Pagina 1 din 1

Republica Moldova

MesajScris: Lun 22 Sep 2014, 18:38
de Alexandru
Un nou model de troleibuz se va plimba de astăzi pe străzile Capitalei. Acesta va circula deocamdată pe linia 22. Vehiculul a atras privirile curioşilor, iar primarul Chişinăului nu a ezitat să-l testeze şi a urcat la volan.

Noul troleibuz va fi testat câte o săptămână pe fiecare dintre cele 24 de linii din municipiul Chişinău. Vehiculul a fost asamblat în atelierul Regiei Transport Electric.

"Acest troliebuz este asamblat împreună cu beloruşii. El are specificul de a fi însuşit de specialiştii noştri, că este mai modern", a spus şeful Regiei Transport Electric Chişinău, Gheorghe Morgoci.

http://www.publika.md/troleibuz-nou-pe-strazile-capitalei--dupa-ce-a-fost-testat-de-dorin-chirtoaca--mijlocul-de-transport-s-a-defectat-foto-video_2094231.html

Re: Republica Moldova

MesajScris: Joi 18 Dec 2014, 20:35
de ADY881
Vreau sa fac un mic rezumat al transportului public din Chisinau.
In trecut:
Primul a aparut tramvaiul cu cai, dupa a aparut tramvaiul electric sistemul era detinut de o firma Belgiana, deci era privat. Dupa WW2, au venit comunistii si in cativa ani au desfiintat tamvaiul, pe care l-au inlocuit cu trolebuzul(deoarece URSS-ul se orienta dupa SUA, iar in SUA Republicanii au zis ca tramvaiul este de porc=> ca si in Chisinau tramvaiul a fost exterminat).
Astazi:
Avem o retea vasta de troleibuz, care uneste toate sectoarele. Exista si rute de autobuz, insa ele sunt mai mult bazate pe suburbii.
Viitor :
Exista un fel de master plan pentru oras, in care prevede:
- o linie de Monorail(ce tampenie) sau de tramvai, care sa ajunga pana in aeroport si sa strapunga orasul, evitand centrul(inca o aberatie).
- o retea de sosele(in unele cazuri cu intersectii denivelate), care sa acopere tot orasul. Asta presupun ca este doar un copy+paste de pe planurile URSS-ului.

Pe langa asta, in presa a aparut niste timpenii cu o posibila retea de metrou. Insa din fericire nici bani nu are Moldova de aberatii de gen, dar nici relieful nu predispune pentru asemenea solutii(orasul este pozitionat intre mai multe dealuri => ar fi nevoie in unele cazuri de statii adanci, adica de scari rulante lungi ca in Moscova).

Referitor la primar:
Dorin Chirtoaca - face parte din partidul Liberal si inatamplator este nepotul liderului partidului Mihai Ghimpu. Ca primar practic nimic nu a facut de bine in oras, este tipul politicianului populist, care mult vorbeste (mai ales lui ii place cuvantul "european", precum politicienilor romani le place cuvantul "autostrada") si face mai putin spre deloc. Astfel pe timpul mandatului lui:
- mafia imobiliara a continuat sa construiasca pe spatiile verzi(inclusiv in parcuri);
- transport public civilizat NU;
- infrastructura pentru bicilete NU;
- infrastructura pietonala NU(majoritatea trotuarelor arata ca dupa bombardamentele din 45, nu mai zic de masini parcate pe trotuar, domnul Chirtoaca nu stie de bolarzi....).

Respectiv dupa 7 ani de primareala domnul Chirtoaca se mandreste cu:
- trolebuze noi (evident ca au fost inolcuite o parte mica din parc).
- Niste reparatii de drumuri (si cand scriu drumuri, am in vedere drumuri, caci trotuarele au ramas la fel).
- 1 straduta pietonala(care inca se afla in constructie).
- 1 strada "europeana"(cum ii place sa zica domnului Chirtoaca), pe acea strada europeana sa inlocuit asfaltul si de la 2 benzi pe sens s-a ajuns la 3, benzi pentru biciclete NU, benzi pentru transportul public NU, 2 treceri petonale comuniste subterane au ramas subterane.

Re: Republica Moldova

MesajScris: Vin 19 Dec 2014, 13:13
de Dr2005
ADY881 scrie: Respectiv dupa 7 ani de primareala domnul Chirtoaca se mandreste cu:
- trolebuze noi (evident ca au fost inolcuite o parte mica din parc).

O mică parte? E vorba de peste 100 bucăţi (107 parcă) + Vitovt-ul asamblat la ei, nici măcar Bucureşti nu a cumpărat atâtea într-o singură tranşă.

Era, mai demult, un proiect de renunţare la rutele de maxi-taxi. S-a aplicat?

Re: Republica Moldova

MesajScris: Vin 19 Dec 2014, 16:16
de ADY881
Dr2005 scrie:Era, mai demult, un proiect de renunţare la rutele de maxi-taxi. S-a aplicat?

Nu, nu sa aplicat, dar nu ai de ce sa te miri, se vorbeste prin culise ca ruda(Mihai Ghimpu) lui Chirtoaca, detine prin interpusi o firma de DUBE.
Desi cand se mai intampla cate un accident grav (in care soferii dubelor incalca toate legile) si se obtin niste cadavre, Chirtoaca mai iese la baioneta si da din deget spre dubari(ca sa nu spuna lumea ca este impotent politic :lol: ).
AM citit ca s-au mai desfiintat unele rute, altele (in centru) au fost mutate pe strazile secundare. Dar per total progrese nu prea sunt (deoarece poti sa ai cele mai noi vehicule, dar daca nu faci infrastructura (adica benzi separate de bizoni), vei sta cu avionul ala in ambutiaje).

Re: Republica Moldova

MesajScris: Joi 01 Ian 2015, 15:38
de Alexandru
Rutele de maxi-taxi nu mai au acces in zona centrala a Municipiului Chisinau. 50% din cele ramase circula intre cartierele marginase si 50% sunt folosite drept rute preorasenesti. Primaria doreste suplimentarea parcurilor de vehicule ale Regiei Transport Electric Chisinau (RTEC) si ale Parcului Urban de Autobuze. Toate aceste lucruri fac parte din noul plan de reorganizare a transportului public din Municipiul Chisinau.