte de intrarea în centrală se află un mic triaj, o zonă în care nu prea si-ar dori cineva să fie, mai ales noaptea. Zona e impânzită de câini destul de agresivi si gălăgiosi, iar fostele cantoane sunt locuite mai mult sau mai putin legal de anumite categorii etnice discriminate. Dacă de câini mai scapi, zgomotul făcut de ei îi fac pe locuitorii dărăpănăturilor din zonă să se uite lung la tine. Din acest motiv nu m-am riscat la mai multe poze in zonă.
Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    După triaj, linia traversează prelungirea Bulevardului Nicolae Grigorescu si intră în curtea C.E.T. Sud - Vitan. Închei aici prezentarea acestu tronson.
Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    2. Str. Nicolae Teclu -> Linia de Centură (07.04.2010)
    Acest tronson măsoară 1,59 km, trecând si prin spatele caselor satului Cătelu. A avut si două ramificatii (conform Google Earth, în anul 2009 mai existau), în prezent demontate complet (inclusiv macazele). Deasemenea, linia a fost prevăzută cu semnalizare mecanică, acum dezafectată.
Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    La capătul Str. Drumul Cetătii se găseste o trecere la nivel păzită, prevăzută cu bariere manuale. Deasemenea, e ,,păzită" si de o haită de câini, animale care, din fericire, se multumesc doar să facă gălăgie.
Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    Linia continuă apoi printr-un peisaj pe care unii l-ar putea considera dezolant, dar care este atât de tipic zonelor de la marginea oraselor românesti, zone înglobate ,,cu forta" în oras, probabil foste terenuri agricole, ajunse acum depozite ilegale de gunoi (în general deseuri rezultate din constructii: moloz, plăci de gresie si faianta, obiecte sanitare s.a.). Si pe aici se poate observa că linia este bine întretinută, fiind înlocuite unele traverse. Deasemenea, lucru surprinzător, toate suruburile liniei erau la locul lor.
Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    O testoasă de uscat se chinuia să subtraverseze linia... nu prea i-a iesit (având în vedere urmele de pe carapacea ei). Probabil ea cunoaste toată istoria acestei linii, tinând cont că trăieste în jur de 125 de ani. Oricum, ea părea mai speriată de mine decât eram eu de ea, prin urmare, odată ce am scos-o de sub joantă, a fugit spre niste boscheti din apropierea liniei.
Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    Ajungem si la zona în care linia trece prin spatele caselor din satul Cătelu. Aici exista un macaz pentru o ramificatie spre un depozit din spatele Autobazei Titan, însă acesta a dispărut odată cu linia. Practic, imaginea din satelit este ultimul lucru care mai aminteste de existenta acestui racord, acum demontat complet, inclusiv terasamentul.

    În zonă, un localnic si-a ridicat grajduri, ba chiar îşi trece vacile, oile si caprele pe partea celalaltă liniei pentru păsunat. Inutil să mai fac referire la miros...
Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    Mai departe, linia continuă prin câmp spre Linia de Centură, în partea stângă fiind o mică mlastină, numai bună să tină la distantă câinii fiorosi de pe celălalt mal.
Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza

    Urmează ,,întâlnirea" cu Linia de Centură, ambele linii având câte o curbă strânsă, ce a necesitat montarea de contrasine. Se trece pe sub Soseaua Libertătii, linia mergând apoi paralel cu Linia de Centură pentru aproape 2 km, până în statia Bucuresti Sud. Voi încheia aici prezentarea acestui tronson, portiunea până la statia Bucuresti Sud urmând a fi prezentată odată cu întreaga Linie de Centură.
Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza Faceti click pentru a mari poza