Autobuze Eurobus Diamond U12 CityBus
Scris: Dum 06 Ian 2019, 16:48
La mijlocul lunii noiembrie, în urma unei licitaţii organizate de Primăria Municipiului Ploieşti, au sosit 10 autobuze Eurobus Diamond U12 CityBus. Acestea fac parte dintr-un contract-cadru de minimum 10, maximum 40 autobuze, câştigat de producătorul din Ciorogârla.
Acest model de autobuz circulă deja la Târgu-Jiu, Iaşi, Caransebeş, Chişinău, Salina Praid, Năvodari şi, totodată, a intrat recent şi în dotarea Jandarmeriei Române. De asemenea, mai există o licitaţie câştigată pentru Sibiu.
Pentru început să vedem câteva date tehnice, în mare parte preluate de pe site-ul producătorului:
Lungimea: 12.000 mm
Lăţimea: 2.520 mm
Înălţimea: 3.090 mm
Masa maximă admisă: 18.000 kg
Număr locuri: 100 – 105 locuri
Motorizare: Mercedes-Benz, Euro VI, cu 6 cilindri dispusi in linie, diesel, supraalimentate, cu intercooler, puterea maximă 220 kW
Cutie de viteze: automată, ZF EcoLife cu 6 trepte pentru mers înainte şi o treaptă pentru mers înapoi
Axa faţă: ZF / RL 85 A
Axa spate: ZF / AV-132/87
Direcţie: servodirecţie hidraulică; coloana volanului permite reglarea atât în plan longitudinal, cât şi în plan vertical
Caroserie: autoportantă
Frană: sistem de frânare integral pneumatic, cu discuri, EBS (sistem electronic de frânare), ASR (sistem de control al tracţiunii) şi ESC (control electronic de stabilitate)
Suspensie: pneumatică, controlata electronic (ECAS), cu funcţie de îngenunchiere pentru un acces mai uşor al călătorilor
Anvelope: tubeless, 275/70/R22,5; 6+1
Jante: 8,25x22,5 / 10
Sistem racire: Bosch Rexroth
Viteza maximă: 90 km/h, limitată electronic
Alte dotări: aer condiţionat pentru şofer şi călători, rampă manuală pentru persoanele cu handicap la uşa 2, afişaje exterioare şi interioare cu LED, două ecrane LCD pentru informarea călătorilor, GPS
Cele 10 autobuze au primit numerele #3132 - #3141. După finalizarea tuturor procedurilor (recepţie, înmatriculare, asigurări, darea în cocnesiune către TCE, înscrierea în licenţa de transport a TCE şi eliberarea copiilor conforme), autobuzele au ieşit la traseu începând cu data de 1 Decembrie 2018.
Au fost înmatriculate astfel:
3132 - PH-69-PMP
3133 - PH-61-PMP
3134 - PH-65-PMP
3135 - PH-64-PMP
3136 - PH-70-PMP
3137 - PH-67-PMP
3138 - PH-62-PMP
3139 - PH-66-PMP
3140 - PH-63-PMP
3141 - PH-71-PMP
Ţinând cont că vorbim despre Ploieşti, unde autobuzele circulă unde e nevoie de ele şi nu după cum vrea primarul, EuroBus-urile sunt împrăştiate pe toate traseele. Desigur, sunt slabe şanse să le vedeţi pe 4b, 8, 32/32b, 444 sau 445, precum şi pe 35 şi 35b (nu încap autobuze mari pe o străduţă, deşi s-au mai văzut recent autobuze de 12m pe aceste trasee), dar nu există vreo limitare legată de traseele pe care pot circula. Eu am văzut Eurobus pe 1, 2, 30, 104, iar pe net găsiţi poze cu astfel de autobuze şi pe 5 şi 401.
Urmează să vedem câteva poze şi apoi câteva impresii.
Acest model de autobuz circulă deja la Târgu-Jiu, Iaşi, Caransebeş, Chişinău, Salina Praid, Năvodari şi, totodată, a intrat recent şi în dotarea Jandarmeriei Române. De asemenea, mai există o licitaţie câştigată pentru Sibiu.
Pentru început să vedem câteva date tehnice, în mare parte preluate de pe site-ul producătorului:
Lungimea: 12.000 mm
Lăţimea: 2.520 mm
Înălţimea: 3.090 mm
Masa maximă admisă: 18.000 kg
Număr locuri: 100 – 105 locuri
Motorizare: Mercedes-Benz, Euro VI, cu 6 cilindri dispusi in linie, diesel, supraalimentate, cu intercooler, puterea maximă 220 kW
Cutie de viteze: automată, ZF EcoLife cu 6 trepte pentru mers înainte şi o treaptă pentru mers înapoi
Axa faţă: ZF / RL 85 A
Axa spate: ZF / AV-132/87
Direcţie: servodirecţie hidraulică; coloana volanului permite reglarea atât în plan longitudinal, cât şi în plan vertical
Caroserie: autoportantă
Frană: sistem de frânare integral pneumatic, cu discuri, EBS (sistem electronic de frânare), ASR (sistem de control al tracţiunii) şi ESC (control electronic de stabilitate)
Suspensie: pneumatică, controlata electronic (ECAS), cu funcţie de îngenunchiere pentru un acces mai uşor al călătorilor
Anvelope: tubeless, 275/70/R22,5; 6+1
Jante: 8,25x22,5 / 10
Sistem racire: Bosch Rexroth
Viteza maximă: 90 km/h, limitată electronic
Alte dotări: aer condiţionat pentru şofer şi călători, rampă manuală pentru persoanele cu handicap la uşa 2, afişaje exterioare şi interioare cu LED, două ecrane LCD pentru informarea călătorilor, GPS
Cele 10 autobuze au primit numerele #3132 - #3141. După finalizarea tuturor procedurilor (recepţie, înmatriculare, asigurări, darea în cocnesiune către TCE, înscrierea în licenţa de transport a TCE şi eliberarea copiilor conforme), autobuzele au ieşit la traseu începând cu data de 1 Decembrie 2018.
Au fost înmatriculate astfel:
3132 - PH-69-PMP
3133 - PH-61-PMP
3134 - PH-65-PMP
3135 - PH-64-PMP
3136 - PH-70-PMP
3137 - PH-67-PMP
3138 - PH-62-PMP
3139 - PH-66-PMP
3140 - PH-63-PMP
3141 - PH-71-PMP
Ţinând cont că vorbim despre Ploieşti, unde autobuzele circulă unde e nevoie de ele şi nu după cum vrea primarul, EuroBus-urile sunt împrăştiate pe toate traseele. Desigur, sunt slabe şanse să le vedeţi pe 4b, 8, 32/32b, 444 sau 445, precum şi pe 35 şi 35b (nu încap autobuze mari pe o străduţă, deşi s-au mai văzut recent autobuze de 12m pe aceste trasee), dar nu există vreo limitare legată de traseele pe care pot circula. Eu am văzut Eurobus pe 1, 2, 30, 104, iar pe net găsiţi poze cu astfel de autobuze şi pe 5 şi 401.
Urmează să vedem câteva poze şi apoi câteva impresii.