Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi

Discuţii privind infrastructura mijloacelor de transport în comun

Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi

Mesajde 133 » Mar 14 Noi 2017, 10:12

Se reface finalmente reteaua de troleibuz pe Bucurestii Noi dupa copertarea peste M4. Lucrarile sunt avansate si IMSATzii lucreaza toata ziua.

Cateva imagini de ieri cu stadiul lucrarii amestecate cu imagini de la refacerea strazilor adiacente, lucrari nu la fel de ingrijite. De fapt refacerea strazilor adiacente ieri era inghetata intr-un stadiu horror avand in vedere ca vine iarna. Semnalizarea lucrarilor e o gluma proasta, zone expropriate din jurul acceselor in statii si a centralelor de ventilare de interstatie sunt maidane pline de gunoi si focare de infectie (ore cum o mirosi aerul aspirat de centralele de ventilare.

https://flic.kr/s/aHsm69tGH3

Si cateva imagini mai reprezentative.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi.

Mesajde Dr2005 » Mar 14 Noi 2017, 11:51

Reţea cu elemente fixe, ca la 1940... asta în condiţiile în care înainte de lucrări era reţea cu elemente elastice şi cablu purtător. Aştept cu interes să dispară şi macazurile, să fie ca la introducerea troleibuzelor, când la macaz se dădea şoferul jos şi muta manual captatoarele.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi.

Mesajde 133 » Mar 14 Noi 2017, 19:34

Troleul cu troleul, tramvaiul nu mai este deloc, e parcare. :twisted:

P.S. Treaba cu coboratul si mutatul betelor cred ca or sa o faca soferii de la Berceni cu troleele in rondul Nitu Vasile, curand. :twisted: Vezi topicul de accidente.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi.

Mesajde 133 » Mie 22 Noi 2017, 22:00

Wel... reteaua "de la 1940" are prinderile definitivate pe ambele sensuri de la Laminorului pana la lac Straulesti. S-au montat si cativa stalpi noi langa cei vechi pe breteaua care duce sub pod. Bucata de bretea lipsa pare ca a mai avansat fiind la stadiul de betoane. N-am reusit sa vad pe parcurs nici o alimentare pentru firele de contact dar este facuta o subtraversare inainte de pod si de acolo sunt niste tevi ingropate spre undeva... presupun ca intra niste cabluri pe acolo. Poate vor avea bunul simt sa finalizeze breteaua anul asta si sa dea drumul troleibuzelor eventual pana la Craciun.
P.S. Soldata faceau masuratori azi in teren.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi.

Mesajde 133 » Joi 30 Noi 2017, 22:28

Au taiat stalpii vechi de la bucla de sub pod si au plantat consolele pe stalpii noi. Au mai adus stalpi de plantat in lungul portiunii in lucru din bretea (care este la stadiul: partial betonata).

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Trecere de pietoni facuta de trolli!
Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi.

Mesajde 133 » Joi 30 Noi 2017, 22:33

Continuare.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi.

Mesajde 133 » Mie 13 Dec 2017, 23:01

Pana la ora asta cred ca IMSATzii au reusit sa finalizeze intinderea cuprului in bucla de intoarcere a troleibuzelor la Straulesti, de dimineata mai aveau relativ putin.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi.

Mesajde 133 » Mie 13 Dec 2017, 23:04

Continuare.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi.

Mesajde 133 » Vin 22 Dec 2017, 00:07

O veste buna: s-a deschis circulatia pe str. Jimbolia pana in bulevard.
Vertea proasta... ne prinde anul nou cu asfaltari in toi. Deci asfaltul va fi praf si pulbere in timp record ulterior.
Troleul la anul (si probabil la multi ani). De notat ca reteaua este gata, inclusiv "abatuta" in dreptul P&R Strulesti, dar nu poate fi folosita din considerent de lipsa carosabil finalizat si... lipsa alimentari.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi.

Mesajde 133 » Sâm 17 Mar 2018, 22:06

Au aparut sapaturi pe spatiul verde median de la Straulesti spre Laminorului. In zonele cu carosabil se fac foraje orizontale. Pot doar sa presupun ca este refacerea alimentarii subterane a retelei aeriene a troleibuzelor...

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi

Mesajde Dr2005 » Dum 06 Ian 2019, 17:46

Din 1 Ianuarie 2019 s-a deschis şi ,,terminalul multimodal" Străuleşti. De ce folosesc ghilimelele? Păi simplu, acel terminal, momentan, e doar o parcare goală la 1 leu pe oră. Străduţele din zonă sunt toate pline de maşini, iar navetiştii care vin din zonele adiacente tot pe străduţe parchează, pentru că amenzi oricum nu se dau.

Dpdv al transportului în comun, terminalul înseamnă doar un acces şi un pasaj de legătură cu staţia de metrou Străuleşti, pentru că nu a (mai) fost amenjataă o staţie de metrou sub terminal. Troleibuzele şi autobuzele STB nu au staţii de urcare în terminal! 97 debarcă pasagerii în faţa terminalului, 205 şi 304 la fel, dar staţiile de urcare au rămas pe Şos. Bucureşti-Târgovişte pe vechile amplasamente. Pe maşinile STB nu există nici telecomenzi pentru coborârea bolarzilor care blochează accesul neautorizat în terminal, astfel că autobuzele ocolesc cu totul terminalul în cazul în care cei de la Metrorex nu coboară bolarzii din proprie iniţiativă. De opriri în terminal nici nu poate fi vorba, că nu-s prevăzute în licenţa de transport a S.T.B..
Nici autobuzele preorăşeneşti/regionale de Buftea şi Mogoşoaia nu intră în terminal, ele oprind tot în vechile staţii de la şosea.

Per total, întregul terminal dă impresia de loc părăsit, prin care se plimbă doar armata de paznici plătită de Metrorex ca să îl păzească de grafitti şi de persoanele fără adăpost. Oricum în interior nu este căldură decât la toalete (accesul la bude este gratuit), care toalete nu au săpun, hârtie igienică sau prosoape de hârtie, dar (încă) au apă caldă, probabil sunt legate la centrala termică a depoului. Se mai nimereşte câte un curios prin terminal să-l vadă şi care, dacă are noroc, poate fi preluat de un 205/304, dar asta e strict la mila şoferului, pentru că nu e staţie oficială acolo.

Odată cu deschiderea terminalului, a dispărut şi linia 697. O să ziceţi că oricum devenea caducă dacă circula 97... ei bine, nu e tocmai aşa, că 697 întorcea la giratoriul de la Centură. Oamenii din zona aia au rămas acum cu buza umflată, pentru că 304 merge doar la Străuleşti, iar în preorăşeneşti nu e voie cu titluri de călătorie urbane, practic costul unui drum din zona aia până la Clăbucet s-a dublat (304 + 97) sau chiar s-a triplat (304 + M4), nu mai zic de intervalul ,,mirific" dintre două 304-uri (şi nici cu cele 12 - 20 minute dintre două M4-uri nu mi-e ruşine, în condiţiile în care de la Odăi la Clăbucet ajungi lejer în 20 minute cu bicicleta fără să transpiri prea tare). Cu ocazia asta, STB mai dovedeşte încă o dată, dacă mai era nevoie, că cele mai bune trasee sunt cele provizorii sau deviate (a se vedea 11 la Ghencea, 645 pe Şos. Chitilei, 697 la Odăi, 330 pe la Dristor - sst, nu mai vorbiţi de 330, să nu îşi aducă aminte să-l bage iar comun cu 335).

Şi 3 poze din afară cu mirificul terminal:
DSC08382.JPG

DSC08402.JPG

DSC08411.JPG


Ca şi pe Drumul Taberei, după refacerea drumului s-a folosit reţea de troleibuz cu elemente fixe, o soluţie tehnică apărută în anii '40, total depăşită, deşi înainte de lucrări se utiliza reţea catenară cu fir purtător şi prinderi elastice, aceasta din urmă permiţând viteze de circulaţie mult mai mari. Şi macazurile folosite sunt tot cele clasice (abordabile cu 5 km/h), nici vorbă de unele de viteză sporită. Mai mult, sub pod s-a prevăzut un al doilea fir cu tot cu macazurile de rigoare, deşi acolo întoarce un singur traseu de troleu. Curbele de ieşire din zona terminalului sunt abordabile cu vreo 10 km/h, reţeaua aia nu permite mai mult fără a risca sărirea captatoarelor.
DSC08398.JPG
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi

Mesajde 133 » Dum 06 Ian 2019, 22:07

Pai "consilierii" Metrorex n-au vrut sa auda in ruptul capului de parcari subterane pe planseul superior al statiilor din Pantelimon pe M5 de exemplu dar si-au tras parcare supraterana pe depou, vis-a-vis de cimitir. :) :P Desi metroul n-are nici o competenta in ale "benzinelor". Dar daca tot au fost niste bani neeuropeni usor de sifonat...

Legat de reteaua troleibuzului pe langa patentul 1940 mai este un amanunt care mie nu-mi iese la scotoeala. Reteaua refacuta nu are nici un punct de alimentare la momentul darii in folosinta pe 1 decembrie. Adica de la PSS/PLS Zarea pana la lacul Straulesti, nu am reusit sa descopar nici unul. Doar mi se pare mie sau inainte era minim un punct de alimentare?
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi

Mesajde Dr2005 » Lun 07 Ian 2019, 08:42

Dacă au fost injecţii de reţea, ar trebui să fie în continuare, că e vorba de cabluri îngropate, nu se deranja nimeni să le scoată (cred că şi la Constanţa încă mai sunt cablurile îngropate), poate să fie întrerupte doar dacă le-or fi agăţat cu TBM-ul cei de la metrou. Ţinând cont că pe tronsonul ăla sunt maxim 2 troleibuze în mişcare şi unul - două la capăt (care au nevoie de curent doar pentru aeroterma şoferului), se poate şi fără alimentări, nu mai vorbim de câte 5 - 6 articulate pline, grele şi acţionate reostatic.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi

Mesajde 133 » Lun 07 Ian 2019, 09:12

Daca au fost injectii ar trebui sa fie in continuare... Pai si daca a fost retea cu prinderi elastice ar trebui sa fie in continuare si nu este.
Nu e vorba strict de incarcarea retelei, este vorba ca pe viitor vor exista sectionari ale conductoarelor, in prezent noi si dintr-o bucata, deci continuitatea de la ultima injectie dinainte de PLS Zarea pana la lac Straulesti va trece prin x cuple.
Ultima oară modificat de 133 pe Lun 07 Ian 2019, 09:22, modificat 1 dată în total.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi

Mesajde Dr2005 » Lun 07 Ian 2019, 09:18

Pe Drumul Taberei s-a despăgubit RATB pentru valoarea reţelei şi RATB a contractat lucrările. Probabil şi aici a fost la fel, RATB a luat banu' şi ori a făcut profit, ori a decontat reţea clasică la preţ de catenară.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi

Mesajde 133 » Lun 07 Ian 2019, 09:24

RATB n-o sa faca in veci profit. Nu asta este scopul lui dar vad ca se insista obsesiv pe ideea asta, cum ca ar putea fi un serviciu comercial profitabil, desi neprioritizat in trafic, intr-o tara unde se varsa la liber toate cazanele diesel euro 3-4-5 ale Europei, la preturi de nimic.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi

Mesajde Dr2005 » Mar 08 Ian 2019, 08:55

Bine, RATB nu putea să facă profit pentru că era regie autonomă, iar astea nu au vouie să facă profit, profitul lor se varsă la bugetul autorităţii în subordinea căreia se află.
În schimb, STB are voie să facă profit, iar contractele de servicii publice (CSP), aşa cum sunt reglementate de Regulamentul (UE) nr. 1370/2007 permit obţinerea unei ,,cote rezonabile de profit" care, în practică, este între 3% şi 5%. Desigur, STB poate să verse acest profit acţionarilor, sub formă de dividende. Să vedem ce se va întâmpla după expirarea actualului CSP, pentru că toate CSP-urile pentru transport public local (inclusiv cu metroul) care se vor încheia după 2 decembrie 2019 trebuie neapărat să fie atribuite competitiv prin lictaţii publice, chiar dacă e vorba de ,,operatori interni" (adică deţinuţi de autoritatea contractantă), atribuirea directă fiind permisă numai în transportul feroviar de călători.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi

Mesajde 133 » Mie 09 Ian 2019, 10:04

Cu troleibuze care se taraie cu 10 km/h si tramvaie dormitor pentru aurolaci pe otelul rosu sigur va face profit. Chiar si daca teoretic fiecare calator ar fi platitor direct la taxator, toti banii n-ar ajunge pentru investitiile necesare aducerii la zi doar pentru functionarea in siguranta. Nu zic ca sa se implementeze ceva avantgardist, doar sa nu mai deraieze tramvaiele si sa nu mai crape troleibuzele pe traseu in capat de oras opus fata de depou ca sa le tractezi 10-12 km... zi de zi... A si sa nu uit, tot din profit sa se cumpere si vehiculele...
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Reteaua de troleibuz refacuta pe bd. Bucurestii Noi

Mesajde Dr2005 » Mie 16 Ian 2019, 23:12

Profit va face oricum, pentru că autoritatea contractantă e obligată să asigure compensaţia în aşa fel încât să iasă acel ,,profit rezonabil".
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei


Înapoi la Infrastructura mijloacelor de transport in comun

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005