Tramvaie GT4
Scris: Vin 18 Apr 2014, 10:51
Între 1997 şi 2012, la Iaşi au ajuns 109 tramvaie GT4.
Primul vagon GT4 a fost livrat către Stuttgarter Straßenbahnen în anul 1959, fiind începutul unei serii de 350 vagoane, livrate pe parcursul a 6 ani. Vagonul GT4 s-a dovedit foarte fiabil în exploatare, astfel că ultimul astfel de tramvai s-a retras pe 8 decembrie 2007 (deci la 48 de ani de la punerea în exploatare), odată cu finalizarea lucrărilor de normalizare a liniei 15.
Pe lângă cele 350 de vagoane livrate căstre SSB, MF Esslingen a mai livrat alte 30 de tramvaie operatorilor din Freiburg (19 unităţi), Reutlingen (3 unităţi) şi Neunkirchen (8 unităţi), acestea fiind bidirecţionale. Cele 3 vagoane din Reutlingen au fost achiziţionate, la desfiinţarea sistemului de transport cu tramvaiul de acolo, de către SSB.
Spre sfârşitul anilor '80, odată cu trecerea reţelei de tramvai din Stuttgart de la 1000 la 1435 mm, vagoanele GT4 au început să fie vândute altor oraşe: Ulm (14 unităţi), Freiburg (10 unităţi), Augsburg (43 unităţi), Nordhausen (15 unităţi), Halberstadt (13 unităţi), Halle (32 din Stuttgart + 9 la mâna a 3a, din Freiburg).
Ultimele tramvaie GT4 în serviciu regulat cu călători au circulat la Nordhausen, fiind retrase în ianuarie 2012 (este vorba de 4 tramvaie, dintre care 3 - #79, #80, #81 - au ajuns la Iaşi, iar unul - #94 - a fost păstrat).
Astfel, în Iaşi au sosit 109 tramvaie GT4 din Stuttgart, Augsburg, Halle şi Nordhausen, între anii 1997 şi 2012, în diferite versiuni de modernizare (estetică). În prezent, la Iaşi se află 103 tramvaie GT4, la care se adaugă vagonul modernizat la Paşcani. Două vagoane - #330 şi #415 - au fost casate, în urma unor accidente care le-au avariat grav.
Primul vagon GT4 a fost livrat către Stuttgarter Straßenbahnen în anul 1959, fiind începutul unei serii de 350 vagoane, livrate pe parcursul a 6 ani. Vagonul GT4 s-a dovedit foarte fiabil în exploatare, astfel că ultimul astfel de tramvai s-a retras pe 8 decembrie 2007 (deci la 48 de ani de la punerea în exploatare), odată cu finalizarea lucrărilor de normalizare a liniei 15.
Pe lângă cele 350 de vagoane livrate căstre SSB, MF Esslingen a mai livrat alte 30 de tramvaie operatorilor din Freiburg (19 unităţi), Reutlingen (3 unităţi) şi Neunkirchen (8 unităţi), acestea fiind bidirecţionale. Cele 3 vagoane din Reutlingen au fost achiziţionate, la desfiinţarea sistemului de transport cu tramvaiul de acolo, de către SSB.
Spre sfârşitul anilor '80, odată cu trecerea reţelei de tramvai din Stuttgart de la 1000 la 1435 mm, vagoanele GT4 au început să fie vândute altor oraşe: Ulm (14 unităţi), Freiburg (10 unităţi), Augsburg (43 unităţi), Nordhausen (15 unităţi), Halberstadt (13 unităţi), Halle (32 din Stuttgart + 9 la mâna a 3a, din Freiburg).
Ultimele tramvaie GT4 în serviciu regulat cu călători au circulat la Nordhausen, fiind retrase în ianuarie 2012 (este vorba de 4 tramvaie, dintre care 3 - #79, #80, #81 - au ajuns la Iaşi, iar unul - #94 - a fost păstrat).
Astfel, în Iaşi au sosit 109 tramvaie GT4 din Stuttgart, Augsburg, Halle şi Nordhausen, între anii 1997 şi 2012, în diferite versiuni de modernizare (estetică). În prezent, la Iaşi se află 103 tramvaie GT4, la care se adaugă vagonul modernizat la Paşcani. Două vagoane - #330 şi #415 - au fost casate, în urma unor accidente care le-au avariat grav.