Pagina principală - Trenuri
Infrastructură si reportaje
Linii industriale - Bucuresti
Calea ferată
Bucuresti Sud - C.E.T. Sud, tronsonul dintre capătul străzii Nicolae Teclu
si C.E.T. Sud
(14.06.2011, 01:30)
80 poze
Linia serveste la alimentarea cu cărbune si păcură a C.E.T. Sud Bucuresti, pornind din Linia de Centură în apropierea statiei Bucuresti Sud. Am impărtit această linie în două tronsoane, dinspre Str. Nicolae Teclu spre C.E.T. Sud, respectiv spre Linia de Centură, din cauza imposibilitătii accesului în zona statiei Bucuresti Sud (zonă nedeservită de transport în comun în anul 2007).
1.
Str. Nicolae Teclu -> C.E.T. Sud (14.06.2008)
Am urmat un traseu
de 3,26 km, între capătul străzii Nicolae Teclu si intrarea în C.E.T. Sud.
Starea infrastructurii este destul de bună pentru o linie industrială. Cu toate
aceseta, există portiuni pe care se disting urmele unor deraieri mai noi sau mai
vechi.
O parte dintre traverse au fost înlocuite destul de recent.
Cele vechi pot fi găsite prin boschetii de pe marginea liniei:
S-a tras... cine a tras si după ce sau după cine... nu stim:
Linia continuă spre C.E.T. Sud:
Înainte de intrarea în centrală se află un mic triaj, o zonă
în care nu prea si-ar dori cineva să fie, mai ales noaptea. Zona e impânzită de
câini destul de agresivi si gălăgiosi, iar fostele cantoane sunt locuite mai
mult sau mai putin legal de anumite categorii etnice discriminate. Dacă de câini
mai scapi, zgomotul făcut de ei îi fac pe locuitorii dărăpănăturilor din zonă să
se uite lung la tine. Din acest motiv nu m-am riscat la mai multe poze in zonă.
După triaj, linia traversează prelungirea
Bulevardului Nicolae Grigorescu si intră în curtea C.E.T. Sud - Vitan. Închei
aici prezentarea acestu tronson.
2. Str.
Nicolae Teclu -> Linia de Centură (07.04.2010)
Acest tronson
măsoară 1,59 km, trecând si prin spatele caselor satului Cătelu. A avut si două
ramificatii (conform Google Earth, în anul 2009 mai existau), în prezent
demontate complet (inclusiv macazele). Deasemenea, linia a fost prevăzută cu
semnalizare mecanică, acum dezafectată.
La capătul Str. Drumul Cetătii se găseste o trecere la nivel păzită, prevăzută
cu bariere manuale. Deasemenea, e ,,păzită" si de o haită de câini, animale
care, din fericire, se multumesc doar să facă gălăgie.
Linia continuă apoi printr-un peisaj pe care unii l-ar putea considera dezolant,
dar care este atât de tipic zonelor de la marginea oraselor românesti, zone
înglobate ,,cu forta" în oras, probabil foste terenuri agricole, ajunse acum
depozite ilegale de gunoi (în general deseuri rezultate din constructii: moloz,
plăci de gresie si faianta, obiecte sanitare s.a.). Si pe aici se poate observa
că linia este bine întretinută, fiind înlocuite unele traverse. Deasemenea,
lucru surprinzător, toate suruburile liniei erau la locul lor.
O testoasă de uscat se chinuia să subtraverseze linia... nu prea i-a iesit
(având în vedere urmele de pe carapacea ei). Probabil ea cunoaste toată istoria
acestei linii, tinând cont că trăieste în jur de 125 de ani. Oricum, ea părea
mai speriată de mine decât eram eu de ea, prin urmare, odată ce am scos-o de sub
joantă, a fugit spre niste boscheti din apropierea liniei.
Ajungem si la zona în care linia trece prin spatele caselor din satul Cătelu.
Aici exista un macaz pentru o ramificatie spre un depozit din spatele Autobazei
Titan, însă acesta a dispărut odată cu linia. Practic, imaginea din satelit este
ultimul lucru care mai aminteste de existenta acestui racord, acum demontat
complet, inclusiv terasamentul.
În zonă, un localnic si-a ridicat grajduri, ba chiar îşi trece vacile, oile si
caprele pe partea celalaltă liniei pentru păsunat. Inutil să mai fac referire la
miros...
Mai departe, linia continuă prin câmp spre Linia de Centură, în partea stângă
fiind o mică mlastină, numai bună să tină la distantă câinii fiorosi de pe
celălalt mal.
Urmează ,,întâlnirea" cu Linia de Centură, ambele linii având câte o curbă
strânsă, ce a necesitat montarea de contrasine. Se trece pe sub Soseaua
Libertătii, linia mergând apoi paralel cu Linia de Centură pentru aproape 2 km,
până în statia Bucuresti Sud. Voi încheia aici prezentarea acestui tronson,
portiunea până la statia Bucuresti Sud urmând a fi prezentată odată cu întreaga
Linie de Centură.