Pagina 1 din 1

Vagoane seriile 16/26-05 ,,Acvila"

MesajScris: Vin 27 Dec 2013, 09:18
de Dr2005
Vagoane de călători seriile 16/26-05 ,,Acvila"

Vagoanele provin din modernizarea garniturilor TE (seriile 16-17 si 26-17). O garnitură modernizată este alcătuită din 4 vagoane: 2 de capăt şi 2 intermediare, în formula A+C+D+B. Vagonul A este încadrat în seria 16-05, fiind vagon de clasa I, vagoanele B, C si D sunt de clasa a II, vagonul D fiind dotat cu bar, iar B cu rampă, locuri şi toaletă pentru personale aflate în scaun cu rotile. Toate vagoanele sunt climatizate şi prevăzute cu prize de 230 V 50 Hz c.a., iar vagonul de clasa I beneficiază şi de internet wireless. Modernizarea se realizează la Remar Paşcani, prima garnitură fiind introdusă în serviciu la sfârşitul anului 2008, pe raza Regionalei Iaşi. În prezent, acest tip de vehicul feroviar se utilizează la trenuri Regio (R) şi InterRegio (R).

Date tehnice:
Lungimea peste tampoane a garniturii: 73.000 mm
Lungimea garniturii peste pereţii transversali: 72.100 mm
Ampatamentul vagoanelor de capăt: 16.100 mm
Ampatamentul vagoanelor de mijloc: 16.350 mm
Lungimea vagonului de capăt peste pereţi: 19.100 mm
Lungimea vagonului de mijloc peste pereţi: 16.350 mm
Lăţimea: 2.860 mm
Înălţimea maximă de la NSS: 4.600 mm
Înălţimea podelei de la NSS: - nivel inferior: 355 mm
- platforma de urcare: 1.125 mm
-nivel superior: 2.413 mm
Lăţimea ferestrelor: 1.000 mm
Ecartamentul: 1.435 mm
Ampatamentul boghiurilor cu 2 osii: 3.000 mm
Ampatamentul boghiurilor cu 3 osii: 3.600 mm
Frâna pneumatică: tip KE-P-A
Diametrul cercului de rulare (roată nouă): 920 mm
Masa garniturii goale: ~ 132 tone
Masa trenului complet ocupat: ~ 200 tone
Viteza maximă: 120 km/h
Încălzire şi ventilaţie: instalaţie de climatizare
Altele: instalaţie de sonorizare, prize 230 V 50 Hz c.a., sistem de informare exterior şi interior
Numărul de locuri: - vagon A: 55 (clasa I)
- vagon B: 79
- vagon C: 79
- vagon D: 57
- total: 270


Galerie foto

Re: Vagoane seriile 16/26-05 ,,Acvila"

MesajScris: Vin 27 Dec 2013, 09:58
de Dr2005
TE006 în compunerea trenului IR1633 (Bucureşti Nord - Braşov), în Gara Bucureşti Nord:
Imagine

50 53 16-05 021-8
Imagine

Re: Vagoane seriile 16/26-05 ,,Acvila"

MesajScris: Joi 13 Feb 2020, 12:07
de Dr2005
Garnitura avariată în accidentul din 18.12.2019 din Ploieşti Triaj a fost retrasă în staţia Ploieşti Sud. Este vorba despre rama TE06.
Vagonul a a zăcut câteva zile deraiat în Ploieşti Sud, ulterior cutia fiind ridicată de pe boghiuri şi depozitată alături, scoasă din gabaritul liniilor. A început şi descompletarea sa, fiind deja demontate instalaţiile de climatizare de pe acoperiş şi o parte din scaune. Este posibil să fie modernizat un alt vagon dintre cele aflate în parcul rece, care să înlocuiască acest vagon. Rămâne de văzut pe banii cui, probabil ai DB România, pentru că raportul preliminar (între timp şters de pe site-ul AGIFER...) menţiona că locomotiva DB a depăşit mai multe semnale care ordonau oprirea.
50 53 16-05 021-8-PlV-2000.jpg

50 53 16-05 021-8-PlV-2001.jpg

50 53 16-05 021-8-PlV-2002.jpg

50 53 16-05 021-8-PlV-2003.jpg


Restul garniturii (cu tot cu etajatul individual de la coada trenului) se află în grupa tehnică din vecinătatea staţiei.
TE06-PlV-2001.jpg

TE06-PlV-2000.jpg


Putem observa mai bine boghiul cu două osii:
TE06-PlV-2004.jpg


Dar şi o parte din boghiul cu 3 osii dintre vagoanele a şi c (formula unui TE este a - c - d - b):
TE06-PlV-2003.jpg

Re: Vagoane seriile 16/26-05 ,,Acvila"

MesajScris: Dum 09 Aug 2020, 20:07
de AndreiSYA
De ce li se spune ''Acvila'' ?

Re: Vagoane seriile 16/26-05 ,,Acvila"

MesajScris: Dum 09 Aug 2020, 20:31
de Dr2005
Aşa le-au botezat cei de la Paşcani, pictând şi păsăroiul respectiv pe ele. Bine ,,pictat" e spus metaforic, pasărea e pe un autocolant.

Re: Vagoane seriile 16/26-05 ,,Acvila"

MesajScris: Mar 21 Iun 2022, 13:09
de AndreiSYA
In prezent, se afla in acelasi loc. Zilele urmatoare, revin cu imagini.