DAF SB220

Despre autobuzele din Bucureşti

Re: DAF SB220

Mesajde 133 » Vin 01 Ian 2021, 20:22

E o cauza pierduta, STB sta asa de bine cu banii incat demonteaza piese de pe macazele de troleu noi si nefolosite inca instalate pentru reteaua de la Razoare refacuta dupa M5 ca sa carpeasca cine stie ce macaze moarte pe altundeva prin oras. :x
N-o mai duce nici troleibuzul 5 ani in Bucuresti daca neicusoru' nu face ceva urgent, desi cu conturile blocate greu de crezut... Sarma'n c*r si-a batut joc la maxim de transportul electric. De-ar muri curentata! :evil:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: DAF SB220

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Ian 2021, 22:38

Un vehicul radiat de la DRPCIV nu mai poate fi reînmatriculat dacă e sub Euro-4 pentru autoturisme şi sunt Euro-IV pentru vehicule comerciale mari (gen autobuze). Chiar dacă RATB nu ar fi radiat vehiculele, după 7 - 8 ani de zăcut nemişcate, volumul reparaţiilor era enorm, probabil comparabil cu cel al aducerii unui autobuz second-hand din afară, care de regulă venea din parcul unei firme de leasing, deci cu reviziile făcute ca la carte.
Un DAF funcţional se vindea cu 47.000 lei + TVA la momentul 2010 - 2011.

Pentru M5, reţeaua a fost făcută de STB, constructorul doar a decontat valoarea cerută, nu s-a implicat.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: DAF SB220

Mesajde 133 » Vin 01 Ian 2021, 22:44

Da... reteaua a fost facuta de STB (si posibil receptionata partial?) si daca tot statea degeaba au inceput sa demonteze piese de pe ea, ca nu cred ca a venit porumbelul si a desfacut piese de pe un macaz de troleu... Lumea a treia, dezmembreza lucru nou si bun sa repare lucru vechi si stricat cu piesele! :evil: Sau poate stiu ei ceva ca nu va circula troleibuzul pe acolo niciodata... ca sigur nu va mai fi nici un troleibuz in Bucuresti in cativa ani cu astfel de mentenanta... Mai lipsesc si separatoarele troleu-tramvai, patru la numar nemontate deloc, or fi si alea cine stie pe unde prin Bucuresti deja...

Cat despre M5... cred ca o mai duce vreo doi ani cu resturile de la suprafata si rasolul va fi maxim. La Eroilor in lipsa stalpisorilor aleile "parcului" sunt deja parcare! :evil:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: DAF SB220

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Ian 2021, 23:03

Constructorul a decontat lucrările, deci din punctul lui de vedere şi-a făcut treaba, câtă vreme condiţia era ,,readucerea zonei la stadiul iniţial". Mai departe e treaba STB ce face. Separatoarele tramvai-troleibuz se pot monta într-o noapte la nevoie. Dar până nu e finalizată trama stradală în zona Răzoare, e cam greu de reintrodus troleibuz pe acolo.
Oricum, aliniamentul reţelei e cel mai prost posibil, practic troleibuzul nici măcar nu se poate încadra regulamentar pentru virajul la stânga din Panduri spre Geniului şi apoi spre Dr. Sării. Deci întâi va sta 10 minute în coloană, pentru că trecerea din banda 1 în banda 3 se face abia după trecerea de pietoni, apoi face acul de păr şi trebuie să se ducă în banda 1, care bandă e pentru obligatoriu dreapta spre Bd. Timişoara (nu că ar respecta cineva marcajele), apoi trece intersecţia, rămâne în banda 1, macazul e în faţa bisericii, apoi brusc trebuie să treacă în banda 4 care e pentru Drumul Sării. Evident, troleibuzul va face stânga cu roţile din dreapta în banda 2 şi cele din stânga în banda 3, ca orice cocalar care nu are răbdare la semaforul ăla, diferenţa e că o va face pentru că nu va avea de ales.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: DAF SB220

Mesajde 133 » Vin 01 Ian 2021, 23:22

Toata zona e o gluma proasta, acest mega "giratoriu" contranturii cu semafor pe colt, dintre Panduri si Geniului. Impotenta primariei si ministerului de a se sincroniza si conlucra (ca si cum sunt din state paralele, poate chiar universuri paralele) astfel incat sa se faca minim un pasaj cu ocazia deranjului general in zona si sa se evite aceste sensuri unice halucinante cu cinci benzi pe doar cateva zeci de metri in care se incruciseaza fix in X cate doua fluxuri de trafic!
Dar nu stiu la ce mai sper de la stat "capitalist" administrat pur "comunist" cu sapte primarii pentru un singur oras. Statele paralele privat / public care functioneaza in regim total diferit si li se pare ca guverneaza pe rand cate un mandat spre impartirea echitabila a ciolanului si de fapt doar spre dezastrul general care se va acutiza pana la apocalipsa statala. :evil:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: DAF SB220

Mesajde ADK » Sâm 02 Ian 2021, 01:28

Dr2005 scrie:Un DAF funcţional se vindea cu 47.000 lei + TVA la momentul 2010 - 2011.

Deci pe la 50.000 lei vechi ar fi costat ex. 835, cam mult pentru un autobuz folosit în București (mai ales la transportul local). Ambele Ikarus la Fetești au costat parcă 50.000 lei în 2008 împreună cu restul cheltulelilor.
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Re: DAF SB220

Mesajde Dr2005 » Sâm 02 Ian 2021, 16:48

50.000 lei noi, evident, nu lei vechi. Adică 500 milioane lei vechi, o sumă cam mare pentru un autobuz rulat 16 - 17 ani pe străzile din Bucureşti.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: DAF SB220

Mesajde ADK » Sâm 02 Ian 2021, 17:18

A, da, mi-ar fi plăcut mie un autobuz doar cu 5 lei (nici o machetă nu-i doar atât :lol:). Da, dar Ikarusurile și-au făcut treaba până în anul 2019, cei drept cam scumpe dintr-un oraș ca Bucureștiul... dar noroc că au avut RK-uri făcute față de DAF-uri...
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Re: DAF SB220

Mesajde ADK » Sâm 10 Apr 2021, 18:51

735 prin 2010, fotografii făcute cu un telefon Nokia cu clapetă, iar ultima în ianuarie 2011, cu un Nokia 5230. Atunci am fotografiat și interiorul, însă dintr-un motiv nu am mai urcat fotografia pe vreun forum...
Imag012.jpg
Imag012.jpg (65.38 KiB) Vizualizat de 14699 ori

2.jpg
2.jpg (58.88 KiB) Vizualizat de 14699 ori

Autobuzul RATB #735.jpg
Autobuzul RATB #735.jpg (65.3 KiB) Vizualizat de 14699 ori

19032011032001.jpg


Respectiv în același an, dar 8 luni mai târziu, când din păcate n-a avut soarta să fie și el reactivat... :cry:
Autobaza Ferentari, 16-09-2011,  (45).JPG


Și când încă circula... pe 1 iunie 2010, era revopsit recent în acea perioadă.
#735, linia 634, 01-06-2010.JPG
Autor: Iasmin Sandu


Și un mic bonus, 741 așteptând să plece pe ultimul drum (oare ce DAF-uri mai erau în Ferentari în acea perioadă, după ce au fost transferate la Alexandria, Floreasca și Militari?), din câte știu poza este în aceeași zi cu 835, adică în august 2011. Autorul este un angajat, am să-i spun Cornel.
3.jpg
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Re: DAF SB220

Mesajde AndreiSYA » Dum 11 Apr 2021, 06:48

Mai erau 690, 747 și încă un Castrosua. Din câte îmi aduc aminte, 690 fusese luat la Militari pentru piese.
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 931
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: DAF SB220

Mesajde ADK » Dum 11 Apr 2021, 12:55

875 e acel Castrosua. Da, 690 a fost luat la Militari pentru piese, cum a fost și 748 la Alexandria, doar că l-au luat din Berceni...
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Re: DAF SB220

Mesajde ADK » Lun 20 Dec 2021, 01:24

Ultimele 2 exemplare, 703 și 870 zac în autobaza Giurgiului find oprite de la casare de asociația MetrouUșor. Acestea se prezintă mai rău decât 98, deoarece sunt într-un grad mai avansat de descompletare și distrugere...
2021-12-20_010042.jpg
Foto: asociația MetrouUșor

2021-12-20_010107.jpg
Foto: asociația MetrouUșor

2021-12-20_010121.jpg
Foto: asociația MetrouUșor

2021-12-20_010156.jpg
Foto: asociația MetrouUșor


Personal nu vreau să se supere cineva din PMB/STB pe mine, dar este de neînțeles de ce aceste mașini au trebuit să ajungă descompletate și chiar distruse (mai mult sau mai puțin) oficial tot de către personalul propriu. Teoretic din 2011 se aflau în conservare însă practic se știa că nu vor mai circula vreodată, dar chiar și așa nu exista nici'un drept să ajungă descompletate și distruse chiar dacă nu erau încă vândute sau nu le tăiau tot ei în URAC (deși chiar și așa mașina pleca din garaj cât mai completă). Deși până să intervină MetrouUșor, angajații știau că într-o zi vor pleca toate la fier vechi (deși chiar și așa tot nu aveau dreptul de a le descompleta, oricum neoficial unele piese compatibile au ajuns pe 415T-uri), că dacă se avea intenția de acum 10 ani nu doar că ar fi fost complete, ci degrabă ar fi fost și funcționale și nu mai erau investiții prea mari de băgat în ele că deja piesele mai bune le aveau de pe celelalte. Poate doar o revopsire, dar ăsta-i gradul și de civilizație al personalului din STB. La fel și cum a ajuns 1270 la stadiul de carcasă și nu mai zic de celelalte autobuze aproape unice, ei le-au primit întregi (ceva mai puțin 611) și le-au predat mulți ani mai târziu la stadiu de epave...
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Re: DAF SB220

Mesajde 133 » Lun 20 Dec 2021, 10:57

Buhuuu... mai intai sa vedem cum scoatem la drum Citaro care zac prin autobzaze, ne mor cu zile vii si noi bocim dupa sfintili moaste... :roll:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: DAF SB220

Mesajde ADK » Lun 20 Dec 2021, 12:23

Unele Citaro încep să iasă din garaje, oricum pe E3 nu se va mai pune același accent ca și pe E4 să fie reparate deoarece pe lângă că se aproprie de pensie, atât PMB și actualul director STB (cel care a retras și în 2011 multe mașini fără să le înlocuiască cu ceva) le cam vor retrase sau transformate în ceva (CNG, electric, troleibuze, autovestiare, doar că CNG se pare că-i cam un eșec)...
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Re: DAF SB220

Mesajde 133 » Lun 20 Dec 2021, 14:32

Slava mintilor luminate de pe aceasta planeta ca au inventat autobuzul electric astfel incat la momentul cand Romanica sigur nu va cumpara acumulatori de schimb pentru bucatile cumparate de niste romanasi de-ai nostri strict pentru comisionul la contract... o sa le putem transforma in troleibuze foarte usor.
Nu mai transforma nimeni nimic in nimic, s-a dus RSR-ul. Pana sa mai transforme cineva ceva apare altceva complet nou si realmente deplin functional la pret mai mic.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: DAF SB220

Mesajde ADK » Lun 20 Dec 2021, 15:12

Aici de acord. Transformările nu sunt rentabile de multe ori, mai mult din cauza cheltulelilor. Troleibuzul l-aș considerat din start cel mai reușit dintre convertiri, și anume 4142, însă nu știu dacă este gata. Și autovestiar e o prostie să faci din Citaro... nu e același lucru ca un DAC, IK4 sau un Ikarus.
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Re: DAF SB220

Mesajde Dr2005 » Lun 20 Dec 2021, 23:49

133 scrie:Buhuuu... mai intai sa vedem cum scoatem la drum Citaro care zac prin autobzaze, ne mor cu zile vii si noi bocim dupa sfintili moaste... :roll:


https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-no ... /100133420

Pe Citaro se va monta un validator Kapsch (dar nu pot cere explicit marca, numai că doar ăştia au drepturile de autor pe formatul cardului de la noi) - minim 500 buc., maxim 822. Din 1000 de Citaro scădem 2 donate la Chişinău, 1 autovestiar, 1 experiment nereuşit pe baterii, 1 experiment nereuşit troleu şi 1 experiment nereuşit GNC şi ne rămân 994. Asta înseamnă că cel puţin 172 de Citaro sunt deja ,,daună totală" şi alte 322 au o soartă incertă.

133 scrie:Slava mintilor luminate de pe aceasta planeta ca au inventat autobuzul electric astfel incat la momentul cand Romanica sigur nu va cumpara acumulatori de schimb pentru bucatile cumparate de niste romanasi de-ai nostri strict pentru comisionul la contract... o sa le putem transforma in troleibuze foarte usor.

O, da... dar stai să vezi când s-o constatat că motorul electric e pe cine ştie ce tensiune ciudată gen 487,33 V (exemplul e fictiv) şi trebuie curentul stabilizat la +/- 1% şi reglarea se face doar în frecvenţă (alt exemplu fictiv). Cât te costă electronica de putere să faci asta din 750 V c.c. nominal, da' în practică oricât între 600 şi 1125V iei trolee gata făcute din altă parte. Că nici producătorii de electrice nu-s proşti să facă vehicule cu aceleaşi echipamente ca pe troleu pe autobuzele electrice şi să te piardă de client la bateriile de schimb.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: DAF SB220

Mesajde 133 » Lun 20 Dec 2021, 23:58

Umm... validatoare Kapsch n-ar trebui si pe trolee si tramvaie? Eu zic ca mai probabil, 500 pentru Citaro E4 si restul pana la 822 (adica 322) pentru vreo 122 troleibuze si 200 tramvaie...
Cat despre parametrii electrici ai tractiunii autobuzelor electrice... ramane de vazut. Licitatia e up&running din nou. Sa vedem cu ce ne pricopsim si dupa aia... incercam inginerii inverse. :twisted:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: DAF SB220

Mesajde Dr2005 » Mar 21 Dec 2021, 00:10

Se montează câte unul pe autobuz şi troleibuz şi câte 2 pe tramvai (bănuiesc că prin tramvai se referă la V3A, altele decât 4036):
Tramvaie: 2 validatoare pe vehicul, minim. 400 buc. (200 vehicule), maxim 586 buc. (293 vehicule)
Troleibuze: 1 validator pe vehicul, minim 100 buc., maxim 183 buc. (adică 98 de Citelis - îl scădem pe cel şcoală şi pe cel prăjit şi restul Ikarus)
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: DAF SB220

Mesajde AndreiSYA » Mie 30 Mar 2022, 09:10

Și în final, cu aceste mașini ce se dorește să se facă? :!:
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 931
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: DAF SB220

Mesajde 133 » Mie 30 Mar 2022, 09:14

Li se face RK si vor mai circula 1.000.000 kilometri... :roll:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: DAF SB220

Mesajde AndreiSYA » Mie 30 Mar 2022, 09:50

Mă așteptam la un răspuns mai serios, însă de la un nivel atât de scăzut de NEseriozitate, mai mult nu pot cere.
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 931
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: DAF SB220

Mesajde 133 » Mie 30 Mar 2022, 10:02

Dar sunt cat se poate de serios, a sunat putin si a zis ca le face el rk la toate tigaile si tarabele ca sa mai circulati cu ele vreo doua-trei decenii cel putin in timp ce eurocrizatorii nazisti vor fi schimbat deja al saptelea bmw, fiecare. :ugeek:

P.S. Daca si la 10 lei litrul de motorina o sa intrebati tot de rablele moarte coapte de acum 20 ani e clar trollingul... tara arde si baba se piaptana. :ugeek:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: DAF SB220

Mesajde ADK » Mie 30 Mar 2022, 16:19

AndreiSYA scrie:Și în final, cu aceste mașini ce se dorește să se facă? :!:

Teoretic recondiționate și din nou funcționale (dar doar pentru plimbări ocazionale), practic... la opțiunile preferate dlui Criț, istorie și ele. :evil:

@133, dacă "Putin dă bani să refacă DAF-urile pentru încă vreo 2-3 decenii" (după ce toate celelalte efectiv sunt istorie, uite că îmi pare rău că războiul nu a venit mai ”devreme”, înțelege-o mai mult ca pe o glumă), dacă nu sunt doritori îmi las toate treburile și mă duc să lucrez pe 703 după ce e gata, ca să ies mai bine de pe el la pensie decât de pe o electrică cu butoane touch-screen. Dar în situația în care a ajuns... dacă mai era măcar în starea pe care am văzut-o în 2013 (ce să mai zic de când circula), bine nici în 2015 nu arăta rău când l-am văzut ultima dată fiindcă așa trebuia mai mult partea tehnică refacută, acum trebuie tot autobuzul... iar costurile sunt enorme când nici nu mai există piese prin autobaze sau abia dacă se mai găsește câte un mărunțiș.
703.jpg
Autor: Andrei Alex/SprinterXP

PS: poate își mută Ucraina toată colecția de Ikarusuri recondiționate pe teritoriul nostru. :mrgreen:
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Re: DAF SB220

Mesajde 133 » Mie 30 Mar 2022, 21:48

Vine pastele... invie mortii... De la cine sa mai asteptam miracole ca ne-am facut catedrala ca sa luam covid si raboi la granita... dar pe noi din ale noastre clar nu ne mai clinteste nici apocalipsa... :ugeek:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: DAF SB220

Mesajde ADK » Mie 30 Mar 2022, 22:02

Știu și sunt și eu realist cu situația... Dar sincer ”133”, putem avea și noi un dialog la subiect și serios? și Andrei a zis același lucru. :roll:
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Re: DAF SB220

Mesajde 133 » Joi 31 Mar 2022, 14:30

Realist si serios... rabla e kaput, life goes on, avem probleme deja cu muyokarele. Oh tragedy... :ugeek: :ugeek:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: DAF SB220

Mesajde Dr2005 » Joi 31 Mar 2022, 22:34

AndreiSYA scrie:Și în final, cu aceste mașini ce se dorește să se facă? :!:

Se face ce s-a făcut şi cu Rocar de Simon, Daf, Ikarus, IK-4, TV şi Chrysler. 2 - 3 pe post de autovestiare, poate 1 - 2 ca magazie (sau sub formă de bucăţi, de ex. bucata din 2308 folosită pe post de parapet în URAC a ajuns acum într-un gard de lângă Gara Obor) şi restul... ştiţi continuarea. Nu există nicio dorinţă sau idee de a se păstra ceva pentru posteritate, în epoca Criţ-Bujduveanu.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: DAF SB220

Mesajde ADK » Dum 15 Mai 2022, 19:51

669 și 684 cu reclame după jumătatea anilor '90.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
Rec10.jpg

Rec2.jpg
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53

Anterior

Înapoi la Autobuze

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005