Troleibuze Rocar 217E
Scris:
Joi 10 Oct 2013, 14:55
de Dr2005
Troleibuzele articulate circulă numai pe traseul 9 Mai - Artego.
Rocar 217E
#102, Târgu-Jiu 106
- Bd. Constantin Brâncuşi (spre Artego)
- cap de linie Artego
- staţia ,,Gară" (spre 9 Mai)
- interior
Re: Troleibuzele din Târgu-Jiu
Scris:
Joi 10 Oct 2013, 14:58
de Dr2005
Rocar 217E
#103, Târgu-Jiu 107
- pe Bd. Constantin Brâncuşi (spre Artego)
- în faţa gării, retrăgându-se la depou
Re: Troleibuzele din Târgu-Jiu
Scris:
Joi 10 Oct 2013, 15:12
de Dr2005
Rocar 217E
#104, Târgu-Jiu 108
- bd. Ecaterina Teodoroiu (spre 9 Mai)
- str. Ciocârlău (spre Artego)
- cap de linie Artego
Re: Troleibuzele din Târgu-Jiu
Scris:
Joi 10 Oct 2013, 15:18
de Dr2005
Re: Troleibuzele din Târgu-Jiu
Scris:
Joi 10 Oct 2013, 15:32
de Dr2005
Rocar 217E
#115, Târgu-Jiu 119
- cap de linie 9 Mai
- bd. Constantin Brâncuşi (spre 9 Mai)
Re: Troleibuze Rocar 217E
Scris:
Dum 15 Iul 2018, 17:16
de Dr2005
Re: Troleibuze Rocar 217E
Scris:
Dum 15 Iul 2018, 17:23
de Dr2005
Re: Troleibuze Rocar 217E
Scris:
Dum 15 Iul 2018, 17:24
de Dr2005
#110 - linia 1 (9 Mai - Artego), bd. Ecaterina Teodoroiu, sensul spre 9 Mai
Re: Troleibuze Rocar 217E
Scris:
Dum 15 Iul 2018, 17:28
de Dr2005
#114 - linia 1 (9 Mai - Artego)
- cap de linie 9 Mai
- bd. Ecaterina Teodoroiu, mergând spre Artego
- bd. Ecaterina Teodoroiu, mergând spre 9 Mai
- interiorul
Re: Troleibuze Rocar 217E
Scris:
Dum 15 Iul 2018, 17:32
de Dr2005
#115 - linia 1 (9 Mai - Artego)
- cap de linie 9 Mai
- str. Ciocârlău, aproape de Artego
Linia 9 Mai - CAM (retragere), cap de linie 9 Mai:
Roata din spate-stânga. De menţionat că axa C este viratoare, ceea ce permite o mai bună încadrare în curbe. Soluţia tehnică e copiată de la Ikarus 280, ceea ce a făcut ca Rocar să piardă dreptul de a mai fabrica articulate în anul 1998, în urma unui proces.
Interiorul
Re: Troleibuze Rocar 217E
Scris:
Lun 26 Apr 2021, 21:27
de ADK
Nu mai pot edita mesajul anterior... mă simt ca în 2014 când postam repede și cu o descriere rapidă fără a pune prea mult accent pe semnele de punctuație...
Iată interiorul unui asemenea troleibuz, cine vrea să-și mai aducă aminte ”live” de vechile troleibuze bucureștene (sau de oriunde au existat, mai ales unde astăzi nici măcar nu mai este rețea electrică) mai are anul acesta ocazia, că în 2022 nu se știe... fiindcă mai mult de vreo câteva sute de lei nu costă, trenul (sau mașina personală), cazarea, biletele și alimentele de bază, dar autobuzele și troleibuzele românești sunt astăzi o adevărată comoară, mai ales și retrase și încă existente fizic, daramite să și circule...
- IMG_20210422_141020204.jpg (124.08 KiB) Vizualizat de 7885 ori
Re: Troleibuze Rocar 217E
Scris:
Lun 26 Apr 2021, 22:43
de Dr2005
Modelul acesta de interior nu a existat niciodată la Bucureşti, în schimb a existat prin toate celelalte oraşe; nu ştiu dacă Timişoara, Galaţi sau Brăila a mai prins Rocar 217E (Timişoara a avut Dac-uri la greu, dar multe erau livrate înainte de trecerea la scaunele ,,de stadion"), dar la Iaşi, Vaslui, Satu Mare, Constanţa, Braşov, Sibiu, Cluj-Napoca, Mediaş, Piatra Neamţ, Târgovişte, Baia Mare au ajuns troleibuze cu aceste dotări interioare (mă rog, la Piatra Neamţ ultimele sosite, contemporane cu Rocar de Simon au venit din start cu pereţi din PVC, anvelope tubeless şi linoleum antiderapant fix ca pe De Simon). Nu şi la Bucureşti, că la noi totul s-a oprit prin '93, la Dac 217E cu scaune de lemn.
Dar nici interiorul din poză nu e chiar original, acel PVC alb vălurit (aşa e el) şi, ce noroc, rezistent la apă (că ăsta e scopul lui, l-am văzut prin multe hoteluri ieftine pe post de perete la baie şi la cadă), este ,,invenţie" locală şi l-am văzut doar la Tg. Jiu. Prin alte oraşe se puneau două straturi de melamină şi aia era.
O altă invenţie locală e faptul că din 4 uşi funcţionează doar 3, de regulă 1, 2 , 3, sistem rămas de pe vremea taxatoarelor, care la articulate stăteau lângă burduf. Uşa 4 probabil nu mai are cilindri şi nici comandă în bord şi deşi autotaxarea s-a introdus la sfârşitul lui 2007. Deşi nu s-a casat mult din 2007 până în 2021, se puteau ,,recupera" câteva componente. Sau le-or fi folosit ca piese pentru uşile rămase? Călătorii oricum sunt obişnuiţi cu situaţia.
Re: Troleibuze Rocar 217E
Scris:
Mar 27 Apr 2021, 18:24
de ADK
Într-adevăr nu este ”fix” modelul bucureștean, că scaunele de plastic nu le-am văzut niciodată la RATB și personal nu le suport, prima dată le-am văzut în 2291 în Ploiești (și cred că și 2280 a avut, și i-au fost puse ulterior de Ikarus), dar sunt ultimele troleibuze de acest gen în circulație din toată țara, la fel și autobuzele (care mă interesează cel mai mult), de aia ”trăgeam” un semnal de alarmă ca să nu mai scrie unii că au vrut să le mai prindă și n-au mai avut cum, am ajuns în situația în care nu mai vine ”moara la sac” ci invers, prin București unde sunt majoritatea pasionaților sunt 99% sigur că nu o să mai vedeți așa ceva, poate doar cu o inițiavă a muzeului dusă cu mult până la capăt să fie cumpărate 2-3 exponate de la Tg. Jiu și să fie scoase ocazional pe trasee, dar lucrul ăsta eu nu-l văd imposibil, ci nedorit de autoritățile bucureștene și în general din țară, excepție cel puțin Iași, Cluj și Timișoara...
Am observat și prostia aia de placaj și că ușa 4 nu este deloc folosită, însă în bord am văzut butonul fizic, au fost tăiate cred că pe undeva la 5 autobuze/troleibuze DAC de unde au făcut cabina complet închisă... asta dacă nu cumva au fost mai multe autobuze DAC mai vechi tăiate și care n-au mai fost fotografiate la stradă...
Ca să nu mai fac altă postare, dacă vă interesează, canalul de YT cu câteva filmulețe la Tg. Jiu (doar cu autobuze):
https://www.youtube.com/channel/UCSIb2eAekmnFHIh3tblAtlw/videos
Re: Troleibuze Rocar 217E
Scris:
Mie 28 Apr 2021, 00:38
de Dr2005
Scaunele de Ikarus sigur au apărut ulterior, mai ales că s-a mai montat un rând suplimentar în spate. E posibil ca autobuzul ăla să fi avut primul tip de scaune de plastic, mai subţiri, apărute înainte celor cărora le zic acum mulţi ,,de stadion" (din simplul fapt că majoritatea stadioanelor anilor '90 aveau acelaşi model de scaune, cu tot cu sigla Rocar pe ele).
Trâgu-Jiu a avut o groază de Dac-uri (autobuze) în afara celor pe care le-am prins noi în 2006 şi după. Evident că au rămas o groază de piese, într-o vreme era chiar o autogară în garaj cu gardul făcut din uşi de Dac. În plus, şi la vehiculele existente se întâlnesc uşi mai vechi, de ex. GJ-01-DRU şi GJ-01-EDF au uşi de aluminiu cu geam mai mic, specifice unor loturi livrate între 1982 şi 1987, care aveau mecanismele uşilor pe podea (copiate de la IK-4).
Re: Troleibuze Rocar 217E
Scris:
Mie 28 Apr 2021, 09:53
de ADK
Am observat ușile identice cu cele de IK4 pe cele 2 mașini, cel puțin pe EDF doar din poze deoarece nu l-am văzut deloc până acum. Că tot era vorba de ușa 4, pe un forum am găsit o fotografie la secțiunea cu știri și articole unde ultima ușă a fost deschisă.
- Sursa: Tram Club
Re: Troleibuze Rocar 217E
Scris:
Lun 10 Mai 2021, 20:52
de ADK
114 este cel mai îngrijit troleibuz din parcul Transloc, având încă multe componente mărunte originale (și se pare că este și cam singurul troleibuz care folosește și ultima ușă).
- IMG_20210508_085520973.jpg (92.54 KiB) Vizualizat de 7580 ori
- IMG_20210508_090046679.jpg (109.17 KiB) Vizualizat de 7580 ori