Dej sunt discuţii la nivelul UE ca infrastructura rutieră să nu mai fie finanţată deloc, mai ales după aprobarea Green Deal. Cine a avut nevoie, şi-a construit deja autostrăzi, iar pentru cine nu le-a avut la momentul aderării, au existat destule surse de finanţare. Cu siguranţă următorul exerciţiu financiar UE va fi ultimul în care banii pentru infrastructura rutieră vor merge efectiv către şosele... şi atunci doar pentru "missing links", nu pentru trasat autostrăzi în zone care nu au deloc, eventual spre periferia Uniunii. Grosul banilor o să meargă spre staţii de încărcare pentru maşini electrice şi spre infrastructura aia de hidrogen de care Comisia ţine cu dinţii, deşi vehiculele cu aşa ceva sunt doar la stadiul de prototip netestat. A, da, cu siguranţă vor merge bani şi pe sisteme de monitorizare a traficului şi de trimis amenzi, cel puţin pe partea de taxare a infrastructurii rutiere. Toate directivele astea -
https://ec.europa.eu/transport/modes/ro ... ing_hgv_en - urmează să sufere modificări în viitorul apropiat, ocazie cu care mai mult ca sigur că vom fi şi noi obligaţi să taxăm camioanele la km, nu 6000 lei pe an şi te plimbi cât vrei.
Mai mult, faptul că Guvernul încearcă să profite (n-am găsit alt cuvânt) de nişte fonduri pentru diminuarea efectelor pandemiei ca să facă ce n-au făcut predecesorii în ultimii 30 de ani, e o tâmpenie. De aia Comisia a tăiat de pe listă irigaţiile (că nu le-a distrus Covid), de aia o să taie şi autostrăzile şi tot de aia s-ar putea să mai taie şi din căile ferate de pe listă, deşi acolo se mai pot invoca obiectivele Cărţii Albe şi ale Green Deal.