Avantajele şi dezavantajele troleibuzelor fata de autobuze

Discuţii generale despre troleibuze, prezentări de vehicule şi tehnologii noi în domeniul troleibuzelor şi infrastructurii acestora

Avantajele şi dezavantajele troleibuzelor fata de autobuze

Mesajde ADY881 » Dum 05 Ian 2014, 10:31

Salut, am auzit adeseori in alte locuri, ideea ca un troleibuz e mult mai scump sa il exploatezi fata de un autobuz, va rog cine stie sa confirme sa sa infirme, afirmatia de mai sus.
Avatar utilizator
ADY881
 
Mesaje: 37
Membru din: Sâm 04 Ian 2014, 22:18

De ce au fost desfiintate majoritatea retelelor de troleu

Mesajde ADY881 » Dum 05 Ian 2014, 10:37

In o discutie recenta, am auzit o idee precum ca in Europa s-au desfiintat mjoritatea retelelor de troleu din cauza ca erau foarte scumpe in exploatare, ce parere aveti in privinta acestei intrebari (De ce au fost desfiintate majoritatea retelelor de troleu).
Avatar utilizator
ADY881
 
Mesaje: 37
Membru din: Sâm 04 Ian 2014, 22:18

Re: Avantajele si dezavantajele troleibuzelor fata de autobu

Mesajde Dr2005 » Mar 07 Ian 2014, 10:06

Probabil te referi la Europa anilor '60, care a făcut greşelile pe care le face România (şi câteva alte ţărişoare ex-sovietice) acum, desfiinţând transportul electric şi construind tot felul de poduri, pasaje, supralărgiri şi autostrăzi suspendate.
În ultimii 10 ani s-au făcut numeroase (re)introduceri de tramvaie şi troleibuze prin Europa. Doar la Innsbruck şi Basel au fost desfiinţate reţelele în ultimii ani, dar şi acolo s-a lăsat cu scandal, că autobuzele venite au fost Citaro, iar Daimler cică ar fi dat ,,câţiva" bănuţi pentru asta, după modelul aplicat de General Motors în SUA anilor '40 - '50.

Referitor la costurile de exploatare, cei de la Eberswalde au făcut nişte calcule AICI. A fost efectuat un studiu
Cod: Selectaţi tot
                                      Troleibuz           Autobuz
Energie / motorină                   264.000 euro     442.600 euro
Întreţinere vehicul                   80.000 euro      72.000 euro
Personal pt. întreţinerea reţelei    126.000 euro           0
Cheltuieli de întreţinere reţea       19.000 euro           0
Asigurare                             48.000 euro      24.000 euro
Cost vehicul                          37.800 euro      31.000 euro
(pe perioada de amortizare)            (18 ani)         (10 ani)

De aici le-a rezultat lor că utilizarea unui troleibuz costă mai mult cu 5200 euro într-un an (adică cu salariul pe o lună jumate al unui şofer, o nimica toată pentru ei).

Însă, a fost efectuat şi un studiu privitor la poluare. Emisiile de CO2 în g/km au fost:
Autobuz: 1208
Autobuz articulat: 1661
Midibuz: 906
Troleibuz: 1150
Troleibuz alimentat cu energie hidro şi eoliană: 80
Troleibuz alimentat doar cu energie eoliană: 48

Ţinând cont să ei au doar troleibuze articulate, e clar că cei 5200 euro în plus pe an sunt o nimica pentru reducerea importantă a poluării (nu mai zic că acele emisii aferente troleibuzelor au loc la termocentrală, care e în afara oraşului, nu în oraş).

În România, situaţia s-ar putea să fie diferită din punct de vedere al costurilor... costurile cu personalul sunt mai reduse, cu întreţinerea reţelelor nu mai zic, dar costurile cu energia şi combustibilul sunt aceleaşi. Prin urmare la noi s-ar putea să fie chiar mai ieftin să exploatezi un troleibuz decât un autobuz.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 1204
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei


Înapoi la Troleibuze

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005