Troleibuze Neoplan
13.08.2010, 00:32.
(93 poze)
Începând cu data de 12.08.2010, primele troleibuze Neoplan N6121 au intrat în circulaţie pe traseul 202 (celălalt traseu, 44, a fost asigurat cu autobuze, din cauza unor lucrări de asfaltare). Regia Autonomă de Transport Ploieşti a achizitionat 26 de astfel de vehicule de la importatorul oficial MAN în România, MHS Truck&Bus S.R.L., printr-o licitaţie ce a avut loc la începutul acestui an.
Troleibuzele au fost fabricate în anul 2000 şi au circulat în oraşul eleveţian Lausanne până în anul 2007. Atunci, la 20 mai 2007, TL Lausanne a decis retragerea din circulaţie a troleibuzelor Neoplan, după două incendii izbucnite în garaj, ce au distrus vehiculele #818 (21 aprilie 2005) si #825 (19 mai 2005). Ulterior, troleibuzele au ajuns înapoi la firma producătoare, printr-un program de tip ,,buy-back", în schimbul lor fiind livrate autobuze.
Fiecare troleibuz este echipat cu motor Diesel auxiliar, produs de firma Mercedes (înaintea fuzionării companiilor Neoplan şi MAN) şi motoare asincrone de curent alternativ. Pentru confortul călătorilor, fiecare vehicul este prevăzut cu podea joasă pe toată lungimea, scaune tapiţate şi instalaţie de aer condiţionat (două unităţi, câte una pe fiecare corp), capacitatea totală fiind de 138 de călători, din care 35 aşezaţi. În caietul de sarcini a fost prevăzută existenţa unităţilor de aer condiţionat pentru călători, unităţi ce au fost montate de către firma importatoare, împreună cu un nou sistem de afişaj exterior pentru călători.
Au fost păstrate numerele de parc din Lausanne.
Să vedem şi vehiculele surprinse azi (o listă a tuturor troleibuzelor Neoplan şi corespondenta între numerele de parc şi numerele de înmatriculare va fi publicată ulterior):
#805, cap de linie ,,Gara de Sud":
#805, cap de linie ,,Pod Înalt":
#815, intersecţia Bd. Independenţei cu Bd. Republicii, Str. Carpaţi şi Str. Vasile Lupu:
#805, #815, cap de linie ,,Pod Înalt":
#805, #817, cap de linie ,,Pod Înalt":
#808, cap de linie ,,Pod Înalt":
#808, Bd. Independenţei:
#808, cap de linie ,,Gara de Sud":
#808, #809, cap de linie ,,Gara de Sud":
#809, cap de linie ,,Gara de Sud":
#815, cap de linie ,,Pod Înalt":
#815, Str. Ghe. Gr. Cantacuzino - macazul de despărţire de reţeaua de acces pentru linia 44 a creat probleme şoferilor de Neoplan, aceştia fiind nevoiţi să mute manual captatoarele:
#815, intersecţia Bd. Independenţei cu Bd. Republicii, Str. Carpaţi şi Str. Vasile Lupu:
#815, #816, cap de linie ,,Pod Înalt":
#816, cap de linie ,,Pod Înalt":
#817, cap de linie ,,Gara de Sud":
#817, cap de linie ,,Pod Înalt":
#819, cap de linie ,,Pod Înalt":
#819, #816, cap de linie ,,Pod Înalt":
#823, cap de linie ,,Pod Înalt":
#824 în Depou, pregătindu-se pentru ieşirea la traseu:
#824, Str. Ghe. Gr. Cantacuzino:
#827 în depou, pregătit pentru ieşirea la traseu:
#827, Bd. Independenţei:
În garaj am găsit următoarele vehicule, aflate în pregătire pentru a ieşi la traseu în zilele următoare:
#803:
#806:
#806, #807, #826:
#811:
#813:
#820:
#822:
#826:
Neidentificate:
Un Neoplan donator de piese, dar care era în curs de completare pentru a fi readus în stare de circulaţie:
Toate troleibuzele Neoplan sunt dotate cu validatoare electronice pentru bilete:
De astăzi au fost retrase din circulatie cele 4 troleibuze Rocar 312E rămase (#5201, #5202, #5203, #5205) si troleibuzul Renault Berliet #5208:
Deasemenea, încă din luna aprilie sunt retrase definitiv troleibuzele Renault Berliet #5206, #5207, #5209 si #5210:
Foto şi text: Dragoş Anoaica