Troleibuzele Transurb Vaslui

Troleibuzele Transurb Vaslui

Mesajde Dr2005 » Sâm 24 Dec 2016, 17:20

Troleibuzele au fost introduse în Vaslui în anul 1994, atunci fiind dată în folosinţă reţeaua pe traseul Gară - Textila. Tot atunci au ajuns la Vaslui şi 5 troleibuze Rocar 217E, care au primit numerele #501 - #505. În 2005 mai circulau doar 4 troleibuze (#502 fiind deja descompletat), însă la traseu nu erau niciodată mai mult de 2. În 2008 mai circula un singur troleibuz. Pe fondul lipsei de întreţinere şi de interes (troleibuze similare circulă bine mersi la Târgu Jiu şi Cluj), începând cu data de 07.07.2009, circulaţia troleibuzelor este oprită. Cele 3 troleibuze existente la acea vreme intră în conservare, fiind descompletate în anul 2011. Tot atunci a început şi desfiinţarea vechii reţele.

Ulterior, reţeaua a fost reconstruită cu fonduri europene, executarea proiectului întinzându-se pe nu mai puţin de 5 ani. În cadrul aceluiaşi proiect s-a realizat şi prelungirea până la Protecţia Copilului.
Imagine


Troleibuzele din Vaslui circulă pe trasul Gară - Moara Greci. Cel puţin teoretic, pentru că, practic, capătul Moara Greci pentru troleibuze este, de fapt, fostul capăt ,,Protecţia Copilului", în vreme ce ,,Moara Greci" pentru autobuze este altceva (logică vasluiană)...
Traseul de troleibuz este Autogara Transurb - Str. Decebal - Str. Ştefan cel Mare - Moara Greci (Protecţia Copilului)

Lungimea traseului este de 6 km pe sens (chiar dacă nu pare, însă din cei 6 km, vreo 5 îi ocupă numai Str. Ştefan cel Mare).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Troleibuzele Transurb Vaslui

Mesajde Dr2005 » Dum 25 Dec 2016, 03:12

Pentru a ieşi din hală, troleibuzele trebuie să treacă printr-o şicană. Maşinile parcate acolo arată cât de des ies troleibuze din garaj:
Imagine

Reţeaua din oraş este de tip vechi, cu console şi prinderi fixe, chiar dacă a fost instalată de curând. Reabilitarea reţelei de troleibuz a fost la pachet cu reabilitarea străzilor pe care e instalată aceasta (stâlpi iluminat, lărgiri de străzi, trotuare şi nişte glume de piste de biciclete trasate pe trotuar şi care îl ocupă aproape integral).
Imagine

Imagine

A fost păstrat şi vechiul capăt de linie de la fosta Textila (Silver Mall), cu tot cu macazuri:
Imagine

Noul capăt Moara Grecilor/Protecţia Copilului:
Imagine

Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Troleibuzele Transurb Vaslui

Mesajde Dr2005 » Dum 25 Dec 2016, 03:48

Întrucât proiectul de modernizare a reţelei nu a inclus şi troleibuze şi pentru că vechile Rocaruri au fost casate fără milă (încă se mai vindea fierul vechi la un preţ bun), Transurb a apelat la un intermediar - deja celebra firmă Best Omnibus din Sibiu (fost Omnibuscenter) - pentru a achiziţiona 3 troleibuze la mâna a doua. Astfel, în toamna lui 2015 soseau la Vaslui 3 troleibuze ÖAF Gräf & Stift GE112 M16 de la Salzburg, Austria - 204 - an fabricaţie 1991, 212 - an fabricaţie 1993, 226 - an fabricaţie 1991.
În această pagină puteţi vedea o galerie foto cu astfel de troleibuze în Salzburg.

Abia în primăvara lui 2016 au fost înregistrate, primind numerele:
VS-00124 (ex-Salzburg #226)
VS-00125 (ex-Salzburg #204)
VS-00126 (ex-Salzburg #212)

Nu putem şti care a fost motivul pentru care Transurb a optat fix pentru acest model de troleibuz. Astfel de vehicule au fost aduse şi la Mediaş, unde au reuşit ,,performanţa" de a sta mai mult prin depou (din 4 mai circulă 2 când şi când). Mai trebuie amintit şi că substaţia de tracţiune din Vaslui nu a fost prinsă în proiect, deci este cea pusă în funcţiune în 1994 care, desigur, alimentează reţeaua cu 750 V c.c.. ,,Noile" troleibuze sunt pentru 600 V c.c.. În cele din urmă, Transurb a apelat la o echipă de la Salzburg AG şi, apoi, la una de la RATP Iaşi (au şi găsit de unde să aducă specialişti, în condiţiile în care Iaşiul are 4 vehicule cu reglare continuă a forţei de tracţiune, celelalte până la vreo 200 fiind cu motoare de c.c. cu acţionare reostatică). Adăugăm în ecuaţia asta şi electronica produsă la începutul anilor '90 şi pentru care nimeni nu mai asigură piese de schimb (problemă întâlnită şi la case mai mari). Aşa că, în ciuda celor trâmbiţate în oficiosul RATP Iaşi (oarecum e normal ca cel care postează să îşi laude colegii), troleibuzele mai mult stau.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Troleibuzele Transurb Vaslui

Mesajde Dr2005 » Dum 25 Dec 2016, 04:18

Pe VS-00124 l-am găsit parcat în apropierea garajului:
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Troleibuzele Transurb Vaslui

Mesajde Dr2005 » Dum 25 Dec 2016, 04:21

VS-00125 şi VS-00126 erau în garaj:
Imagine

Am înţeles că, ulterior vizitei mele, echipa de specialişti de la Salzburg a revenit la Vaslui.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2715
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei


Înapoi la Judeţul Vaslui

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005