Despre transportul în comun din Craiova

Despre transportul în comun din Craiova

Mesajde Dr2005 » Sâm 19 Oct 2013, 00:35

Imagine
Transportul în comun în municipiul Craiova este efectuat de către Regia Autonomă de Transport Craiova, societate aflată în subordinea Consiliului Local Craiova.

Site-ul unităţii este http://www.rat-craiova.ro.

Tariful unei călătorii este de 2 RON la chioşc/automat şi 2,5 RON la şofer. Am văzut numeroase situaţii în care şoferii aşteaptă călătorii să meargă la chioşc să îşi ia bilet, iar unde chiar nu e chioşc eliberează biletul fără să stea pe gânduri, eventual deschizând uşa cabinei, o senzaţie foarte plăcută la minus 10 grade Celsius. Mă gândesc dacă i-am pune să vândă bilete pe domnii de la Bucureşti, din cabina lor climatizată de Mercedes... ar ieşi cu proteste sindicale, greve şi, în cele din urmă, şoferii ar lua banii şi nu ar mai da nimic. Interesant cum o soluţie atât de simplă, cu biletul la şofer, funcţionează atât de bine la Craiova. De fapt, am ajuns să mă mire normalitatea...
Sunt disponibile şi abonamente de 1 zi, la preţul de 6 RON. Acestea sunt nominale şi se eliberează doar de la casieria centrală, care se află lângă Universitate (la 3 staţii de gară) şi care, din păcate, are program doar în zilele lucrătoare. Desigur, aceste abonamente se pot cumpăra şi în avans, dar dacă vii de la distanţă mare e mai greu.

Pe linia Expres 1 a fost implementat un sistem de urmărire de la Alien Concept, conectat la nişte panouri cu LED-uri, postate în majoritatea staţiilor şi care indică minutele rămase până la următorul autobuz. De asemenea, pe linia E1 se pot utiliza carduri contactless.

Spre deosebire de alte oraşe, în Craiova s-au făcut - şi se fac în continuare - investiţii în domeniul transportului, mai ales a celui electric. Dar se urmează logica firească a lucrurilor: se începe cu organizarea şi cu infrastructura şi nu cu vehiculele. Că dacă te apuci şi trânteşti 1000 de Mercedesuri şi şoferii tot fură cursele, iar lângă ele pui 10 Bucur LF pe care le plimbi pe şine de Oţelu Roşu n-ai făcut nimic...
După cum ziceam, s-au făcut şi se fac investiţii serioase. Prin programul Civitas s-au achiziţionat choppere pentru tramvaiele SGP şi KT4D. Tot prin Civitas s-a realizat şi sistemul de urmărire de pe linia E1. Alţii au ales să facă piste de biciclete pavate cu piatră cubică de banii ăia...
Se lucrează de zor şi la modernizarea infrastructurii de tramvai, fiind deja în lucru Bd. Nicolae Titulescu, Cal. Severinului, Bd. Dacia, Bd. Decebal şi Str. H. Ford, urmând a fi atacată în curând şi Cal. Bucureşti. Se va instala linie tip CF. Iar în timp ce se lucrează (cam prin 2015 va fi gata, până atunci nu vor circula tramvaie), în halele depoului de tramvaie se lucrează de zor la efectuarea de reparaţii capitale la vagoanele existente, fiind deja în lucru 2 KT4D şi un SGP.

Ţin să mulţumesc pe această cale conducerii Regiei Autonome de Transport Craiova pentru vizitele efectuate în depou şi autobază şi pentru materialele puse la dispoziţie. Mi-ar fi plăcut să văd o asemenea atitudine şi la alţi operatori (Tg. Jiu, Zalău, Alexandria).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Despre transportul în comun din Craiova

Mesajde Dr2005 » Sâm 19 Oct 2013, 00:36

Galeria foto a Craiovei se găseşte la adresa
www.transport-in-comun.ro/craiova,
ea urmând a fi completată în curând cu fotografiile efectuate în ziua de 1.10.2013.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Despre transportul în comun din Craiova

Mesajde Dr2005 » Mie 19 Feb 2014, 09:52

Parcul de autobuze este compus din:
- ~ 40 Dac 112 UDM
- 30 midibuze Prestij (unele în versiune autocar)
- 2 MAN SL222
- 2 Rocar de Simon U412-230 (casate)
- 8 BMC Probus SCB215
- 1 BMC TBX
- câteva MAN NL202
- câteva Mercedes O405N
- 40 BredaMenarini
- 17 MAN NL283
- câteva microbuze Iveco Daily

În anul 2005 au fost aduse 40 de dubiţe Iveco Daily, cu scopul de a elimina dubarii privaţi din oraş. Cum dubele s-au dovedit ,,improprii transportului de persoane", o bună parte au fost returnate firmei de leasing, fiind păstrate doar câteva pentru traseele cu flux redus de călători. Câţiva ani mai târziu, s-a reuşit reducerea numărului de dube private, aceştia păstrând doar câteva trasee (evident, versiuni prelungite ale traseelor RAT, nu înţeleg de ce nu se prelungesc traseele RAT în cauză pentru a acoperi şi porţiunile deservite de dube).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Despre transportul în comun din Craiova

Mesajde Dr2005 » Mar 08 Apr 2014, 10:58

Majoritatea staţiilor arată aşa:
Imagine

Din păcate, informarea călătorilor în staţii cam lipseşte (sunt, totuşi, afişate programele de circulaţie la chioşcurile de bilete... dar chioşcuri nu sunt peste tot).

În staţiile liniei E1 a fost implementat un sistem de monitorizare realizat de firma Alien Concept din Oradea. Acelaşi sistem este folosit cu succes în Alba Iulia, acoperind întreaga reţea de acolo.
Staţia Parc:
Imagine
Staţia Compania de Apă:
Imagine

Imagine

În majoritatea staţiilor au fost amplasate bănci pentru călători. Din păcate nu sunt acoperite, ceea ce le face inutilizabile pe vreme rea:
Imagine

Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Despre transportul în comun din Craiova

Mesajde Dr2005 » Mar 08 Apr 2014, 11:40

De câteva zile, site-ul RAT Craiova are un nou aspect - http://www.rat-craiova.ro/

Merită să amintim şi că, pe primele 9 luni ale lui 2013, RAT Craiova a avut un profit de peste 700.000 lei.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Despre transportul în comun din Craiova

Mesajde Dr2005 » Mar 30 Sep 2014, 09:54

De curând s-a luat o decizie de-a dreptul stupidă... mijloacele de transport circulă doar în intervalul 6 - 21 (+/- 15-30 de minute, în funcţie de traseu) :shock:
http://www.rat-craiova.ro/program/
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Despre transportul în comun din Craiova

Mesajde Dr2005 » Dum 18 Iun 2017, 02:43

Prin HCL nr. 168/2016 s-a delegat gestiunea transportului public din Craiova către S.C. R.A.T. S.R.L.. Acelaşi act administrativ conţine şi contractul de delegare a gestiunii, care include programele de circulaţie, staţiile, indicatorii de performanţă şi inventarul societăţii, implicit şi vehiculele utilizate.

Autobuze:
Dac 112 UDM: #299, #301, #374, #376, #378, #379, #388, #391, #392, #395, #397, #398, #400, #402, #403, #404, #406, #407, #409, #410, #411, #413, #414, #415, #416, #417, #418, #419, #421, #422, #423 - 31 buc.
BMC Probus: #154 - #164 - 11 buc.
BMC TBX: #171 - 1 buc.
MAN SL 222: #426, #427 - 2 buc.
MAN NL 202: #428 - #436 - 9 buc.
MAN NL 283: #437 - #453 - 17 buc.
Mercedes O 405N: #501 - #512 - 12 buc.
Breda: #454-#493 - 40 buc.
Prestij: #90, #91, #92, #93, #94, #95, #96, #97, #98, #99, #102, #103, #104, #105, #106, #108, #109 - 17 buc.
Prestij interurban: #63, #64, #75, #78, #80, #82, #86, #89 - 8 buc.
Dube Iveco Daily: #123, #126, #137, #139, #142, #143, #144, #145 - 8 buc.
Solaris Urbino: #001 - #024 - 24 buc. (ale Primăriei, date în concesiune la R.A.T.)

Tramvaie:
Timiş 2: #10, #16, #35 - 3 buc. (parc auxiliar)
Tatra KT4D: #101, #102, #105, #106, #108, #109, #110 - 7 buc.
SGP E1: #651, #652, #653, #654, #655, #657, #658, #659, #660 - 9 buc.
Tatra T4D-MT: #201 - #213 - 13 buc.
Tatra TB4D: #219, #223, #224 - 3 buc.
ITB 3VU: 1 buc. (parc auxiliar)

Total: 180 autobuze + 32 tramvaie + 4 tramvaie parc auxiliar
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Despre transportul în comun din Craiova

Mesajde ADK » Mar 29 Dec 2020, 01:33

Dr2005 scrie:Tariful unei călătorii este de 2 RON la chioşc/automat şi 2,5 RON la şofer. Am văzut numeroase situaţii în care şoferii aşteaptă călătorii să meargă la chioşc să îşi ia bilet, iar unde chiar nu e chioşc eliberează biletul fără să stea pe gânduri, eventual deschizând uşa cabinei, o senzaţie foarte plăcută la minus 10 grade Celsius. Mă gândesc dacă i-am pune să vândă bilete pe domnii de la Bucureşti, din cabina lor climatizată de Mercedes... ar ieşi cu proteste sindicale, greve şi, în cele din urmă, şoferii ar lua banii şi nu ar mai da nimic. Interesant cum o soluţie atât de simplă, cu biletul la şofer, funcţionează atât de bine la Craiova. De fapt, am ajuns să mă mire normalitatea...
Sunt disponibile şi abonamente de 1 zi, la preţul de 6 RON. Acestea sunt nominale şi se eliberează doar de la casieria centrală, care se află lângă Universitate (la 3 staţii de gară) şi care, din păcate, are program doar în zilele lucrătoare. Desigur, aceste abonamente se pot cumpăra şi în avans, dar dacă vii de la distanţă mare e mai greu.

Cei drept într-un oraș actual ca Bucureștiul nu mai este rentabil să vinzi bilete ca conducător auto, la ITB-RATB taxatoarele (ca fapt-divers) au dispărut undeva prin anii '70, iar vânzarea biletelor ”de la șofer” cred că undeva prin anii '90 (excluzând liniile expres). Taică-miu a practicat și el meseria de ”casier” și problema nu era disconfortul (acum să nu zicem că nu se mai făcea și ciubuc, cum necum), ci timpul cam mult pierdut pentru această ”extra”-activitate deoarece mulți nu-și mai ”pierdeau” timpul să-și procure bilet de la tonetă, dacă știau că pot lua de la șofer, astfel că stătea mașina în stație și câteva minute bune când trebuia să fie deja la următoarea stație. La Buzău a fost o perioadă un traseu ”pilot” pentru linia 3 în anul 2016 pentru vânzarea biletelor de la șofer, cu cele 2 Volvo Hess, deși în final proiectul părea să aibă succes, s-a luat decizia implementării și pe restul traseelor dispărând totodată definitiv taxatoarele. Însă ulterior, nu numai pentru timpul pierdut în stații, dar și cu stabilirea noilor tarife în funcție de destinație (în oraș prețul unic de 2 lei, la șofer de 3 lei, iar pentru tot ce părăsea orașul era -haos-), au urmat ”plângerile” nenumărate de la călători, astfel că s-a desființat și această variantă și s-au instalat validatoare BCR iar de ceva timp și validatoare obișnuite cu contactless/tipărire (data și ora, probabil și linia/mașina, deocamdată nu au intrat încă în funcție, decât abonamentele propriu-zise pentru elevi/studeți), find încă în uz compostoarele clasice. În orașe chiar și mari ca Craiova, dacă sunt trasee care circulă de regulă mai rar, nu sunt foarte solicitate și nu prea există tonete pe acele porțiuni, da se rentează această opțiune. Dar nu mai poți implementa o asemenea activitate pentru un oraș atât de grăbit acum ca Bucureștiul, unde modalitățile de plată și procurarea titlurilor de călătorie nu mai sunt o problemă.
ADK
 
Mesaje: 313
Membru din: Lun 19 Oct 2020, 16:53


Înapoi la Judeţul Dolj

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005