Pagina 1 din 1

Automotoare VT 624 (Seria 76)

MesajScris: Mie 14 Noi 2012, 10:08
de Dr2005
Automotoare VT 624 (Seria 76)

Automotoarele VT624 sunt destinate transportului de călători pe distanţe scurte şi medii, fiind cumpărate la mâna a doua de la Căile Ferate Germane (DB AG) şi revizuite de către S.C. Remarul 16 Februarie S.A. Cluj-Napoca.
Automotoarele VT624 au fost produse de MAN în colaborare cu Waggonfabrik Uerdingen, cele patru prototipuri fiind produse în anul 1961, iar producţia de serie desfăşurându-se între anii 1964 şi 1968. Au fost livrate către DB un număr total de 80 de vagoane motoare şi 55 de remorci, fiind formate 40 de garnituri, cu câte una sau două remorci. Boghiurile acestor automotoare sunt echipate cu suspensie primară şi secundară cu arcuri elicoidale.
Fiecare vagon motor este echipat cu câte două saloane de clasa a doua (total 66 locuri) şi două compartimente de clasa întâi (total 12 locuri), iar vagonul remorcă este alcătuit din trei saloane de clasa a doua (total 80 locuri). Saloanele de clasa a doua sunt echipate cu banchete de două locuri, iar compartimentele de clasa întâi conţin câte 6 fotolii. În total, clătorii au la dispoziţie 24 de locuri la clasa întâi şi 212 la clasa a doua.
Fiecare dintre cele două vagoane motoare este echipat cu câte un motor diesel orizontal D 3650 HM1U-B cu 6 cilindri în linie, care dezvoltă o putere maximă de 331 kW (450 CP), la o turaţie de 1700 rot/min. Transmisia automotorului este hidraulică, Voith T 420r.
Începând cu anul 1968, 13 garnituri au fost echipate experimental cu suspensie secundară cu perne de aer (şi încadrate în seria 634), folosită şi ca sistem de înclinare pasivă, ceea ce a mărit viteza maximă de circulaţie la 140 km/h. Sistemul nu a dat rezultatele aşteptate, astfel că a fost eliminat în anul 1979.
Ultimele autmotoare seria 624 au circulat în Germania în anul 2005, multe fiind apoi achiziţionate de către Căile Ferate Poloneze (PKP - Polskie Koleje Państwowe SA), iar 11 unităţi fiind achiziţionate de Transferoviar Călători. Operatorul Transferoviar Călători (divizie a Transferoviar Grup) foloseşte aceste automotoare pentru trenuri Regio şi Regio cu mers de InterRegio pe rutele Bucureşti - Buzău, Bucureşti - Olteniţa, Oradea - Cordău, Cluj-Napoca - Oradea, Cluj-Napoca - Bistriţa Nord, Cluj-Napoca - Târgu Mureş, Cluj-Napoca - Caransebeş, Buzău - Nehoiaşu, Galaţi - Bârlad şi Caransebeş - Bouţari.

Date tehnice:
Tipul: VT 624
Serie vagoane motoare: 76-2401-8 ... 76-2424-0
Serie remorci: 59-2401-4 ... 59-2412-1
Formula osiilor: B'-2 + 2-2 + 2-B'
Ecartamentul căii: 1.435 mm
Lungimea peste tampoane a trenului: 79.420 mm (prototip);79.460 mm (seria)
Lungimea peste tampoane a vagonului motor: 26.650 mm
Lungimea peste tampoane a vagonului intermediar: 26.160 mm
Ampatamentul vagonului motor: 19.000 mm
Ampatamentul vagonului intermediar: 19.000 mm
Ampatamentul unui boghiu: 2.500 mm
Suspensia primară: arcuri elicoidale
Suspensia secundară: arcuri elicoidale duble
Înăltimea maximă peste nivelul superior al şinei: 4.000 mm
Lătimea maximă: 2.800 mm
Număr motoare diesel: 2
Tip motor diesel: MAN D3560 HM1U-B
Puterea totală: 662 kW / 900 CP
Transmisia hidraulică: Voith T 320r / T 420r
Compresor: VV/110/200
Raza minimă de înscriere în curbe: 125 m
Viteza maximă: 120 km/h
Viteza maximă în regim de durată: 25 km/h
Masa vagonului motor / remorcă / totală: 44 t / 32 t / 120 t
Frâna automată: KE-R-A
Masa frânată vagon motor / remorcă: P 68 t / P 55 t
Masa frânată cu frâna de mână: 37 t
Capacitatea rezervoarelor de combustibil: 2 x 650 l
Locuri vagon motor: 66 (clasa a IIa) + 12 (clasa I)
Locuri vagon remorcă: 80 (clasa a IIa)
Total locuri: 212 (clasa a IIa) + 24 (clasa I) = 236


Galerie foto

Re: Automotoare VT 624 (Seria 76)

MesajScris: Mie 14 Noi 2012, 10:13
de Dr2005
Tabel cu automotoarele aflate în circulaţie şi numerele originale DB:
1.PNG
1.PNG (13.85 KiB) Vizualizat de 25433 ori


La acestea se adaugă încă un automotor, folosit pentru piese.

Re: Automotoare VT 624 (Seria 76)

MesajScris: Mie 14 Noi 2012, 10:26
de Dr2005
76-2401-4 + 76-2402-6 a tren P 15214 (Oradea - Cluj Napoca)

- în staţia Aleşd:
76-2401-4+76-2402-6-P15214(Or-CjN)-Alesd-013.jpg


- în staţia Cluj-Napoca:
76-2401-4+76-2402-6-P15214(Or-CjN)-CjN-045.jpg


- plăcuţa producătorului boghiului:
76-2401-4+76-2402-6-P15214(Or-CjN)-Or-010-vag2401.jpg

Re: Automotoare VT 624 (Seria 76)

MesajScris: Mie 14 Noi 2012, 10:33
de Dr2005
76-2405-9 + 76-2406-7 a tren P 15238 (Oradea - Cordău)

- în halta Cordău:
76-2405-9+76-2406-7-P15241(Cordau-Or)-Cordau-026.jpg


- vagonul intermediar, în halta Băile Felix:
76-2405-9+76-2406-7-P15238(Or-Cordau)-Felix-014.jpg


- boghiu motor:
76-2405-9+76-2406-7-P15238(Or-Cordau)-Felix-021-vag2405.jpg

76-2405-9+76-2406-7-P15238(Or-Cordau)-Felix-022-vag2405.jpg


- boghiu purtător (Muenchen-Kassel):
76-2405-9+76-2406-7-P15238(Or-Cordau)-Felix-017-vag2406.jpg


- rezervor de motorină:
76-2405-9+76-2406-7-P15238(Or-Cordau)-Felix-023-vag2405.jpg


- post de conducere:
76-2405-9+76-2406-7-P15241(Cordau-Or)-Cordau-037-vag2406.jpg


- interiorul:
76-2405-9+76-2406-7-P15241(Cordau-Or)-Cordau-027-vag2405.jpg

76-2405-9+76-2406-7-P15241(Cordau-Or)-Cordau-030-vag2405.jpg

76-2405-9+76-2406-7-P15241(Cordau-Or)-Cordau-028-vag2405.jpg

Re: Automotoare VT 624 (Seria 76)

MesajScris: Mie 14 Noi 2012, 10:34
de Dr2005
76-2407-5 + 76-2408-3 a tren P 15212 (Oradea - Cluj Napoca) în staţia Oradea:
76-2407-5+76-2408-3-P15212(Or-CjN)-Or-003.jpg

Re: Automotoare VT 624 (Seria 76)

MesajScris: Mie 14 Noi 2012, 10:37
de Dr2005
76-2423-4 + 76-2424-0 a tren P 15223 (Bistriţa Nord - Cluj-Napoca)

- în staţia Cluj-Napoca:
76-2423-4-P15223(B-ta-Cj)-DejTr-002.jpg


- boghiu purtător:
76-2423-4-P15223(B-ta-Cj)-DejTr-009.jpg


- motor:
76-2423-4-P15223(B-ta-Cj)-DejTr-011.jpg


- rezervor de motorină:
76-2423-4-P15223(B-ta-Cj)-DejTr-012.jpg

Re: Automotoare VT 624 (Seria 76)

MesajScris: Mie 14 Noi 2012, 10:39
de Dr2005
624 662-3 pentru piese:
624 662-3-Remarul16FebCj-002.jpg

Re: Automotoare VT 624 (Seria 76)

MesajScris: Mar 01 Ian 2013, 06:24
de Dr2005
76-2420-8+59-2410-5+76-2419-0 + 76-2403-4+59-2402-2+76-2404-2

Tren: R 15053 (Bucureşti Nord - Buzău)
21.12.2012, 17:58
IMG_1615.jpg

IMG_1610.jpg

IMG_1611a.jpg

IMG_1608.jpg

(farurile de pe linia alăturată sunt de la automotorul Regiotransului)

Cum se aşteaptă acest tren:
IMG_1606.jpg


Plecare:

Re: Automotoare VT 624 (Seria 76)

MesajScris: Dum 14 Iul 2013, 23:32
de Dr2005
76-2410-9 + 59-2405-5 + 76-2409-1, tren R 15189 (Titan Sud - Olteniţa), ieşind din Titan Sud:
IMG_3201.jpg

IMG_3202.jpg

IMG_3203.jpg

IMG_3204.jpg

IMG_3205.jpg

IMG_3206.jpg

Re: Automotoare VT 624 (Seria 76)

MesajScris: Mar 21 Iun 2022, 13:05
de AndreiSYA
Cate se mai afla in circulatie?

Re: Automotoare VT 624 (Seria 76)

MesajScris: Vin 25 Noi 2022, 11:29
de 133
Au inceput sa le revopseasca intr-o schema asemanatoare locomotivelor CFR, rosu cu alb si fusta gri/neagra. Cu termenul de circulatie de pe cutie expirat din octombrie...

Re: Automotoare VT 624 (Seria 76)

MesajScris: Vin 02 Dec 2022, 17:42
de Dr2005
Se va prelungi durata de circulaţie, dar întâi trebuie să facă dovada că au făcut îmbunătăţiri sau că, măcar, totul pe ele e funcţional la nivelul din cartea tehnică. De aici şi reparaţiile teoretic capitale făcute la Cluj.