Locomotive electrice seria 480 - ,,Transmontana"

Discuţii şi prezentări locomotive electrice şi diesel

Locomotive electrice seria 480 - ,,Transmontana"

Mesajde Dr2005 » Lun 10 Feb 2014, 11:23

Locomotive electrice seria 480 - ,,Transmontana"

Locomotiva ,,Transmontana" reprezintă prima locomotivă realizată în România dotată cu motoare electrice de tracţiune (m.e.t.) asincrone trifazate. Utilizarea acestor m.e.t.-uri, MTA-ES-108, care au aceleaşi dimensiuni cu vechile motoare de curent continuu LJE 108-1, a permis mărirea puterii locomotivei de la 5100 kW (locomotivă seria 47) la 6000 kW în regim nominal (de durată), respectiv de la 6600 kW la 7422 kW în regim de scurtă durată (7422 kVA fiind puterea maximă a înfăşurării de tracţiune a transformatorului). Motoarele sunt suspendate de boghiu, transmisia cu roti dinţate cilindrice fiind acţionată printr-un arbore de torsiune, antrenat de rotorul m.e.t.-ului.
Locomotiva este echipată cu un singur transformator principal, ce asigură atât alimentarea celor şase m.e.t.-uri , cât şi a serviciilor auxiliare şi a încălzirii trenului. Curentul alternativ utilizat are frecvenţa nominală de 50 Hz. Caracteristici principale:
1.JPG

Motoarele sunt actionate cu ajutorul a şase convertizoare (câte unul pentru fiecare m.e.t.). Astfel, până la atingerea tensiunii nominale, reglarea turaţiei motoarelor se realizează prin varierea tensiunii, iar la atingerea valorii nominale a tensiunii se foloseşte varierea frecvenţei curentului. Fiecare convertizor are următoarele caracteristici: tensiunea nominală de alimentare: 1.050 V; tensiunea nominală de ieşire 1.200 V; frecvenţa tensiunii de ieşire: 0 ... 125 Hz; curentul nominal de ieşire: 650 A.
Serviciile auxiliare ale locomotivei sunt asigurate, în principal, cu motoare electrice trifazate (3 x 380 V, 50 Hz), alimentate de la înfăşurarea pentru servicii auxiliare a transformatorului . Această înfăşurare poate furniza o putere de 200 kVA, la o tensiune de 394 V şi o intensitate maximă de 508 A.
Încălzirea trenului se realizează printr-o sursă de alimentare la tensiunea de 1500 V c.a. şi frecvenţa de 50 Hz, puterea maximă fiind de 700 kVA si intensitatea maximă a curentului de 467 A.
Locomotiva este echipată cu frână pneumatică indirectă (automată) Knorr KE-GPR, comandată cu robinete FHD4-EP şi distribuitor de aer tip KE. Opţional, sistemul permite şi utilizarea instalaţiei electropneumatice. Deasemenea, locomotiva este prevăzută şi cu frână directă. Aerul necesar este asigurat de un compresor cu şurub tip ECE 3,5 LE, acţionat de un motor electric asincron cu o putere nominală de 37 kW.
Acest tip de locomtivă este echipat şi cu frână electrică. Frânarea recuperativă se realizează cu ajutorul celor 6 convertizoare. Deasemenea, în cazul în care frânarea recuperativă nu este posibilă, se trece la frânarea reostatică, curentul astfel obţinut fiind debitat pe rezistente.
Boghiurile sunt realizate asemănător cu cele utilizate de celelalte locomotive electrice de 5100 kW. Astfel, acestea sunt echipate cu osii cu roţi monobloc, diametrul fusului osiei fiind de 170 mm. S-au adus modificări suspensiei secundare. Astfel, fată de modelele vechi, locomotiva seria 480 aduce suspensie secundară tip Hourglass (câte două elemente pe fiecare parte a boghiului), în locul perechilor de arcuri elicoidale. În anul 2012, suspensia secundară tip Hourglass a fost înlocuită cu suspensie cu arcuri elicoidale, de acelaşi tip cu cea folosită pe toate locmotivele 060-EA.
Locomotiva este echipată cu pantografe produse de firma Stemman-Technik.
Farurile sunt alcătuite din LED-uri, iar confortul mecanicului este asigurat prin izolarea şi climatizarea posturilor de conducere. De asemenea, oglinzile retrovizoare au fost înlocuite cu camere de luat vederi, imaginile putând fi vizualizate pe câte un monitor în fiecare post de conducere. Locomotiva poate fi urmărită şi localizată prin GPS. În ceea ce priveşte echipamentele de siguranţă, locomotiva este aptă a circula atât pe reţeaua de căi ferate din România, cât şi pe cea din Ungaria.

Date tehnice:
2.JPG


Galerie foto
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Locomotive electrice seria 480 - ,,Transmontana"

Mesajde Dr2005 » Lun 10 Feb 2014, 11:27

91 53 480 004-7 (DB Schenker România) în staţia Predeal:
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

După ce am coborât cu bicicleta, ne-a ajuns şi ea la intrarea în Braşov:
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Locomotive electrice seria 480 - ,,Transmontana"

Mesajde Rathgeber2523 » Dum 04 Mai 2014, 20:37

91 53 480 006-2 (DB Schenker România) in Ploiesti SUD
Fotografie1310.jpg

Fotografie1313.jpg
Rathgeber2523
 
Mesaje: 15
Membru din: Dum 04 Mai 2014, 08:29

Re: Locomotive electrice seria 480 - ,,Transmontana"

Mesajde Dr2005 » Vin 05 Iun 2015, 14:13

480 003-9 - Brazi
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Locomotive electrice seria 480 - ,,Transmontana"

Mesajde Andrey » Vin 26 Iun 2015, 21:06

25.06.2015

480-001-3

Picture 054.jpg


Picture 060.jpg


Picture 061.jpg
Andrey
 
Mesaje: 143
Membru din: Sâm 14 Sep 2013, 16:55
Localitate: Bucuresti - sector 4.

Re: Locomotive electrice seria 480 - ,,Transmontana"

Mesajde AndreiSYA » Mar 21 Iun 2022, 10:01

20.06.2022


- 480 005 - DB Cargo - M800


480 005.JPG
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 931
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov


Înapoi la Locomotive electrice şi diesel

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005